Archívy

Reklama

HĽADANIE PRAVDY : AGÓNIA UKRAJINY - dokumentárny film o vojne

Každý konflikt medzi dvomi znepriatelenými stranami má svoje prvotné príčiny.
V tomto blogu by som chcela dať do pozornosti dokumentárny film Ukrainian Agony – Der verschwiegene Krieg (Ukrajinská agónia – utajovaná vojna), ktorý natočil nezávislý nemecký novinár. Odišiel žiť na niekoľko mesiacov do oblasti Donecka a jeho okolia na Ukrajine a častokrát sa ocitol v ohrození života, aby mohol s kamerou v ruke priniesť pohľad na to, čo zažívali obyvatelia Donbasu vo východnej Ukrajine a poukázať na hĺbku ich utrpenia.
V tomto dokumentárnom filme sú autentické zábery z blízkosti frontovej línie, z masakru v Odese, ako aj hodnotné rozhovory s obyvateľmi Donbasu (ukrajincami) o tom, ako vnímajú udalosti a ako do ich životov zasiahla vojna. Ukrajinské babičky so slzami v očiach rozprávajú o tom, ako ich ostreľovala ukrajinská armáda, o mŕtvych deťoch, ktoré zomreli na Donbase v dôsledku ostreľovania ukrajinskou armádou, o tom, ako starým ľuďom na Donbase prestala ukrajinská vláda vyplácať dôchodky, aby nemali z čoho žiť a aby ich týmto spôsobom zničila.
V dnešnej dobe sú naše slovenské médiá plné vyjadrení rôznych zahraničných politikov alebo slovenských novinárov, ktorí nikdy v živote na Donbase neboli a je nám v médiách ponúkaný úplne jednostranný a skreslený pohľad, pričom sú úmyselne zatajované dôležité skutočnosti. Pre mňa osobne je v živote dôležité hľadanie pravdy. Myslím si, že ak chce človek nadobudnúť pravdivý a objektívny obraz o príčinách vojenského konfliktu na Ukrajine, je dobré vypočuť si názory a skúsenosti obyčajných ľudí, ktorí na Donbase (v oblasti východnej Ukrajiny) žili a žijú. To je aj dôvodom, prečo sem dávam do pozornosti tento dokumentárny film.
V prípade záujmu doporučujem si tento film pozrieť od začiatku až do konca... v poslednej časti tohto dokumentu sú vcelku zaujímavé informácie o tom, aké rôzne zahraničné firmy majú svoje ekonomické záujmy na Ukrajine, (napr. americká firma Monsanto s pestovaním geneticky modifikovaných plodín, atď.) O mnohom možno ani len netušíme...

Originálnu verziu filmu v nemčine nájdete tuto (po kliknutí na červený odkaz):
Ukrainian Agony – Der verschwiegene Krieg

Tento film s prekladom do češtiny (s českými titulkami) nájdete tuto:
https://www.vimo.sk/watch/DQOOSnkFrBeRmky

Anglickú verziu tohto filmu nájdete tuto:
Ukrainian Agony - The Concealed War

Na záver chcem napísať, že som proti akejkoľvek vojne, som proti tomu, aby sa ľudia navzájom zabíjali a som presvedčená, že konflikty by sa mali riešiť mierovou cestou, mierovými rokovaniami a dohodami.

Modlime sa za to, aby vo svete zavládol mier...
Pridal lesanka333 on 17/06/2022 02:42

Komentáre (42)

martin1611 je odhlásený top martin1611 napísal dňa 18/06/2022 04:58 :

Smrt fašizmu.

ajven je odhlásený top ajven napísal dňa 24/06/2022 12:03 :

dakujem za linky a zhrnutie

ferdamravec je odhlásený top ferdamravec napísal dňa 25/06/2022 09:20 :

