Archívy

Reklama

Život : Svedectvo manželov

Zaujímavé svedectvo manželov, chodenie, svadba, spoločný život, so svojimi bežnými starosťami a postojom jeden k druhému.

Púť zaľúbených 2020- svedectvo manželov Sedláčkovcov
Pridal alexandra__ on 04/09/2020 06:10

Komentáre (33)

anneliese je odhlásený top anneliese napísal dňa 04/09/2020 12:54 :

Alexandra, nie je to v tlacenej forme? Videa zozeru vsetke data.

alexandra__ je odhlásený top alexandra__ napísal dňa 04/09/2020 03:44 :

Anneliese, zial nie. Je to rozpravanie mladych manzelov...ked budes moct, skus si vypocut. Su aj viacere ine svedectva manzelov na youtube.

anneliese je odhlásený top anneliese napísal dňa 04/09/2020 05:01 :

Alexandra, raz na Akademe cca rok 2007 rozpravali mnazelia, ktori spolu zili okolo 40 rokov. Bolo to celkom zaujimave. Zial, mam obmedzene data. Sice na youtube mam 10 giga, ale neviem ci by mi to vyslo.

autobus je odhlásený top autobus napísal dňa 05/09/2020 06:21 :

Dosť dobre nechápem, akú má toto video výpovednú hodnotu.

eustacia je odhlásený top eustacia napísal dňa 05/09/2020 07:38 :

Má to video šťastný koniec?grin

autobus je odhlásený top autobus napísal dňa 05/09/2020 07:50 :

Zatiaľ má. smile Sú spolu skoro už tri roky a prekonali už veľa problémov, zrelí ľudia, zrejme kus po tridsiatke (podľa toho, čo o sebe hovorili).

eustacia je odhlásený top eustacia napísal dňa 05/09/2020 07:59 :

autobus, skôr som to myslela tak, či je v tom videu obsiahnutá aj nejaká nádej.

alexandra__ je odhlásený top alexandra__ napísal dňa 05/09/2020 08:14 :

Skor ide o to, co si zvolili praktizovat vo svojom zivote, ako pristupuju k veciam, ako pristupuju k sebe, velmi rozumne slova muza, uvedomele rozumne slova ako pristupuje k rodine a k svojej zene

Urcite aj nadej..tam, kde su problemy starosti, je pekne, ak nachadzaju a uvedomuju si sposob ich riesenia

Aj ked su mladi manzelia, myslim, ze svojim pristupom mozu byt dobrym vzorom pre kohokolvek.

Pacilo sa mi aj to, ze muz vedel, ze si ju chce vziat, nechodili dlho, myslim rok a pol az dva, zasnubili sa a vzali. Dnes vacsinou ludia dlho spolu chodia a vlastne velmi nevedia kam smeruju.

Naposledy upravil alexandra__ dňa 2020-09-05 09:22 GMT

alexandra__ je odhlásený top alexandra__ napísal dňa 05/09/2020 08:24 :

Tiez velmi zaujimave svedectvo a rozpravanie aj tychto manzelov, zvlast pre slobodnych

Cesta do manželstva - Janka a Martin Boltižiar

Naposledy upravil alexandra__ dňa 2020-09-05 09:55 GMT

anneliese je odhlásený top anneliese napísal dňa 05/09/2020 09:07 :

Problem krestanskych manzelov, katolickych mladych ludi je, ze pozeraju niekedy na seba ruzovymi okuliarmi,... chodi do kostola, chodi na adoracie, mozno nejaky mladeznicky zbor, zopar mladeznickych krestanskych akcii, kde si vypocuju kadeco, chvaly a pod. A automaticky maju jeden od druheho nejake ocakavania ako sa maju spravat, aki maju byt v manzelstve. Prakticky  sa nepoznaju, nevedia aki su, nepoznaju povahove crty, vlastnosti, charakter a pod. Ono je pekne spolu chodit do kostola, na adoracie, na chvaly, zachovat predmanzelsku cistotu. Ale zivot nie je len o tom. Zivot je okrem duchovneho zivota aj o plateni uctov, o vynasani smeti, o vychove deti, vzajomnej podpore u manzelov, o chorobach, o vsetkom. Neraz sa manzelia zobudia z krasneho sna a zistia, koho si vlastne zobrali. Ja si myslim, ze taketo svedetstva su dobre, mozu pomoct. Len je potrebne pozerat na to s nadhladom. Lebo u jednych manzelov to tak moze fungovat,ale u inych nie. Aby sa tak nezna polovicka potom nebicovala, preco to u nas nie je ako u tych Mrkvivkovcov. Lebo Jozko Mrkvicka pomaha zene ulozit deti, je pri citani rozpravky, prinesie zene kvety... Nuz kazdy sme nejaky a tak sa poznavajme. Zeny pozerajme aky ten muz je a nie, ze on je krestan, tak automaticky mam od neho ockaavania ako sa ma krestan chovat.

