Archívy

Reklama

muž a žena : Ženy, naučte svojich mužov bojovať!

Sme zasypaní názormi, ako sa má žena nechať dobýjať. Nie, nechcem byť ďalšia v dave, ktorá bude písať o hodnote ženy a nutnosti byť mužom dobýjaná. Chcem skôr poukázať na to, aký význam má, keď sa muž stane bojovníkom.
Ženy, naučte svojich mužov bojovať! ZDIELAŤ
​O pasivite mnohých mužov dnešnej doby sa už napísalo takisto veľa. Žiaľ, v mnohých prípadoch je pasivita charakteristikou dnešných mužov. Neobviňujem ani neospravedlňujem žiadne z pohlaví. Skôr som uvažovala, prečo my, ženy, podporujeme túto pasivitu. Keď sa pozriem do knihy Genezis, na úplný počiatok a dôsledok hriechu, žena dostala „odmenu“ za svoju nedôveru toto prekliatie: „...hoci budeš po mužovi túžiť, on bude vládnuť nad tebou“ Gn 3, 16b. Odvtedy, akákoľvek sebestačná by sa žena snažila byť, neustále v jej srdci bude túžba po niekom, kto jej srdce pochopí a ochráni. Keď toho svojho objaví, túžba po stabilite vzťahu ju často núti spraviť aj to, čo predtým vytrvalo odmietala. Ako často sa stane, že táto ešte slobodná žena zastávala čistotu a horlivo vyhlasovala, že aj vo vzťahu ostane pevná. No keď prichádza na lámanie chleba, často robí kompromisy, ktoré ju napokon privedú až k pádu do nečistoty. Prečo? Pretože táto nedôvera voči Bohu, voči mužovi a dokonca aj voči sebe samej sa zakorenila v jej srdci a túžba, ktorú v ňom má, ju ženie bezrozmyslu podľahnúť jej citom.

Keď milujeme, ideme do toho s celým srdcom aj dušou, však? A túžba po trvalej láske nás privádza k ústupkom. Nechceme ho stratiť, tak skôr či neskôr mu dáme, po čom túži, len aby to nemusel hľadať inde. Lenže zabúdame, že nás už neženie láska, ale strach. Strach, že nás prestane milovať, strach, že zostaneme samé, že iná mu dá, čo ja nie, že... Písmo hovorí, že „dokonalá láska vyháňa strach“ 1 Jn 4, 18. Ale opäť, BOJÍME sa riskovať zistenie, že práve tá naša láska nie je dokonalá.

Áno, aj ja sama som tento strach prežívala. A tiež som často robila ústupky, aby som nestratila môjho milovaného. Keď sa minule ktosi pýtal môjho manžela, či tiež o mňa bojoval, môj manžel odpovedal veľmi zaujímavo: „Áno, ale mohla ma nechať bojovať aj viac.“ Táto veta vo mne rezonuje až dodnes a Pán mi odhaľuje mnoho vecí, ktoré sa v nej ukrývajú. Dnes už omnoho viac chápem, aký veľký význam má nechať muža bojovať.

Dnes viem, že veta: „nechaj sa dobýjať“, nie je len prázdnym sloganom žien, ktoré chcú zažiť pocit dôležitosti.
Boh dal mužovi bojovné srdce. Srdce, ktoré túži po dobýjaní hradieb, zdolaní vrchov (v akomkoľvek ponímaní), dosiahnutí cieľa, pocite, že jeho námaha nebola zbytočná. Tento boj si muž veľmi cení a zapisuje sa hlboko do jeho srdca, ak dosiahne nejaký ideál. Ženské srdce je však preňho nekonečným objavovaním stále vyššej méty – v skutočnosti hneď, ako dosiahne istú úroveň, mysliac si, že je už na vrchole, objaví sa pred ním ešte vyšší vrch. A jeho srdce mu nedovolí uspokojiť sa s dosiahnutým cieľom, a preto sa ženie ďalej. Toto je ideálny stav, keď sa muž zapáli a rozhodne pre tú jedinú a ona, vedomá si svojej hodnoty, postupne odhaľuje stále väčšiu a väčšiu hlbinu nie tela, ale duše. A tá krása je neodolateľná, toto odhaľovanie svojej milovanej ho nikdy neunaví. Prebádať jej telo je ľahká méta, ale ponoriť sa do jej duše, to je to, čo muža drží (ak mu to žena dovolí a odhalí sa v tejto rovine).

