Archívy

Reklama

Ruzenec ako rozjimava modlitba : Ruzenec ako rozjimava modlitba.

Ruzenec patri k tomu druhu modlitby, ktora o cosi predchadza alebo priamo sprevadza rozjimavu modlitbu Ducha. Ci uz meditujete alebo nie, ci sa rozptylujete alebo nerozptylujete, ak naozaj do hlbky milujete ruzenec a nemozete sa ani den zaobist a neodriekat ho, znaci to, ze ste ludia modlitby.
Ruzenec je ako ozvena vlny dorazajucej na breh, na Bozi breh: "Zdravas, Maria,... Zdravas, Maria,... Zdravas, Maria,..."
Je ako ruka matky na vasej detskej koliske, je ako znamenie, ze sme sa zriekli namahavych uvah o modlitbe, aby sme definitivne uznali svoju malost a slabost.
Ruzenec je ciel, nie vychodiskovy bod. Bernadetta sa velmi rychle dostala do ciela, pretoze jej bolo sudene uvidiet Matku Boziu na tejto zemi; bezne je to vsak modlitba duchovnej zrelosti. Ak mlady clovek neoblubuje ruzenec, ak tvrdi, ze sa pri nom nudi, nenaliehajte. Je prenho lepsie, ak si precita nejaky text z Pisma alebo sa pomodli dajaku narocnejsiu modlitbu. No ak niekde na vidieku stretnete dieta alebo pokojneho starca ci prostu zenu a ti vam povedia, ze sa radi modlia ruzenec, hoci by nevedeli povedat preco, radujte sa a teste sa, pretoze v ich srdciach sa modli Duch Svaty. Ruzenec je nezrozumitelny pre cloveka so "zdravym rozumom", tak ako je nepochopitelne tisic raz do dna opakovat vyznanie lasky neviditelnemu Bohu; je to vsak modlitba bezo zvysku pochopitelna pre ludi cisteho srdca, pre tych, co ziju v duchu blahoslavenstiev.

Z knihy Listy z puste (Carlo Carretto).
Pridal beruska on 30/06/2019 07:30

Komentáre (62)

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 30/06/2019 08:02 :

romantika,
ruženec pozostáva z Vyznania viery, ktorému by mal rozumieť každý kresťan, s modlitby Pána (Otče náš - modlitba, ktorú nás naučil Pán Ježiš) a Zdravas Mária (veľká časť tejto modlitby je priama citácia z Písma) a tajomstiev - myšlienok zobratých z Písma. Tak čomu kresťan v tejto modlitbe nemá rozumieť?

aventurier je odhlásený top aventurier napísal dňa 01/07/2019 06:01 :

beruska, pekný článok :-) Pokoj s tebou

anneliese je odhlásený top anneliese napísal dňa 01/07/2019 08:12 :

Nie kazdy ma k modlitbe ruzenca vztah, najma ak bol v detstve nuteny sa ho modlit, pricom este naozaj tomu vobec nerozumel.

aventurier je odhlásený top aventurier napísal dňa 02/07/2019 03:55 :

pascendi, dobre píšeš. Máš pravdu v tom, že ruženec je rozjímavá modlitba. Veru tak, je to rozjímanie nad umučením nášho Pána. V Medjugorii našej skupine istý kňaz povedal; modlite sa ružence, všetky, denne, až kým sa vám modlitba ruženca nestane potrebou.

aventurier je odhlásený top aventurier napísal dňa 02/07/2019 04:04 :

a k tomu čo píše anneliese;

Nie kazdy ma k modlitbe ruzenca vztah, najma ak bol v detstve nuteny sa ho modlit, pricom este naozaj tomu vobec nerozumel.


