Archívy

Reklama

Vladimír Pikora: Čeká nás volba prezidenta, nebo královny krásy? : Racionalita a rozum na ústupe

Tento týden jsem se v několika novinách dočetl, že téměř 53 procent Slováků chce volit za prezidenta někoho, koho před měsícem obvykle neznali. Někoho, kdo nemá žádné zkušenosti s velkou politikou. Asi se nehodím pro dnešní dobu, ale já jsem si vždy myslel, že k tomu, aby se člověk stal prezidentem v přímé volbě, je nezbytné, aby ho voliči dlouhodobě znali.

Zdá se však, že svět tak hluboce pohrdá politikou, že prezidentem se může stát jen ten, koho naopak neznáme, takže jen tak si můžeme myslet, že to je slušný člověk. Vlastně to automaticky vychází z předpokladu, že v politice slušní lidé nejsou, a proto do ní musí přijít někdo zvenčí. Dost mi to připomíná situaci, kdy je lidem kladena otázka, která národnost jim vadí. Velmi často odpovídají, že jsou to některé národnosti blízké, se kterými mají zkušenost. Málokterý Čech třeba řekne, že mu vadí Fin nebo Portugalec, protože obvykle žádného Fina nebo Portugalce nezná. Podobné to je s prezidentským kandidátem, o kterém nic nevíte. Nemůžete mu vyčítat minulost. A měsíc před volbami říkat věci tak, abyste nikoho nenaštvali, není zase tak těžké, jako kdybyste to měli dělat celý život.

Zásadní rozdíly ve výsledcích výzkumů
Jsou lidé, kteří tvrdí, že není nutné, aby byl kandidát dlouhodobě známý, a jako příklad uvádějí Kisku, který podle nich jako slovenský prezident obstál na jedničku. Já si ale nemyslím, že Kiska byl neznámý a nepopsaný list. Naopak myslím, že ho hodně lidí znalo kvůli tomu, jakým způsobem zbohatl.
Slovensko je ale nyní ve zvláštní situaci. Až do Prahy je cítit, jak jsou Slováci zklamaní z politiky propojené s byznysem, korupcí a mafií. U nás si hodně stěžujeme na oligarchy v politice, ale naštěstí u nás se ještě nepohodlní novináři nestřílejí jako na Slovensku. Vražda Jána Kuciaka volá po prudké změně politiky. Situace je kritická.
To se projevuje v politické kampani. Poslední předvolební průzkumy jsou neuvěřitelné. Jasně vede místopředsedkyně neparlamentní strany Progresivní Slovensko Zuzana Čaputová. To není nic, co by mne zaujalo. Zaujalo mne ovšem to, že v různých průzkumech různých společností se její preference naprosto dramaticky liší. Průzkum společnosti Median zveřejněný veřejnoprávním Rozhlasem a televizí Slovenska tvrdí, že má podporu 23,5 procent respondentů. V průzkumu Focusu získala 26,3 procenta. A podle šetření agentury AKO má 52,9 procenta rozhodnutých voličů. To jsou tak odlišné výsledky v podobné době, až je to do očí bijící.

Dokonalý produkt marketingové agentury
Někteří lidé tvrdí, že to je prudkým nárůstem popularity v posledních dnech. Takže dokonalý produkt marketingové agentury? Tak dobrý produkt, že přebije i všechny „nevýhody“. Tak třeba z marketingového pohledu profese právničky není pro kandidátku na prezidenta optimální – lidé nemají v průměru příliš rádi právníky. Kdybych chtěl jako agentura vygenerovat prezidenta, nejvíc by se hodilo, aby kandidát byl lékař – těch si lidé váží. Možná ještě o trochu lepší je, když kandidát je vědec – vědcům lidé rádi zobou z ruky. Nejlépe třeba takový fyzik nebo chemik. Fyzika byla pro hodně lidí nejsložitějším předmětem ve škole, a než by se snažili takovému vědci porozumět, raději mu jednoduše uvěří (protože myslet bolí). Marketingovou chybou by taky asi bylo, kdyby agentura sáhla po ekonomovi, protože pro většinu lidí je ekonomie asi taková věda jako muzikologie, což je dáno tím, že ani o jedné z těchto věd nevědí nic detailního. (O fyzice vědí alespoň to, že by ji nepochopili, i kdyby chtěli.)
Pro PR agenturu je určitě příjemné, když na prezidenta nekandiduje muž, ale žena. Ženy jí fandí, protože je žena.  Muži jí fandí, protože je pohledná. Čímž si ovšem liberální voliči střelili vlastňáka a nejspíš jim to ještě ani nedošlo: Copak v „liberální demokracii“, jak se v poslední době s oblibou říká, záleží na tom, jakého je kdo pohlaví, sexuální orientace, rasy či náboženství? Tak proč někdo fandí ženě za to, že je žena, když je to prý vlastně jedno?