No čo sa stane, ak sa žena lacno priskoro mužovi ponúkne telesne „z lásky“ (v skutočnosti, zo strachu, ako sme už spomínali)? Muž je naplnený vášňou, túžbou, zdá sa zrazu ako dokonalý rytier, až kým ho tento (ne)boj omrzí. Nemusel dať zo seba takmer nič. A nedostal nič, čo by nemala aj iná žena – teda, keď sa mu tá jeho pre niečo znepáči, ide ďalej a hľadá cieľ, ktorý bude viac nedosiahnuteľný.

Teraz sa môže zdať, že sa my, ženy, máme nechať dobýjať len preto, aby sme pre svojich mužov boli príťažlivé vždy. Musíme sa hrať na tak trošku tajomné, nedosiahnuteľné, aby muži mali pocit, že ešte neodhalili všetko. Toto je hra na mačku a myš. A v skutočnosti vôbec nie je kľúčový tento rozmer.

Drahá žena, ak dávaš svojmu mužovi priestor bojovať, robíš mu tým obrovskú službu. Každý vyhratý boj, ba už len každé úsilie o boj cvičí tvojho muža na omnoho väčšie zápasy a boje, ktoré prídu.
Žijeme v manželstve len 4 roky, ale obaja vieme, že manželstvo je beh na dlhé trate. Ak sa usilujete žiť Božiu vôľu vo vzťahu, vo výchove, v rodine, v službe, stretnete sa s mnohými zápasmi. Ale nečaká vás „zápas s krvou a telom, ale s kniežatstvami a mocnosťami, s vládcami tohto temného sveta, so zloduchmi v nebeských sférach“ Ef 6, 12. Diabol má jediný cieľ – zničiť jednotu. Preto tak nenávidí manželstvo, preto tak proti nemu bojuje. Totiž rodina plná lásky je obrovským nebezpečenstvom – môže premeniť svet okolo seba.

A sme pri koreni veci. Ak tvoj muž, ktorý je predurčený a vyzbrojený na boj od Boha (žena je nádobou plnou citov a má svoju rodinu nasmerovávať k láske – nie je povolaná k boju), nemusí bojovať ani na úrovni tela, ako obstojí v boji na úrovni ducha? Akým bojovníkom bude, keď prídu duchovné útoky na váš vzťah, rodinu, deti? A ver mi, že v manželstve sa väčšina bojov vybojuváva na kolenách v modlitbe. Preto, drahá žena, potrebuješ POMÔCŤ svojmu mužovi, objaviť v sebe bojovníka, byť Božím bojovníkom.

Strach a nedôvera viedol Evu k prvému hriechu. Nedovoľ, aby strach a nedôvera zničila v mužoch okolo teba Božie poslanie. Žena bola stvorená ako ezer kenegdo – pomocnica, ktorá chráni. K tomuto sa potrebujeme vrátiť. Túto pravdu musíme prijať. Nielen sladké reči o princeznách hodných dobýjania. Sme partneri v duchovnom boji. Sme povolaní, aby sme spoločne rástli, spoločne napredovali. Buďme si teda nápomocní a už od začiatku svojich vzťahov budujme to, čo je naozaj podstatné.

Zdroj: https://www.bezhranicna.sk/clanky/zeny-naucte-svojich-muzov-bojovat/
Pridal boziazena on 14/05/2018 03:12

Komentáre (25)

jeanledius je odhlásený top jeanledius napísal dňa 14/05/2018 04:05 :

Stále dokola to isté.. a kedy sa podľa toho aj začnete správať?