Pokiaľ si myslíte, že zázrak obrátenia dostanete tak nejak automaticky a od Boha... Boh dáva prostriedky na obrátenie, ale neznásilňuje vôľu človeka. A ak sa človek obrátiť nechce, márne má to, čo inému slúži na obrátenie.

aventurier je odhlásený top aventurier napísal dňa 03/07/2019 03:24 :

pascendi, si ma rozosmial tou ekumaniackou realitou :-)
Mimochodom, Pius X bol svätý vikár Ježiša Krista, ktorý odsúdil modernizmus.
Priznám sa, jeho encykliku "Pascendi" som nečítal, ale určite je tam kopec podkladov pre zápolenie s tými, čo popierajú napríklad:

- nadprirodzenosť dogiem;

- pravdu o Kristovi ako Bohu a Človekovi, reálnom a dokonalom ako vo viere, tak i v dejinách, ktorá bola o ňom odovzdávaná generáciam (evanjeliá, Skutky apoštolov, apoštolské listy, tradícia);

- Pavlovo a Jánovo učenie, ako i učenie cirkevných koncilov v Nicei, Efeze a Chalcedónii, a ďalších nedávnych koncilov, ako Ježišove pravé účenie, ktoré slovne vyučoval či inšpiroval;

- Ježišovu bezhraničnú múdrosť, keďže je božská;

- Boží pôvod dogiem, sviatostí a Cirkvi - jednej, svätej, katolíckej, apoštolskej;

- univerzálnosť evanjelia a jeho kontinuita až do konca vekov, ktoré Ježiš sám dal pre všetkých ľudí;

- od začiatku dokonalý charakter Ježišovho učenia, ktoré sa, také, aké je, neutváralo následnými premenami, ale také bolo dané: učenie o Kristovi, o čase milostí, o nebeskom kráľovstve a o Božom kráľovstve v nás, učenie božské, dokonalé, nemeniteľné, Dobrá zvesť pre všetkých žízniacich po Bohu.

aventurier je odhlásený top aventurier napísal dňa 03/07/2019 03:43 :

avšak Pascendi, náš Pán Ježiš Kristus sa vždy snažil poskytnúť duchovným učiteľom a vodcom duší pomoc v ich službe tým, že budú skúmať svet rôznych duší pohybujúcich sa okolo Spasiteľa a rôznych metód, ktoré Ježiš používal, aby ich zachránil. Lebo by bolo nerozumné chcieť mať iba jedinú metódu pre všetky duše.
Iným spôsobom sa privádza k dokonalosti spravodlivý, ktorý k nej spontánne smeruje, iný treba použiť pre veriaceho hriešnika a iný sa vyžaduje pre pohana. I medzi nami je veľa pohanov, ak budeme usudzovať tak, ako pokladal naš Pán Ježiš Kristus za pohanov úbohých ľudí, ktorí nahradili pravého Boha modlou moci a svojvôle, zlata, žiadostivosti alebo modlou pýchy na svoje vedomosti. Odlišný je i spôsob, ktorý treba použiť na záchranu moderných prozelytov, teda tých, ktorí prijali kresťanskú ideu, ale nie kresťanské občianstvo, a patria k oddeleným cirkvám. Nikým neopovrhujme a najmenej týmito zatúlanými ovečkami. Milujme ich a usilujme sa ich priviesť do jediného Ovčinca, aby sa naplnila túžba pastiera Ježiša.
Rozumieš, čo chcem povedať, Pascendi? Božie cesty sú vieš aké. Nech sa nestane naša vôľa, ale Jeho. Amen

beruska je odhlásený top beruska napísal dňa 04/07/2019 05:29 :

Podla mna, to sa neda modlit "len tak". Clovek musi k takejto odovzdanosti duchovne dospiet.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 05/07/2019 02:09 :

Máš na mysli tú herézu?

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 05/07/2019 02:21 :

Máš tam herézu (heretické vyjadrenie) a je jedno, či úmyselné (to úplne vylučujem) alebo neúmyselne.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 05/07/2019 02:26 :

Sťažovať by si sa mohol, keby som napísal, že si kvôli tej napísanej chybe heretik.

Naposledy upravil janjan dňa 2019-07-05 17:00 GMT

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 05/07/2019 02:32 :

Človek sa môže pomýliť, napísať nevedomky blud alebo môže napísať to čo si naozaj myslí, ale nevie o tom že je to blud.