Bude dalším krokem promenáda v plavkách?
Jsou dokonce lidé, kteří tvrdí, že prezident by měl prvořadě svou zemi reprezentovat, proto musí vypadat nějak, a to nikoli jako ovar. Popravdě – nemyslím. Prezident volený přímou volbou má z jednotlivců nejsilnější politický mandát v zemi a rozhodně to není jen figurka na přehlídkové molo. Volba prezidenta není volbou královny krásy. To bychom se pak ještě taky mohli dočkat promenády v plavkách.
Jsou lidé, kteří když slyší mé názory, hned vybuchnou s tím, že prý to je jen obhajoba Miloše Zemana – jelikož ten byl známý, byl politikem a vidíme, kam to dotáhl. Fakt, jo? Není to dost na hlavu postavená argumentace? Ano, Zeman byl známý. Byl politikem. Splňuje technicky vzato tyhle dvě podmínky. Ale zrovna tak je splňují i mnozí jiní. Dá se to i obrátit. Pokud politik, kterého všichni znali, mnohé neuspokojil, jaká je pravděpodobnost, že je uspokojí nepolitik, kterého zná málokdo? Statisticky vzato: Je ještě mnohem menší.

Racionalita a rozum na ústupu
Zdá se, že nenávist vůči prezidentu Zemanovi je v médiích a zhruba polovině společnosti téměř nekonečná. A přesto z únorového šetření CVVM vyplývá, že prezident má u nás stále největší podporu ze všech politiků. Důvěřuje mu 48 procent lidí. Zároveň je ale pravdou, že skoro stejných 46 procent mu nedůvěřuje. Prostě má téměř stejné množství příznivců jako odpůrců. Nikoho nenechává v klidu. Může někomu přinést očekávané osoba, u které téměř nikdo neví, co čekat?

Co z toho plyne? Příklad Slovenska ukazuje, že většina lidí si nemyslí, že prezidentem by měla být dlouhodobě známá osobnost se zkušeností z politiky. Sečteno a podtrženo, příští prezidentské volby budou neuvěřitelná show marketingových agentur, ale mizerná show racionality a rozumu. Už nyní se hledá zatím neznámý produkt, který bude možno pro jeho neznámost dobře prodat.
Pridal sivy on 08/03/2019 08:49

Komentáre (56)

sivy je odhlásený top sivy napísal dňa 08/03/2019 08:56 :

„Dejiny učia, že demokracia bez hodnôt sa rýchlo premieňa na jasnú alebo kamuflovanú totalitu.“


Ján Pavol II.

sivy je odhlásený top sivy napísal dňa 08/03/2019 09:07 :

„Demokracia nahradzuje preverenie niekoľkých úplatných voľbou mnohých neschopných.“

George Bernard Shaw

sivy je odhlásený top sivy napísal dňa 08/03/2019 09:08 :

„Demokracia je vláda tyranov korigovaná novinármi.“  
Ralph Waldo Emerson

sivy je odhlásený top sivy napísal dňa 08/03/2019 09:08 :

„V totalitných režimoch sa idioti dostávajú k moci intrigami a násilím, v demokracii slobodnou voľbou.“

Gabriel Laub

sivy je odhlásený top sivy napísal dňa 08/03/2019 09:13 :

„Demokratické zriadenie doplatí na to, že bude chcieť vyhovieť všetkým. Chudobní budú chcieť časť majetku bohatých a demokracia im to dá. Mladí budú chcieť práva starých, ženy budú chcieť práva mužov, a cudzinci budú chcieť práva občanov a demokracia im to dá. Zločinci budú chcieť obsadiť verejné funkcie a demokracia im to umožní. A až zločinci demokraciu nakoniec ovládnu, pretože zločinci od prírody bažia po pozíciách moci, vznikne tyrania horšia, než dokáže najhoršia monarchia, alebo oligarchia“

Sokrates

whitetiger je odhlásený top whitetiger napísal dňa 08/03/2019 09:38 :

Demokracia je hrozný spôsob vlády, ale povedzte mi lepší.

