Archívy

Reklama

QUO VADIS SLOVENSKO ? : PREDVOLEBNÉ  ZAMYSLENIE

V sobotu nás čakajú predčasné voľby, v ktorých sa rozhodne o ďalšom smerovaní a budúcnosti našej krajiny.
Za najväčšiu hrozbu v týchto voľbách považujem stranu Progresívne Slovensko. V prieskumoch verejnej mienky sa dlhodobo umiestňuje na druhom mieste. Vačšina masmédií túto stranu úplne nekriticky vychvaľuje a propaguje, a snaží sa ľudí zmanipulovať, aby túto progresívnu stranu volili, pričom ju vykresľujú priam ako spasiteľa, ktorý nám zabezpečí svetlú budúcnosť.
Médiá žiaľ vôbec neprinášajú reálny obraz o programe, rizikách a nebezpečenstve, ktoré táto strana pre našu krajinu predstavuje, ak by zvíťazila vo voľbách a podarilo by sa jej zostaviť novú vládu.
Za asi najhoršie považujem pretláčanie a propagáciu transgenderovej ideológie. Teda, že si človek údajne môže vybrať, aké má pohlavie, podľa toho, ako sa cíti.
V programe Progresívneho Slovenska je aj tento cieľ: „Umožníme tranzíciu na princípe sebaurčenia.“ Pričom zdôrazňujú, že pri tranzícii už nebudú potrebné chirurgické zákroky. Dokonca zavedú povinnosť, aby štát musel finančne odškodniť transsexuálov, ktorý už takéto zákroky na odstránenie pohlavných znakov vrámci tranzície doteraz podstúpili.
Takisto požadujú odstránenie používania rodných čísel. Takže podľa dokladov už nebude možné zisiť, či sa nejaký transsexuál narodil pôvodne ako muž alebo žena.
Ako by to nestačilo, Progresívne Slovensko má v pláne zaviesť do trestného zákona aj tresty pre ľudí, ktorí by niekoho hanobili kvôli rodovej identite a sexuálnej orientácii.
V Kanade sa nedávno stalo, že otec nepodpísal súhlas s tým, aby jeho dcéra podstúpila tranzíciu na muža a v súvislosti s tým hormonálnu liečbu a vyjadroval sa o svojej dcére, že je to dievča. V dôsledku toho bol uväznený na niekoľko týždňov vo väzení. Ak vám to príde neuveriteľné… žiaľ nie je to výmysel.
Ak by sa po týchto voľbách dostalo k moci Progresívne Slovensko, toto by sa čoskoro začalo diať aj u nás na Slovensku. Predstavte si, že nejaký chlap sa rozhodne identifikovať ako žena, pričom ani nebude musieť podstúpiť kastráciu a ak ho vy budete oslovovať ako muža, a odmietnete ho považovať za ženu, bude môcť na vás takýto transsexuál za to podať trestné oznámenie a môžete sa dostať kvôli tomu do väzenia.
Ale toto je iba začiatok chorých a zvrátených plánov strany Progresívne Slovensko.

V programe majú ďalej napísané, že „presadzujú progresívny zákon o interrupciách, ktorého hlavným cieľom je zabezpečenie dostupnej interrupcie pre všetky tehotné osoby, ktoré sa pre ňu rozhodnú.“ Pričom presadzujú plné hradenie interrupcií z verejného zdravotného poistenia pre všetky osoby bez rozdielu veku a dôvodov pre interrupciu.
Položte si otázku, či chcete, aby z vašich peňazí, ktoré ste si zarobili poctivou prácou a zaplatili z nich dane a odvody do zdrav. poisťovne, či chcete, aby štát z týchto vašich peňazí platil za zabíjanie nenarodených detí ?

Za obzvlášť závažné považujem aj to, že Progresívne Slovensko požaduje zrušenie potrebného súhlasu rodičov s interrupciou u neplnoletej osoby. Takže ak by ste mali niekedy v budúcnosti dospievajúcu dcéru a rozhodla by sa v prípade otehotnenia dať si spraviť interrupciu, môže tak urobiť poza váš chrbát bez vášho vedomia a súhlasu ako rodiča. Ani nebudete mať z právneho hľadiska šancu jej v tom nejako zabrániť.
Okrem toho žiada Progresívne Slovensko hradiť zo zdravotného poistenia aj tzv. potratové tabletky, ktoré sa používajú na vyvolanie umelého potratu, keď je už žena tehotná, teda chemickým spôsobom spôsobia smrť nenarodeného dieťaťa.
Upriamila by som ešte pozornosť na formuláciu „tehotné osoby“. Progresívci už nepíšu, že ide o tehotné ženy, ale ide o tehotné osoby, lebo aj žena, ktorá sa identifikuje ako muž, bude môcť otehotnieť. Teda v tejto úžasne progresívnej budúcnosti budeme už mať aj tehotných „mužov“.

Ale Progresívne Slovensko samozrejme nezabúda ani na lesby a ich rozmnožovanie. Vo svojom programe vrámci boja za rovnoprávnosť požaduje, aby bolo umelé oplodnenie umožnené aj lesbám a aby bolo hradené z verejného zdravotného poistenia. V programe majú aj podporu zavedenia manželstva pre homosexuálov.
Progresívci sú ochotní spraviť skutočne všetko pre budovanie svetlých transhumanistických zajtrajškov.

Čo k tomu dodať. Hlavným mottom kampane Progresívneho Slovenska je: „Dá sa to normálne a odborne.“
Tak si sami zodpovedajte, či toto všetko považujete za normálne… ?

Na záver by som už len chcela vyjadriť moje pobúrenie z toho, že predstavitelia strany KDH uviedli, že majú v pláne ísť po voľbách do koalície s Progresívnym Slovenskom a tým im umožniť, aby mohli vytvoriť vládu. Pre mňa ako pre kresťanku sa týmto KDH stáva nevoliteľnou stranou, napriek tomu, že za ňu kandiduje niekoľko ľudí, ktorých osobne poznám.
Som vskutku zdesená z toho, že ľudia z KDH, ktorí sa považujú za kresťanov, sú ochotní spriahnuť sa po voľbách so stranou Progresívne Slovensko, ktorá má v programe takéto zvrátenosti, ktoré sú v úplnom rozpore s kresťanskou vierou a s konzervatívnymi hodnotami.
Ak máte priateľov alebo známych, ktorí sú rozhodnutí voliť v sobotu progresívcov, môžete ich upozorniť na to, čo obsahuje program tejto strany, myslím, že väčšina z nich ani len netuší, čo program Progresívneho Slovenska obsahuje, a aký rozvrat spoločnosti v našej krajine táto strana chystá.
Pridal lesanka333 on 28/09/2023 07:33

Komentáre (155)

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 28/09/2023 09:13 :

Ja si myslím, že my s nimi aj tak vybabreme. Napríklad dôchodca, ktorý nemá čo jesť, sa dá najprv preoperovať a potom mastne odškodniť. Niet nad zdravý sedliacky rozum.

teurg11 je odhlásený top teurg11 napísal dňa 28/09/2023 09:14 :

ODKAZ
pre menej chápavých voličov. Pre tých, ktorí volia len na základe emócií. Pre tých, ktorí uprednostňujú formu pred obsahom a celkovo pre všetkých premotivovaných blbečkov , aby sa zamysleli (v rámci možností) ČO táto ich progresivistická PS "BUDÚCNOSŤ" vlastne znamená;
znamená zlikvidovanie úplne všetkého čo súvisí s našim národom!

Nevoľte týchto antikristov!
Nevoľte zánik Slovenska!
Nevoľte Mončiči!

fero je prihlásený top fero napísal dňa 28/09/2023 09:39 :

Kresťanom etikom sú bližší progresívci, lebo sú to tiež etici a kresťanom logikom je bližší Smer, lebo sú to tiež logici. Ďalší dôkaz, že tieto bipolárne veci sú nadradené aj akýmkoľvek programom.

fero je prihlásený top fero napísal dňa 29/09/2023 05:18 :

Gaussova krivka ktorá všetko vysvetľuje.
Zdesenie by sa malo nahradiť pochopením, aj prečo to pán Boh takto zariadil.

---------------------------------HLAS----------------------
--------SME RODINA,OĽANO-------SNS--------------------
..........KDH,SAS--------------------- SMER--------------
.....PS......................................Republika....
ETICI---------------------------- --------------------LOGICI

Naposledy upravil fero dňa 2023-09-29 08:01 GMT

dizajner je prihlásený top dizajner napísal dňa 29/09/2023 05:31 :

Demokrati budú asi najlepšia alternatíva tej celej ponuky.

fero je prihlásený top fero napísal dňa 29/09/2023 05:38 :

Najlepšia alternatíva je, aby každý volil toho, koho chce, výsledok potom bude taký, aký chce Boh.

lesanka333 je prihlásený top lesanka333 napísal dňa 30/09/2023 12:06 :

Dizajner: Ja stranu Demokrati určite nepovažujem za najlepšiu alternatívu vo voľbách. V tejto strane sú Naď a Heger, ktorí tu boli súčasťou predošlej vlády a ktorí majú na svedomí úplné odzbrojenie Slovenska, v dôsledku čoho nie je naša armáda schopná chrániť vzdušný priestor našej republiky.
Podpísanie vojenskej dohody s Američanmi má za dôsledok budovanie amerických vojenských základní na našich letiskách. Ešte mám v dobrej pamäti, ako Jaro Naď nadával občanom do opíc a do dezolátov. Naď, Heger a najmä Matovič majú na svedomí úplný rozvrat štátu za posledné 3 roky. Je pre mňa udivujúce, ako môže týchto politikov ešte vôbec niekto voliť po tom, čo tu vyviedli...

fero je prihlásený top fero napísal dňa 30/09/2023 01:06 :

Lesanka
Mňa udivuje, ako sa môže niekto priznávať k tomu, že vyštudoval psychológiu a zároveň sa stále divý na ľuďoch, ktorí majú opačný názor, ako ona sama. Dúfam že sa neživíš klinickou praxou, v ktorej by si sa nad klientmi viac divila, ako by si ich vedela pochopiť a teda im aj pomáhať.