Naposledy upravil janjan dňa 2019-07-05 15:34 GMT

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 05/07/2019 02:46 :

Všetko čo bolo potrebné napísať som napísal vyššie.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 05/07/2019 02:48 :

Miesto tejto hry to radšej oprav, nech to nemýli ľudí.

aventurier je odhlásený top aventurier napísal dňa 05/07/2019 08:12 :

Na posúdenie čo je blud alebo "heréza", nechám radšej na Pána. Nechcel by som sa pristihnúť s nálepkou pokrytca.
Apropo...!
V podstate sa v poslednej dobe často zamýšľam nad tým - pretože je dnes hrozne veľa informácií a prestávam mať na ne chuť z dôvodu, že na každú myšlienku je vždy nejaké "ale", čo vo mne vyvoláva nepokoj a ďalšie otázky typu; čo je vlastne pravda a čo heréza, čomu mam de facto veriť... -, či by nebolo lepšie sa jednoducho proste len pomodliť v tichu ruženec, ísť na omšu, prečítať si trocha zo svätého písma nad čím počas dňa rozjímať, pracovať a byť ticho?

beruska je odhlásený top beruska napísal dňa 05/07/2019 08:25 :

Takze podla janjana to bolo vseobecne hereza a podla pascendiho len chyba, hereza by bola, keby si bol vedomy, ze je to hereza blink
A co to vlastne bolo za chybu? roll eyes
Inak, ta modlitbicka pre deti je velmi pekna.

Naposledy upravil beruska dňa 2019-07-05 21:25 GMT

aventurier je odhlásený top aventurier napísal dňa 06/07/2019 05:55 :

Pascendi, áno? Čo je podľa teba lenivosť;  pomodliť v tichu ruženec? ísť na omšu? prečítať si trocha zo svätého písma nad čím počas dňa rozjímať? pracovať a byť ticho?, alebo sedieť tu a donemoty sa handrkovať o slová?

aventurier je odhlásený top aventurier napísal dňa 06/07/2019 06:43 :

pascendi, dnes majú bratia evanjelici sviatoček. tak svätím aj ja. mal som v pláne kosiť trávu, ale z lásky a úcty k bratom nebudem ich pohoršovať. tak si popíšeme?

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 06/07/2019 08:12 :

Dnes je sviatok "vznietenia sa" majstra Jána Husa, o "spásu" jeho duše   bolo "postarané" pred 604 rokmi.

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 06/07/2019 10:30 :

Pascendi


Je rozjimanie lahke? rozjimanie je potial lahke, ze pri nom nepotrebujeme vzhladom k bozskym veciam robit nic ineho, ako co bez zvlastnej namahy robime robime neustale vo svetskych veciach totiz:1 v pamati si vybavime predmet predchadzajucej uvahy ci citania
2, rozumom vec nalezite rozoberieme a ucinime zavery
3, volou potom zaujmeme k veci stanovisko a ucinime nalezite a vhodne predsavzatie


Si si istý tým rozjimanim? Lebo si asi opísal len všeobecne myslenie ako také,,,a nie priamo rozjimanie.

Najprv by sa patrilo trochu zadefinovať to "rozjimanie" napr. ako koncentrované premýšľanie o konkrétnom predmete, za účelom pochopenia. (to som len tak narýchlo, neskôr sa dá upresniť)
Lebo ďalej tam píšeš aj takto:

neziada sa aby sme neustale sledovali slova ustnej modlitby, mozeme ich vyslovovat mechanicky , aby sme sa lepsie mohli v mysli zaoberat tajomstvom a rozjimat o nom (nie trebars ze mysel rozmysla nad obedom)


S tým mechanickým verklikovanim autoritou predpísaného textu bez rozumového pochopenia súhlasím!!!  (sám to tu vyhadzujem na oči miestnym bigotnikom)

Ale teraz vidím problém v tomto:
Ako sa dá koncentrovať aj na rozjimanie aj na verklikovanie???

aventurier je odhlásený top aventurier napísal dňa 06/07/2019 02:10 :

pascendi, čo je tvojim koníčkom?

aventurier je odhlásený top aventurier napísal dňa 06/07/2019 08:08 :

pascendi, ja nesvätím kvôli sebe, ale vnímam to tak, že ak my katolíci máme sviatok, evanjelici sa zdržujú hlučných prác, ktorými by nas pohoršovali. Na dedine je počuť hneď, ak niekto naštartuje trebars kosačku. No tak sa snažím byť naoplátok tolerantný k ich pokoju. Ježiš ma učil; miluj blížneho svojho ako seba samého. Tak milujem ako viem. Históriu mam i ja rád. Teda rád o nej počúvam alebo čítam alebo pozerám. Naposledy som sa pozeral na 6dielnú ságu apokalypsa 2 sv.vojna na youtube [url=www.youtube.com/watch?v=HpGCu7347Ho&list=PLPqF-ux8EVv7Se_0M5_BfxyFy8mxB1UsG]