To vravím ja cool

sivy je odhlásený top sivy napísal dňa 09/03/2019 12:57 :

https://www.youtube.com/watch?time_continue=23&v=3kdfZoPwrZU

zapnite si titulky.

anneliese je odhlásený top anneliese napísal dňa 09/03/2019 06:48 :

Harabin je cisty populista. Ma presne take iste reci ako Fico. Pri kazdom rozhovore si berie do ust, ako chce obnovit krestansky stat. Vobec mu to neverim. Paci sa mi socialne citenie Caputovej. Ma hlboke socialne citenie aj voci najohrozenejsim skupinam na Slovensku. Nehovorim ze by som ju sla volit, ale mala by mozno ostat na scene a pokracovat v programe ako aktivistka.

whitetiger je odhlásený top whitetiger napísal dňa 09/03/2019 07:46 :

_novyuzivatel:
plne súhlasím, po hlbokej racionálnej úvahe a podľa svojho najlepšieho vedomia a svedomia idem voliť Čaputovú.
Historia - magistra vitae - pri každom kandidátovi sa dívam aj na minulosť, to je jednoznačne v jej prospech.
Môžu na ňu kydať, kdo chce čo chce, rozum vraví jasne.

whitetiger je odhlásený top whitetiger napísal dňa 09/03/2019 07:51 :

anneliese:
Súhlasím, Harabin je čistý pomätenec, až sa mi žalúdok obracia, keď vidím ako o sebe píše že jediný národný a kresťanský kandidát - bol by pohroma pre náš národ a aj kresťanov.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 09/03/2019 09:50 :

"Racionalita a rozum na ústupe".
Priliehavý názov blogu.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 09/03/2019 11:15 :

Minulosť človeka nie je smerodajným ukazovateľom jeho terajších alebo budúcich hodnôt. Pozrime sa ako začínali niektorí: sv. apoštol Pavol - prenasledovateľ kresťanov, sv. Augustín - sám sa vyjadril, že možno neexistuje hriech, ktorý by pred obrátením nespáchal, sv. Ignác z Loyoly - potreboval sa spovedať až 3 dni, aby vyznal všetky hriechy mladosti ...
Pre voliča-katolíka je najdôležitejším kritériom súlad života a názorov kandidáta s učením Katolíckej Cirkvi. Ak kandidát má za sebou nejakú "temnú" minulosť, bez jeho účinnej verejnej ľútosti nad hriechmi (spoločenskými) spáchanými v minulosti, preukázateľnej snahe o nápravu spôsobených morálnych aj materiálnych škôd, nie je jeho predvolebná deklarácia svojej "pravovernosti" a morálnosti dôveryhodná.
Na druhej strane, kandidát, ktorý jasne a bez okolkov pravdivo deklaruje svoje postoje priečiace sa katolíckej viere a morálke, má byť pre katolíka neprijateľný. Jeho priamosť a pravdivosť je síce chválitebná, ale obsah, ktorý pravdivo deklaruje, ho vylučuje z okruhu osôb voliteľných katolíkom.

Naposledy upravil janjan dňa 2019-03-09 11:18 GMT

nezabudka1234 je odhlásený top nezabudka1234 napísal dňa 09/03/2019 12:50 :

Čaputova, Z toho čo som o nej (aj od nej) čital,  tak je to o.i. klamarka. Hovorí, že za rozvod u nej nemôze jej terajší priatel, lebo s manželom žili oddelene 2 roky. Na inom mieste píše, že s terajšim priatelom chodí 2 roky.
Niekde som čital, že ked nevie udržat rodinu, ktorá je základom spoločnosti, ako môže udržat štat?!...

Naposledy upravil nezabudka1234 dňa 2019-03-09 12:51 GMT

anneliese je odhlásený top anneliese napísal dňa 09/03/2019 01:05 :

Nezabudka, ale rozvedených kandidátov je tam viac. Čaputová nie je jediná.
Ja osobne naozaj neviem komu by som dala hlas. An v jednom kole k voľbám nepôjdem, a tak sa tým nemusím zaoberať, trochu okrajovo som popozerala zopár kandidátov. Nikto tam nie taký komu by som vôbec bola schopná dať hlas. Čaputová je akurát jediná bez nejakých politických škandálov, jediná je politicky čistá.

nezabudka1234 je odhlásený top nezabudka1234 napísal dňa 09/03/2019 01:31 :

Čaputova jedna ambiciozna ####### bez morálky zasadne...

anneliese je odhlásený top anneliese napísal dňa 09/03/2019 01:33 :