Naposledy upravil fero dňa 2023-09-30 14:31 GMT

tomi999 je odhlásený top tomi999 napísal dňa 30/09/2023 01:30 :

volim stredopravu lavicu mierne zatočenu dohora

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 30/09/2023 02:27 :

Tomi, vystihol si to smile 'Du na sever, ... a 'du na jih.

Naposledy upravil richard768 dňa 2023-09-30 15:28 GMT

lesanka333 je prihlásený top lesanka333 napísal dňa 30/09/2023 03:03 :

Fero, tento blog je o dnešných voľbách a o kritike programu Progresívneho Slovenska a nie o mojej pracovnej praxi.  
Všimla som si v diskusiách, že keď ti chýbajú racionálne argumenty, tak sa znižuješ k verbálnemu ponižovaniu a znevažovaniu ľudí.
Ale ak tu chceš rozoberať pracovnú prax, tak nech sa páči... Môžeš sa nám teda pochváliť, čím sa živíš ty ?

fero je prihlásený top fero napísal dňa 30/09/2023 03:13 :

lesanka,
v mojom vyjadrení nenájdeš žiadne invektívy na tvoju osobu, len logické argumenty, ktorými opisujem môj názor na tvoje chápanie psychologických otázok podobne ako si ty vyjadrila svoj názor na chápanie moje. A pretože ja stále apelujem len na argumenty, nie na množstvo titulov a kníh, ktoré kto prečítal, tak som ochotný s kýmkoľvek komunikovať len v tejto argumentačnej rovine. Ak skopíruješ nejaké moje myšlienky s ktorými nesúhlasíš, pretože tvoje skúsenosti sú opačné a opíšeš nejaké konkrétne alebo ich iným logickým spôsobom spochybníš, rád ti nato zase ja takto vecne dám svoje argumenty.

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 30/09/2023 07:16 :

Lesanka, k tomu článku v Štandarde: V podstate je to podobné ako to, čo zamýšľali boľševici. Deti patria štátu a ten si s nimi spraví, čo uzná za vhodné. Rodičia sú len štatisti. Ešte bizarnejší mi príde ten posun v spôsobe uvažovania. Pripomína mi to nedávne obdobie, keď nás chceli presvedčiť, že chodiť so zakrytou polkou tváre po ulici je normálne.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 30/09/2023 08:23 :

Klasické revolučné postoje liberálnej triedy proti Bohu:

"Skrývajúc svoje zámery pod heslom "sloboda, rovnosť a bratstvo", liberálna trieda si vyhradila slobodu pre seba, ostatným rozdala rovnosť biedy a vyhlásila bratstvo všetkých nepriateľov Katolíckej cirkvi."

(Frederick D. Wilhemsen)

harmonia je odhlásený top harmonia napísal dňa 01/10/2023 07:42 :

Volila som KDH a som s tym spokojna. Fakt som rada ze sa aj dostali. Z celkoveho vysledku mi je na grcanie, ale aspon to KDH sa dostalo do parlamentu.

fero je prihlásený top fero napísal dňa 02/10/2023 03:10 :

harmónia,
to je normálne, kľudne sa vygrcaj. Druhá polovica voličov si zase vydýchla, že konečne budeme mať pragmatickú, proslovenskú vládu bez pchania sa niekomu do zadku, s orientáciou na všetky svetové strany a bez hádok. V tejto vláde síce nebudú spory, ale zase o to viac bude mainstream masírovať mozgy vašej polovičke voličov- ETIKOV tak, aby vám zvyšoval pocit nenávisti voči novej vláde, aby vám bolo stále na grcanie. Týmto čiastočne ovplyvní aj časť voličov LOGIKOV, a pri ďalších voľbách zase možno získajú väčšinu politici ETICI. Ale našej polovičke voličov nebude potom na grcanie, lebo pocity nie sú prioritou LOGIKOV. My len kvôli emocionalite ETIKOV budeme zase očakávať spory a hádky ako je to skoro v každom čisto ženskom=emocionálnom kolektíve. Kvôli hádkam to pôjde podobne dole vodou ako teraz za Matoviča a takto v kolotoči sa história bude stále opakovať.

Naposledy upravil fero dňa 2023-10-02 04:11 GMT

harmonia je odhlásený top harmonia napísal dňa 02/10/2023 04:34 :

Fero, prepac, ale tvoje prispevky ani necitam. Viem, ze su tam len bludy, tak naco. Rovnako ako nepozeram a nepocuvam Fica, naco, ved su to len klamstva. Ozaj nie som na to zvedava. Nemozem uverit a rozdychat, aky je Slovensky narod nepoucitelny a co si to v sobotu zvolil. Slovenskemu narodu uz len beda a moze si za to sam. Ked chcu Fica, nech maju Fica. Ubohost.

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 02/10/2023 07:46 :

Treba si všimnúť potešujúci pozitívny trend v akože SNS, kde bol ako straník zvolený len Danko. (ešte aj môj kandidát zo 140eho miesta dal dole Dankovu dvojku zo strany)
Dúfajme že je to začiatok konca partokracie a postupný nástup vyššiej formy demokracie.

mistrz_leszek je prihlásený top mistrz_leszek napísal dňa 02/10/2023 08:11 :

1. Zrušil by som možnosť voľby zo zahraničia.

2. Zrušil by som volebné právo žien.

3. Zrušil by som volebné právo nemajetných.

4. Zrušil by som volebné právo mužom bez detí.

Na rozdiel od prvých dvoch bodov, o tých posledných sám niesom presvedčený. Je to len myšlienkový experiment, ktorý ešte vyžaduje doladiť. Účelom je vylúčiť z voľby tých, ktorí nemajú kožu v hre a typy náchylné na transhumanistické experimenty.

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 02/10/2023 08:19 :

Harmónia

Ked chcu Fica, nech maju Fica. Ubohost.


Ľudia ani tak nevolili čo chcú, ale viac proti tomu čo nechcú. A tu predstavuje Fico istotu a stabilitu, alebo stav ktorý tu bol do roku 2019. Niektorí si snáď aj myslia, že keby tu bol Fico, nebolo by ani covidu, ani vojny a ani inflácie.grin

Ale Fico predstavuje pre podvedomie ľudí aj bájneho vtáka Fénixa.

Fico si dovolil odmietnuť migračnú politiku EÚ a dokonca podal aj žalobu.
Dovolil si vypovedať aj Istanbulský dohovor. A moc sa nehrnul do odovzdávania slovenských letísk američanom. ( To naopak prezidentka Čapičutova si skoro zlomila opätok čo ju tak rýchlo bežala podpísať)

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 02/10/2023 08:23 :

Ja by som zaviedol druhé kolo, kde by boli už len tie strany, ktoré v prvom kole prešli. Hlasy by tak nemuseli prepadnúť a prieskumy by prestali hrať svoju rolu.

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 02/10/2023 08:23 :

Mistrleszek
To je predsa štvorbodova definícia starého patriarchátu.

harmonia je odhlásený top harmonia napísal dňa 02/10/2023 08:32 :

Miso, ano, ludia si dokonca aj pochvaluju, ako bolo dobre za byvaleho rezimu. Fico im vlastne take nieco ponuka, ludom da omrvinku, oni mu za to pobozkaju nohy a budu mat pocit, aka je tu istota a stabilita. Presne toto je narod slovensky.

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 02/10/2023 08:50 :

Harmónia
Teraz už ale ide o charakter štátu, nie o to, ktora partia bude kradnúť.
Hovorím ti, lepší Fico, ako progres!

Na stupnici že
1-Najlepšie
2-Lepšie
3-Dobre
4-Zle
5-Horšie
6-Najhoršie

Dávam Fica na trojku a "progres" na štvorku.

harmonia je odhlásený top harmonia napísal dňa 02/10/2023 09:07 :

Miso, jedno aj druhe je zle. Je smutne, ze ludia volia Fica len aby tu nebolo progresivne.
Ja by som dala Fica na 6 a progres na 5.
Od progresu vies co mozes ocakavat, ale od Fica absolutne nie. Neustale popiera vlastne slova, zamerne zavadza a interpretuje nespravne slova inych ludi. Blaha je odporny grcanec, ktory popudzoval ludi aby hovorili na prezidentku ze je to Kur*a a Benova jedna koza sa robila ze si oprasuje suknu a vlastne tam ani nie je. Ked som prechadzala vcera okolo televizora co boli TN na markize, Fico cosi dristal a Benova s Blahom kyvali hlavami co mi pripominalo psikov ktori mali kedysi ludia v skodovkach v 90 rokoch za celnym sklom na palubovke. Taky umelohmotny psik ktory kyval hlavou ked sa auto hybalo, tak presne to je Blaha. Fico drista a Blaha kyve hlavou ako ten psik v skodovke a vcera aj Benova, ako ten psik.

fero je prihlásený top fero napísal dňa 02/10/2023 10:40 :

HLAS ĽUDU, HLAS BOŽÍ - ale hlavne etici to nikdy nepochopia, preto berú jablko od satana ako prví.

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 02/10/2023 11:38 :

Taky umelohmotny psik ktory kyval hlavou ked sa auto hybalo...


Ako aj tam hore, progresivista kyve hlavou, predpísaným narativom o Kuciakovi.
grin

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 02/10/2023 11:41 :

HLAS ĽUDU, HLAS BOŽÍ


Ale iste, tí ktorí nemajú svedomie, môžu tento "hlas boží" delegovať aj na tzv. Ľud,,, keď už nie je kde inde.

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 02/10/2023 12:25 :

Čo je ale ešte horšie, než samotný Smer alebo PS, že sme stále podelení, zhruba pol na pol a nemáme žiadnu zjednocujúcu myšlienku. Takže to zase pôjde raz na jednu stranu, raz na druhú, ako už 30 rokov.

fero je prihlásený top fero napísal dňa 02/10/2023 12:29 :

misomiso_ napísal dňa 02/10/2023 10:41 :HLAS ĽUDU, HLAS BOŽÍ  Ale iste, tí ktorí nemajú svedomie, môžu tento "hlas boží" delegovať aj na tzv. Ľud,,, keď už nie je kde inde.