Naposledy upravil aventurier dňa 2019-07-06 21:11 GMT

aventurier je odhlásený top aventurier napísal dňa 07/07/2019 11:14 :

Pascendi, smile)) si ma pobavil. Ber ma s rezervou ohľadne toho svätenia evanjelických sviatkov. Myslel som to tak, že v ten deň, keď mali bratia evanjelici sviatok a my katolíci nie, som preto nešiel pracovať na záhradu, aby som im umožnil v pokoji svätiť ten ich sviatok. Proste som  nepracoval preto som to nazval, že aj ja sviatkujem. Neboj všetko je v poriadku. Som rímskokatolícky veriaci jedinec, ktorý ma v tom čo píšeš jasno. Ozaj bol som dnes na sv.omši na Levočskej Maríánskej hore, ktorú slúžil akýsi kardinál z Ríma. Neviem jeho meno. Nájdeš ho na google v pdf formáte; púť Levoča 2019; nedeľná omša; 10:00... Bolo super bezva fantasticky .) a som členom Karmelitánov

aventurier je odhlásený top aventurier napísal dňa 07/07/2019 11:28 :

Pascendi, ale nó. Aj oni sa modlia modlitbu; Verím v Boha. A v tejto modlitbe sú aj tieto slová, ktoré sa bratia evanjelici modlia; "v spoločenstvo svätých" :-)

aventurier je odhlásený top aventurier napísal dňa 07/07/2019 11:48 :

Pascendi, ty si tomu dal haha smile)) Nebudem sa bratov evanjelikov pýtať prečo si nectia svätých, ale v modlitbe Verím v Boha sa to modlia. Považovali by to za rýpanie. A ja pascendi môj drahý už nejaký čas viem, že nepatríme tomuto svetu. Nie sme odtiaľ. Náš domov je nebo. Preto nebudem sa miešať do formálnych náležitosti zákona katechizmu Cirkvy svätej jedinej pravej apoštolskej Katolíckej.

aventurier je odhlásený top aventurier napísal dňa 07/07/2019 12:01 :

pascendi, ako chceš :-)

aventurier je odhlásený top aventurier napísal dňa 07/07/2019 12:28 :

smile Pane Ježišu odpusť mi, že som taky nezrozumiteľný pre brata Pascendiho

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 07/07/2019 12:44 :

Už ani neviem či sa mám k tomu, tam hore k tej pseudoodpovedi vyjadrovať,,, lebo tuto chlap rečniaci tu o scholastike a metafyzike ani nevie čo píše (teda čo odpisuje,,,  a tie jeho adhominiema sa mi už zdajú trápne a tie uhybne manévre smiešne. Vraj že
"...Kto by nerozumel niecomu kludne sa tu opytat..."grin

Takže odpoveď na moju otázku je že  nedá sa koncentrovať na dve veci naraz. To je rozptylovanie pozornosti nie jej koncentrovanie.

Este tu mám dáke námietky keďže je to "veľký"  scholastik a metafyzik (to bola len irónia) grin

Ak je teda myslenie a rozjimanie to isté. Potom je aj počítanie peňazí tiež rozjimanim, lebo aj počítanie je istá činnosť myslenia.
Prečo potom píše toto

ale presne za myslenim na rozjimane tajomstvo. Tot vse. Potom mozem pridat aj sposoby modlitby ..ak budu tu otazky. Len neurobit fatalnu chybu a Myslenim a rozjimanim mysliet dve veci.


Keď je to tak ako píše, prečo nenapísal že  myslením na myslené tajomstvo, alebo rozjimanim nad rozjimanym tajomstvom. Nepíše to tak, lebo je to hlúposť, ale tvrdí,  že je to tak dobre.

Naposledy upravil misomiso_ dňa 2019-07-07 13:46 GMT

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 07/07/2019 01:03 :

Aha čo tu podsunul

..ano ak sa ideme "modlit" nejake budhisticke mantry..vivat internet este ze ta niektori maju, ak uz nevedia pouzivat mozog tak aspon teba.