Tak jsem právě shlédl film (verzi s českými titulky) a připadám si, jako po Putinově projevu v předvečer války proti Ukrajině. Lesanko píšeš, že hledáš pravdu. O to samé jde i mě. (A ani bych k tomu nemusel mít zkušenosti z tehdy povinné základní vojenské služby v Košiciach).
Ve zkratce je to snůška domněnek a demagogie doplněná "autentickými" polopravdami a lží.
Jenom naťuknu pár věcí, které jsi Lesanko uvedla: např. cituji "...o tom, ako starým ľuďom na Donbase prestala ukrajinská vláda vyplácať dôchodky, aby nemali z čoho žiť a aby ich týmto spôsobom zničila." Nevím, jestli budeš znát ze světových dějin nějaký příklad, že by nějaký stát v době ozbrojeného konfliktu vyplácel důchody do oblastí, které
a) jsou NA a ZA frontovou linií v době konfliktu a
b) které vyhlásí nezávislost na republice, která jim má ty důchody vyplácet.
Pak jen drobnosti typu, že 3 dny skupina donbaských povstalců těžce ostřelovala skupinu ukrajinských vojáků do úplného zničení. Otázka. Kde vzala tolik zbraní a těžké munice? Jako ekvivalent bych uvedl Slovenské národní povstání, kdy nějak neplatilo, že by obdobní slovenští povstalci z řad armády a partyzánů nějak výrazněji disponovali podobnou technikou a byli na tom podobně v pohodě, jak ve filmu, ale konal se opak. Německé vojsko nemělo problém je zatlačovat do té doby, než jim přišla pomoc od stejného státu jako zde do Donbasu. (Který se ale do vlastního konfliktu nezapojoval! (film uvádí jen dobrovolníky) a pak JEN humanitárními dodávkami.
Další věcí je Tvůj výrok:"V tomto dokumentárnom filme sú autentické zábery z blízkosti frontovej línie, z masakru v Odese". -Trochu tápu, protože tento film je JEN o letech 2014-2015 a o Oděse, která se v té době vyskytovala asi 500 km (zhruba) na západ jsem nějak v titulcích nezaznamenal žádný záznam, natož o nějakém masakru (v té době) ani z jedné válčící strany.
A uvádět (ve filmu), že v době příměří se jen jedna - zde Ukrajinská armáda - dozbrojuje je jen důkaz toho, že reportér je úpně mimo nebo spíš nechce vidět, protože úplně to samé dělá i druhá strana. To platí při jakémkoli konfliktu, nejen zde!
Jako poslední přepisuji z titulků (čas 1:37:31)"...a jak to může znít paradoxně a absurdně, obránci na Donbasu právě zabránili tomu, že desetitisíce nebo statisíce mladých mužů z Ukrajiny, nejsou vedeni do otevřené války proti Rusku, kde by ztratili svůj život. To je potřeba vědět."
Samozřejmě když film končí údajem roku natočení 2015, tak onen prokremelský reportér nemohl vědět, že přesně toto "zabránění" bylo totálně nefunkční, protože ti hodní nevměšovatelé o pár roků později Ukrajinu zcela otevřeně napadnou.
A jistě už nejde jen o životy Ukrajinské, ale Bohu dík, že díky tomu, že se Ukrajina dokáže (POZOR! S pomocí západu) bránit i bohužel o životy Ruské.
Kdybys chtěla IMAGINÁRNÍ! regionální příměr, tak by to mohlo podobně (v mini měřítku) vypadat, kdyby chtěly jižní oblasti Slovenska, kde je Maďarština převažujícím jazykem (např. Turňa nad Bodvou...) vyhlásit samostatnost nebo připojení k Maďarsku. Myslím, že Slovensko by také dělalo vše proto, a to i vojensky, aby se zachovala současná celistvost Slovenska.
Komentář o zájmu zahraničních firem nejen na Ukrajině, ale KDEKOLI NA SVĚTĚ nebudu uvádět. Bylo by to na další podobně dlouhý příspěvek.
S přáním míru se mohu jen ztotožnit. Bohužel, jak nás naše ZÁPADNÍ média informují, tak dohoda s hodným strejdou Putinem (stejně podobně, jako nebyla možná s (ne?)fašistou Hitlerem) nevypadá uskutečnitelně.

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 26/06/2022 10:08 :

Ferdamravec napísal:

Další věcí je Tvůj výrok:"V tomto dokumentárnom filme sú autentické zábery z blízkosti frontovej línie, z masakru v Odese". -Trochu tápu, protože tento film je JEN o letech 2014-2015 a o Oděse, která se v té době vyskytovala asi 500 km (zhruba) na západ jsem nějak v titulcích nezaznamenal žádný záznam, natož o nějakém masakru (v té době) ani z jedné válčící strany.

Ferdamravec, píšeš, že si v titulkoch filmu, ktorý je predmetom môjho blogu, nezaznamenal žiaden záznam o Odese, resp. o masakre v Odese.
Pasáž o masakre v Odese sa v tomto dokumentárnom filme nachádza cca od 24. minúty trvania filmu až do cca. 30 minúty filmu, teda tejto problematike je venovanej 6 minút vo filme.
(Bližšie to vysvetlím v ďalšom komentári).

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 26/06/2022 10:43 :

Ferdamravec: Na začiatku tejto časti o masakre v Odese, presne v 24:40 trvania dokumentárneho filmu je veľkými písmenami napísané ODESSA, potom nasledujú zábery z pochodu ukrajinských pravicovo extrémistických skupín v Odese zo začiatku mája roku 2014. Vidno tam napr. pochodovať agresívnych prívržencov Pravého sektora, ktorí po ukrajinsky skandujú, že Rusov treba obkľúčiť a upáliť. V ďalšej časti zasa skandujú: "Rusi na nože", a potom neskôr skandujú, že Rusov treba obesiť. V Odese tvoria značnú časť obyvateľstva Ukrajinci, ktorí hovoria po rusky a sú to etnickí Rusi, ktorí tam žijú desaťročia, je to ich domovina. No a týchto po rusky hovoriacich Ukrajincov mienia títo ukrajinskí nacionalisti upáliť. Neskôr vidíme v dokumente horiaci Dom odborov v Odese, kde boli títo rusky hovoriaci občania Odesy zaživa upálení. Vidno tam obhorené mŕtvoly ľudí, sú to zábery z 2.5.2014.
Neviem, aké autentickejšie zábery ešte požaduješ, aby ten masaker v Odese bol pre teba dostatočne autentický ?
Ako je možné, že si si tento 6 minút dlhý úsek v dokumentárnom filme, kde horí budova v Odese a sú tam mrvoly ľudí, nevšimol ?