Vieš si aj obhájiť, keď niečo povieš, alebo len niečo vypustíš do éteru aby reč nestála a potom od toho zdupkáš ?

fero je prihlásený top fero napísal dňa 02/10/2023 03:00 :

atom04 napísal dňa 02/10/2023 11:59 : Hlas ľudu nie je to isté ako hlas Boží.
Aj keď si ľudia zvolia Hitlera, je to hlas boží, lebo si ho zvolili preto, lebo sú na takej duchovnej úrovni, ktorá potrebuje vojnu a utrpenie. Boh nezasahuje do slobodnej vôle človeka, ale jej odraz a následky sú vždy v súlade s pravidlami, ktoré Boh do vývoja ľudstva vložil. To Boh vložil do pravidiel vývoja napríklad zákonitosť, že čím viacej človek odmieta Boha, tým viac je v moci Satana a teda si aj volí väčšie zlo, čo je v súlade s nastavenými spravodlivými božími pravidlami.

Naposledy upravil fero dňa 2023-10-02 16:04 GMT

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 02/10/2023 03:37 :

Ale napríklad Lenina si spočiatku nezvolili, až po násilnom prevrate. Takže "Boh" prehlasoval ľud.

fero je prihlásený top fero napísal dňa 02/10/2023 04:03 :

Richard,
aj ochota sa nechať zmanipulovať, nechať sa oklamať a pod. je odrazom úrovne ľudí.

mistrz_leszek je prihlásený top mistrz_leszek napísal dňa 02/10/2023 04:19 :

Však hej, Boh je všade. Radikálna imanencia a non-dualistický pohľad. Len tú časť o "vývoji ľudstva" by som z toho vypustil, ako naivnú rozprávku.

Svet ponúka dostatok utrpenia, aby to vzbudilo otázky. A dostatok mieru, aby mohli byť nájdené odpovede.

mistrz_leszek je prihlásený top mistrz_leszek napísal dňa 02/10/2023 04:32 :

Ale cez pokrok / progres / evolúciu to nebude. Vidieť, nakoľko sú ľudia moderní v zásadných postojoch k duchovnu - presiaknutí darvinizmom a poverou pokroku.

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 02/10/2023 04:34 :

Mistře Lešku, ak vychádzame z predpokladu, že Boh je čisté Dobro a Láska v jednom a zároveň pozorujeme, že existuje utrpenie, tak logicky nutne toto utrpenie musí mať nejaký vyšší zmysel. Napríklad - ako píše Gandalf podľa Buddhu - v pochopení jeho príčin a v nastúpení cesty k jeho ukončeniu. A to je predsa vývoj, čo iného?

fero je prihlásený top fero napísal dňa 02/10/2023 04:48 :

Samozrejme že keď existuje vývoj v materiálnej oblasti, existuje aj v duchovnej. To, že trpíme rovnako ako ľudia kedysi som už vysvetlil, že to súvisí s vývojom v citlivosti a empatii. Tak ako sa fyzicky aj psychologicky od narodenia vyvíja človek, vyvíja sa aj celé ľudstvo.

fero je prihlásený top fero napísal dňa 02/10/2023 05:03 :

Preto namiesto progresu používame slovo vývoj, aj keď progres je opakom regresu.

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 02/10/2023 05:17 :

Progresívci majú pravdu v jednej veci: Existuje ideál duchovného Človeka, ktorý nie je ani mužom ani ženou, Európanom ani Afričanom. Teda potenciálne, pokiaľ smerujeme k tomuto ideálu, sme si všetci rovní. Len chybička je v tom, že tento vzdialený ideál nemôžeme stotožňovať s aktuálnym stavom a ani ho nemôžeme nastoliť tak, že prehlásime, že všetci sme rovnakí. Lebo nesmieme vynechať milióny rokov trvajúcu cestu lásky a pochopenia, kým sa k tomu ideálu dostaneme, ak vôbec. Zatiaľ musíme rešpektovať reálny stav našej rôznosti a prijať také úlohy, ktoré nám z toho vyplývajú.

Nemôžeme prehlásiť, že dieťa je rovné staršiemu, skúsenému človeku. Múdrosť staršieho musela dozrieť počas života, ak sa o to snažil.

fero je prihlásený top fero napísal dňa 02/10/2023 05:31 :

Richard,
zase ten Pálešov omyl ťa privádza aj k omylu progresívcov. Ideál je len v láske medzi všetkými protipólmi, ktoré Boh stvoril práve preto, aby sme boli nútení sa láske učiť. Ideál nie je kosti so svalmi spriemerovať ale ich dokonalá spolupráca.

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 02/10/2023 05:46 :

Fero, medzi nami nie je spor. Ty zostávaš v doline pod inverznou oblačnosťou, ja som vyšiel na kopec a uvidel slnko. Môj ideál je veľmi vzdialený, nie aktuálny. Pokiaľ zostávame v prítomnosti (v doline), zhodneme sa. Ale pokiaľ chceš pochopiť pramene určitých hnutí, musíš vystúpiť na ten kopec za mnou.

fero je prihlásený top fero napísal dňa 02/10/2023 05:47 :

Marx a Engels priniesli teóriu,´ktorá uprednostňovala materiálne istoty, ktorá bola protipólom kapitalizmu, ktorý uprednostňoval materiálnu slobodu. Ale ešte som nezistil, čo dobrého prinášajú progresívci, lebo oni nemajú nejakého úprimného vodcu, ale len nevedome pritakávajú nadnárodným manipulátorom, ktorým najviac vadia kvôli získaniu stále väčšej moci kresťanské pravidlá.

fero je prihlásený top fero napísal dňa 02/10/2023 05:50 :

Richard,
je to naopak, ty si v doline s Pálešom a ja na kopci, ktorý pochopil, kvôli čomu = akému ideálu Boh túto protipólnu pestrofarebnosť vytvoril. Nepodlieham Pálešom a iným prízemnejším učeniam. Nenájdeš mi opačné podobenstvo ako ja s kosťami a svalmi.

Naposledy upravil fero dňa 2023-10-02 18:50 GMT

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 02/10/2023 06:04 :

misomiso_,
v tvojom poradí je "progres" na 7. mieste smile

mistrz_leszek,
ja by som tiež zrušil voľby zo zahraničia. Kto nežije na Slovensku, nemá mať právo ovplyvňovať politiku u nás. Pošle nejaký list, alebo mu dokonca pristavíme vlak (rád by som vedel, kto tie vlaky zaplatil) - on si hovie niekde v teplúčku a my si to tu vyžerieme.

atom04,
nemôžme tolerovať hriech. A štát nesmie prijímať zákony, ktoré hriech legalizujú.

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 02/10/2023 06:08 :

Gandalf, ja som chodil na Rosinského prednášky do Nitry. Mám od neho zopár knižiek. Ak chceš, napíš mi správu a môžeme komunikovať ďalej súkromne.

mistrz_leszek je prihlásený top mistrz_leszek napísal dňa 02/10/2023 06:10 :

gandalfbiely napísal dňa 02/10/2023 04:50: ale pojem progres bol zneužitý, dnes sa slovo progres väčšinou nepoužíva na naozajstný duchovný pokrok, dnes slovo progres väčšinou znamená materialistickú technologizáciu a akceptáciu až propagáciu morálneho úpadku a prezentovanie psychických a emocionálnych porúch na úroveň vzorov.. dnes je často krát slovom progres myslená degenerácia.. ako z knihy od Orwella..


Ďakujem Gandalf. Myslel som, že toto im bude stačiť, aj keď teraz sa to tak nezdá.

fero napísal dňa 02/10/2023 05:03: Preto namiesto progresu používame slovo vývoj, aj keď progres je opakom regresu.


To je nejaká nová sémantická hra? Mne ide len o to, že ten vývoj neberiem ako historický a kolektívny, chápanie ktoré pokladám za znak pseudoduchovna a materializmu.

richard768 napísal dňa 02/10/2023 05:17: Progresívci majú pravdu v jednej veci: Existuje ideál duchovného Človeka, ktorý nie je ani mužom ani ženou, Európanom ani Afričanom. Teda potenciálne, pokiaľ smerujeme k tomuto ideálu, sme si všetci rovní. Len chybička je v tom, že tento vzdialený ideál nemôžeme stotožňovať s aktuálnym stavom a ani ho nemôžeme nastoliť tak, že prehlásime, že všetci sme rovnakí. Lebo nesmieme vynechať milióny rokov trvajúcu cestu lásky a pochopenia, kým sa k tomu ideálu dostaneme, ak vôbec. Zatiaľ musíme rešpektovať reálny stav našej rôznosti a prijať také úlohy, ktoré nám z toho vyplývajú. Nemôžeme prehlásiť, že dieťa je rovné staršiemu, skúsenému človeku. Múdrosť staršieho musela dozrieť počas života, ak sa o to snažil.


Progresívci si mýlia metafyzické úrovne bytia. To s tými "miliónmi rokov" mi napovedá, že tiež nerozlišuješ medzi rozuzleniami časnými / svetskými a rozuzleniami nadčasovými / večnými.

Progresívci dosiahnu len vyššiu úroveň utrpenia a psychické problémy. Ako akési trucovité deti, nevedia prijať a plne prežiť formy tomuto svetu dané, ako by teda mohli vyzrieť na oslobodenie sa z foriem? Logos sa musel vteliť a byť ukrižovaný v hmote, aby naplno realizoval svoj potenciál, až do opustenia samého seba (Bože môj, prečo si ma opusopustil?).