Inak tu môžem všetkým odporúčať knihu sv. Kasiana zo 4-teho stor. "Rozmluvy otců" (asi 10,10)  alebo knihu "Oblak nevedenia" z 15-teho stor...  A až potom si urobte vlastný názor na to, čo je kresťanské a čo nie.

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 07/07/2019 01:17 :

A ešte toto

ze naozaj cielom rozjimania nie je nic chapat, hladat pochopenie, ci akokolvek slachtit poznanie a  rozum, na to je studium tam sa moze hladat pochopenie...


A toto napíše ten, čo predtým napíše aj scholasticku poučku že "rozum si vyberá z pamäte" tak teraz už vraj "rozum si ma zobrať z vonku" (štúdium).

Samozrejme že cieľom rozjimania je plné pochopenie a nie len bežný semtinentalny výlev nad nejakou predpisanou literou,,, akoby nebolo známe že "litera zabíja ale duch oživuje",,, to preto ju treba pochopiť "aby nezabila" !!!

Naposledy upravil misomiso_ dňa 2019-07-07 14:19 GMT

aventurier je odhlásený top aventurier napísal dňa 07/07/2019 04:40 :

Ďakujem za to, že máme take jednoduché prostriedky na to ako sa stať pokorným, poctivým, milujúcim kresťanom akými je hlavne svätý, presvätý ruženec. Pán Boh zaplať

Naposledy upravil aventurier dňa 2019-07-07 17:41 GMT

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 07/07/2019 07:22 :

Kazdopadne doporucujem ci Kasiana ci kohokolvek pekne nechat tam kde su. Zobrat Katechizmus ci knizku kde sa preberaju modlitby pre tych co maju riadnu cestu k dokonalosti


Moje doporučenie v dnešnej dobe je práve opačné. Priam   vyhladavajte učenia svätých mužov minulosti, snažte sa pochopiť čo a prečo písali a riaďte sa ich odporúčaniami. Veď aj sám katechizmus odporúča pravidelne "duchovné čitania"

A bacha na to, aby ta údajná "riadna cesta" nebola tou povestnou širokou cestou.

Naposledy upravil misomiso_ dňa 2019-07-07 20:26 GMT

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 07/07/2019 07:56 :

No keď už pokorný a poctivý aveturier tu poexhiboval svojou veľkou  zbožnosťou, je načase dozvedieť sa "pozadie" ruženca.

Pôvodne boli odporúčané žalmy. Lenže to vylučovalo  tých čo k ním nemali prístup. Aby aj obyčajní negramotní a nemajetní ľudia sa mohli denne modliť, bolo im za náhradu žalmov určené 150 "otčenašov"

Toto trvalo až do 12-tého storočia, keď boli "otčenaše" nahradené "zdravasom", ale nie celým iba prvou jeho časťou. To ostatné bolo dokonane až v 16-tom storočí.

Takto nejako vyzerá ta "nemenná tradícia otcov" teda tá ilúzia nemennosti.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 07/07/2019 08:03 :

A?

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 07/07/2019 08:12 :

To čo je za vyčerpávajúca námietka?

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 07/07/2019 08:21 :

Ak niekde chýba pointa, aj takáto otázka je nadmieru vyčerpávajúca.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 07/07/2019 08:25 :

misomiso_
mal si na mysli výroky Otcov, napríklad:
Sv. Augustín: "Ak sa neuzná večná a nemenná pravda, čnosť je falošná aj v najlepších mravoch".
Sv. Augustín: "Ktokoľvek sa odtrhne od Katolíckej cirkvi, nech by sa akokoľvek domnieval, že zbožnejšie žije, už pre to jediné previnenie, že sa odštiepil od cirkevnej jednoty, nebude mat večný život" (Epistula 152).
Sv. Ignác Antiochijský: "Ten, který víru v Boha, pro níž byl Ježíš Kristus ukrižován kazí špatným učením, vejde do věčného ohně, rovněž tak ten, kdo toto učení poslouchá." Ephesians 16,2
Sv. Cyprián: "Nemôže mať Boha za Otca, kto nemá Cirkev za matku."

Naposledy upravil janjan dňa 2019-07-07 21:25 GMT

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 07/07/2019 08:32 :

Pointa je v zmene tradície.

