Archívy

Reklama

Upratovanie : Poznáte zásady dobrého upratovania?

Možno si niektorí ešte na mňa pamätáte, sem tam som na Zoznamku prispievala svojimi komentármi k Blogom. Na tomto portály som stretla aj svojho manžela i napriek tomu, že nás delila veľká vzdialenosť. Toto rozhodnutie patrilo medzi tie najlepšie, aké som vo svojom živote urobila. Len toľko o sebe. No pôjdem k téme môjho Blogu.  Každý pár, rieši otázku, kde sa usadí, kde si vytvori domov. Je to úplne normálna a základná otázka každého človeka myslím.
Domov je tam, kde je Tvoje srdce.
Žiaľ stretla som vo svete mnoho ľudí, ktorím srdce nezlomila láska k partnerovi, ale láska ku krajine.
Mnoho šikovných mladých ľudí muselo a prizvukujem muselo opustiť svoju krajinu.

Štatistiky v číslach klamú, počet ľudí žijúcich mimo našej republiky je oveľa väčší ako uverejňujú štatistiky. Deformuje údaje o údajnej ukážkovej  "nezamestnanosti" v republike aká tu ešte nebola.
Ľudia sledujú spoza hraníc situáciu vo svojich krajinách s nádejou na návrat domov do vlasti.
S nádejou na slušný život, so základnými právami a so šancou uživiť svoju rodinu, s možnosťou bez stretu s korupciou podnikať.

No poďme k téme, kt. bude písaná obrazne.
Nemôžem začať písať bez toho, aby som Vám nepoložila zopár otázok.
Ste poriadkumilovní?
Máte radi poriadok?
Čo pokladáte za špinu?
Viete ako má vyzerať poriadok a ako sa robí?

V prvom rade, musíte mať dobrý pozorovací talent a skúsenosti s tým, kde sa špina najčastejšie skrýva, a ktoré kúty sú tie, kde sa ukrývajú "obyvatelia" milujúci špinu. Väčšina ľudí upratuje povrchne.

Zoberme si len taký príklad.
Vojdeš do domu, v ktorom sa minimálne 20 rokov poriadne neupratovalo a ak aj...v prípade návštevy, sa upratala len tak na oko chodba, po obývačke sa rozstrekol dezodorant, aby pach ktorý tu bol nebolo cítiť.

Poviem Vám taký príklad, počas komunizmu som praxovala v jednej fabrike, v ktorej bola príšerná špina.
V tejto fabrike platila zásada, že špina po 2cm sama opadá a potom ju stačí len zo zeme pozmetať.

Vráťme sa k tomuto na - oko čistému domu.
Obyvatelia tohoto "špina" domu, boli "nepozorní" alebo  skôr drzo sebaistí, že nikto si bez ich vedomia nedovolí vojsť do tohoto domu, aj keď spoluvlastník si aj Ty sám a vďaka Tvojej častej neprítomnosti a strachu vojsť, napriek tomu,že prispievaš na nájom,...vďaka Tvojmu správaniu  sa v ňom začali cítiť ako vo vlastnom.

Obývačka mala skrinky tak zapratané všetkým bordelom a špinou, že tá 2 cm špina začala už aj sama opadávať a na skrinku sa stačilo už len obtrieť, aby bordel z nej vypadol.
Stalo sa to nie raz, že zo skrinky bordel vypadol, ...no čo sa stalo, bordel sa do skrinky silnejšie zatlačil a posilnili sa pánty, aby lepšie bordel držali a tak to išlo niekoľko rokov.
A ty si bol "upozornený", že na budúce sa o skrinku už nemáš opierať.

Nebudem Vám hovoriť o tom, ako po 20 rokoch bordel v dome zapácha a otravuje celé okolie okolo domu.
Všetká tá háveď sa presúva do iných domov, ak nájde aspoň aký taký náznak neporiadku v domoch vo svojom okolí...

Je to zaujímavý dom. Stojí za povšimnutie. Má dobrú lokalitu, krásne prostredie, vodu, pracovitých susedov, ochotných naivne pomôcť a hlavne ochotných diskrétne mlčiacich a nepýtať, nestarať sa ...