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 02/10/2023 06:25 :

Ja tvrdím, že za progresivizmom stojí reálna duchovná sila. Akurát zdeformovaná, lebo chce predčasne a ľahko uskutočniť ideál, ktorý vyžaduje zdĺhavú cestu. Ak budeme toto hnutie iba potláčať ako niečo principiálne mylné, neuspejeme. Preto musíme pochopiť, čo sa za ním skrýva a uskutočniť tento ideál správnym spôsobom. Napríklad, ako pomôcť Afričanom dobehnúť civilizačne Európu tak, aby to bolo prospešné pre obe strany?

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 02/10/2023 06:37 :

richard768,
progresivizmus je založený na marxistickej ideológii, tak je jasné, aká duchovná sila za ním stojí.

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 02/10/2023 06:38 :

Fero - ja sa nechcem s tebou hádať a ani netvrdím, že sa mýliš. Ak chceš protipríklady na špecifikáciu protipólov, máš ich všade okolo seba. Aj ľudské telo ako celok. Nebeží ako jeleň, nepláve ako ryba a už vôbec nelieta ako vták. Je ale celkom dobre vystredené, aby mohlo slúžiť tak trochu na všetko. Materiálny vývoj však je veľmi pomalý a niektoré protipóly zrejme budú musieť zostať, kým budeme na tejto hmotnej Zemi.

dizajner je prihlásený top dizajner napísal dňa 02/10/2023 06:39 :

Ja to vnímam tak, že voliči smeru, hlasu a sns sú tí ľudia, ktorí sa (podvedome) boja, že tí druhí inteligentnejší a úspešnejší ľudia sa od nich príliš vzdiaľujú v evolúcii a majú pocit, že ich nedobehnú normálnou cestou a preto volia tieto strany o ktorých vedia že stiahnu celé Slovensko dole, vrátane tých úspešnejších ľudí, bližšie na ich úroveň. Asi to ich uspokojí aj za cenu toho, že oni sami a ich deti na tom stratia. Inak si neviem predstaviť takú hlúposť čo predviedli. Veď hneď po voľbách slovensku svojou hlúpou voľbou zdvihli úrok na štátnom dlhu myslím že až o 0,25% (znížili bezpečnosť slovenska), čo bude predstavovať miliónové straty na splátkach slovenského dlhu. A keď fico zostaví vládu s hlasom a sns, tak toto je len začiatok toho, ako na svoju voľbu doplatia.
A aj tu sa prejavujú potomkovia tých "kresťanov", ktorí "iných" ľudí napichovali na koly a upaľovali pred storočiami.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 02/10/2023 06:50 :

Zdvihol sa úrok?
No tak sa všetci pokloňme zlatému teľaťu. Možno nám za odmenu hodia nejakú kosť.
Aj tie eurofondy sú také ponižujúce naťahovanie žobráckej ruky.

dizajner je prihlásený top dizajner napísal dňa 02/10/2023 06:51 :

gandalfbiely, nejdem si tu s tebou a podobnymi "intelektualmi" porovnavat pipiky. Prajem ti nech sa ti dari a nech si spokojny so sebou ked sa pozeras do zrkadla.

dizajner je prihlásený top dizajner napísal dňa 02/10/2023 06:52 :

janjan, co si ty vytvoril? Ako si prispel k zlepseniu Slovenska po akejkolvek stranke?

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 02/10/2023 07:04 :

dizajner,
mám ti tu vymenovať úspechy budovania socializmu?

dizajner je prihlásený top dizajner napísal dňa 02/10/2023 07:23 :

janjan, veď aj Brusel chce v EU socializmus, nie? Si protirečíš, alebo nerozumieš podstate niektorých vecí. Ja len nerozumiem čo ma spoločné Fico a spol so socializmom keď už tu je reč o tom.

Naposledy upravil dizajner dňa 2023-10-02 20:27 GMT

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 02/10/2023 07:26 :

dizajner,
je nerozumiem, čo má môj komentár spoločné s mojim príspevkom Slovensku.

"...veď aj Brusel chce socializmus..." Veď práve!

dizajner je prihlásený top dizajner napísal dňa 02/10/2023 07:30 :

janjan, si písal, že slovensko vystiera žobrácku ruku k EÚ. Predpokladám, že si proti EU. Tak ja som sa pýtal, čo si ty vytvoril, alebo ako si prispel k zlepšeniu slovenska, aby sme nepotrebovali EU?

Ja myslím, že tí istí ľudia čo vystierajú žobrácku ruku a chcú vyššie dôchodky a platy a životnú úroveň sú zároveň  tí, ktorí najviac kričia proti progresu a vo voľbách volia sami proti sebe a tiež sú najmenej ochotní zmeniť svoje uvažovanie a niečo sami urobiť pre zlepšenie.

Naposledy upravil dizajner dňa 2023-10-02 20:37 GMT

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 02/10/2023 07:52 :

dizajner,
áno, bol som proti vstupu do EU, ale keďže sme sa tam bezmyšlienkovito nahrnuli, tak ju teraz z hľadiska vyššieho princípu považujem za svoju tretiu vlasť.
Pýtať viac, ako je náš príspevok do Únie, je hanba. Štát sa buduje celé stáročia, vlastnou krvou a potom, nie nastrčenou rukou. Áno, diaľnice by sme mali o sto rokov, ale tých sto rokov by sme mali aj úrodnú pôdu miesto megalomanských križovatiek, naša príroda by bola BIO, nie pilier a most, kde len oko dovidí.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 02/10/2023 07:58 :

dizajner,
a ešte: tie európske pôžičky sa budú raz musieť splatiť. Peniaze sa nekotia ako mačatá. Čo myslíš, kto ich bude splácať?

dizajner je prihlásený top dizajner napísal dňa 02/10/2023 08:10 :

janjan, súhlasím že štát sa buduje postupne a vyžaduje to veľa úsilia.
Ja vnímam EU tak, že tie krajiny ktoré sú vyspelejšie nám podávajú pomocnú ruku, lebo chcú mať lepšieho suseda. A je to lepšie aj pre nich, aj pre nás. A Slovensko by to malo využiť a ukázať, že na to máme, tak ako to bolo aj kedysi v Československu. Len kvôli komunistom sme zastali vo vývoji a zjavne ten sovietsky model fungovania niektorým politikom vyhovuje. Veď čo že sa na tom obohacujú iba oni a ľudia pomaly živoria. Ľuďom vymyjú mozgy pred voľbami aj za cenu polarizácie spoločnosti a iných škôd a môžu ďalej privatizovať zisky a znárodňovať dlhy.
A keby to bola taká rozprávka ako píšeš, že by sme spali na vavrínoch a iba si užívali našu bio prírodu a kašlali na to, čo sa deje okolo nás, tak by sme asi veľmi dlho neexistovali ako samostatná republika. Ukrajina trochu zaspala a už si z nej ukrajujú pätinu Rusi. Čistou náhodou územia kde je najviac ropy. Určite tam Putin posiela zomierať stovky tisíc rusov pre ich dobro, aby sa potom a nimi mohli on a jeho ropný oligarchovia podeliť so ziskami z tej ukradnutej ropy. To isté by sa stalo aj s malým a krásnym Slovenskom, nejaké zdroje by sa tu tiež našli.

Naposledy upravil dizajner dňa 2023-10-02 21:33 GMT

dizajner je prihlásený top dizajner napísal dňa 02/10/2023 08:14 :

Pôžičky nie je problém splatiť keď sa peniaze dobre zainvestujú a budú mať návratnosť. Keď ich Fico a spol rozkradne, tak áno, ovčania sa na to budú musieť poskladať ako sa poskladali na Haščákovu nemocnicu, Širokého veriteľov a iných oligarchov. Privatizácia ziskov a znárodňovanie dlhov a hlavne beztrestnosť za to. Smer to istí.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 02/10/2023 08:34 :

Lepšieho suseda? Nie skôr poslušného mopslíka? Napríklad, bez pyskovania prijať všetky nemorálnosti. Aj keď to odporuje Zmluve EU.
Aké spanie na vavrínoch? Napísal som krv a pot.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 02/10/2023 08:38 :

dizajner,
myslíš, že keď tá ropa nebude ruská, že bude ukrajinská?

fero je prihlásený top fero napísal dňa 02/10/2023 09:01 :

Richard,
dal si podobenstvo naše telo. Ale veď naše telo je harmónia protipólov, čo je ten ideál, o ktorom hovorím ja : kosti vs svaly, baktérie vs imunita, telo vs duša, sila vs pružnosť, rýchlosť vs vytrvalosť, mužskosť vs ženskosť, delenie buniek vs odumieranie......

dizajner je prihlásený top dizajner napísal dňa 02/10/2023 09:10 :

janjan, čo keď iba nerozumieš tomu plánu ktorý má EU? Plánuje sa na desaťročia dopredu a všetky rozhodnutia majú nejaký význam. Možno niektoré nie sú ideálne, možno niektoré sú aj na škodu. Ale bez robenia chýb sa nedá zlepšovať. Určite bude veľa rozhodnutí ktoré sú dobré iba pre niektorých ľudí. A Slovensko nemusí iba všetko akceptovať, ale má vyjednávaciu silu?
Áno, myslím si že keď nebude ruská tak bude ukrajinská. Keď je les na juhu slovenska, tak je to slovenské drevo, alebo maďarské? A keď si maďarsko prisvojí to územie, tak to bude slovenské, alebo maďarské drevo?

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 02/10/2023 09:20 :

Fero, zbytočne ti budem dávať príklady, lebo stále budeš vidieť len to, čo chceš. Tak ako Darwin videl v prírode len konkurenčný boj a nevidel spoluprácu. Ľudské telo som myslel voči zvieraciemu. Vraj sa robil pokus, ktorá žena je najkrajšia. A vyhrala umelá tvár spriemerovaná z viacerých žien. Pretože ich špecifické črty sa vyhladili. Podobne človek, ktorý dokáže efektívne využívať obe pologule mozgu, je celkovo tvorivejší. Veda dnes je príliš špecializovaná a potrebuje syntézu. Nielen spoluprácu rôznych vedcov, čo je síce tiež fajn, ale ak každý z nich bude mať sám širší okruh poznania, aj pri tej spolupráci sa lepšie dorozumejú.