Nezabudka, ambiciózna je, to je pravda. Fakt neviem komu by som dala hlas, aj tak nikomu ho nedám. Čo však je isté, keby som mala šancu voliť v druhom kole a bola by tam Čaputová s Harabinom, tak volím Čaputovú.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 09/03/2019 02:04 :

Ja by som za žiadnych okolností nevolil pani Čaputovú.

anneliese je odhlásený top anneliese napísal dňa 09/03/2019 02:13 :

Janjan, ja to vidím lepšiu možnosť ako Harabina alebo iného zloducha. Harabin je verná kópia Fica. Pred voľbami sa správa presne ako keď sa Fico potreboval dostať do parlamentu. Neverím mu ani slovo a ani to jeho opieranie sa o záchranu kresťanského štátu. To je len Bohapustý trik na babky dôchodkyne, aby ho volili. Lebo tak to je. Mladší ľudia sú vo veľkej miere po robotách v zahraničí, a tí keď poznajú svet "vonku" nebudú voliť tak škandalózneho človeka. Preto útočí na city dôchodcov. Klame a zavádza. Dostane sa k moci a neboj sa, nebude ani o zrnko lepší ako to, prečo sa ľudia obávajú Čaputovej. Mne je ľúto, myslela som, že aspoň druhého kola sa zúčastním,a le nedá sa. Tak to tu dôchodci budu voliť pupulistických klamárov.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 09/03/2019 02:40 :

Ináč, taká pikoška.
Najvyšší súd rozhodol o Pezinskej skládke v máji 2013. V tom čase bol predsedom tohto súdu (nie senátu, ktorý vydal rozhodnutie) pán Štefan Harabin. smile

anneliese je odhlásený top anneliese napísal dňa 09/03/2019 02:54 :

No výborne. Ta fasa.
Hovorím, také má reči ako Fico. Lenže jednoduchší ľudia na to idú. Včera MDŽ,dôchodkyne behali s karafiátmi, čo starostovia miest a obcí na Kysuciach pod záštitou SMERU rozdávali dôchodkyniam kvety. No nebudú ich voliť?

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 09/03/2019 02:56 :

anneliese,
treba viac evanjelizovať. Vždy a všade.

anneliese je odhlásený top anneliese napísal dňa 09/03/2019 03:01 :

Janjan, neser ma. Evanielizuj medzi ľuďmi. Tu za počítačom akurát tak zoberieš svojím prístupom, aj tu poslednú vieru ktorú majú.

whitetiger je odhlásený top whitetiger napísal dňa 09/03/2019 05:39 :

Mikloško nemá šancu, a zo zbytku je pre mňa najlepšia Čaputová.
Ak je podľa teba janjan niekto lepší povedz kto a v čom.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 09/03/2019 05:44 :

Milan Krajniak
Je rázny, priamy, energický, konzervatívny, ak pochybí, vie sa ospravedlniť. Sledujem ho už od začiatku, keď sa výraznejšie začal prejavovať a hneď ma zaujal.
https://prezident2019.hlaszarodinu.sk/milan-krajniak/

Naposledy upravil janjan dňa 2019-03-09 17:45 GMT

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 09/03/2019 05:53 :

olgark,
mňa nemusíš presviedčať, ja svojho kandidáta mám už roky. Svojou pikoškou som chcel poukázať na fakt, aký mimoriadny význam sa dáva nejakej skládke (som zvedavý, obyvateľom ktorých obcí bude smrdieť odpad, ktorý sa niekam vyviezť musí). A pritom si myslím (možno sa mýlim), že na priebeh súdneho sporu, ako predseda súdu, možno mal vplyv aj pán Harabin.

anneliese je odhlásený top anneliese napísal dňa 09/03/2019 06:41 :

Milan Krajniak je predovšetkým v strane Borisa Kollára, čo ma dzeci ako smeci a každému dzecku dopral taký luxus ako je osobitá matka. Taký fajnový kandidát potrebuje oporu otca nášho národa, však?