alexandra__ je odhlásený top alexandra__ napísal dňa 05/09/2020 10:17 :

Anneliese, plne suhlasim, co pises.
Denne zalezitosti je potrebne riesit a vnimat bezne postoje jeden k druhemu. Zvlast pocas spoznavania.
Tieto videa vnimam skor ako priklad v niecom dobrom, mozno nejaka rada, postoj budu osozne do zivota. Uz len ucta, ktorou manzelia pristupuju k sebe, moze byt prikladom. Ja osobne mam rada obcas taketo rozpravania, pocuvam takychto ludi, ako ludi zlomyselnych, arogantnych, znevazujucich alebo s pokrivenym pohladom na manzelstvo, muza a zenu.

Naposledy upravil alexandra__ dňa 2020-09-05 11:19 GMT

autobus je odhlásený top autobus napísal dňa 05/09/2020 11:05 :

Anneliese, keďže nemáš data... To môže hovoriť takmer každý pár ( kľudne aj ja hoc aj po 10 rokov h manzelstva) . Mládenec si ide teraz robiť birmovku, žil 9 rokov v CZ, hrával v metalovej kapele, chcel stavať dom skôr ako sa ožení ale nakoniec si kúpil garsónku. Ona vychdnarka,čo nechcela ísť do Blavy (kde nakoniec skoncila), bola dlhšie v Nemecku, zoznamili sa v Blave,  postavili dom v Rakúsku, som dosť posúval, lebo to trvá skoro hodinu , a žiť treba svoj život a nie sledovať cudzie. To píšem tebe alexandra. .. Dievča čítalo poučné knižky do manželstva on nie, on čítal občas Bibliu. Môj nazor- dievča introvert chlapec extrovert a preto im to zatiaľ funguje....

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 05/09/2020 12:10 :

Ja som video nevidel, nepozeram také veci. Keby som aj začal, určite by som to nedopozeral.

Podľa referencií od Autobusa sa zdá, že nejde ani tak o "svedectvo" ale o to, že nejaký sopliak verejne exhibuje ako mu "ide" a čo všetko už "zmákol".

Existuje množstvo kvalitných náučných a vzdelávacích videí, kde zrelý a múdry muž niečo objasňuje alebo vysvetľuje. Načo zbytočne strácať čas!!!

newage je odhlásený top newage napísal dňa 05/09/2020 12:28 :

Video som pozrel. Posuval som, lebo trva to pridlho. Je to skor take volne rozpravanie, nez pripravene svedectvo so strukturou uvod-jadro-zaver. Ale vsade sa da nieco najst. Za mna:
1/ mali ruzove predstavy. Potom prisla realita v ktorej sa ucia fungovat ako rodina
2/ zena povedala: "moj muz na prvom mieste"... aj ked maju male dieta.thumbs up Tzn si uvedomuje, ze muz je partner a nie dieta. Vela mladych matiek na toto zabuda. Narodi sa dieta, ktore zaplni cele srdce matky a tak muz "cez palubu" , bo vsak dieta ma potrebuje.
3/ "treba komunikovat a 3 dni nerozpravania sa je uz vela"... Potom sa nakopia veci a zacne to iskrit...