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 02/10/2023 09:25 :

Inak zlučovanie protikladov neznamená len nejaký šedý priemer či kompromis, ústupok. Znamená to, že v jednom sú prítomné oba súčasne vo svojej plnej kvalite. Napríklad hermafrodit je aj mužom, aj ženou súčasne. Také živočíchy existujú. Či je to možné aj u človeka na hmotnej úrovni, je otázne. Určite to nie je otázka, ktorú by sme mali dnes riešiť. Ale ak niekoho miluješ a spoznávaš, niečo z neho na teba nevyhnutne prechádza.

Naposledy upravil richard768 dňa 2023-10-02 22:30 GMT

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 03/10/2023 04:28 :

dizajner,
si už dosť starý tak predpokladám, že vieš, že v politike, čiže v biznise, je málo priateľstiev, ale veľa záujmov.
Taktiež predpokladám, že vieš, že tie miliardy nalievané Ukrajine, nenosí Dedo Mráz.


Zaujímavá je aj história Iránu v dvadsiatom storočí.

Koľko percent súčasných politikov pozerá za horizont jedného volebného obdobia?

Naposledy upravil janjan dňa 2023-10-06 08:54 GMT

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 03/10/2023 04:30 :

dizajner: "A Slovensko nemusí iba všetko akceptovať, ale má vyjednávaciu silu?"

Zaujímavé, v spoločnosti priateľov je potrebné mať vyjednávaciu silu. Ja mám inú predstavu o priateľstve.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 03/10/2023 04:49 :

dizajner: "...Plánuje sa na desaťročia dopredu ..."

Asi také plánovanie, že v Európe máme prázdne sklady zastaraných zbraní. A keby k niečomu došlo, budeme tu pobehovať s drevenými oštepmi.

Asi také plánovanie, že sme si naplánovali ázijského ekonomického Molocha, ktorý nás nakoniec zruinuje.

Asi také plánovanie, že sme mali zimomriavky, že v zime budeme mať zimomriavky.

Asi také plánovanie, že sme si naplánovali vlastný zánik novým sťahovaním národov.

Naposledy upravil janjan dňa 2023-10-03 09:21 GMT

fero je prihlásený top fero napísal dňa 03/10/2023 05:52 :

Richard,
práve naopak, len pri bipolárnom myslení vidíš konkurenčný boj a spoluprácu ako rovnako dôležité pre náš vývoj. Našiel si jediné podobenstvo - hermafroditizmus a to je presne ten omyl, o ktorý sa s Pálešom snažíš. O nedokonalú ani ženu ani muža. Už som ti dal 3 dôkazy, z čoho vychádzajú Pálešove omyly = z jeho subjekticizmu : 1.Pretože on je na vrchole Gaussovej krivky v polarite senzorik-intuitív, tak to vníma ako ideál, ale sám je príkladom toho, že preto nevie konkurovať argumentačne mne v oblasti intuitívnej a ani vedcom=logikom v oblasti vedeckej. 2.Pretože on je logik, v polarite logik-etik už stred neuznáva 3.Pretože on je introvert, individuálny hermafroditizmus je mu bližší, ako hľadanie lásky - sám preto nieje ženatý a ani zrejme nebude. K manželstvu je jeho teória vyslovene škodlivá = STROM POZNÁŠ PODĽA OVOCIA. Ja som sa bol naopak schopný oženiť až keď som bipolaritu sveta pochopil.

Naposledy upravil fero dňa 2023-10-03 07:08 GMT

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 03/10/2023 06:19 :

Fero, tvoje postrehy sú síce niekedy trefné, no vedz, že výsadou skutočne osvietených ľudí je skromnosť. A tiež schopnosť rozlíšiť, čo sa kedy a kde má a čo nemá povedať. Zistil si, že som Pálešov žiak a teraz sa toho držíš. Ale predstavy o Božskej jednote či duchovnom zjednotení protikladov sú staré ako ľudstvo samo. Pokiaľ viem, vychádzajú zo staroindických véd. Dualita sa pripisuje stvorenému svetu. Napríklad človek-hermafrodit bol ideálom alchymistov. Inšpiroval ich snáď Páleš? Alebo hippies a dnes progresívcov? A veľa iných hnutí predčasnej a falošnej jednoty. Odkiaľ všetky nezávisle od seba berú svoj prameň?

fero je prihlásený top fero napísal dňa 03/10/2023 06:38 :

richard768 napísal dňa 03/10/2023 05:19 : Napríklad človek-hermafrodit bol ideálom alchymistov. Inšpiroval ich snáď Páleš? Alebo hippies a dnes progresívcov? A veľa iných hnutí predčasnej a falošnej jednoty. Odkiaľ všetky nezávisle od seba berú svoj prameň?
Od Satana. Satan rozdeľuje a Boh spája. Ale pretože Satan chce ľudí klamať aj nejakým spájaním, tak v tom spájaní nesmie byť láska Bohom stvorených protipólov, ale len nejaký individualizmus=hermafroditizmus. U progresívcov to dnes krásne vidieť - za každým nimi propagovaným spájaním je jasne vidieť snahu o prevrátenie kreťanských=Božích hodnôt. Vieš mi sem dať jedno spájanie progresívcov, ktoré toto v sebe neobshuje ?

Naposledy upravil fero dňa 2023-10-03 07:41 GMT

dizajner je prihlásený top dizajner napísal dňa 03/10/2023 08:26 :

janjan, z tvojich príspevkov vidím nedostatok rozhľadu, vidím, že si vo veľa veciach protirečíš, podliehaš nejakým ilúziám a zjavne aj dezinformáciám, ktoré ty považuješ za "informácie" lebo ti pasujú do tvojho videnia sveta. Lenže každá minca má dve strany. Iba idiot vidí len tú jednu, jednoduchšiu a pred tou druhou si zakrýva oči, lebo by mohla bolieť. Nie preto že je horšia, ale preto že by mu nastavila zrkadlo.

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 03/10/2023 08:29 :

Zjednotenie ľudstva je predsa dávny ideál. Podľa mňa tento ideál je v princípe správny, len ho treba uskutočňovať postupne, s rešpektovaním slobodnej vôle a bez násilia. Chybné je snažiť sa jednotu dosiahnuť hneď a zaraz, rýchlym premiešaním priamo na fyzickej úrovni. Začať treba v rovine myšlienkovej, poznávacej, tam sme najslobodnejší. Napríklad umožniť Afričanom, ktorí to chcú a splnia podmienky, študovať v Európe. Tu získajú inšpirácie, ktorými po návrate môžu obohatiť svoju kultúru bez toho, aby ju nasilu menili. Nakoniec, aj my sa od tradičných kultúr môžeme niečo naučiť, čo sme už zabudli. Konečný stav vývoja zjednotenia zatiaľ nepoznáme, lebo je vzdialený. Netreba si ho predstavovať ako nejaký šedý priemer, lebo obohatením o kvality druhého pólu sa kvality prvého zachovajú. Alebo máme zostať trvale oddelení ako doteraz, s tak priepastnými rozdielmi, páni a otroci?

Teda, aby som to zhrnul: spôsob, akým chcú progresívci postupovať, je chybný a treba ho odmietnuť, avšak zároveň treba rozpoznať vyšší myšlienkový princíp v pozadí ich snáh a začať ho uskutočňovať správnym spôsobom. Tým sa nesprávny spôsob sám od seba stratí, sublimuje bez toho, aby sme s ním museli zvádzať tvrdé súboje.

Inak, pre presnosť, ideál jednoty ľudstva nie je od Satana, ale od Lucifera. Rozlíšenie je v nasledovnom: luciferské pokušenia pôsobia na prvý dojem povznášajúco, vzletne, nadpozemsky; kdežto tie satanské ubíjajú, uzemňujú človeka do otroctva hmoty, ako napríklad túžba po moci a majetku. Aj v póloch zla je dualita, správna cesta vedie medzi nimi. Ako v povesti o Daidalovi a Ikarovi.

fero je prihlásený top fero napísal dňa 03/10/2023 08:58 :

My katolíci považujeme za vodcu pekla Satana, ktorý sa kedysi po jeho stvorení ako dobrý anjel volal vznešenejšie Lucifer. Zjednotenie ľudstva je dávny ideál, ktorý sa bude naplňovať cez božie zákony, nie je v moci človeka to urýchľovať, len na tejto ceste zmierňovať utrpenie, lebo čím viac by sme na tento ideál kašľali, tým viac by sme trpeli, čo prebudí každého jedinca. Ideál je však len v raste lásky medzi protipólmi, čo je najväčšia láska.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 03/10/2023 09:28 :

dizajner,
no, daj konkrétne, v čom si protirečím.
Aj nejaká moja ilúzia či dezinformácia by bodla.

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 03/10/2023 09:29 :

Čo, kedy objavíme konečne ten "inštitút svedomia" a vrátime ho na patrične miesto!?
cool

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 03/10/2023 09:32 :

A ako je to s abraxasom, belzebulom, či bielialom?

mistrz_leszek je prihlásený top mistrz_leszek napísal dňa 03/10/2023 10:25 :

Šatan a Lucifer sú predsa to isté. Načo vymýšlate nové mytológie, deti chaosu?

teurg11 je odhlásený top teurg11 napísal dňa 03/10/2023 11:05 :

Deti chaosu.

Klub dopletených detí chaosu.

Osvietený kompót tebe prajem hlavne aby už konečne to začalo klapať v tom vašom slávnom manželstve. Ale vedz , že pokiaľ budeš naďalej presvedčený o tom že vtedy ochorela lebo ťa neposlúchala tak dobru noc

lesanka333 je prihlásený top lesanka333 napísal dňa 03/10/2023 01:07 :

Logik Fero alias osvietený kompót grin No aspoň sa tu občas človek zasmeje...

lesanka333 je prihlásený top lesanka333 napísal dňa 03/10/2023 01:11 :

Pribudlo tu viacero komentárov, zareagujem aspoň na niektoré...

lesanka333 je prihlásený top lesanka333 napísal dňa 03/10/2023 01:23 :

Dizajner napísal:

Ja to vnímam tak, že voliči smeru, hlasu a sns sú tí ľudia, ktorí sa (podvedome) boja, že tí druhí inteligentnejší a úspešnejší ľudia sa od nich príliš vzdiaľujú v evolúcii a majú pocit, že ich nedobehnú normálnou cestou a preto volia tieto strany o ktorých vedia že stiahnu celé Slovensko dole, vrátane tých úspešnejších ľudí, bližšie na ich úroveň.