whitelion je odhlásený top whitelion napísal dňa 09/03/2019 08:25 :

whitetiger Ty čím uvažuješ? Tým čo máš v trenírkach? Ciele a úlohy pani Čaputovej na rozvrate a štátu a rodiny sú priehľadné ako slza, všetko je to len pozlátko. Tragédiou oviec, ktoré ju nasledujú, je, že v svojej naivite, nie sú schopné ani len trochu zapnúť logické premýšľanie a pristupovať k veci kriticky. Samozrejme že pani Čaputová Vám narovinu mnohé veci nepovie, a to už vôbec nie pred voľbami, lebo by Vám sánka spadla až po zem. Avšak činy pani Čaputovej hovoria jasnou rečou. Pani Čaputová bola jednou z tých, ktorí sa zasadzovali o zrušenie Mečiarových amnestií, avšak akákoľvek amnestia (ak bola udelená niekým, kto mal právomoc, čo pán Mečiar mal) je v zásade nezrušiteľná, preto pokiaľ právnici hľadajú riešenia ako zrušiť nezrušiteľné, stavajú sa proti základným zásadám a princípom, na ktorých stojí právo samotné, čím de facto idú sami proti sebe, a tam vyvstáva otázka, že prečo niekto robí niečo, čím ide sám proti sebe? Buď to robí pre peniaze, alebo to robí preto, že chce rozbiť právny systém a štát, alebo ... Čo sa týka vyjadrení pani Čaputovej vo vzťahu k registrovaným partnerstvám a adopcii detí homosexuálmi, je potrebné jednoducho povedať, že manželstvo je geneticky, biologicky, historicky a ústavne definované ako zväzok muža a ženy, a žiadne iné partnerstvo nemôže byť z týchto dôvodov definované ako manželstvo a ani mu nemôže byť postavené na roveň, lebo nemôže plnohodnotne plniť funkcie manželstva, vrátane výchovy detí. Pokiaľ sa niekto snaží naštrbiť inštitúciu manželstva a rodiny, tak ide proti podstate ľudskej existencie ako takej, toť vsio. Komu to ešte stále nedopína, že práve pani Čaputová je to zlo, ktorému sa treba nevyhnutne postaviť, tak nech si obúcha hlavu o stenu a prečíta si to odznova.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 09/03/2019 08:38 :

olgark,
najprv k skládke. Podľa mňa je viac sebecké, keď budem bojovať proti nejakej skládke alebo fabrike alebo čokoľvek inému, nech to nepostavia pri mojom dome. Ale keď je niečo potrebné, tak to tak či tak postavia a Čierny Peter nakoniec zostane v rukách môjho suseda, pri ktorého dome sa tá stavba zrealizuje. Tak je v mnohých prípadoch, v Hornej Dolnej toto nechceme, nech je to v Dolnej Hornej. A tam to už chcieť musia.

K pikoške. Koho česť som ňou pošpinil?

causalnexus je odhlásený top causalnexus napísal dňa 09/03/2019 08:42 :

Janjanko, Krajniak sedel v prezídiu Fondu národného majetku, keď fičala kauza Gorila na plné obrátky, a bol tam  jednou z kľúčových postavičiek, a to, že tam sedel za KDH neznamená, že tam kázal o morálke a kresťanstve. Krajniak je rovnaký táraj ako Kollár, ktorý je na každej druhej fotke odfotený s nejakým mafiánom, úplne náhodne, však on je čistý jak slza. A s tým "PPČ" programom (vraj prezident pomáha činmi) môže Krajniak balamutiť tak akurát ľudí s IQ-

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 09/03/2019 08:55 :

A čo že sedel na prezídiu Fondu? Každý, kto mal či má nejakú funkciu je automaticky vrah a zlodej?

prskavka je odhlásený top prskavka napísal dňa 09/03/2019 09:01 :

Volby aj tak vyhravaju tí, ktorí dokazu najlepsie oklamat volicov (svojimi slubmi a podobne). Ale uz sa konecne dohodnite, aby so vedela, koho mam ist volit smile Inak nepojdem, pretoze pre mna tam NIE JE Z KOHO vyberat...

11111 je odhlásený top 11111 napísal dňa 09/03/2019 09:04 :

Prskavka

To nema chybu laugh thumbs up

sivy je odhlásený top sivy napísal dňa 09/03/2019 09:36 :

_novyuzivatel , kde tu vidíš politickú  kampaň/antikampaň? V prvom rade je to triezve konštatovanie faktu ohľadom marketingového produktu prezidentského kandidáta Čaputovej a manipulácii agentúr , ktoré robia volebné  prieskumy. Tento článok v slovenskom mainstreame nenájdeš, lebo tieto dezinformačné a konšpiračné média opisujú tvoju favoritku priam ako pannu zázračnicu . Svätá Zuzanka od pezinskej skládky a jej zázračný skok v preferenciách prezentujú presne ako si to opísal „slušnosťou, morálnosťou, charizmou a spravodlivosťou“. Lenže tieto tvrdenia už nie sú na zasmiatie , ale na zamyslenie, lebo nič z toho nie je pravda. Koho nám podstrčia na budúce, keď ľudia po piatich rokov, v lepšom prípade skôr, zistia, že svätá Zuzanka od pezinskej skládky bol len Kiska v sukni, čo je už teraz totálne viditeľné.