ferdamravec je odhlásený top ferdamravec napísal dňa 26/06/2022 04:14 :

Ano, omlouvám se, pozdní hodina sledování udělala své a tak co se týká Oděsy jsem ji přehlédl a mylně přiřadil k Donbasu.
Ovšem když se podíváme na jiný příspěvek, není toto oboustranné řádění, jako ostatně většina úmyslně přemrštěných (200 mrtvých) výroků ve filmu tak jednoznačné.
https://manipulatori.cz/co-se-stalo-v-odese-v-roce-2014/

Každé cca 4 minuty je ve filmu nějaké kontroverzní tvrzení, které je zde vysvětlováno jednostranně pro-rusky. Při hlubší úvaze, ověření si skutečností a konstruktivním dialogu se ovšem dá dojít k jinému nebo i opačnému výsledku. Několikrát  je to nevědomky negováno po několika minutách i v onom filmu.
V roce 2014  100 mrtvých po řádění několika stovek lidí oprávněně bylo povážováno za hrozné. Ovšem při pohledu na současnost je tento počet stitistikou pod 1-2 většími budovami v jakémkoli větším ukrajinském městě, kde je, většinou raketami, zlikvidována třeba 3/4 města (Mariupol se blíží 100% poškozených domů).

Možná něco k "denacifikaci Ukrajiny". Nacismus nám byl vykládán na socialistické ZŠ (či ZDŠ), ve zkratce, mj. jako ideu usilující o vyhlazení židů a odsunutí slovanského obyvatelstva kamsi za Ural (na Sibiř), aby dělalo otroky pro německo jako nadřazenou rasu.
Právě toto samé vidím jako falešný důvod pro napadení Ukrajiny, kdy bylo dle různých zdrojů a v různém čase a různými výroky deklarováno, že ukrajinský národ nemá nárok na svéprávnost a má být včleněn pod ruskou kontrolu. Kdo se nepřizpůsobí bude vystěhován (za Ural?) nebo vyhuben, což bude provedeno i za cenu vydrancování neposlušné země... Pravdou je, že v každém státě (i na Slovensku nebo v ČR) je určité promile či procento lidí, kteří se s fašistickou ideologií ztotožňují. Zde -v Rusku to bylo povýšeno na zamlčenou ideologii, kdy excesy jednotlivců (na Ukrajině) jsou vykládány jako politika celého státu.
Přitom ale právě takto směřované chování (Ruska) naplňuje všechny znaky nacifikace.

sage je prihlásený top sage napísal dňa 26/06/2022 05:48 :

ferdamravec:
b) které vyhlásí nezávislost na republice, která jim má ty důchody vyplácet.
Keď už je to teda takto, a nevypláca im dôchodky, nech ich aspoň nechá na pokoji a neostreľuje im územie. Ale nie si vybrať iba to zlé pre nich - nebudú mať dôchodky, lebo chcú byť nezávislí, ale to, že ich teda uznáme nezávislými a necháme na pokoji, to nie, budeme ich ostreľovať. Treba byť konzistentný, im zrejme ide len o to, aby ublížili.

marian123 je odhlásený top marian123 napísal dňa 26/06/2022 08:15 :

sage: Ako maju ukrajinské úrady vyplácať dôchodky na UA území, ktoré momentálne nemajú pod kontrolou???

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 27/06/2022 11:31 :

Prv než zareagujem na komentáre, ešte zopár slov na vysvetlenie mojich pohnútok. Mojim zámerom v tomto blogu bolo zamyslieť sa nad tým, prečo je na Ukrajine vojna, ako sa to všetko začalo, aké to má príčiny... Považujem to za veľkú tragédiu, že na Ukrajine proti sebe bojujú dva bratské slovanské národy a že sa navzájom zabíjajú... Je mi to ľúto, čo sa tam deje. Táto téma vyvoláva v ľuďoch silné emócie... napriek tomu sa snažím racionálne sa zamyslieť nad tým, aké má príčiny táto vojna a ako to všetko vlastne začalo...

V práve platí zásada "AUDIATUR ET ALTERA PARS", teda... nech je vypočutá aj druhá strana. V mainstreamových médiách každý deň čítame, čo si myslí ukrajinský, americký alebo britský prezident. Ale nikto nepíše o tom, ako to vidia a čo si myslia ľudia žijúci na Donbase. To bol dôvod, prečo som sem pridala tento dokumentárny film, aby sme mali k dispozícii aj pohľad ľudí, ktorí žijú na východe Ukrajiny.

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 27/06/2022 11:51 :

Ferdamravec napísal:

Každé cca 4 minuty je ve filmu nějaké kontroverzní tvrzení, které je zde vysvětlováno jednostranně pro-rusky. Při hlubší úvaze, ověření si skutečností a konstruktivním dialogu se ovšem dá dojít k jinému nebo i opačnému výsledku. Několikrát  je to nevědomky negováno po několika minutách i v onom filmu.