Dizajner,
to, čo si tu napísal, sú úplné nezmysly. Na základe čoho usudzuješ, akú majú inteligenciu voliči strán, ktoré si ty nevolil ? Robil si o tom nejaký výskum, alebo si zadal testy inteligencie voličom týchto strán ? Predpokladám, že nie.
Iba si bezmyšlienkovite prebral ničím nepodložené naratívy, ktoré šíria média typu SME a Denník N, ktoré sa voličov SNS a Smeru snažia vykresliť ako nechopných hlupákov, aby ich ponížili. Z viacerých tvojich komentárov sála povýšenectvo a pocit nadradenosti. To je klasický obraz vás "Slušnoľudí", ktorí si myslíte, že ste bystrejší a lepší ako iní ľudia, ale pravda je taká, že nie ste schopní chápať hlbšie a komplexnejšie geopolitické súvislosti, a len bezmyšlienkovite papagájujete prihlúple naratívy nenávistnych novinárov zo SME-čka a z Denníku N.

Naposledy upravil lesanka333 dňa 2023-10-03 14:26 GMT

lesanka333 je prihlásený top lesanka333 napísal dňa 03/10/2023 01:32 :

Janjan napísal:

mistrz_leszek,
ja by som tiež zrušil voľby zo zahraničia. Kto nežije na Slovensku, nemá mať právo ovplyvňovať politiku u nás. Pošle nejaký list, alebo mu dokonca pristavíme vlak (rád by som vedel, kto tie vlaky zaplatil) - on si hovie niekde v teplúčku a my si to tu vyžerieme.

Pýtal si sa, kto zaplatil vlaky pre ľudí zo zahraničia, aby najmä študentov pozvážali kvôli voľbám z Prahy a Brna na Slovensko.
Zorganizovali to mimovládky, medzi nimi na čele s mimovládkou - thinktankom Globsec. Pozerala som, kto v tejto mimovládke pracuje... a čuduj sa svete, sú tam také stré známe mená ako Ivan Mikloš alebo Martin Poliačik, ktorý spoluzakladal stranu Sloboda a solidarita a potom vstúpil do strany Progresívne Slovensko. Ivan Mikloš robí poradcu prezidentke Čaputovej, ktorá bola predsedníčkou Progresívneho Slovenska. Thinktank Globsec je financovaný najmä zo zahraničia... napríklad aj z rôznych amerických organizácií.

Naposledy upravil lesanka333 dňa 2023-10-03 14:39 GMT

slovaaak je odhlásený top slovaaak napísal dňa 03/10/2023 01:50 :

no ako? spokojni?

inak taka uvaha - ak je Caputova Sorosova agentka, tak to znamena, ze aj Fico je Sorosov agent, ked od nej prijal poverenie na zostavenie vlady? whistling

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 03/10/2023 05:45 :

lesanka333,
zorganizovali. A aj zaplatili?

dizajner je prihlásený top dizajner napísal dňa 03/10/2023 07:42 :

lesanka333, vidím že si tiež dobre uSMERnená. Povyšujem sa? Čo keď sa iba snažím mať triezvy pohľad na realitu? Áno, štatisticky sú voliči Smeru málo vzdelaní. Tie prieskumy sú oficiálne. Keď pohľadáš tak ich nájdeš. Rovnako tak nájdeš aj zoznam káuz a škôd ktoré napáchala štátu smerácka mafia spolu s sns. Takže menej vzdelaní ľudia sú aj ľahšie manipulovateľní. Čísla nepustia, musia byť aj takí. Rovnako ako nie všetci majú rovnakú výšku alebo váhu, takisto je to aj s inteligenciou a smerácky voliči ju majú nižšiu. Prečo by sa ťa mali tieto fakty dotýkať, alebo mňa povyšovať?

mistrz_leszek je prihlásený top mistrz_leszek napísal dňa 03/10/2023 07:46 :

Toto je kult východnej múdrosti - Osho on Democracy - priznajme si, väčšina viac múdra ani nedokáže pobrať.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 03/10/2023 07:46 :

Nepleť si inteligenciu a vzdelanie.

dizajner je prihlásený top dizajner napísal dňa 03/10/2023 07:47 :

Janjan, prepáč, nechcem už s tebou diskutovať, lebo vidím že sa radšej hádaš a hlúpo trváš na svojom videní sveta namiesto toho aby si sa snažil pochopiť súvislosti.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 03/10/2023 07:47 :

Došli argumenty?

dizajner je prihlásený top dizajner napísal dňa 03/10/2023 07:48 :

mistrz_leszek, Osho je dobry, ale toto video skor vyzera na deepfake.

Naposledy upravil dizajner dňa 2023-10-03 20:57 GMT

dizajner je prihlásený top dizajner napísal dňa 03/10/2023 07:50 :

Janjan, mam aj iné lepšie aktity ako si tu donekonečna vypisovať s trollom. Prepáč

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 03/10/2023 07:56 :

dizajner,
daj niečo moje trollistické.

fero je prihlásený top fero napísal dňa 03/10/2023 08:08 :

Lešku,
Osho bol etik a ako typický etik si vždy namýšľal, že ľudia s opačným názorom sú retardovaní dezoláti. Práve vláda ľudu pre ľudí je jedinou formou spravodlivosti, ktorej kvalita len zrkadlí duchovnú úroveň toho ktorého spoločenstva.

mistrz_leszek je prihlásený top mistrz_leszek napísal dňa 03/10/2023 08:11 :

Si otravný.

fero je prihlásený top fero napísal dňa 03/10/2023 08:13 :

Si blbý.

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 04/10/2023 01:20 :

fero napísal dňa 03/10/2023 08:58 : ... Ideál je však len v raste lásky medzi protipólmi, čo je najväčšia láska.


Dobre, ale čo znamená tá láska v praxi? Aby si mohol niekoho milovať, musíš sa ho snažiť pochopiť. Prečo je odlišný, prečo myslí a koná inak, ... No a pochopenie znamená, že potrebuješ do seba dostať aspoň malý kúsok tej jeho opačnej kvality. Nedá sa pochopiť niečo, čo si nikdy nezažil a nič o tom nevieš. Aj fyzici už prišli na to, že každé pozorovanie vždy aspoň trochu ovplyvňuje pozorovaný jav. A to je to, čo stále hovorím: Láska znamená vzájomné zbližovanie. Neprejaví sa hneď fyzickým spodobením. To naozaj trvá tak dlho, že je to akoby niekde v nekonečne. Ale treba si všímať pochody duševné, myšlienkové a citové. Muž hrubých spôsobov, ktorý si vezme citlivú ženu, po dlhom čase spolužitia sa môže (ak chce) stať tiež mierne vnímavejším a menej hrubým. Kľudne môže ďalej rúbať drevo, na tom sa nič nezmení. To je predsa skrytým zmyslom lásky, aby nás ten druhý pól obohatil časťou svojej kvality, ktorá nám dovtedy chýbala.

Naposledy upravil richard768 dňa 2023-10-04 02:25 GMT

fero je prihlásený top fero napísal dňa 04/10/2023 06:38 :

Richard,
milovať protipól je určite bez pochopenia nemožné, ale človek je zmes veľkého množstva polarít, preto v inej polarite ti môže byť veľmi blízky a cez tie ho môžeš milovať. Aj bez pochopenia Satori vedia logici povedať o etikoch-hercoch že síce do politiky sú blbí ale ako herca ho majú radi. Opačne je to už problém, lebo ženské póly svoje emócie preskočiť nedokážu, ale zase o to viac ich rozhodnutie vie zmanipulovať zamilovanosť. Spolužitie vedca s herečkou samozrejme že charaktery trochu ovplvvní, ale skôr v raste tolerancie a rešpektu ako by sa mal vedec stávať lepším hercom a herec lepším vedcom.

fero je prihlásený top fero napísal dňa 04/10/2023 08:36 :

.

Naposledy upravil fero dňa 2023-10-04 21:37 GMT

mistrz_leszek je prihlásený top mistrz_leszek napísal dňa 05/10/2023 03:20 :

merlinzavalonu napísal dňa 04/10/2023 07:47: lesanka333 napísal dňa 03/10/2023 01:07: Logik Fero alias osvietený kompót grin No aspoň sa tu občas človek zasmeje..

to keď zmiešaš jablká s patizónmi, pridáš egreše a zaleješ to octom, potom to necháš osvietiť na slnku nech to má grády, otvoríš to a čuchneš si a ešte si k tomu si prečítaš nejakú zatiaľ nešpecifikovanú pasáž zo zatiaľ nešpecifikovanej knihy od C.G. Junga, tak zistíš, že celý svet a celá realita sa skladá z neustáleho eticko-logického tanca, ktorý je univerzálne aplikovateľný na ľubovoľnú životnú aj vesmírnu situáciu, je univerzálnou odpoveďou na akúkoľvek otázku a univerzálnym riešením akéhokoľvek problému.. kameň mudrcov, opus magnum..

fero je prihlásený top fero napísal dňa 05/10/2023 05:10 :

merlinzavalonu napísal, ale hneď vymazal, ale Lešek hneď skopíroval, potom uverejnil, lebo výsmech z druhého mu pohladil a povýšil jeho ego a správne očakáva, že sa k nemu pridajú všetci podobne zakomplexovaní, ktorých rovnako ako Leška bolí pravda, alebo rovnako ako Lešek niesú schopní Fera chápať a rozumne odpovedať. Aj logici sa menia na etikov, keď ich zranené ego spôsobí, že ich takáto emócia zakompexovanosti pohltí.