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 07/07/2019 08:41 :

Janjan

Však ma kľudne obviň z niečoho,,,  nemusíš s tým robiť také nepriame  "caviky"

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 07/07/2019 08:41 :

Veď práve, na takúto pointu je ešte aj to "a?" priveľmi obsažné.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 07/07/2019 08:43 :

misomiso_
ja Ťa z ničoho nemám v pláne obviňovať.

aventurier je odhlásený top aventurier napísal dňa 08/07/2019 07:03 :

Modlitba ruženca je silná modlitba. Kto sa ju nemodlí by ju nemal ani podceňovať. A o akej nemennosti sa tu píše? Však rímskokatolícka cirkev je neustále zdokonaľujúca sa v poznaniach, ktoré nam postupne Duch Svätý odhaľuje. Iná bola Cirkev v 12stor. iná je dnes. Dokonalejšia. Napríklad si vezmime, kde boli kedysi ženy a kde sú dnes. Na úrovni muža. Naše ženy kedysi dosť trpeli. Dnes sú manželia na rovnakej úrovni, vedľa seba v chrámoch, v práci, atď, atď... Vraciať sa do 15 storočia  kedy boli ľudia dosť zaostalí v dnešný deň je tiež o niečom svedčiace.

Naposledy upravil aventurier dňa 2019-07-08 08:11 GMT

alexandra_ je odhlásený top alexandra_ napísal dňa 08/07/2019 09:55 :

Pápež Benedikt XVI, ešte ako známy teológ a kardinál J. Ratzinger, napísal vo svojej knihe o svojom osobnom vzťahu k modlitbe ruženca, kde poukazuje, ako je táto „ľudová zbožná úcta“ základným prameňom pre dušu, ktorá z neho čerpá vnútorný pokoj a tichosť.

Modlitba ruženca je meditačná niť. Jej rytmické opakovanie ukolíše dušu, prenáša na ňu pokoj, kým sústredenie sa na slová, najmä na Máriinu postavu a na obrazy Krista, ktoré sa postupne otvárajú pred našimi očami, zbavujú dušu starostí a umožňujú jej pozdvihnúť pohľad k Bohu.

Viac na https://minoriti.sk/mobile/18-aktuality/250-prislub-panny-marie-pre-tych-co-sa-budu-modlit-ruzenec

„Posvätná Tradícia a Sväté písmo teda navzájom úzko súvisia a sú spojené. Veď obidve vyvierajú z toho istého božského prameňa, určitým spôsobom splývajú v jedno a smerujú k tomu istému cieľu.“ Obidve robia v Cirkvi prítomným a plodným tajomstvo Krista, ktorý sľúbil, že ostane so svojimi „po všetky dni až do skončenia sveta“ (Mt 28,20).

„Sväté písmo je Božie slovo, nakoľko je písomne zaznačené z vnuknutia Ducha Svätého.“
„Posvätná Tradícia však Božie slovo,(113) ktoré zveril Kristus Pán a Duch Svätý apoštolom, neporušene odovzdáva ich nástupcom; aby ho, osvietení Duchom pravdy, svojím ohlasovaním verne zachovávali, vysvetľovali a šírili.“

Z toho vyplýva, že Cirkev, ktorej je zverené odovzdávanie a vysvetľovanie Zjavenia, „nečerpá svoju istotu o všetkom, čo bolo zjavené, iba zo Svätého písma. Preto treba obidve prijímať a vážiť si ich s rovnakou láskou a úctou.“

Tradícia, o ktorej tu hovoríme, pochádza od apoštolov a odovzdáva to, čo oni prijali z Ježišovho učenia a príkladu a čo ich naučil Duch Svätý. Veď prvá generácia kresťanov ešte nemala napísaný Nový zákon a Nový zákon sám svedčí o procese živej Tradície.
Od nej treba odlišovať „tradície“(1202, 2041) teologické, disciplinárne, liturgické alebo týkajúce sa nábožnosti,(2684)
ktoré sa postupom času zrodili v miestnych cirkvách. Sú to osobitné formy prispôsobené rôznym miestam a obdobiam, ktorými sa prejavuje veľká Tradícia. V jej svetle sa tieto „tradície“ môžu pod vedením Učiteľského úradu Cirkvi zachovať, zmeniť alebo aj zanechať.