Ferdamravec, z toho, čo píšeš, mám dojem, ako keby si celkom nepochopil pointu, obsah a zmysel tohto dokumentárneho filmu. Jednou z nosných tém v tomto dokumente je to, že sa nemecký novinár a ukrajinská novinárka snažia poukázať na to, ako skreslene o udalostiach na Ukrajine informujú európske médiá. Napr. v úvodnej časti filmu sú autentické zábery z prevratu na Majdane v Kyjeve. Vo filme vidíme, ako ukrajinskí nacionalisti agresívne napádajú policajtov, jeden z policajtov dokonca začal v dôsledku toho zaživa horieť. Pričom v pozadí znejú slová američanky Victorie Nuland, ktorá prezentuje túto demonštráciu ako pokojnú a mierovú, a verejne rozpráva klamstvá. Myslím, že práve v tejto časti dobre vidno ten kontrast, ako to bolo v skutočnosti - čo je pravda a čo je lož.

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 27/06/2022 12:23 :

Ferdamravec: Krátky článok zo stranky manipulatori.cz, ktory si sem pridal, som si prečítala. Stranku manipulatori.cz poznám, založil ju Ján Cemper. Tento človek sám seba pasoval do role faktcheckera = overovateľa faktov, pritom pravda je taká, že on sám šíri klamstvá a dezinformácie. Počul si o tom, že kvôli tomu prehral súdny spor ? Doporučujem si k tomu prečítať:

https://dennikstandard.sk/216467/ano-gender-ucebnice-pre-deti-existuju-overovatelia-faktov-prehrali-sud-s-ceskym-konzervativnym-pravnikom/

teurg11 je odhlásený top teurg11 napísal dňa 27/06/2022 12:26 :

@ lesanka333

bravo lesanka ,

tvoje príspevky v tomto blogu majú hlavu aj pätu wink oceňujem tvoj analytický prístup k problematike ..

ferdomravec naopak mluví mluví ale nic neříká :-)

všetkým prajem krásny deň v mieri, ktorý nie je samozrejmosťou ..

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 27/06/2022 03:37 :

lesanka333,
a keď jedna aj druhá strana klame a manipuluje, ako zistíš pravdu?

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 27/06/2022 04:26 :

Ahoj Teurg11,

vďaka za povzbudenie.
Ferdomravec má síce iné názory ako ja, ale každý človek má právo na svoj názor, takže mu to nejako nezazlievam.
Kým ľudia diskutujú slušne a vecne, a nepíšu tu nadávky, urážky alebo vyhrážky, tak je to zatiaľ O.K.

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 27/06/2022 04:58 :

Janjan,

nuž záleží od toho, čoho sa to týka... Ono je dobré si informácie overovať z viacerých zdrojov. Uvediem príklad:  
Na začiatku vojny prezident Zelenskyj oznámil do médií srdcerevúci príbeh o tom, ako hrdinskou smrťou zahynuli vojaci z Hadieho ostrova a posmrtne im udelil vyznamenanie Hrdina Ukrajiny. Ja som náhodou na druhý deň niekde na nete natrafila na video, kde sa tí ukrajinskí vojaci z Hadieho ostrova dobrovoľne vzdali ruským vojakom a tí ich vzali do zajatia, každému z nich dali fľašu vody. Tak som vtedy nevedela, čo si mám o tom myslieť a kto hovorí pravdu, či Zelenskyj alebo či je pravda to, čo som videla na videu...
Až po 10-tich dňoch Zelenskyj konečne priznal pravdu, že tí vojaci z Hadieho ostrova boli zobratí Rusmi do zajatia. Takže predtým Zelenskyj vedome klamal. Neskôr som pozerala rozhovor s jedným americkým plukovníkom, ktorý vravel, že tú story o hrdinskej srmti vojakov z Hadieho ostrova vymyslela pre Zelenskeho britska tajna služba MI6, oni pre Ukrajincov pripravujú mediálnu informačnú propagandu.
Zelenskyj nechcel priznať pravdu, že tí ukrajinskí vojaci z Hadieho ostrova sa vzdali Rusom, zrejme sa bál, že by to demotivovalo aj ostatných vojakov, tak radšej porozprával do médií klamstvá o ich hrdinskej smrti.
Zo začiatku som Zelenskemu verila a brala som vážne, čo hovorí, ale po tejto skúsenosti, keď som videla ako Zelenskij do médií bez mihnutia oka klame, beriem čokoľvek, čo povie, s rezervou. Samozrejme, že aj Rusi majú svoju propagandu, o tom si nerobím žiadne ilúzie, ale v prípade vojakov z Hadieho ostrova a toho, že sa vzdali, napísali napríklad vtedy Rusi pravdu.

Naposledy upravil lesanka333 dňa 2022-06-27 20:13 GMT

marian123 je odhlásený top marian123 napísal dňa 27/06/2022 05:19 :

Každá vojna je zlo a lži a zločinov sa dopúšťajú obe strany. Takže z nášej pozície nemáme šancu zistiť úplnú pravdu. Je tu však jednoduchý fakt, ktorý ukazuje kto je agresor: Do cudzieho domu vtrhli Rusi, nie Ukrajinci.