Pred piatimi rokmi sa im podarilo tam nainštalovať kriminálnika a oni o jeho minulosti VEDELI a ponúkali ho ako dobrého anjela. Projekt Kiska 2 s Mistríkom zlyhal a tak komando mágov a čarodejníkov prešlo na variantu B, Kiska v sukni. Pre pochopenie, ona na túto rolu bola pripravovaná už dlhšie.  Myslíš si, že oni sú nejaká banda fušerov? Kandidátov vyberajú minimálne dva roky pred voľbami a postupne ich pripravujú. V prípade tvojej favoritky to bola goldmanova cena za skládku, z ktorej sa bordel a odpad iba presunul inam, vôbec nič sa tým nevyriešilo. Normálny človek by si povedal – ad absurdum. Aj oni vedia, že je to absurdné , že to je fraška a vôbec nehraje žiadnu rolu fakt, že pokým bol Čaputovej otec vo vedení firmy, ktorá mala skládku spravovať, tak tá skládka bola kóšer, až keď ho z vedenia firmy vykopli, začala byť skládka problematickou. Tou cenou tvoja favoritka získava status „bojovníčky“ proti niečomu za „správnu“ vec. Je to divadlo a hra pre takých jednoduchých ľudí ako si ty a tebe podobní. Veď ona aj v kampani "bojuje" proti zlu a keď sa opýtam voličov panny zázračnice, či mi vedia povedať proti akému zlu svätá Zuzanka od pezinskej skládky bojuje, tak pri ich odpovediam si začínam uvedomovať skutočný význam slov ovca, tupovolič apod.   Vraj bojuje proti oligarchií!!! Vážne, a proti akej? Títo veľmi malo intelektovo zdatní ľudia nechápu, že keď máte za sebou tlupu , bandu zlodejov, tak váš boj nie je za spravodlivosť. Panna zázračnica s masívnou podporu bandy oligarchov z Esetu a Penty bojuje proti gangu Smer.  Keď sa opýtam voliča panny zázračnice, čo majú proti Šefčovičovi, odpoveď znie lebo Fico.  Títo veľmi malo intelektovo zdatní ľudia nechápu, že HODNOTOVO nie je Šefčovič ani sv.Zuzanka od pezinskej skládky v spore!!!! Gangu Smer chýbajú kádre a tak sa rozhodli pre nestraníka Šefčoviča, tak ako sa pred rokmi rozhodli pre nestraníka Lajčáka.  

Toto je vojna gangov, kde gang Smer je pri koryte už takmer 10 rokov a zberba a banda z opozície je už z toho zúfalá, lebo keď nemá príjmy zo štátnych zákaziek a eurofondov, nemôže sa obohacovať a nemá reálne ani vplyv na chod štátu. Zato ale majú podporu rôznych agentov, rezidentov, médii a mimovládnych organizácii financovaných zo zahraničia, ktorí už úplne otvorenie vedú vojnu proti klanu Smer aj s pokusom o štátny prevrat.  A ľudia sú v tejto vojne rukojemníkmi, ktorí sa iba rozhodujú za bačovania ktorého gangu im bude lepšie.  A keďže zberba, chamraď a gangstri z opozície , médií a mimovládok sa už naplno prejavili, tak ľudia zas a znova volia iba menšie zlo.

Naposledy upravil sivy dňa 2019-03-09 21:43 GMT

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 09/03/2019 09:47 :

olgark,
máš pravdu, nemal som sem dávať špekulatívne vyjadrenia, urobil som presne to, čo sa mi nepáči v novinových článkoch. Vďaka za napomenutie.