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 14/05/2018 04:38 :

Muža má naučiť bojovať jeho otec.

boziazena je odhlásený top boziazena napísal dňa 14/05/2018 04:51 :

Chlapci nechytajte zas za slovíčka... Učiť muža bojovať môže žena tým, že mu to umožní...

jeanledius je odhlásený top jeanledius napísal dňa 14/05/2018 06:23 :

rromann - presne je to tak, že keby sa ženy správajú ako ženy (a mám tu česť zopár takých poznať), tak by muži nemali problém nielen byť mužmi, ale sa tak aj cítiť...

Vinní sme obe pohlavia... ale začalo to feminizmom a podobnými nezmyslami.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 14/05/2018 08:21 :

Toľko obkecávania toho, čo sa dá vyjadriť jednym slovom: nezosmilníš.
Naučme sa plniť Božie príkazy rázne, bez vyhovárania, vymýšľania úľav, bočných cestičiek ... Tie nikoho nedoviedli k cieľu. Ale radikálne odseknutie sa od hriechu prináša život.

rasto624 je odhlásený top rasto624 napísal dňa 14/05/2018 08:43 :

Požehnaný vecer.
Dakujem autorke blogu...  ????
My sme taki zhýčkaní,  a hlavne zbrkli,  že pre totalne malichernosti končíme so sľubom.
Feminizmus,  egoizmus, ženy už nemajú v úcte muža a muži si už nemôžu dovoliť byť hlavou rodiny,  lebo sú okamžite vyhlásení za psychotyranov...  Na súdoch pri rozvodoch,  takmer štandard ( vôbec sa to pritom neskúma)
Všetko si už kupujeme,  opravy a rekonštrukcie už robia firmy,  šaty perie práčka,  hand made mydirlka i bio sirup sa kupuje, ...  
Deti vychováva škôlka,  škola,  tréner a tablet...
Chlapi už o parných buchtach nesnivaju,  ani ich nežiadajú,  držkovú si dajú v motoreste...
Ženy už nepotrebujú bojovníka,  lovca,  muži už nepotrebujú gazdinú...
A hlavne,  čo sa chlapi čudujú...
Chlapi už nie sú nositeľmi viery, a tak sa ženy nemajú o čo oprieť...
A súhlasím,  diabol má za úlohu zničiť rodinu...  Celkom sa mu darí,  ale vinu hádžeme na iných,  na vuc,  na štát,  na spoločnosť,  na pivo,  na čokoľvek...
Chyba je v jedincovi, v jeho odklone sa k svetským múdrostiam,  mudrcom tohto sveta...  Kto je našim panom,  toho ovocie jeme...

11111 je odhlásený top 11111 napísal dňa 14/05/2018 08:54 :

Janjan

Blog som nečítal ale ak sme znovu pri smilstve, tak ako laik v psychológie vnímam , že niekto má poriadný problém zo sexualitov.

Tebe sa to nezdá?
(vo mne je podozrenie)



Vyše dvoch rokov s niekym  len stále toto riešené -sexualita  dáva poriadný signál na závažný problém v človeku.

Nie som odborník
Ale len laik čo postrehol v živote ukazujúce náznaky


-Buď nezvladnutá vlastná sexualita zlým podaním pri vyvoji v mladosti

-zlá sexuálna skusenosť a nasledná trauma
(môže to byť i cudzia/nie priama)

-Tak i zneužitie v mladosti

Obávam sa, že by to mal byť - je tihý a predsa výkrik o pomoc (len toto a takej intezite, že je to)

ale zoznamko.sk si nemyslím, že je správne miesto na riešenie či vyriešenie nazmačujúceho pozadia a ak skutočného problému

Niečo by sa malo spraviť, lebo kazdý nový začatý vzťah má predurčenie neúspechu, alebo ak by zašlo až do novovytvorenej rodiny hrozí katastrófa/pohroma bez zásahu (zasahu odbornej pomoci, špecialistom)