Nie jeden zbohatlík, ktorý okolo domu prešiel si naň brúsi zuby.
Nie jeden poctivo a čestný pracujúci človek, by vedel čo s ním urobiť.
Nie jeden človek pokrúti hlavou a nosom, keď popri ňom prechádza.
Škoda, taký pekný dom, na tak peknom mieste..., ale ten príšerný smrad sa nedá vydržať a tak odchádza.

Domáci si na smrad už zvykli, nosové bunky otupeli ...  
Kto by si nechal dať po sebe upratovať bordel? Tá hanba!

Skrátka, špina v dome sa "prevalila"
To už nemali na výber, ale mali tú drzosť vyčkávať v nádeji, že zmena je život a po rokoch sa sem opäť vrátia do domu, kt.bude zmodernizovaný. Vo všetkom hľadaj výhody, tak hovoria hlavne darebáci.

Keď už susedia, nemôžu pre smrad, ktorý sa šíri celou dedinou existovať, rozhodnú sa na vlastné náklady, vrámci svojho pracovného voľna dom vyčistiť.
Mysleli si, že bude stačiť vyčistiť, len obývačku, veď v tých oknách sa najčastejšie svietilo, no potrebovali pootvárať okná v celom dome, lebo smrad bol neskutočný ...a čo vidia.
Ten najväčší bordel videli až potom, keď otvorili dvere, ktoré sa nikdy pred verejnosťou neotvárali.

Pochopili, že veci napadnuté plesňou musia byť zlikvidované a čistenie muselo ísť až do hĺbky, ináč by nemalo žiadny zmysel.
Pochopili aj to, že lajdáckosť pri upratovaní sa nevypláca a nesmú zanedbať žiadny cm.

Kto by nemal záujem o dom v dobrej lokalite, so susedmi, ktorí na vlastné náklady a tvrdou prácou, vo voľnom čase  dom vyčistia?
Takýto susedia sú na zaplatenie.

Prejaví "niekto cudzí" o dom záujem, zoženie si dobré referencie ...dám štedrú zálohu a vo vyčistenom dome si urobím svoj bordel, ale už budem opatrnejší, používať budem značkové odsávanie, lepšiu voňavku, pancierový nábytok kt. už niečo vydrží a nepovolí ...

Hm, susedia vedia, že pleseň sa vracia, a nedá sa jej zbaviť hneď...potrebuješ časté vetranie, pravidelné upratovanie, a ak zistíš, že pleseň je preč daj si pozor, aby si si inú háveď nepriniesol do vyčisteného domu.

Musím končiť, dosť som sa rozpísala...
Chcela som Vám len povedať,
že poriadok sa musí robiť pravidelne a ak tak robiť nebudeš, tak ťa špina raz "zožerie", a začneš žiť ako prasa, ktorému špina nevadí a dokonca mu chýba ak ju nemá, miluje to teplúčko ktoré vyžaruje.
Neboj sa!
Aj ten najväčší neporiadok sa dá upratať, keď je tam dobrá vôľa,ochota väčšiny, snaha pracovať a skúsenosti s upratovaním, prípadne máš kvalitné prípravky  a pomôcky na upratovanie.

Predstav si čistý dom.
A teraz si predstav, že doň vpustíš prasa.

Predstav si čistý dom.
A teraz si predstav, že doň vpustíš  nezodpovedné decko.

Predstav si dom...
A je len na tebe komu dovolíš v ňom bývaš...nezabudni, ten dom patrí aj Tebe aj aj Ty prispievaš na jeho chod...


A prosím, nebuď už viacej nevšímavým susedom, ktorému 20 rokov nevadil ten stupňujúci sa zápach.

Modlime sa, Prosme Pána o pomoc, Dary Ducha Sv. ochranu Panny Márie.
Prosme o dary múdrosti a ochranu pred tými, čo nie sú hodní bývať v tomto dome.
Pridal everest on 09/03/2018 11:44 AM

Komentáre (23)

11111 je prihlásený top 11111 napísal dňa 09/03/2018 01:34 PM :

Ahoj everest smile

Je tento tvoj blog skutočne  "obrazne" ?
(príklad iného v inom/cez iné)

lazar44 je odhlásený top lazar44 napísal dňa 09/03/2018 03:02 PM :

Realita nás

"vystraší"
.
Ale väčšina našich ľudí povie:
"Keď by som bol na ich mieste, konal by som ako oni."
Toto ma provokuje a vytáča.
Je tu niekto, kto má ukázať, hlásať normy.
A čo urobili?
Prepáčte.
Prd.