On urcite nie je extrovert, ide to z neho ako z chlpatej dekygrin. Bud obaja su intro alebo ona je taka zivsia- extro

3 roky spolocneho zivota je este malo. Ale drzim palce. Rad by som si pozrel svedectvo od nich po 15 rokoch smile

Naposledy upravil newage dňa 2020-09-05 13:33 GMT

autobus je odhlásený top autobus napísal dňa 05/09/2020 12:32 :

Ja som posúval asi ja iné miesta ako ty. Ona hovorí občas a to o potrebe dohody a on stále o uspechoch. Dokonca na zaatu hovoril, že mu ju mal kamaratku dohodnúť jeho kamat, ktorý sa ale hanbil, lebo bol ženatý, tak to zobral do vlastnych ruk

Naposledy upravil autobus dňa 2020-09-05 13:34 GMT

eustacia je odhlásený top eustacia napísal dňa 05/09/2020 12:36 :

anneliese dobre si to napísala o tých kresťanských ružových okuliaroch, lebo toto nie je ich jediný, ale o to špecifickejší model.

newage je odhlásený top newage napísal dňa 05/09/2020 12:39 :

Autobus, je to mozne, nehadam sa smile Jeho dieta je stavba, tak recni o stavbe... Ale ako keby bol mrtvou vodou obliaty. Mamina zatial stihla dieta nakrmit a ked uz sa dostala k slovu tak to suka zo seba 3x tak rychlo ako on smile

autobus je odhlásený top autobus napísal dňa 05/09/2020 12:49 :

Že ťažko hladá slová on, je vidno, ale aj to, že ho to netrapi. Možno z nejakého dôvodu nemá dostatočnú slovnú zásobu. Nechajme to na posúdenie odborníčka lesanke

Naposledy upravil autobus dňa 2020-09-05 13:50 GMT

newage je odhlásený top newage napísal dňa 05/09/2020 01:36 :

Autobus,

Si to trafil. Vyrovnany, pokojny, netrapi ho= stabilny introvert=flegmatik
(dla tabulky od Lesanky)

anneliese je odhlásený top anneliese napísal dňa 05/09/2020 02:51 :

Alexandra, ja mam rada rozpravanie starsich manzelov, takych,nktori si v zivote uz co to preskakali. Aj mladi nam mozu co to rozpravanim priniest, ale skor ti starsi ma fascinuju.
Napr.minule mi 89 rocna suseda porozpravala ako jej pred dvomi rokmi zomrel muz, bola s nim 66 rokov. Vraj nepil a nefajcil, ale raz sa jej vraj zabehol za inou zenou, ale vsetko mu odpustila. Ja som jej povedala na to, ze ktovie kolko krat to bolo, ci ozaj len ten raz o ktorom vedela. Tak sa tomu aj zasmiala. Dalej mi rozpravala, ze ma dvoch synov, ale keby bola este raz mlada, ze by uz deti nemala. Ze to bolo len trapenie s nimi, ze naco.

autobus je odhlásený top autobus napísal dňa 05/09/2020 04:20 :

Ja tam vidim- netrapi ho to- bezstarostný = extravertny

atikus85 je odhlásený top atikus85 napísal dňa 05/09/2020 06:31 :

Zivot je neustaly boj a je jedno ci je clovek sam alebo v manzelstve, vyber spravneho manzelskeho partnera je dolezity, lebo ak sa clovek rozhodne nespravne, zivot s takym clovekom je este komplikovanejsi nez zivot osamote, napr. robenie spolocnych dolezitych rozhodnuti, ak muz a zena maju na nejaku vec uplne iny nazor, jeden sa prisposobi, prijme nazor druhej strany aj ked citi, ze to nebude dobre..a tak sa to casom ukaze, ze sa to malo spravit inak.
Vo videu slusni, mladi ludia, veriaci, prislo mi ze boli trochu utrapeni, v tej bytovej otazke mali dost prekazok..co poznam pary, tak ziskali hypoteku aj na trojizbak bez vacsich komplikacii..v uvode som myslel, ze chlapik zaraba trochu viac..

alexandra__ je odhlásený top alexandra__ napísal dňa 05/09/2020 07:11 :

Zaujimave pohlady na video.

Komu sa nechce pocuvat cele, staci si pustit video od 47.minuty..a je tam niekolko rad, velmi dobrych a osoznych rad pre akekolvek manzelstvo, hoci ide o mladych manzelov

Rovnako odporucam vypocut si aj to druhe video, ktore je skor pre slobodnych/ hladajucich viac zamerane.