Naposledy upravil fero dňa 2023-10-05 06:31 GMT

dizajner je prihlásený top dizajner napísal dňa 05/10/2023 11:37 :

fero, nemali by byť logici etici?

fero je prihlásený top fero napísal dňa 05/10/2023 01:36 :

dizajner,
a prečo by mali byť logici etici ? Etik nepoužívam ako termín vyjadrujúci aj potrebu etikety, ale Jungov opis tej polovice ľudstva, ktorá v rozhodovaní sa uprednostňuje pocity, dôveru, charizmu, ETIKETU pred rozumom, pravdou a argumentami.

Naposledy upravil fero dňa 2023-10-05 14:44 GMT

dizajner je prihlásený top dizajner napísal dňa 05/10/2023 02:08 :

Aha, ok. Ideál je asi niekde v strede, nie? Vlastne asi každý vyspelý človek by sa mal snažiť byť logikom a vnútorný etik by mal iba podopierať tie rozhodnutia logika. Keď to je naopak a človek sa rozhoduje hlavne na základe pocitov a emócií, tak to človeku asi spôsobuje v živote dosť veľa rôznych problémov.

Naposledy upravil dizajner dňa 2023-10-05 15:16 GMT

fero je prihlásený top fero napísal dňa 05/10/2023 02:18 :

Dizajner,
1. Ideál nie je v strede, lebo Boh nás stvoril tak, že uprednostňujeme jeden pól pred druhým, teda možný ideál je len v spolupráci = vzájomnom dopĺňaní sa
2. Fakty nerovná sa rozum, argumenty  a intuícia nerovná sa pocity dôvery. Používaš slovník etikov, ktorí svoje emócie povyšujú na intuíciu a preberanie mainstreamových faktov považujú za rozumné myslenie.
3. Logikov nezaujímajú mainstreamové fakty preto, lebo tie je možné poprekrúcať podľa požiadaviek západných majiteľov mainstreamu, ale len argumenty založené na širších súvislostiach, ktoré prekrútiť nieje možné, je možné ich len zosmiešňovať nálepkami, čo tiež preto mainstream robí.

fero je prihlásený top fero napísal dňa 05/10/2023 02:57 :

Doteraz najabsurdnejšou teda aj najprimitívnejšou nálepkov, ktorú doteraz mainstream vymyslel je AČOHENTISTI.

fero je prihlásený top fero napísal dňa 05/10/2023 03:56 :

merlinzavalonu
všetci dezoláti sú aj ačohentisti, takže môžeš byť hrdí, že mainstream logikov tituluje dokonca viacerými nálepkami naraz.

fero je prihlásený top fero napísal dňa 05/10/2023 03:58 :

Ačohentisti v myslení používaju aj preceneds, čo síce všetci americkí právnici považujú za samozrejmé myslenie, ale dezolátom to nieje povolené.

dizajner je prihlásený top dizajner napísal dňa 05/10/2023 04:44 :

fero, vidím, že trochu blúzniš, a keďže vidím, čoho si tu schopný v týchto diskusiach spolu s ostatnými usmernenými diskutérmi, tak sa tu nejdem s tebou naťahovať smile Dám ti iba odporúčanie. Nevyjadruj sa tu slobodne a nepoužívaj internet, auto, počítač a ostatné produkty a služby kapitalizmu a demokratického západu. Lebo inak keď ich budeš používať, tak si kakáš do úst tým že tu zverejňuješ svoje názory.

Naposledy upravil dizajner dňa 2023-10-05 17:46 GMT

dizajner je prihlásený top dizajner napísal dňa 05/10/2023 05:06 :

merlinzavalonu, nejdem sa k tomu vyjadrovať. Ale v predošlom príspevku si uviedol svoje slabé stránky, tak na nich môžeš začať pracovať smile

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 05/10/2023 05:47 :

Malý slovník súčasných pojmov:

dezolát = kto sa vyčleňuje z poslušného stáda, neprispôsobivý, ne-ovčan, napr. sa nedal zaštepiť;

fašista = kto odmieta korporátny fašizmus (spojenie štátnej moci s nadnárodným kapitálom);

proruský = kto odmieta fanaticky nenávidieť všetko ruské;

ačohentizmus (z angl. whataboutism) = pýtať sa "A čo hentí?", napr. pri ruskej invázii na Ukrajinu poukazovať na tú americkú do Iraku a pod.

fero je prihlásený top fero napísal dňa 05/10/2023 07:08 :

dizajner,
ďalším znakom etikov, ktorý si práve aj ty preukázal, je neschopnosť viesť argumentačný rozhovor ale o to viac mate tendenciu iných hanlivo nálepkovať a zatvárať im ústa aj násilím a zároveň sa nazývať najväčšími demokratmi. Tieto alogizmy u vás sú možne len preto, lebo víťazstvo emócií vždy kvalitne uzatvára používanie mozgu a preto inklinujete k liberálnym extrémom, ktorý práve richard vo vašom slovníku opísal.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 05/10/2023 09:14 :

Boľševická kvalitka:
https://www.postoj.sk/139022/zruste-rodinu-vyzyva-kniha-ktora-vysla-s-podporou-ministerstva-kultury-a-eu

fero je prihlásený top fero napísal dňa 05/10/2023 10:01 :

janjan,
tí istý mali moc presadzovať povinné očkovanie, provokáciami vyvolali vojnu na Ukrajine, nabádajú k posielaniu zbraní, presadzujú LGBT a gender ideológiu a vždy sa nimi nechajú manipulovať etici a vlády z etikov, lebo Satan začínas manipuláciou ľudstva vždy od emocionálnejšej Evy.

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 05/10/2023 10:40 :

Janjan, veď nech si oni založia také komunity ako boli hippies a tam si to môžu skúšať. Ja im nebránim, len nech to nevnucujú všetkým.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 06/10/2023 04:17 :

richard768,
ale oni to vnucujú všetkým. A začínajú od škôlky.

fero je prihlásený top fero napísal dňa 06/10/2023 05:44 :

janjan,
zrejme si volil stranu KDH, ktorej kvôli psychologickej nadradenosti pojmu ETICI nad pojmom KRESŤANSKÉ PRAVIDLÁ, je bližšia spolupráca s progresívcami, lebo sú tiež ETICI, ako so Smerom, lebo sú LOGICI. Preto aj kresťania LOGICI Kuffovci idú radšej so Smerom.
   Teda aj ty ako etik sa síce sťažuješ, ale kvôli tomu svojou voľbou strany podporuješ progresívne myšlienky.

Naposledy upravil fero dňa 2023-10-06 06:46 GMT

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 06/10/2023 06:00 :

fero,
rád by som upriamil tvoju pozornosť na nejaké fakty:
- za koho vlády bol prijatý "náhubkový zákon", na základe ktorého chceli stíhať aj pána Fica
- za koho vlády boli na ministerstve práce ľudia, ktorí presadzovali gender ideológiu

Naposledy upravil janjan dňa 2023-10-06 07:00 GMT

fero je prihlásený top fero napísal dňa 06/10/2023 07:15 :

janjan,
To sú len následky EÚ tlakov, nie oficiálnej politiky, ktorú strany presadzujú a etikom zjavne nevadia, keď je to od etikov, lebo nikto nedá etikovi toľko porozumenia a lásky ako etik etikovi grin

eustacia je odhlásený top eustacia napísal dňa 06/10/2023 07:44 :

richard768, ešte donedávna bol pojem fašista používaný ako opak dezoláta. Už to neplatí? Jeden nevie, čo si dať na vizitku.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 06/10/2023 07:51 :

fero,
zaujímavé. Keď budú na mňa tlačiť, tak popriem aj nos medzi očami? Na Slovensku kvákam jedno, v Bruseli dvíham ruku za druhé?
"Náhubkový zákon" nás nikto nenútil prijať. Takisto, minister Krajniak vymenil tých ľudí, aj napriek mediálnemu šialenstvu, ktoré sa strhlo voči jeho osobe.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 06/10/2023 08:00 :

https://www.postoj.sk/131737/jeho-prijatie-uniou-moze-do-nasej-legislativy-vniest-problemove-veci

Fero, fakty, nie emócie.

Naposledy upravil janjan dňa 2023-10-06 09:04 GMT

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 06/10/2023 08:12 :

Eustacia, "fašista" ako poslušný člen stáda? To sa mi nezdá, lebo taký človek ničím nevyčnieva a teda nie je dôvod ho označovať nálepkou. Alebo som nepochopil, ako to myslíš, tak napíš tú svoju definíciu, ktorá mala donedávna platiť.

fero je prihlásený top fero napísal dňa 06/10/2023 08:12 :

jabnjan,
faktom je, že v Smere sú aj liberálnejší ako je Fico, tí najviac liberálni odošli do Hlasu. Faktom je teda aj toto : Podpora Istanbulskému dohovoru poslancov za Smer je asi najprekvapivejšia, keďže v národnom parlamente bol Smer proti tomuto dokumentu. V marci 2019, keď jeho ratifikáciu Národná rada zastavila, Robert Fico vyhlásil, že „liberalizmus dostal po papuli“.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 06/10/2023 08:30 :

smile

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 06/10/2023 08:35 :

eustacia,
opak dezoláta je ouca.

harmonia je odhlásený top harmonia napísal dňa 06/10/2023 09:46 :

Janjan, dovol mi k tebe otazku, ak nechces neodpovedaj, ale fakt ma to zaujima.
Mal si priblem s ruskami a inymi protipandemickymi opatreniami v case pandemie koronavirusu?

Hovoris pan Fico zo slusnosti davas pred meno pan, alebo z presvedcenia, preoze mas Fica za pana Fica?