Žijú si svoj malicherný život a neupozorňujú na nebezpečie, ktoré nám hrozí.
Nevážim si našich predstavených, čo sa správajú ako atrapy.
Nežijú v reálnom živote a sú spolupracovníci mocných.
Kasta, čo určuje, čo je morálna norma.
Ja vám nepatrím.Som slobodní.
thumbs upsmilehuh

dolores je odhlásený top dolores napísal dňa 09/03/2018 05:31 PM :

thumbs up

limbo je odhlásený top limbo napísal dňa 09/03/2018 08:06 PM :

Nezahrávajte sa so sviňou, obaja sa zašpiníte. Rozdiel je v tom, že jej sa to páči wink

rromann je prihlásený top rromann napísal dňa 10/03/2018 05:36 AM :

everest, ty si riadny demagog

lazar44 je odhlásený top lazar44 napísal dňa 10/03/2018 06:56 AM :

Vždy sú v každom systéme prisluhovači - spolupracovníci, ktorí majú akú takú
výhodu v tom stave, čo je.
A ako sa hovorí: Každá líška chváli svoj chvost, aj oni sa svojím komentárom
zaraďujú na svoju stranu. Každý má na to právo.
Odstup od veci, je nebezpečný pre manipulátorov.  
Budem veľmi rád čítať, ak napíšeš niečo, čo sa u nás deje.
Pohľad z vonku, nestranný, nezaujatý je na nezaplatenie.
Ďakujem.
smilethumbs up

everest je odhlásený top everest napísal dňa 10/03/2018 03:06 PM :

Ahojte,
myslíš, že ma už ako tak poznáte a viete, že oponovanie mi nevadí práve naopak, posunie veci ďalej.

Rromann, určite politika nie je oja parketa, ale špinu ešte rozoznám.

Misomiso,
určite aj máš pravdu, sú aj takí čo si odchodom riešia svoju frustráciu, no neviem či je to to najlepšie riešenie, lebo tam nemáš čas si niečo riešiť tam musíš poriadne zabrať, aby si prežil a uchytil sa.

Poznám mnoho ľudí, čo dochádzajú na Sk masečne, prípadne týždenne, lebo tu majú svoje rodiny, prípadne starších rodičov.
Veľmi dobre vedia čo sa tu deje, niekedy majú lepší prehľad ako ten čo je celý život len doma.
Ale tým na nikoho neútočim.

Ja na Slovensko som chodila dosť často.
Viem aj to, že...ale to si necháme na inokedy.

rromann je prihlásený top rromann napísal dňa 10/03/2018 04:48 PM :

"...ale špinu ešte rozoznám."
ale to nevylučuje to, čo som napísal ja

11111 je prihlásený top 11111 napísal dňa 10/03/2018 08:00 PM :

Everest

Ak sa mám priznať tak s tebou spomenutý tip Slovákov i cestovaním domov a osobnou skusenosťou - tak pravý prehľad chýbal (skusenosť s takým v zahraničím pracujúcim) a bolo iba epaticky emocionalne s davom a nie uvahou a rozumom

##
Ak máš na mysli kdh - figelové upratovanie s bytom a najme NADOBUDNUTIE a nasledne odmenou na funkciou erorokomisára

Tak to nie je upratovanie, ale špina prikritá hnojom a prikladaním ďalšieho hnoja a zvratkami!!!


Nie všedci zabudajú a majú krátku pamät

Naposledy upravil 11111 dňa 2018-03-10 22:14 GMT

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 10/03/2018 10:02 PM :

Everest,

pravda je taká, že Karolína Farská - spoluorganizátorka včerajšieho Pochodu za slušné Slovensko je členkou Slovenskej debatnej asociácie, ktorú založila Sorošova Open Society Found. To nie su žiadne konspiracie, to su fakty, ktore si možes lahko najst priamo na stranke Open Society Found. Riaditeľom v tejto organizácii (SDA) bol aj Martin Poliačik poslanec NRSR zo strany SaS - nedavno presiel do novej strany Progresivne Slovensko. Pravda je taká, že ten Pochod za slusne Slovensko spoluorganizuje Sorosovou mimovladnou organizaciou "vyskolena" studentka.