Ale s tou skládkou nemáš pravdu. Takisto obyvatelia iných miest a dedín by sa mohli postaviť a žiadať zrušenie skládok a iných život znepríjemnňujúcich stavieb v ich okolí. A smeti by sme potom teleportovali asi na Mars. Keď chceme žiť takým spôsobom života ako žijeme, musíme zaplatiť za to daň.

sivy je odhlásený top sivy napísal dňa 09/03/2019 10:06 :

whitetiger  na ulici zastavia chlapíka 4 osoby a jedna sa ho opýta, chceš bejzbalkou po hlave, kopanec do zadku, alebo pravačkou po ksichte a chlapík odpovie:

„ Po hlbokej racionálnej úvahe a podľa svojho najlepšieho vedomia a svedomia som sa rozhodol pre bejzbalkou po hlave.“

whitetiger je odhlásený top whitetiger napísal dňa 10/03/2019 03:46 :

sivy-
máš hlbokú pravdu o gangu Fico a spol.
si v hlbokom omyle o Čaputovej.
Aby si došiel k osvieteniu,
je to jednoduché polož si základnú otázku Cui bono?
Kto má osoh z toho čo robí Čaputová? Nejaký tebou vymyslený opozičný gang? Vôbec nie, keď si preštuduješ čo robila Čaputová doteraz, úžitok z toho máme mi, obyčajní ľudia, žiadny gang..
tu je trochu viac o tom čo robila Čaputová
https://dennikn.sk/blog/1383918/ako-sme-sa-postupne-zalubili-do-zuzany-a-preco-je-volbou-rozumu-aj-srdca/?ref=list
Milý sivý smile
Používaj svoju mozgovú kôru, svet nie je čierno biely ani sivý ani vojna gangov.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 10/03/2019 04:31 :

Základná otázka.
Cui bono registrované partnerstvá?
Cui bono potraty?
Cui bono nekresťanská migrácia do Európy?
Cui bono ...

Katolík vie.

sivy je odhlásený top sivy napísal dňa 10/03/2019 04:35 :

whitetiger  oceňujem tvoj zmysel pre humor i keď v tvojom prípade je to tak, že ty si ho pletieš s inteligenciou, takže to nie je na vedomej úrovni. Ty si zabávač nevedome, v domnení, že si inteligentný, ale to je na tom práve najzábavnejšie.  Tvoja „osvietenosť“  sa rozplynie v okamihu, keď nás chceš presvedčiť o niečom propagandistickým článkom z dezinformačného webu, ktorý sa musel za svoje hoaxy už ospravedlniť na základe nariadenia súdu. Chápem, že tento pochybný plátok financovaný tými istými ľudomilmi, ktorí podporujú aj pannu zázračnicu a ktorého čitateľnosť je na úrovni 2% , je pre jednoduchých ľudí ,ako si ty priam studnicou múdrosti, ale mal by si si uvedomiť, že na verejnosti nie je vhodné urážať inteligenciu ľudí love story, ako si sa zamiloval do svätej Zuzanky od pezinskej skládky. Takých ako ty, ktorí pred polrokom o tejto  panne zázračnice ani nechyrovali a teraz z nej majú mokré sny je dosť.  Obmedzenosť, naivita a hlúposť týchto ľudí je tak neuveriteľná,  že to už kotlebovci sú oproti ním rodení intelektuáli.

Milý whitetiger , ty nie si ani intelektuál, ani inteligentný, ani osvietený a preto si volič Čaputovej grin

PS: a  nie si ani katolík.

nezabudka1234 je odhlásený top nezabudka1234 napísal dňa 10/03/2019 06:04 :

Kto voli Čaputovu, voli smrť, hriech je smrť - legalizacia manželstiev osob rovnakeho pohlavia je hriech. A to by mal vedieť každý kresťan.

anneliese je odhlásený top anneliese napísal dňa 10/03/2019 06:18 :

Čaputová sa vyjadrila, že z postu prezidenta SR, nebude preferovať registráciu dvoch osôb rovnakého pohlavia a adopciu detí pre nich.
Nezastávam, ale chcem uviesť veci na pravú mieru.

nezabudka1234 je odhlásený top nezabudka1234 napísal dňa 10/03/2019 06:24 :

Čaputova je pravnička,  t.j. profesionalna klamárka.

whitetiger je odhlásený top whitetiger napísal dňa 10/03/2019 06:51 :

nezabudka1234:
"Čaputova je pravnička,  t.j. profesionalna klamárka."
To každý právnik je u teba profesionálny klamár?
To nemyslíš vážne.

sivy je odhlásený top sivy napísal dňa 10/03/2019 06:59 :

anneliese pán Kozieho paláca a usvedčený kriminálnik pred voľbami vytruboval, že bude prezidentom všetkých ľudí a odmietol prijať predstaviteľov strany, ktorá sa na základe platných  volieb dostala do parlamentu a zastupovala 200 000 tisíc občanov tejto krajiny. Oni si slúbia všetko pred voľbami a po volbách ti ukážu prostredník.

anneliese je odhlásený top anneliese napísal dňa 10/03/2019 07:01 :