Viac na http://www.katechizmus.sk/?action=getp&nazov=Tradícia a Sväté písmo&pstring=80-83, 95, 97,113, 120

Naposledy upravil alexandra_ dňa 2019-07-08 11:08 GMT

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 08/07/2019 09:56 :

A o akej nemennosti sa tu píše?  


Píše sa tu len o ilúzií nemennosti, ktorá akoby bola schovana v pojme tradícia otcov, ale nič také neexistuje.

Však rímskokatolícka cirkev je neustále zdokonaľujúca sa v poznaniach, ktoré nam postupne Duch Svätý odhaľuje


Áno, duch Svätý odhaľoval, odhaľuje a bude odhaľovať,,, ale väčšinou tým, čo prebývali na púšti, alebo neskôr v ťažko prístupných kláštoroch, tam žili v askeze, modlitbách a kontemplaciach.

Potom je tu druhá skupina ktorá žila v palacoch so služobnictvom, v hostinach a luxuse, parazitujúc na jednoduchých negramotnych ľuďoch. A títo z palácov, prenasledovali a cenzurovali tých prvých.

 
Vraciať sa do 15 storočia  kedy boli ľudia dosť zaostalí v dnešný deň je tiež o niečom svedčiace.


Hento som nikdy nikde nepísal ani nechcel, ale o niečom svedčiace je to, že mi to posúvaš.
Alebo si si ma s niekým pomýlil. Možno s tým, čo s nemým úžasom žasneš nad jeho múdrosťou a on na oplátku pochváli tvoju jasnovidnu schopnosť, vidieť do vnútra človeka.
gringrin

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 08/07/2019 10:04 :

Alexandra

Vitaj v týchto našich "posvätných"  virtuálnych priestoroch. grin

alexandra_ je odhlásený top alexandra_ napísal dňa 08/07/2019 10:06 :

ďakujem za uvítanie vo vašich/ našich "posvätných" priestoroch smile

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 08/07/2019 10:15 :

Alexandra

Celkom dobrý príspevok si "zosnovala" whistling

Vychádza z neho, že existuje Tradícia a iné "tradicie". Keď sa spýtam, či je výmena modlitby otčenaš (pochádzajúca od Krista) za zdravas (pochádzajúci od anjela) Tradícia alebo len "tradícia" čo by si odpovedala???

alexandra_ je odhlásený top alexandra_ napísal dňa 08/07/2019 10:27 :

"tradícia" schválená Učiteľským úradom cirkvi

v ktorej je ponechaná modlitba od Krista (Otče náš)
a daná modlitba (ako píšeš od anjela), ktorého poslal Boh,  prvá časť
a dotvorená prosbou k Matke Božej o orodovanie za nás hriešnych spojená s príslušným tajomstvom
vždy, keď sa niekto modlí ruženec, je spojený aj s Kristom

je spojený s Otcom, Synom i Duchom Svätým

čo by však malo modlitbu, akúkoľvek, sprevádzať, je naša vrúcnosť (až sa mi žiada povedať s nehou, akej sme len schopní),
aspoň snaha byť vrúcny, čistý, úprimný, s dôverou, pokorne v bázni pre Bohom
ale nech nás od modlitby neodrádza ani to, ak to tak nie je alebo nevieme v danej chvíli,,ideme k Bohu s tým, čo málo a biedne máme, ale ideme

Naposledy upravil alexandra_ dňa 2019-07-08 19:04 GMT

beruska je odhlásený top beruska napísal dňa 08/07/2019 05:50 :

Pascendi, este si neopravil tu chybu?? Je to vazna chyba a zaroven lahko prehliadnutelna. Tym skor by to tam nemalo zostavat. Ako pisal aj janjan.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 08/07/2019 06:53 :

beruska,
radšej napíš, že blud smile

beruska je odhlásený top beruska napísal dňa 10/07/2019 05:32 :

Kava, je to v prispevku 05/07 o 01:26.

beruska je odhlásený top beruska napísal dňa 10/07/2019 05:37 :

neskor ukazem ako sa prave snaha znicit ruzenec MARIANSKY ZALTAR prave potlacenim tradicie a vyzdvihovanim pisma(poprotestancenim) ukazala

Aku snahu znicit ruzenec mas na mysli, pascendi?
* spominal si to aj neskor.