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 10/03/2018 10:13 PM :

Everest, a este nieco k tej Sorosovej nadacii. George Soros podporuje prostrednictvom Nadacie otvorenej spolocnosti rozne neziskvky. Desattisice eur boli z jeho nadacie OSF /NOS investovane do neziskovych organizacii, ktore podporuju transgender ludi, ktori si chu zmenit pohlavie - napr. neziskovka Transfuzia dostala 50 tisic Eur, okrem toho Sorosova nadacia OSF podporuje financne aj neziskove organizacie, ktore bojuju za to, aby mohli manzelstva uzatvarat aj homosexuali a adoptovat si deti. Toto su ludia, ktori sa snazia spravit prevrat a zvrhnut Ficovu vladu, lebo im brani v naplnani ich ludskych prav homosexualov - teda z ich pohladu. Preto Fica nechcu vo vlade a dufaju, ze v predcasnych volbach sa dostane k moci Sulik, ktory este tot nedavno behal v tricku J.B.M na rodinu - vtedy ked bolo referendum za rodinu, a ze pri vlade tychto "demokratickych" liberalov sa im bude zit lepsie, lebo im dovolia homomanzelstva a rozne ine veci, ktore pozaduju.

11111 je prihlásený top 11111 napísal dňa 11/03/2018 05:05 AM :

Ešte jedno everes

Aj za Radičovej vlády sme vydelí tu politickú "kultúru"

Eticko spoločenské prešľapy ,hryzenie  samích seba a štekot jeden na druhého atď....

Naposledy upravil 11111 dňa 2018-03-11 05:06 GMT

everest je odhlásený top everest napísal dňa 11/03/2018 07:29 AM :

Ahojte,
ďakujem Vám za príspevky.
Vážim si ich aj čas kt. venujete písaniu a to nemyslím, fakt úprimne.

Každí máme v niečom pravdu.

No skúste pochopiť môj blog tak, ako bol myslený aj keď jeho rozvíjanie nie je na škodu.


Upratať sa musí, už sa tu nedá dýchať!
Metlu dajme tomu,kto s ňou vie narábať!
Prachovku tomu, kto je precízny v upratovaní!
A špinu s tou háveďou, treba vyhodiť ďaleko prípadne ju treba zničiť.

Samozrejme je mi jasné, že sú taký, ktorím nejde o upratovanie, ale o niečo iné!

Deti čo sa narodili v 1989 sú už dospeláci a tak by to malo byť aj so Slovenskom, malo by sa už chovať  zodpovedne k svojim rozhodnutiam a naivita k zrelému človeku nepatrí a dokáže predvídať.

Upratať treba!
Modlime sa, aby sme dali "dom" tomu komu ide naozaj o dobro ľudí tohoto štátu, má morálne hodnoty v poriadku, nedá sa skorumpovať, má rozhľad, ostrí pohľad, odbornosť, životná skúsenosť ...skrátka je osobnosť, ktorá vie viesť a vydrží niečo vytrpieť za dobro a pravdu.
Poznáte niekoho takého?
Modlite sa, takýchto ľudí potrebujeme niekoľko, lebo jeden čestní človek vo vláde nič nezmôže.

Modlime sa. Bohu je všetko možné!
Máme takú vládu, akú si zaslúžime!






Naposledy upravil everest dňa 2018-03-11 07:31 GMT

11111 je prihlásený top 11111 napísal dňa 11/03/2018 07:42 AM :

Everest

Zodpovednosť nie je tento predvedený štýl a spôsob

Ani zodpovednosť nie je emócia, empatia davom bez racionálneho uvažovania a chladnou rozvahou v myšlienkach a hodnotení v hlave


A ty poznáš niekoho neskorupaného ?Alebo tvoj návrch je aký ?
keďže si začala a dala blog (predpokladám ,že mala i návrh riešenia)

"Menšie zlo" (to nie je riešenie) nie je o nič iné ako zlo bez predpony - "menšie"  