Naposledy upravil marian123 dňa 2022-06-27 18:19 GMT

sage je prihlásený top sage napísal dňa 27/06/2022 05:42 :

marian123: určite by našli spôsob, keby boli viac ochotní. Napr. zriadiť vydávanie dôchodkov na hranici s daným územím, pomocou nejakého sprostredkovateľa, vyjednávača, pod neutrálnou vlajkou, atď. Keď sa chce, tak sa dá. Aj tie "samozvané" štáty predsa majú svojich predstaviteľov, vládu, môžu vyjednávať na najvyššej úrovni takéto veci.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 27/06/2022 06:49 :

lesanka333,
čo by robili vojaci z DĽR na Haďom ostrove. Pozri si mapu, kde je Doneck a kde ostrov. A navyše na ruskej vlajkovej lodi v Čiernom mori.

Ale nič si z toho nerob, propaganda, zveličovanie strát nepriateľa, zamlčovanie vlastných strát a problémov ... je súčasťou vojenskej taktiky. Preto kľudne pozatváraj stránky venované vojne, či z jednej, či z druhej strany a venuj sa niečomu užitočnejšiemu a radostnejšiemu. Pravdy sa nedopátraš, možno tak o 50 rokov, hoci, aj to je otázne, lebo dejiny píšu víťazi.

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 27/06/2022 07:35 :

Janjan: Keď som písala komentár o Haďom ostrove, mala som tam napísané najprv iba Rusi, potom som to opravila a dopísala som tam aj DĽR, asi som sa pomýlila.. V tomto uznávam, že máš pravdu, neboli to vojaci DĽR, ale iba vojaci Ruskej federácie, pozrela som sa na mapu a Hadí ostrov ja fakt dosť ďaleko od Donecka... Nuž neuvedomila som si to, keď som písala môj komentár. Ale už som to opravila smile
A máš pravdu aj v tom, že by som mala premýšľať nad radostnejšími vecami ako nad vojnou... Nuž ale napísala som blog o vojne na Ukrajine, ľudia na to v diskusii reagujú, tak ma to vtiahlo do diskusie o vojne. Samozrejme, že by som radšej trávila čas niekde v prírode ako pri PC a myšlienkach o vojne.

Naposledy upravil lesanka333 dňa 2022-06-29 14:54 GMT

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 29/06/2022 02:12 :

Ferdamravec: Ešte zopár slov k téme nacizmu a (de)nacifikácie, ktorú si načrtol v tvojom poslednom komentári. Nacizmus Ukrajincov považuješ za "falešný důvod pro napadení Ukrajiny". Pozrime sa ale, aká je ale pravda ?

Neonacizmus na Ukrajine žiaľ nie je taká banálna téma, ako to vykresľuješ. Počas 2. svetovej vojny mnohí Ukrajinci kolaborovali s Nemcami, pridali sa na stranu fašistov a veľmi brutálnym spôsobom vraždili ľudí. V Babom jare bolo počas 2 dní zavraždených vyše 30 tisíc Židov... Alebo masaker vo Volyni... Vodcom ukrajinských nacistov bol Stepan Bandera, ktorého Ukrajinci v dnešnej dobe oslavujú ako národného hrdinu a berú ho ako svoj vzor (!), stavajú sochy nielen jemu, ale aj ďalším ukrajinským nacistom.
Paramilitantné ozbrojené nacionalistické/neonacistické skupiny majú na Ukrajine taký veľký vplyv, že niektoré z nich boli začlenené do ukrajinskej armády, napr. batalión Azov. Nosia na uniformách znaky, aké používali aj nemeckí fašisti počas 2. svetovej vojny, napr. Wolfsangel. Na nemeckej ZDF som videla video, kde tí vojaci z ukrajinského Azovu mali na prilbách hákové kríže.

Naposledy upravil lesanka333 dňa 2022-06-29 20:33 GMT

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 29/06/2022 02:25 :

Ferdamravec: (pokračovanie)
Ale nejde iba o tie vonkajšie znaky svedčiace o obdive ukrajinských nacionalistov voči nemeckým fašistom. Podstatné sú ich ciele a skutky. Sú presvedčení, že na Ukrajine má právo žiť iba 1 národnosť a to ukrajinská. Ľudia iných národností majú z Ukrajiny odísť preč, a ak neodídu, tak ich podľa nich treba vyvraždiť. A nezostalo iba pri slovách. Ukrajinská armáda, vrámci ktorej bojujú aj títo ukrajinskí nacionalisti/neonacisti z bataliónu Azov, od roku 2014 ostreľovala oblasti na východnej Ukrajine (DĽR a LĽR), v dôsledku týchto bojov zahynulo viac ako 14 tisíc ľudí. Ukrajinskí vojaci zavraždili viac ako 100 detí. A to nie sú hoaxy, tie deti fakt zomreli, v Donecku majú pomník, ktorý sa volá Alej anjelov. Títo neonacisti z bataliónu Azov považujú sami seba za nadradenú rasu a ukrajincov ruskej národnosti považujú za inú (podradnejšiu) rasu, ktorú treba buď vyhnať z Ukrajiny alebo zavraždiť.