Sivý áno, preto mi je smiešné že Harabin má vôbec odvahu kandidovať, veď to je čistý Fico.

whitetiger je odhlásený top whitetiger napísal dňa 10/03/2019 07:01 :

Milý sivý smile
Ó koľká múdrosť z teba prýšti!!!
Ešteže si mi to povedal,
že nie som "ani intelektuál, ani inteligentný, ani osvietený", ináč by som zomrel hlúpy. smile
Vďaka ti najmúdrejší sivý.
Vidím však že si nič nepochopil...
Nechápeš že ľudia môžu mať aj iný názor ako je ten tvoj jediný správny?
Ale s tebou je to zbytočné sa tu vybavovať, stačí si pozrieť tvoj profil, čo fotka, to politická perla.
Prezraď mi však jednu vec, robíš to z presvedčenia alebo ťa platia kremloboti?

sivy je odhlásený top sivy napísal dňa 10/03/2019 07:04 :

anneliese to nie je odvaha, ale drzosť a bezcharakternosť a tá je rovnaká aj u Mistríka a Čaputovej, keď účelovo z jednej skládky spravili akčný thriler made in USA.

whitetiger je odhlásený top whitetiger napísal dňa 10/03/2019 07:08 :

sivý preber sa,
tu nejde len o jednu skládku,
a prečo ťa to tak štve, prečo nemôžeš vystáť,
že Čaputová urobila nejakú dobrú vec?

nezabudka1234 je odhlásený top nezabudka1234 napísal dňa 10/03/2019 07:12 :

Whitetiger, áno.
Ale to netvrdím len ja, na potvrdenie toho mám sice osobné skúsenosti ale aj list z advokatskej komory

whitetiger je odhlásený top whitetiger napísal dňa 10/03/2019 07:15 :

Nezabudka, tak to je osobne poznám právnika,
ktorý je presný opak.
Takže napriek tomu, že ty máš také osobné skúsenosti,
nie je to pravda.

sivy je odhlásený top sivy napísal dňa 10/03/2019 07:16 :

Milý whitetigergrin chápem, že nie si zvyknutý samostatne premýšľať a preto ti je podozrivé, ak to robia iní ľudia, ale mal by si menej chodiť na ten paškvil konšpirátori.sk lebo kremlobota uvidíš za každým samostatným uvažovaním. A teraz nám urob večernú nedeľnú estrádu a v štýle skysnutej Smatany, alebo SMEtí, vysvetlí ľuďom súvislosť medzi obrázkami a Kremľom? To bude srandy kopec, slniečkársky vraj katolík, kovaný kysnutou a páchnucou Smatanou, inšpirovaní Nenávisťou a SMEtiami, bude odhalovať v priamom prenose kremlobota laugh

Držíme ti palce thumbs up

anneliese je odhlásený top anneliese napísal dňa 10/03/2019 07:24 :

Môžeš závideť

nezabudka1234 je odhlásený top nezabudka1234 napísal dňa 10/03/2019 07:35 :

Nemám len! osobnú skúsenosť ale aj stanovisko z advokatskej komory!

whitetiger je odhlásený top whitetiger napísal dňa 10/03/2019 07:36 :

Milý sivý smile Mýliš sa na celej čiare, žiadna estráda nebude, stačí čo tu ty predvádzaš smile
Nie som inšpirovaný nenávisťou smile

sivy je odhlásený top sivy napísal dňa 10/03/2019 07:48 :

whitettiger ale toto nie je fér cool Najprv ma tu obviníš pred diskutujúcimi, že som kremlobot a naznačuješ, že som ešte platený a keď to máš dokázať a ja sa tomu nebránim, práve naopak , vyzval som ťa aby si to preukázal, tak to odmietneš? Kde si to odkukal, tieto móresy, najprv niekoho pošpiniť, obviniť a keď máš dať relevantný dôkaz, tak sa trapne vyhováraš? Tu kamarát končí sranda, toto nie sú SMEtie, Nočník ani fakeaktuality.sk!!! Môžme mať rôzne názory , ale na toto si daj pozor wink

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 10/03/2019 07:48 :

whitelion,
ešte som nereagoval na Tvoj príspevok. Máš pravdu, rušenie amnestií je naozaj bezprecedentné bezprávie.

whitetiger je odhlásený top whitetiger napísal dňa 11/03/2019 07:36 :

sivý, prepáč musím aj pracovať, smile
ale posnažím sa nájsť si čas na vysvetlenie.