Bohužiaľ,s hrablami sa hrabe len k sebe

Naposledy upravil 11111 dňa 2018-03-11 07:53 GMT

gilgames je odhlásený top gilgames napísal dňa 11/03/2018 10:52 AM :

...
Štatistiky v číslach klamú, počet ľudí žijúcich mimo našej republiky je oveľa väčší ako uverejňujú štatistiky. Deformuje údaje o údajnej ukážkovej  "nezamestnanosti" v republike aká tu ešte nebola.
...
everest on 09/03/2018 12:44

everest, miera (evidovanej) nezamestnanosti sa podla SU SR (metodika VZPS) vypocita ako percentualny podiel poctu disponibilnych uchadzacov o zamestnanie (“zaujemcov o pracu”) ku poctu ekonomicky aktivneho obyvatelstva. Zjednodusene povedane, “zaujemci o pracu” su osoby v produktivnom veku, ktore su schopne a chceli by pracovat, ale pracovny trh nema pre nich pracu. Ekonomicky aktivne obyvatelstvo je tvorene tymi, co pracuju (je jedno, ci doma alebo v zahranici), a dalej do ekonomicky aktivneho obyvatelstva spadaju aj “zaujemci o pracu”, lebo su ochotni pracovat, pokial by boli pre nich pracovne prilezitosti.

Skratka a dobre, pocet pracujucich v cudzine v tom vzorci nikde nefiguruje (t.j. nema vplyv na vypocet miery nezamestnanosti), preto otazka, odkial mas to tvrdenie o skreslovani poctu Slovakov zijucich v zahranici za ucelom deformacie miery nezamestnanosti? Poprosim Ta, mozes uviest nejaky zdroj?

Naposledy upravil gilgames dňa 2018-03-11 10:58 GMT

11111 je prihlásený top 11111 napísal dňa 12/03/2018 04:54 AM :

Everest

Návrh?

Ja by povedal ,že to dala Matka Tereza

Choďte domov a venujte sa rodine.  V rodine začína zmena , v rodine začína veškera zmena spoločnosti

A myslím, že takto a toto je to správne riešenie.

##
Politikov máme takých čo bolo vložené do nich v rodine od rodičov

Aká je v jadre a skutočnosti rodina taká je i spoločnosť
(A to je i moja skúsenosť v živote ,že je to zobrazením a  výsledok nutra/skutočnosti rodiny# Nezrdavý pomer/problém v rodine =nezdravá/problemová spoločnosť)

Naposledy upravil 11111 dňa 2018-03-12 05:09 GMT

everest je odhlásený top everest napísal dňa 12/03/2018 07:24 AM :

Ahojte,
toto číslo som začula TV Správach, žiaľ si ho presne nepamätám, ni viem že som sa poriadne zasmiala, lebo ak by povedali pravdu tak by to bola poriadne zlá vizitka Republiky, ale čo si budeme hovoriť každí vie svoje...každý vie koľko ľudí čo pozná opustili štát a odišli za prácou.
Len v samotnom Írsku, /nie v Severnom/ je to minimum 100 000, ľudí a to nerátam s deťmi týchto ľudí, ktoré vo väčšine prípadov už majú aj dvojité občianstvo.
Každý človek kto chce legálne pracovať v tejto krajine potrebuje PPSno. a tam uvedie svoju podrobnú identitu...
Preplnené lety spoločnosti Ryanair, smerujúce na Slovensko...tak to vo vo väčšine nie sú dovolenkári, ale ľudia cestujúci za prácou.

everest je odhlásený top everest napísal dňa 12/03/2018 07:32 AM :

Ahoj 11111,
máš pravdu rodina je hlavná bunka štátu.
No aby rodina fungovala, musí mať aspoň základné podmienky pre jej vznik a funkčnosť.
Prosím nechoď do extrémov, viem sú aj ľudia....čo.
Hovorme o tej väčšine, ktorá sa na Slovensku doslova len pretĺka, aby prežila.
Nočné smeny, ktoré v žiadnom EU štáte nie sú tak silné...rodiny tiež ničia.
Manželia spolu nie sú ani v posteli, vidia sa len ráno v kúpeľni keď jeden vstáva a ten druhý prichádza.
Nechceš robiť nočné, v niektorých oblastiach Sk, nemá sa šancu muž zamestnať a to fakt za smiešny plat.
Po rokoch takéhoto života, má oslabenú imunitu zdravie v ťahu a rodinu...
musím končiť pekný deň

11111 je prihlásený top 11111 napísal dňa 12/03/2018 09:00 AM :

Everest

Ale to tu bolo predkladané užívateľskému - stálicami blogu za samozrejmé že každý sám spať a nespať ako manželia spolu
lebo chrápe muž , lebo  ,lebo ......