Krátky dokument o ukrajinských neonacistoch z bataliónu Azov je napr. tuto:
https://www.youtube.com/watch?v=fy910FG46C4

Naposledy upravil lesanka333 dňa 2022-06-29 19:58 GMT

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 29/06/2022 02:51 :

Sage napísal:

určite by našli spôsob, keby boli viac ochotní. Napr. zriadiť vydávanie dôchodkov na hranici s daným územím, pomocou nejakého sprostredkovateľa, vyjednávača, pod neutrálnou vlajkou, atď. Keď sa chce, tak sa dá. Aj tie "samozvané" štáty predsa majú svojich predstaviteľov, vládu, môžu vyjednávať na najvyššej úrovni takéto veci.

Sage, súhlasím s tebou, tiež si myslím, že pri troche snahy mohla ukrajinská vláda nájsť spôsob, ako seniorom z DĽR posielať dôchodky. Ale ako si písal v tvojom predošlom komentári, myslím, že ukrajinskej vláde išlo najmä o to, ako civilnému obyvateľstvu na Donbase ublížiť. Okrem toho, že im tam ukrajinská vláda prestala posielať dôchodky, bránili aj prechodu nákladným autám so zásobovaním s potravinami alebo stavebným materiálom na územie DĽR. V dôsledku čoho sa obyvatelia východnej Ukrajiny dostali do stavu, že nemali čo jesť, lebo v obchodoch neboli žiadne potraviny. Okrem toho ani nemali materiál na opravu domov, ktoré im tam ukrajinská armáda niekoľko rokov bombardovala. Častokrát obyvatelia DĽR nemali ani pitnú vodu, lebo im ukrajinská armáda opakovane ostreľovala, resp. bombardovala vodovody. Zaujímavé, že vtedy to v SR novinárov absolútne nezaujímalo a nikto u nás o tom nepísal.

Naposledy upravil lesanka333 dňa 2022-06-29 16:09 GMT

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 29/06/2022 07:00 :

lesanka333,
to z akého stalinsko-gottwaldovského dejepisu berieš tie bludy o Banderovi?

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 29/06/2022 07:26 :

Janjan: To, čo som napísala, nie sú bludy.
Stepan Bandera bol jedným z vodcov Organizácie ukrajinských nacionalistov. To, že prívrženci Ukrajinskej povstaleckej armády a Organizácie ukrajinských nacionalistov vyvražďovali úplne brutálnym spôsobom ľudí, je neodškriepiteľný historický fakt. (Ľudovo ich prezývali banderovci).
Musím ťa sklamať, ale stalinsko-gottwaldovský dejepis doma nemám smile Môj otec nebol komunista.

A ak sa pýtaš, odkiaľ čerpám zdroje informácií, o ukrajinských nacionalistoch som videla viacero dokumentárnych filmov, točili ich Nemci, Angličania, Američania, takže môžem ťa ubezpečiť, že nešlo o ruskú propagandu.
Videla som aj film Volyň, ako Ukrajinci vyvražďovali Poliakov, to natočili Poliaci. Čítala som aj viacero článkov o neonacistických zoskupeniach na Ukrajine. Hovorím po nemecky a anglicky, takže väčšinou čerpám informácie z nemeckých, švajčiarskych alebo anglicko-jazyčných zdrojov.

Ak s niečím v mojich komentároch nesúhlasíš, tak by bolo dobré, aby si reagoval vecne a napísal konkrétne s čím nesúhlasíš, môžeš prekopírovať tú časť textu, ktorú oponuješ, aby som na to mohla nejako racionálne reagovať.
Ktorá z mojich viet sa ti nepozdáva ?

Naposledy upravil lesanka333 dňa 2022-06-29 21:57 GMT

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 29/06/2022 07:43 :

lesanka333,
Bandera bol taký fašista, že niekoľko rokov strávil v nemeckom koncentráku a niekoľko jeho súrodencov v nich zahynulo. Jeho fašizmus je výplodom sovietskej propagandy, pretože ukrajinskí nacionalisti - preto nacionalisti, lebo bojovali proti sovietsko-komunistickým okupantom ešte dlhé roky po skončení vojny a sovieti si s nimi nevedeli rady, tak z nich vytvorili fašistov.
To, že nejaký dokumentárny film natočia nemci, Angličania či Amerričania, ešte nie je automatickou zárukou pravdivosti.
Tak ako sa do omrzenia papagájujú napríklad bludy o križiackych výpravách, inkvizícii ..., takisto sa do omrzenia opakujú bludy aj o iných historických udalostiach.

Naposledy upravil janjan dňa 2022-06-29 21:00 GMT

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 29/06/2022 08:03 :

Janjan: Neviem, prečo pociťuješ potrebu popierať historické fakty, že ukrajinskí nacionalisti vyvražďovali ľudí. Členovia Ukrajinskej povstaleckej armády zavraždili cca 60 až 80 tisíc Poliakov, okrem toho vraždili aj Židov. netvrdím, že to všetko robili v spolupráci s nemeckými fašistami, je možné, že vačšinu ľudí vyvraždili ukrajinskí nacionalisti z vlastnej iniciatívy bez pomoci Nemcov. A áno, Bandera sa neskôr dostal do tábora, ale to bolo preto, lebo na vlastnú päsť vyhlásil nazávislosť Ukrajiny, čo sa Nemcom nepáčilo, tak ho potrebovali "upratať" niekam preč. Ale banderovci pokračovali v bojoch a v zabíjaní ľudí, aj keď bol Bandera uväznený.