____
Myslím že je tu isto pár ludí od zdravotníctva, alebo pedagógovia ktorý budu mat k tomu bližšie a profesne k tomu majú bližšie ako ja a vnimajú pozerajú na to aj imak nie iba priamo vierou, ale i osobou/ľucky

Proste nevnimam/nesedí mi to ako bežný prejav viery

Prosím smelo i ukameňovať ma môžete ak chcete za tento príspevok, keď sa vám to nezdá,  vyjadril som ako to vnimam a preto nemám dôvod oponovať

Naposledy upravil 11111 dňa 2018-05-14 22:41 GMT

rasto624 je odhlásený top rasto624 napísal dňa 14/05/2018 09:28 :

????, ale pedofilnosť u niektorych vybraných druhoch povolaní je ospravedlnitelna,  tolerujuca samotným zamestnávateľom.

Starajme sa o vlastné rodiny,  blížnych a nebude ani vojen,  ani smilstva,  ani pijanov,  ani gamblerov.

Ujasnime si pojmy "svatý,  sväté,  apoštol, cirkev kristova, cirkevný zbor, veriaci v jediného Boha, modlitba,  mantra, majster,  energia,  písmo sväté,  slovo Božie, písmo ľudí ... A btam je potom aj jednota v duchu,
..
Hluchi počujú,  slepi vidia, laska Božia a milosť Božia...
Ovocie ducha pravdy,  ovocie ducha klamu ...

rasto624 je odhlásený top rasto624 napísal dňa 14/05/2018 09:30 :

Pojmy ujasňuje písmo sväté,  tým,  ktorí ho berú za sväté...

rasto624 je odhlásený top rasto624 napísal dňa 14/05/2018 09:33 :

... A ešte trochu popola na hlavu...
...
Prečo sme tu?  Je to dôsledok našich chýb... Treba ich pozbierať a odovzdať Bohu

11111 je odhlásený top 11111 napísal dňa 15/05/2018 01:06 :

V živote som sa stretol zo všeličím

A to "ženské učenie mužov" je ozaj neskutočné

Ako spomínam v živote, s prejdených bývalých vzťahoch pár spomienok

Pre jednu bolo vyznanie citom divadelným predstavením a klamstvom

Pre inú zas pozornosť, vnímavosť zneužitím a využitím

Naposledy upravil 11111 dňa 2018-05-15 14:09 GMT

boziazena je odhlásený top boziazena napísal dňa 15/05/2018 01:22 :

A viete, že najhoršia choroba je sebaľútosť...?

boziazena je odhlásený top boziazena napísal dňa 15/05/2018 01:24 :

Každý z nás, väčšina ľudí všeobecne bola niekým sklamaná v láske ... Ale určite aj sklamala... Niekedy možno aj nevedome... Ale hrať sa celý život na obeť nieje riešením...

boziazena je odhlásený top boziazena napísal dňa 15/05/2018 01:26 :

Páči sa mi tento výrok otca Mariána Kuffu :"Neopúšťaj sa ako kravský chvost "wink

boziazena je odhlásený top boziazena napísal dňa 15/05/2018 01:27 :

A odporúčam pozrieť aj video s týmto názvom smile...
https://youtu.be/3jtIso6IN0k

11111 je odhlásený top 11111 napísal dňa 15/05/2018 02:10 :

Boziazena


To súhlasím stou najhoršou chorobou - sebalútosť

Na nešťastie niektorý i keď vedia a sú upozornený inými či povzbudzovaní k opaku nedajú si povedať sad

Aj životný štýl tvariacej sa obeti

Ale spomenul som to hlavne pre

Napíšem to všeobecne
lebo viac by sa trebalo asi nie cudzích učiť, ale prvom rade naučiť seba

Keď sa nauči žena svoje a muž svoje som si istý, že to bude fungovať a  správne,   potom správne naučiť svoje deti

Naposledy upravil 11111 dňa 2018-05-15 23:12 GMT

11111 je odhlásený top 11111 napísal dňa 15/05/2018 07:02 :

Neviem mám dnes nejakú nostalgiu v myslienkách


Prišlo mi na rozum.