Mať takéto názory  ,To vážne ako je chýba politikov podľa teba? Alebo ozaj výchovou v rodine?


Naposledy upravil 11111 dňa 2018-03-12 11:07 GMT

11111 je prihlásený top 11111 napísal dňa 12/03/2018 09:14 AM :

Everest

Pýtala si sa na radu ,tu som podal (čo som presvedčený že je správne - rodina )

Správnosť nie je v podmienkach štátu ale v rodine (neprehadzovať, prevádzkovanie je práve ...)

Prečo sa nedržať toho správneho ako to je dané Matkou Terezou?

Prečo to bere za ťažké a namáhavé, presne tak ísť?

Prečo si ľahšovať hľadaním chýb inde a  polemizovať o chybách inde keď to neprináša to čo má ale opak?

Prečo riešiť chybu inde a nie tam kde  je?

Včera si spomenula odvahu

Prečo ju nemať odvahu tam kde je správne ju mať?

Naposledy upravil 11111 dňa 2018-03-12 09:40 GMT

secession je odhlásený top secession napísal dňa 12/03/2018 12:27 PM :

Každá moderná revolúcia, hoc i na dosiahnutie legitímnych cieľov, je riadená. V roku 1989 si ľudia naivne mysleli, že bojujú samy za seba, no v skutočnosti o nich vôbec nešlo a poslúžili len ako nástroj, aby relatívny poriadok, v ktorom mala rodina zabezpečené základné podmienky na svoj rozvoj, sa zmenil na riadený chaos. Západ nás oklamal a vykradol, a to materiálne aj ľudsky. Takmer nič už nie je naše, ani fabriky a pomaly už ani tá zem, po ktorej chodíme. Dennodenne nás okrádajú banky, dodávatelia energií a telekomunikačných služieb, obchodné reťazce .... a tradičná slovenská skromnosť a pracovitosť slúži len na zvyšovanie ich ziskov a nie na prospech spoločnosti. Urobiť poriadok a poupratovať špinu nie je záujem, lebo bordel je prostriedok na dosiahnutie a zvýšenie zisku, a toho sa nikto z tých, ktorí nás okrádajú, dobrovoľne nevzdá !!!

Keď sa pozrieme na vojenskú doktrínu USA po druhej svetovej vojne, tak je očividné, že USA takpovediac nikde žiadnu vojnu nevyhrali a ich vojenská prítomnosť nikde nič nevyriešila. Prečo? Lebo pre USA má vojna a chaos väčšiu cenu ako mier, ktorý po vojne prichádza ... potom je veru ťažké ju vyhrať.

11111 je prihlásený top 11111 napísal dňa 12/03/2018 02:21 PM :

Everest

Vieš pýtala si sa aj som poctený ,že návrh čo som dal je tebou hodnotený ,že mám pravdu.

Mňa by zaujímalo tvoj návrh riešenia, nie len že sa má riešiť.

Aký máš ty návrh , ako by sa malo riešiť to správne?
(Tvoj návrh, tvoje riešenie)

Naposledy upravil 11111 dňa 2018-03-13 19:50 GMT

11111 je prihlásený top 11111 napísal dňa 12/03/2018 03:11 PM :

Everest

Doplním ten pôvodný môj návrh

Rodina a vychovať ozaj skutočné čestné, uprimné ,poctivé a zodpovedné deti ktoré budú v Tom štýle skutkom konať

(Nie ako je to pri kdh iba a len hovoriť o morálke a o kresťanských hodnotách a konanie /skutok rozpore toho -fígeľa som už spomenul)

Naposledy upravil 11111 dňa 2018-03-12 15:25 GMT