Pozri si napr. tento článok, je to tam celkom podrobne vysvetlené, je k tomu aj video:

https://www.reflex.cz/clanek/causy/73296/pred-krutosti-banderovcu-bledly-i-nemecke-jednotky-ss-presto-je-dnes-stepan-bandera-oslavovan-jako-hrdina-ukrajiny.html

Naposledy upravil lesanka333 dňa 2022-06-29 21:39 GMT

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 29/06/2022 08:09 :

Úryvok z článku:
"

Banderovci zaútočili na Vánoce 1943, speciálně si k akcím vybírali katolické svátky. Pálili stromky, ubíjeli lidi přímo u štědrovečerní večeře: „Přivezli traktor, postavili ho na pole a stříleli přímo do oken. Kostel plný lidí, všichni hned utíkali domů. Nakonec je odsud vyhnali polští partyzáni. Kdyby ti nepřišli, asi by nás všechny pobili,“ vzpomíná paní Marie..."

"...
Masakrům padlo za oběť přes 100 000 lidí. Stahování lidí zaživa z kůže, brutální znásilňování či rozřezávání břicha těhotným ženám, to je jen zlomek ze seznamu krutostí, které vojáci Ukrajinské povstalecké armády UPA páchali na nevinných lidech. Bez sebemenšího ohledu na věk či pohlaví."
Dnes se o tom nesmí mluvit,“ ošívají se další pamětníci, sestry Anna a Františka Hoffmanovy z Lucku.


Naposledy upravil lesanka333 dňa 2022-06-29 21:10 GMT

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 29/06/2022 08:12 :

Janjan: V tom článku, ktorý som sem pridala, sa píše, že banderovci si na vraždenie vyberali katolícke sviatky a vraždili katolíkov. Pravdupovediac... prekvapuje ma, že ako katolík sa banderovcov zastávaš a snažíš sa zľahčovať zločiny, ktoré spáchali.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 29/06/2022 08:14 :

lesanka333,
názov článku "... bledly i nemecke jednotky ..." nesvedčí veľmi o dôveryhodnosti. Je to taký ... bulvárny.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 29/06/2022 08:18 :

lesanka333,
ukážeš mi jediné moje slovo, ktorým som zľahčoval zločiny banderovcov?

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 29/06/2022 08:33 :

Janjan: Nejde o to, aký má článok názov, podstatný je obsah, problematika je v článku vcelku podrobne vysvetlená. Myslím, že názov článku nie je o nič bulvárnejší ako tvoj komentár o "stalinsko-gottwaldovskom dejepise".

Nuž ale keď si taký neveriaci Tomáš, pridám ti sem aj obrazový materiál - na fotkách sú ľudia, ktorých zavraždili ukrajinskí banderovci. Nechcela som sem dávať takéto brutality, ale keďže sa snažíš všemožne spochybniť historické fakty - a popieraš vražedné zločiny ukrajinských banderovcov, pridám ti sem v ďalšich komentároch obrazový materiál ako dôkaz.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 29/06/2022 08:36 :

lesanka333,
keď banderovci zaútočili v decembri 1943, Bandera sedel v koncentráku. Tak ako sa mohol podieľať na tejto akcii?

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 29/06/2022 08:38 :

"Veniec" zo zavraždených detí v Ternopile, ktoré v roku 1943 zabili ukrajinskí banderovci. Blízko pri nich vyvesili transparent: "Cesta k nezávislej Ukrajine":



Naposledy upravil lesanka333 dňa 2022-06-29 21:49 GMT

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 29/06/2022 08:49 :

lesanka333,
práveže názov článku veľmi poukazuje na jeho dôveryhodnosť.

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 29/06/2022 09:08 :

Janjan napísal:

keď banderovci zaútočili v decembri 1943, Bandera sedel v koncentráku. Tak ako sa mohol podieľať na tejto akcii?

Janjan, ja som nikde v mojich komentároch netvrdila, že tie masakre Poliakov spáchal Bandera osobne vlastnými rukami.

V mojich komentároch som vyššie napísala toto:
Členovia Ukrajinskej povstaleckej armády zavraždili cca 60 až 80 tisíc Poliakov, okrem toho vraždili aj Židov...
....
Ale banderovci pokračovali v bojoch a v zabíjaní ľudí, aj keď bol Bandera uväznený.


Predpokladom zmysluplnej diskusie by malo byť to, že si najprv prečítaš obsah komentáru človeka s ktorým diskutuješ.
To, na čo sa ma pýtaš, som ti napísala už vyššie. Napísala som, že to vyvražďovanie Poliakov spáchali členovia UPA (banderovci) a že pokračovali v zabíjaní ľudí aj potom, ako Nemci uväznili Banderu v koncentračnom tábore.
Okrem toho, je to podrobne napísané aj v článku, ktorý som ti pridala vyššie a ktorý si si zjavne ani neprečítal smile Pravdupovediac, takto si konštruktívnu diskusiu nepredstavujem. Ja sa snažím, hľadám ti články s informáciami a ty si si ani neprečítal, čo je tam napísané.