No tak po rozchode som bol len v diskusiach a s nikým cudzim v správach nekomunikoval.

Až raz s jednou niečo prehodil a nejak sme i o sebe, také doplnenie zakladných informácí prehodili ( bol to ten potrebý čas na vyšumenie mojích myšlienok za botkou a zaplniť hlavu nad cudzími myšlienkamy a problémamy)
Bolo tak v intervale raz za týždeň,  ďalšia sprá ďalšom týždni.

Ale viac krát tie isté otázky i po znova tak povediac na novo odpovedanými odpoveďamy čo som už pár krát odpovedal.

No nedalo mi tak sa pýtam prečo sa opakujeme. Najprv odpoveď, že to sme nedebatovali. Nasledne odpoveď, že si to s niekym pravdepodobne mýlim a pisal asi s niekym iným, lebo si pyše s viacerými laugh

Tak čo už,  nepisal grin tak i odpovedal, že nepišem s nikým iným grin


grin je to tu ozaj kuriózne v konverzácií, keď sa nevie, s kým o čom komunikuje laugh a je pri tom história konverzácie/sprav wink

Naposledy upravil 11111 dňa 2018-05-15 21:01 GMT

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 15/05/2018 08:47 :

11111,
riešiš to, do čoho Ťa nič. A ešte sám píšeš, že nie si v tom odborník. Tak načo potom vzbudzuješ podozrenie voči niekomu ?

lednacek je odhlásený top lednacek napísal dňa 18/05/2018 05:01 :

Priznam sa, ze tomuto som nikdy dobre nerozumel. Pripada mi to ako so zdravim. Musime si zdravie tvrdo vybojovat, aby sme si ho vazili? Ako kto, vsak? Su taki, ktori si zdravie vazia a su taki, ktori s nim viac ci menej hazarduju. Rovnako je to aj s muzmi. Su muzi, ktori si dokazu vazit dobru zenu len preto aka je - zvlast v dnesnej dobe, kedy je vynimocnych zien skutocne malo (alebo vy hromadne stretavate dobrosrdecne, zensky mile zeny, s kultivovanym slovnikom, ktore neprezili mladost na diskoteke?).

Zenu si predsa nevazim na zaklade toho, akym sposobom som ju ziskal, ale na zaklade toho, aka je.

OZaj, plati to aj naopak? Ak si najdem zenu-neplechu, ale budem o nu tvrdo bojovat - budem si ju vazit do konca zivota? Uz nebude hladat inu?

Myslim si teda, ze odvaha muza by sa mala prejavovat inde, nie pri hrani strojeneho divadielka (tak a teraz ta budem vodit za nos, komplikovat ti situaciu a ty bojuj). Napriklad by sa mohla prejavovat v konkretnych zivotnych situaciach, ked je potrebne zenu chranit. 

Taktiez by ma zaujimalo, ze co sa zapise do srdca zeny, ktora svojho frajera vodila za nos a umelo mu davala do cesty prekazky?

lednacek je odhlásený top lednacek napísal dňa 18/05/2018 05:03 :

Navyse pise sa velmi casto o tom, aky by mal muz byt odvazny, ale malo sa pise, co pre to moze kto urobit.

Nedavno som cital clanok ako velmi rozhoduje pristup matky. To ona ma do velkej miery osud chlapca-syna (mladeho muza) vo svojich rukach. Ak bude svojho syna privelmi sekirovat (ako to ze nemas bundu, ved je vonku len 35 stupnov!), neustale uzkostlivo kontrolovat, ak ho bude neustale len poucovat, ak mu bude stale otlkat o hlavu, ze bez nej (matky) by bol strateny, tak z toho jej syna velmi tazko bude udatny a smely muz. Chyba otcov je zas v tom, ze sa na takuto mentalnu kastraciu syna ticho pozeraju.

A ozaj, dokaze zena aj povzbudit muza, ked sa mu nedari, ked si je neisty? Aha, ved dnes su vztahy uz o inom, nie o vzajomnom povzbudeni. Sorry, zabudol som.