Naposledy upravil alexandra__ dňa 2020-09-05 20:29 GMT

anneliese je odhlásený top anneliese napísal dňa 06/09/2020 05:02 :

Zase pokial maju mladi ludia krizu, pomoze im ak si "vypocuju" niekoho, kto ma podobne problemy. Lebo stane sa, ze sa dvaja seknu vo vybere partnera, ale chcu to spolu nejako ustat. Lebo vela ludi sa skratka ponyli a zoberie si nespravneho cloveka, resp.zobral si ineho cloveka, skratka sa nepoznali. To su vazne veci a deje sa to.

newage je odhlásený top newage napísal dňa 06/09/2020 05:27 :

Autobus
Nemozes vybrat 1 vlastnost a na zaklade nej zaradit cloveka. Treba vidiet veci v suvislostiach. Povedzme ze ok, bezstarostny =extravert, sangvinik. Vyzera ten chalan ako sangvinik? Skuska spravnosti...  hned vedla mas vlastnosti ako HOVORNY,aktivny, culy... To by mohla byt napr Janka Boltiziar v tom druhom videu. Tak si predstavujem sangvinika.

autobus je odhlásený top autobus napísal dňa 06/09/2020 06:37 :

Nemáte, to ty si sa chytil len jednej vlastnosti. Ja som ti dal priklad, že ho netrapi to že ťažko hľadá slová, t.j. je nad vecou. Ja som to usúdil z videného z jeho vystupovania. Aj že je hovorny tam vidno. On hovoril ten príbeh na nejakom stretnutí a na základe toho ich zavolali na besedu, on zavolal bagristu rozplanirovat zem... Jednoducho to nechaj na lesanku, ktorá to vyštudovala

newage je odhlásený top newage napísal dňa 06/09/2020 07:46 :

Autobus

Napisal si

Ja tam vidim- netrapi ho to- bezstarostný = extravertny
tak na to som reagoval. Hovorny neznamena, ze "pohybuje perami". Samo aj introvert vie rozpravat. Ale je mi jasne, ze my sa nezhodneme smile Proste mame iny nazor. Nechajme to, aj tak to nie je tema.

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 06/09/2020 08:50 :

Autobus a Newage: Zdravím hobby-psychológov grin

Milí páni,

pôvodne som vôbec nemala v pláne toto video pozerať, ale keďže ste ma tu spomínali v súvislosti s názorom na temperamenty manželov z videa, pozrela som si to.
Nuž odpoviem vám trocha inak, ako sa asi odo mňa očakáva smile
Tak v prvom rade by seriózny odborník psychológ nemal diagnostikovať cudzích ľudí len na základe ich uzretia vo videu. Ak by som chcela zistiť, aký majú temperament, musela by som im dať vyplniť napr. Eysenckov osobnostný dotazník a vyhodnotiť ho. To sa nedá ten temperamnet diagnostikovať len tak bez testov "z brucha", to by žiaden seriózny psychológ neurobil.
Nedávno sa stalo, že 1 český psychiater si dovolil verejne vysloviť svoj názor na autizmus Grety Thunberg (klima-bojovníčku), no a dopadlo to tak, že musel potom kvôli tomu odstúpiť z čela predsedníctva psychiatrickej spoločnosti.
Ono obaja máte jednak v niečom pravdu, a každý z vás môže mať subjektívne iný pocit a dojem z tých ľudí... to je v poriadku. Myslím, že nemá význam sa o tom takto na webe škriepiť, takto nadiaľku ich tu my traja nezdiagnostikujeme. Ale môžem v ďalšom komentári napísať môj dojem z tých manželov, neh tento koment nie je pridlhý.