Dakujem.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 06/10/2023 09:54 :

harmonia,
mal som problém s opatreniami, keď ich iní nedodržiavali, a tak ohrozovali ostatných.
Pán Fico, pán Šimečka, pán Matovič ... sú to poslanci parlamentu, takže im prináleží náležitá úcta z titulu ich úradu.

harmonia je odhlásený top harmonia napísal dňa 06/10/2023 09:58 :

Janjan, na podobne, ludia, ktori hromzili na ruska a volali to nahubky mi dobre liezli na nervy. No obdivujem tvoju slusnost. Pre mna je Fico jeden hnusny riganec a ked vidim Benovu, je to jedna striga, fuj. Tolko k slusnosti, ja jej az tolko v sebe nemam.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 06/10/2023 09:59 :

harmonia,
ale to je požiadavka katolíckej morálky, nie moja slušnosť.

harmonia je odhlásený top harmonia napísal dňa 06/10/2023 10:09 :

Janjan, to vies, uplne neplnim vsetke poziadavky. Uplne neprechovavam uctu k clovekovi, ktory klame ludi do ksichtu a za chrbtom sa im vysmeje. To fakt nie.

harmonia je odhlásený top harmonia napísal dňa 06/10/2023 10:18 :

Merlin, skus si precitat tie svoje komentare po sebe.

eustacia je odhlásený top eustacia napísal dňa 06/10/2023 10:18 :

richard768, taký fašista, ktorý posiela dezoláta do údajného koncentračného tábora pre nezaočkovaných. Ako sa zdá, významy sú čoraz fluidnejšie.

dizajner je prihlásený top dizajner napísal dňa 06/10/2023 01:19 :

Keďže nesledujujem dezinformačnú a konšpiračnú scénu, tak by ma zaujímalo čím z vás urobili fašistov, a poslušné ovce ktoré ospravedlňujú a dokonca obhajujú ruské vojnové zločiny a slovenských politických zločincov? Stačila na to politická kampaň, ktorá vás strašila s lgbti, imigrantami a implementovaním mikročipov pri testovaní a očkovaní? Alebo to bolo aj niečo dôležitejšie? Tiež by ma zaujímalo čo konkrétne vám povedali o vojne na ukrajine? Prečo sa deje?

dizajner je prihlásený top dizajner napísal dňa 06/10/2023 01:47 :

klasická odpoveď internetového trolla yay Veď ako inak sa dá odpovedať, keď vieš, že tvoje argumenty sú kaky za ktoré sa hanbíš, rovnako za svoju voľbu pri exit polle smile

Naposledy upravil dizajner dňa 2023-10-06 14:49 GMT

lesanka333 je prihlásený top lesanka333 napísal dňa 06/10/2023 06:32 :

Richard768 napísal dňa 06/10/2023 06:40 :

Fero, ale definície v socionike sa mierne líšia od tých v MBTI. To by možno až tak nevadilo (pre intuitívne typy), avšak samotné pomenovanie aspektu racionál / iracionál je mätúce.

Richard768:
Fero si z typológie MBTI a so socioniky vybral iba niektoré typy. Každá tá typológia má 16 rôznych typov, pričom väčšina jeho komentárov obsahovala vysvetlenie fungovania ľudí a sveta podľa delenia do 2 škatuliek na logikov a etikov.
To, čo Fero robí, že si z jednotlivých typológií vybral iba nejaké typy, ktoré mu vyhovujú a ostatné vypustil, je úplne nesprávny postup a na základe tohto chybného postupu dospel k úplne chybným úsudkom.
Na prvý pohľad to vyzerá ako nejaký systém, ale je to Ferov bludný systém.
Typológia nie je ako hrozienkový koláč, že si z toho človek povyberá hrozienka a zbytok koláča vyhodí... ako nám to s inkriminovanými typológiami Fero predvádza už niekoľko dní.
Okrem toho socionika je niečo, čo sa vrámci štúdia psychológie vôbec ani neprednáša... Takže je to iba nejaká okrajová záležitosť, ktorú psychológovia bežne vo svojej praxi pri psychodiagnostike ľudí vôbec nepoužívajú.
To, že Fero svoje chybné a iracionálne postupy považuje za nejakú formu osvietenia a uráža všetkých ľudí, ktorí s ním nesúhlasia a poukazujú na jeho chyby v uvažovaní, to už fakt nie je celkom normálne...

Naposledy upravil lesanka333 dňa 2023-10-06 19:35 GMT

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 06/10/2023 07:06 :

Lesanka, mne sa ale nezdá, že si Fero vybral len niektoré typy zo 16-tich. Vybral si polarity, resp. aspekty (podľa socioniky). Totiž napr. aspekt "logik" podľa socioniky značí triedu 8 typov **T*. Podľa MBTI typ "logik" má užší význam len 1 typu INTP, ktorý ale (domnievam sa) Fero takto nepoužíva. Odhliadnuc od zmätkov v označení, klasifikácia podľa polarít sa mi zdá vcelku zaujímavá. Druhá vec sú Ferove reakcie na argumentačné omyly, ale na to nech už odpovie on sám.

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 06/10/2023 07:14 :

Merlin, niekde som počul takúto definíciu: (Súčasná materialistická) psychológia je veda, ktorá popiera svoj objekt poznávania (dušu). Teda k ezoterike má dnes ďaleko, ale máš pravdu, že kedysi fungovala v rámci alchýmie, astrológie a ďalších hermetických náuk.

lesanka333 je prihlásený top lesanka333 napísal dňa 06/10/2023 07:17 :

Richard768: Neviem, kde si čítal túto definíciu, ale psychológia existenciu duše určite nepopiera.

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 06/10/2023 07:20 :

Lesanka, no v rámci materialistickej vedy nemôže predsa uznávať dušu ako príčinne prvotnú. Jedine ako druhotný následok chemických a iných procesov v mozgu.

lesanka333 je prihlásený top lesanka333 napísal dňa 06/10/2023 07:49 :

Richard768: Fero tu v úvode diskusie napísal:

Kresťanom etikom sú bližší progresívci, lebo sú to tiež etici a kresťanom logikom je bližší Smer, lebo sú to tiež logici. Ďalší dôkaz, že tieto bipolárne veci sú nadradené aj akýmkoľvek programom.

Gaussova krivka ktorá všetko vysvetľuje.
Zdesenie by sa malo nahradiť pochopením, aj prečo to pán Boh takto zariadil.

---------------------------------HLAS----------------------
--------SME RODINA,OĽANO-------SNS--------------------
..........KDH,SAS--------------------- SMER--------------
.....PS......................................Republika....
ETICI---------------------------- --------------------LOGICI


Naposledy upravil lesanka333 dňa 2023-10-06 21:03 GMT

lesanka333 je prihlásený top lesanka333 napísal dňa 06/10/2023 07:55 :

Richard768: V týchto komentároch Fero rozdelil všetkých voličov iba do dvoch škatuliek na etikov a logikov, žiadne iné typy tu nespomína.
Nemá to vôbec ničím podložené, sú to iba jeho výmysly, ktoré nemajú žiadne racionálne argumenty.
Ak by niekto chcel tvrdiť, že medzi voličmi jednotlivých politických strán existujú nejaké signifikantné rozdiely v povahových vlastnostiach, tak by bolo potrebné zrealizovať  najprv o tom relevantný výskum a overiť si, či to tak aj skutočne je.

lesanka333 je prihlásený top lesanka333 napísal dňa 06/10/2023 08:10 :

Merlinzavalonu: Psychológia spočiatku existovala ako súčasť filozofie, až potom neskôr sa osamostatnila ako samostatný vedný odbor.
Paranormálne psychické fenomény skúma parapsychológia.

Čo konkrétne si predstavuješ pod pojmom "mágia" ? Máš s tým aj nejakú osobnú skúsenosť ?

Naposledy upravil lesanka333 dňa 2023-10-06 21:12 GMT

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 06/10/2023 08:14 :

Lesanka, veď presne taký výskum som navrhoval (Satori má viesť k láske -> richard768 napísal dňa 15/09/2023 07:32 ) . Bolo by to zaujímavé. Ide o delenie, podľa ktorého jedna skupina ľudí uprednostňuje myslenie a argumenty (logici) a druhá emocionálnu priľnavosť (etici). Samozrejme, je celá škála medzi krajnými pólmi. Myslím si však, že aj napr. Smer volí veľa "etikov", lebo mnohí jeho predstavitelia rozprávajú populistickým štýlom. Ale len výskum by mohol ukázať, ako je to naozaj.

Naposledy upravil richard768 dňa 2023-10-06 22:36 GMT

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 06/10/2023 09:44 :

Merlin, lenže čo ak národný štát je dnes už zastaralou formou, lebo by išlo o návrat do 19. storočia. Kozmický orloj sa neustále a nevratne posúva a dnes už sú aktuálne iné výzvy.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 06/10/2023 09:55 :

Akosi sa pozabudlo na to, že celú republiku uzavrel do lockdownu pán Pellegrini, ešte ako premiér za Smer.

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 06/10/2023 10:20 :

Áno, tí čo sa dostali po voľbách 2020 do opozície, mali veľké šťastie, lebo nevieme, čo by robili, keby boli vo vláde.

dizajner je prihlásený top dizajner napísal dňa 07/10/2023 07:14 :

Ved to hovorím, nihilisti, ktorí nevidia svetlo na konci tunela chcú zo so sebou do pekla stiahnuť všetkých.

dizajner je prihlásený top dizajner napísal dňa 07/10/2023 08:09 :

Evolúciu môžeš spomaliť na chvíľu,ale ju nikdy nezastavíš. Na čo sa môžeš spoľahnúť je to, že keď sa snažíš ísť proti tomu, tak ťa to zomelie. Tie tvoje názory majú ďaleko k bohu, skôr majú bližšie k diablovi.

teurg11 je odhlásený top teurg11 napísal dňa 09/10/2023 04:08 :

micchal rozporcoval žakinka :-)

dizajner je prihlásený top dizajner napísal dňa 09/10/2023 05:25 :

filmárik merlin, alias teurg, alias žako,
viac vytvorených profilov znamená silneší hlas?

teurg11 je odhlásený top teurg11 napísal dňa 10/10/2023 08:00 :

@ dizajner

nie nie , máš to pomýlené, totiž žako si ty , teurg som ja a merlinzavalonu je michal.