Naposledy upravil beruska dňa 2019-07-10 18:38 GMT

beruska je odhlásený top beruska napísal dňa 14/07/2019 02:41 :

Nemam potrebu nieco moderovat. Dala som temu, ludia sa mohli vyjadrit, dozvedela som sa vela uzitocneho. Tema isto nie je uzavreta...

anneliese je odhlásený top anneliese napísal dňa 14/07/2019 06:02 :

K modlitbe ruženca by som mala otázku. Ak je to rozjímavá modlitba a teda pri modlitbe ruženca rozjímame o živote Ježiša Krista, v jednotlivých desiatkoch sa zastavujeme na dôležitých okamihoch v živote Ježiša Krista. Nakoľko táto modlitba ovplyvňuje a mení náš život? Nakoľko sa modlenie ruženca odrazí v našom živote tak, že svedčíme o tom naším životom?

beruska je odhlásený top beruska napísal dňa 14/07/2019 06:07 :

Je toho tu vela, trochu sa vratim hore. Pascendi, to aku modlitebnu knizku mas? Este som nepocula takto sa modlit ruzenec.

beruska je odhlásený top beruska napísal dňa 14/07/2019 06:14 :

Anneliese, napriklad mne sa niekedy stava, ze pocas modlitby ruzenca dostanem odpoved na nejaku otazku alebo problem. Neviem, ako je to mozne, ale je to tak. Nejak sa mi vybavi situacia a riesenie, ktore v pokoji mozem prijat. To je moja skusenost, neviem ako ini roll eyes

alexandra_ je odhlásený top alexandra_ napísal dňa 14/07/2019 06:39 :

Rada sa modlim ruzenec.

Su este ruzencove bratstva, kde maju dobrovolny zavazok kazdy den modlit sa desiatok na umysel za zivych i zosnulych clenov ruzencoveho bratstva, za hriesnikov, knazov a biskupov a reholu dominikanov.(niektori cely ruzenec za tyzden a pod.)
Desiatok s udelenym, tym istym tajomstvom sa modli po dobu mesiaca, potom sa meni tajomstvo.
Kto moze, nech vstupi do takeho ruzencoveho bratstva..ludia vytvaraju spolocenstvo modlitby, tym, ze sa kazdy modli svoj desiatok, dokopy vytvara sa cely ruzenec. Modlia sa jeden za druheho a na tie ostatne umysly. Je pekne sa modlit denne aspon jeden desiatok. Modlime sa za inych a ini sa modlia za nas.
V kazdej farnosti (si myslim) ze su.
Viac informacii sa da najst v kolonkach na tejto stranke

https://dmc.sk/co-je-ruzencove-bratstvo/

Naposledy upravil alexandra_ dňa 2019-07-15 07:36 GMT

anneliese je odhlásený top anneliese napísal dňa 16/07/2019 08:48 :

Pascendi, Alexandra nepotrebuje tvoje rady a odporúčania. Zaujímavé, keď už nevieš kudy kam, oslovuješ už kadekoho, len aby si si čo i len jedného človeka získal na svoju stranu.

beruska je odhlásený top beruska napísal dňa 18/07/2019 04:20 :

Rozmyslala som nad tym Velkym ruzencom: To sa ma modlit naraz, a vtedy staci jeden Verim a tri uvodne zdravasy? Alebo trikrat cely, cize trikrat aj Verim? huh

beruska je odhlásený top beruska napísal dňa 18/07/2019 04:22 :

Aky Fake vo Fatime? Teraz som nepochopila, co je s Fatimou?
Tam bola pridana aj modlitba O, Jezisu...

beruska je odhlásený top beruska napísal dňa 18/07/2019 05:24 :

blink huh

beruska je odhlásený top beruska napísal dňa 28/07/2019 06:42 :

Pascendi, preco? Ved ten ruzenec svetla tam zapada. Prvy ruzenec sa tyka casu, pokial este Pan Jezis zil v ustrani, druhy sa tyka utrpenia a smrti a treti vsetkych tajomstiev po smrti. Ale chybali tu rozjimania o zivote, ked Jezis Kristus verejne ucinkoval. Takto je v ruzenci kompletne zahrnuty cely Jeho zivot.