Naposledy upravil lesanka333 dňa 2022-06-29 22:15 GMT

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 29/06/2022 09:16 :

lesanka333: "... Alebo masaker vo Volyni... Vodcom ukrajinských nacistov bol Stepan Bandera ..."

Reagoval som na túto tvoju vetu, kde si spájala masakre s Banderom.

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 29/06/2022 09:20 :

Citát z článku:
První útok Ukrajinské povstalecké armády (UPA), která je také podle vůdce Stepana Bandery označována názvem „banderovci“, proběhl v polské kolonii Parośla Pierwsza a rukou vrahů zde padlo 173 Poláků. Banderovci se tehdy vydávali za sovětské partyzány, dočkali se vřelého přivítání a poté spustili vražedné řádění – znásilňovali místní ženy, kterým pak odřezávali prsa i další části těla, a vraždili muže, přičemž i jim odřezávali pohlavní orgány, uši nebo končetiny.

Vůbec nejčernějším dnem nejen volyňského masakru, ale dost možná i celé polské historie, je 11. červenec 1943, známý také jako „krvavá neděle“. V noci na tento den totiž vojáci povstalecké armády podnikli koordinovaný útok v 99 lokalitách ve Volyni, následně navíc v podobných výpadech pokračovali po celý měsíc.

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 29/06/2022 09:26 :

"Neďele obecně byla pro ukrajinské radikální nacionalisty oblíbeným dnem pro hromadné vraždění Poláků – využívali totiž toho, že se oběti účastnily mší v kostele, což vrahům výrazně ulehčilo práci s jejich shromažďováním na jednom místě.

To, čím se volyňský masakr vyjímá i v tragické době druhé světové války, je brutalita, se kterou byli nevinní Poláci vražděni. Ta v historii lidstva zřejmě nemá obdoby a vlasy se z ní nejspíš ježily i samotným nacistům.
Běžnou praxí bylo, že banderovci obklíčili danou oblast a spustili v ní bestiální vraždění každého, kdo jim přišel pod ruku. Slitování neměli vůbec s nikým – zabíjeli kojence, ženy i starce. Co bylo vůbec nejhorší, jejich utrpením se bavili.
Své oběti velice rádi vystavovali mučení, ženy a dívky před smrtí veřejně znásilňovali. Ve způsobu zabíjení svých obětí se pak zjevně snažili být „vynalézaví“.

Naposledy upravil lesanka333 dňa 2022-06-29 22:26 GMT

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 29/06/2022 09:27 :

Volyňskému masakru se věnuje vyhlášený americký historik a spisovatel Timothy Snyder, právě ten v jedné ze svých knih uvádí seznam zvěrstev, která banderovci na svých obětech praktikovali.

Zcela běžné podle něj bylo odřezávání končetin, uší, nosu, jazyka či pohlavních orgánů a v případě žen také prsou. Vrazi se často bavili tím, že do ran následně sypali sůl. Obětem také vypichovali oči nebo je zaživa stahovali z kůže.

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 29/06/2022 09:29 :

Snyder zmiňuje i naprosto zvrácené způsoby vraždění těhotných žen – těm prý banderovci párali břicha, aby následně vyndali plod a místo něj do těla stále ještě živé oběti vkládali různé předměty, například rozbité sklo nebo kameny.

Historik popisuje i případ, kdy byl ženě do břicha vložen živý králík a následně jí břicho bylo znovu zašito.
Seznam způsobů, jakým banderovci Poláky vraždili, pokračuje například vkládáním rozžhaveného železa či střepů ženám do pochvy nebo chladnokrevným zabíjením dětí. Ty byly běžně přibíjeny za různé části těla na zeď, kojence prý vrazi často chytili za nohy a vší silou udeřili hlavou o zeď.

Naposledy upravil lesanka333 dňa 2022-06-29 22:51 GMT

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 29/06/2022 09:49 :

Janjan: Tu máš zdroj - celý článok, z ktorého som čerpala tieto informácie. Pozri si ho - máš v ňom aj dôkazový materiál v podobe fotografií:
https://www.expres.cz/zpravy/volyn-volynsky-masakr-polsko-ukrajina-ceska-televize.A180910_160140_dx-zpravy_stes

Naposledy upravil lesanka333 dňa 2022-06-29 22:49 GMT

marian123 je odhlásený top marian123 napísal dňa 30/06/2022 03:16 :

Vojna je zlo a ohavností páchajú v rôznej miere všetky strany. Dalo by sa tu popísať hrôzy čo spravili aj Nemci, Japonci, ale aj spojenci.
Ibaže v roku 2022 zaútočiť na suverénny stát pod zámienkou že v r 194x Banderovci robili zločiny, to je jasná jednostranná agresia. Pokiaľ viem, Rusi sa so svojou armádou pohybujú na cudzom území, nie Ukrajinci