Naposledy upravil lesanka333 dňa 2020-09-06 09:54 GMT

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 06/09/2020 09:04 :

Autobus a Newage: (pokračovanie)

Môj názor na manželov vo videu je nasledovný. O tom, aký majú temperment nič písať nebudem, už vyššie som odôvodnila prečo. Ale len na základe videa môžem povedať, že tá žena má omnoho rýchlejšie psychomotorické tempo ako muž, rýchlejšie rozpráva ako on, ale to ste si určite všetci všimli.
Ďalšia vec, ktorá mne udrela do očí bolo to, ako sa obaja manželia na začiatku usadili do kresiel, všimnite si ich postavenie tela. Žena sa usadila úplne vzpriamene, pôsobí omnoho sebavedomejšie a sebaistejšie ako jej manžel, ktorý sa celý čas hrbí a sedí tam úplne prikrčene. Žena sedí rovno a sebavedome, pôsobí na mňa direktívne ako prísna učiteľka na zákl. škole. To, čo napíšem, berte iba ako môj súkromný názor, ale mám tak trocha dojem, že v tomto manželstve hrá asi "prvé husle" žena, tá manželka na mňa pôsobí už od začiatku dominantnejšie ako ten muž. Nemám na mysli dominanciu v zmysle BDSM a sadomasochizmu, aby ste ma nepochopili nesprávne, mám na mysli dominanciu a submisivitu v zmysle psychickom vo vzťahu. Ten muž na mňa pôsobí submisívnejšie ako tá žena. Mám na mysli niečo v tomto zmysle: vysvetlenie

Naposledy upravil lesanka333 dňa 2020-09-06 10:05 GMT

anneliese je odhlásený top anneliese napísal dňa 06/09/2020 09:32 :

Lesanka, celkom ma to aj zaujima co hovoris. Mohla by si sa vyjadrit aj k relacii o 5 minut 12 na jednotke? Blaha totalne histericky arogant. Psychologovia ked to sleduju, musia si na tom dobre zgustnut.

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 06/09/2020 10:48 :

Môj názor na video po obsahovej stránke:

Mňa najviac oslovil záver toho videa od 48.minúty, kde v priebehu pár minút manželia konečne povedali v kocke zopár dôležitých vecí.
1. Žena zdôraznila, aká je vo vzťahu dôležitá každodenná spoločná modlitba... v tom s ňou súhlasím, ale nemám na mysli len nejaké verklíkovanie naučených modlitieb dookola, ale úprimnú osobnú modlitbu ako rozhovor s Bohom, kde obaja manželia prednesú svoje vďaky, ale aj trápenia Pánu Bohu a spolu poprosia o Jeho ochranu a pomoc.

2. Ďalšia veľmi rozumná vec, na ktorú manželka upozornila, bolo to, že v láske by nemali muž a žena spolu bojovať...to je dôležité, aby to ľudia pochopili, lebo niektoré vzťahy sú skôr bojom o moc, že kto koho bude ovládať a panovať nad druhým a takýto postoj žiaľ k ničomu dobrému nevedie. Páčilo sa mi, že dala aj tip na konkrétnu knihu, ktorá im vo vzťahu pomohla, dobrá inšpirácia na čítanie.

3. Dôležitý poznatok odprezentoval aj muž, keď vravel o tom, aké je dôležité, aby muž pochopil ženin cyklus, keď spolu žijú. Jednoducho nie je dobré do ženy vyrypovať a riešiť s ňou ťažké konflikty vtedy, keď má PMS alebo "svoje dni", lebo to je ako hodiť do osieho hniezda granát, vtedy sú ženy buď podráždené alebo plačlivé a nie je im psychicky dobre.
S riešením nejakých ťažkých tém by mal muž určite počkať na fázu cyklu, keď žene bude psychicky lepšie. Je to skvelé, že to ten manžel pochopil pomerne skoro, ušetrí im to roky ťažkých hádok. (Sorry, ak som bola príliš naturalistická, ale aj o tom je psychológia) grin

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 06/09/2020 10:53 :

Anneliese: Cením si tvoj záujem o moj názor na Ľuboša Blahu. Len v starších diskusiách som si všimla, že na politiku máme dosť rozdielne názory. Patríš k mojim obľúbeným diskutujúcim tu na zoznamku a nerada by som tu mala s tebou nejaké nezhody kvôli politike, to by ma mrzelo, tak asi bude lepšie, keď tie politické témy necháme v tomto blogu "ležať ladom" wink

anneliese je odhlásený top anneliese napísal dňa 06/09/2020 04:47 :

Ano Lesanka, nechame to lezat ladom :-)