11111 je odhlásený top 11111 napísal dňa 18/05/2018 05:27 :

Lednacek

Súhlas

Bazalka

To by trebalo aspoň kusok skutočmej odvahy*, aby sa dokazalo s teorie prejslo prax

____
Ako don Bosco
Pre konanie dobra treba mať kúsok odvahy

11111 je odhlásený top 11111 napísal dňa 18/05/2018 05:45 :

Bazalka

Ja tu čítal blogoch ako ženy sú odvážne wink

Mi to nepripadá ako určenie,len mužom

Ani pápež František hovoril, že by to patrilo (odvaha iba vylučne mužom) ale v kázni (čo sme mali tu ako blog) o odvahe ženy

Vážne nechápem a nerozumiem (neviem porozumieť) prečo mylne delite to čo nie je deliteľné medzi pohlvím
A raz keď pasuje zastavať a presviečať o odvahe ženy a druhý krát zas si protirečiť  v jednej a tej istej veci grin
#
Hlane (neviem sracovať) to delenie
(hoc dôvod k takémuto zameru prečo, s čitania diskusií si viem istotou domyslieť, keď sa toľko predkladá)

Manželskú prisahu dáva muž i žena

To je iba len mužova odvaha a žena ju ako nemá?

Odvaha je u oboch i u muža i u ženy
##
Hovoríš, že je to myšlieka,

ale to je podnet,

bez skutočnej odvahy myšlienku nezrealizuješ wink

Vykonať dobro skutočne bez odvahy nejde

Naposledy upravil 11111 dňa 2018-05-18 19:30 GMT

11111 je odhlásený top 11111 napísal dňa 18/05/2018 06:56 :

Bazalka

Aj tam je i u ženy wink

Osloví ťa muž, že má záujem, ak nemáš i ty ako žena odvahu tak to nerimeš a žiadne prvé stretnutie nebude.


Odvaha ženy je i v rozhodnutí (rozhodnutie je odvaha)i po prvom stretnutí ďalej spoznávať sa (randiť)
Veď ho na začiatku tiež nepoznáš uplne


Prepáč,  stále je to len a len o odvahe a o odvahe oboch nie vylučne jedného (muža)

##
Bazalka poriadku, nebudem ťa viac v tom tom presviečať,  maš svoj názor na to

A už dnes vyjadril v inom blogu k podobnému zmyšlaniu, že to sa mi zdá (a s poučení života pokladám) za učelovosť  a takzvané umyselné myslené zadné dvierka k ospravedneniu - a zbabenia sa zodpovednosti za svoje konanie/myslenie

A nazor som vyjadril, odvôdnil som ho a ku zmene názoru podložené opodstaznenie som nedostal pre zmenu nazoru

Nevidím k ďalšiemu pokračovaniu i dôvod a byť učastný k tým spomenutým zamerným príspevkov(nevidím v tom dobrý dôvod a užitoný zmysel ako i zmysluplnosť) a tak zahlcovaniu tu

Naposledy upravil 11111 dňa 2018-05-19 10:13 GMT

11111 je odhlásený top 11111 napísal dňa 18/05/2018 07:24 :

Na druhej strane

Ako ženy naučia mužov bojovať keď ak má žena názor iný očakáva ustupok, že spravý muž a mnohokrát vyžaduje bez kompromisov ?

Ak to nie je tak, je zlý, najhorší atď....

A citové vydieranie - manipulácia s druhým
(vždy tak bolo,  je a iné ani nebude -ako ukázal život)

To by nenazval učenie, ale NIČENIE

Ako som už spomenul pred pár dňami

Prvotné je potrebné poznať hlavne to svoje a ovládať (žena svoje, muž svoje)

Naposledy upravil 11111 dňa 2018-05-19 10:03 GMT

jeanledius je odhlásený top jeanledius napísal dňa 18/05/2018 07:51 :

bazalka - ja som robil ústupky vo všetkom a ani to nepomohlo grin