Archívy

Reklama

ZÁŽITKY POČAS KLINICKEJ SMRTI : Príbehy 4 ľudí, ktorí počas klinickej smrti zažili "peklo" a v dôsledku toho sa z ateizmu obrátili k Pánu Bohu

Problematika zážitkov počas klinickej smrti ma začala zaujímať už počas môjho štúdia na strednej škole. Odvtedy som čítala a počula o viacerých príbehoch ľudí, ktorí rozprávali o tom, že sa počas klinickej smrti dostali "na druhý svet" a stretli sa s Bohom. Väčšina ľudí mala počas klinickej smrti pozitívne zážitky, opisujú ako sa stretli s Bohom, ako stretli svojich zomrelých príbuzných a ako im bolo nakoniec povedané, že ešte nenadišiel ich čas a že sa ešte musia vrátiť naspäť do pozemského života, lebo Boh má s ich životom plán a majú na tejto zemi ešte veľa užitočného vykonať. Občas sa objavujú aj príbehy ľudí, ktorí zážitky počas klinickej smrti neopisujú ako "nebo", ale ako "peklo".
Na konci tohoto blogu pridávam video, kde Dr. Maurice Rawlings opisuje príbehy 4 ľudí, ktorí boli presvedčení ateisti. V dôsledku úrazu alebo choroby sa dostali do stavu klinickej smrti a počas toho mali zážitky, ktoré opisujú ako prítomnosť v pekle. Tieto zážitky boli natoľko silné, že úplne od základu zmenili svoj životný štýl, obrátili sa k Pánu Bohu a odovzdali svoj život Pánovi Ježišovi Kristovi.
Myslím, že toto video stojí za pozretie.

Video - príbehy ľudí, ktorí zažili klinickú smrť:

https://www.youtube.com/watch?v=R-FzhkVgEsU

Ak chcete, môžete sa k tomuto videu v diskusii k blogu vyjadriť. Zaujalo vás niečo na týchto príbehoch ľudí, ktorí prežili klinickú smrť ?
Pridal lesanka333 on 10/12/2014 08:43

Komentáre (30)

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 10/12/2014 11:28 :

Ahoj Moni, neda sa povedat, ze by som tie zazitky ludi, ktori prezili klinicku smrt, vyslovene zbierala... osobne nikoho takeho asi nepoznam. Da sa skôr povedat, ze sa o tuto problematiku zaujimam. Asi najlepsie vedecky zdokladovanym pripadom zazitkov pocas klinickej smrti su skusenosti Pam Reynolds. Teraz ani nemam cas o nej písat. Ale jej pribeh je vskutku pozoruhodný.

Toto video som sem pridala, ak by si ho niekto chcel pozriet, myslim, ze je fakt zaujimave.

A preco sa vlastne pytaš ? smile Poznas niekoho, kto prezil klinicku smrt ?

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 11/12/2014 09:23 :

Majatv: Ten príbeh Iana Mc Cormacka je tiez zaujimavy, uz som ho kedysi davnejsie pozerala na internete. thumbs up

Dakujem, ze si ho sem pridala, ludia, ktorí sa zaujímaju o tuto problematiku, si ho mozu pozriet smile

everest je odhlásený top everest napísal dňa 11/12/2014 09:27 :

Ahoj Lesanka,
"narodiť sa druhý raz"
Všetky pochybnosti,ktoré nás trápia po "prvom narodení" sú preč, žiješ v totálnej "hmatateľnej istote, že vieš čo ťa čaká...aspoň máš už lepšiu predstavu, čo nasleduje po poslednom výdychu.
Posledné štádium, žiadna bolesť, všetko ustúpilo, stále preciťuješ svoje telo,ale boleť Ti už neprináša...
...Tvoje telo prestalo s Tvojim vedomím komunikovať a Ty dostaneš "správu", že UMIERAŠ.

Verila si v Boha, ale nie dostatočne v JEHO OTCOVSKÚ LÁSKU.
Pokladala si sa za nepodstatné "teleso" na tejto Zemi.
Zdalo sa ti nemožné, že v tých miliardách duší Tvoja NEZANIKÁ a necítila si sa pre Pána ničím výnimočnná.

V tedy Boh sa k Tebe prihovoril: UMIERAŠ, ALE NEZOMRIEŠ...niekoľko krát ťa objal v momente, keď si to nečakala, urobil to vždy v tedy, keď si mal sklopený zrak od hanby...UMIERAŠ, ALE NEUMRIEŠ.

SMRŤ je nevítaný a drzí "hosť",ktorý nečaká na pozvanie a moju adresu si vždy zistí, nech akokoľvek sa utajujemwink

Nie je veľa ľudí na svete, ku ktorým prichádza za života dva krát.
O to viac, si človek uvedomuje tú veľkú milosť ktorú dostala "druhé narodenie" a to bez zásluh.
samotná SMRŤ NEBOLÍ... bolesť prichádza až, keď nie si v stave milosti ...v hriechu ...
wink

Naposledy upravil everest dňa 2014-12-11 14:54 GMT

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 11/12/2014 12:14 :

Pascendig: Klinická smrť je pojem medicínsky - nie teologický. Predpokladám, že v medicíne su presne a jasne stanovene kriteria, kedy zacnu lekari povazovat pacienta za klinicky mrtveho. V tom videu, ktore som sem pridala, o tom vcelku zrozumitelne hovorí lekar Dr. Maurice Rawlings. Presnu definiciu klinickej smrti tu teraz pisat nebudem, ale u klinicky mrtveho cloveka uz nebije srdce, človek nedýcha a jeho mozog nevykazuje uz ziadnu meratelnu bioelektricku aktivitu. Takze z medicinskeho hladiska je povazovany za mrtveho.

Neviem, ci si si vobec dal tu namahu a pozrel si si toto prilozene video ? Kedze sa tak znevazujuco vyjadrujes o ludoch, ktorí zazili klinicku smrt, presli konverziou k Bohu a hovoria o tom. Uz par mesiacov mam moznost tu nechcene sledovat tvoju neutichajucu cinnost na blogoch - spocivajucu v neustalom utoceni na ludi a ich znevazovaní.

Uprimne povedane... nemyslim si, ze by si bol sposobily posudzovat, ci nejaky clovek presiel obratenim k Bohu alebo nie.

Naposledy upravil lesanka333 dňa 2014-12-11 12:17 GMT

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 11/12/2014 12:16 :

Mafran, vdaka za tip na knihu.smile
Tu knihu, ktoru spominas, nepoznam a zatial som ju este necitala.

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 11/12/2014 12:24 :

Everest: Ja osobne som klinicku smrt nezazila. Smiem sa spyat, preco si tvoj komentar napisala v druhej osobe jednotneho čisla - oslovujes ma, a pišes vsade "TY" - akoby si pisala o mne ??? Nerozumiem... Ty sama si zažila klinicku smrť ? :

fero je odhlásený top fero napísal dňa 11/12/2014 02:34 :

emissary,
a ty si myslis, ze Boh ked pride do pekla, tak sa od tial uz nedostane. Kazdy clovek, co vyprava o tom, ze sa tam dostal, tak bol este pod Bozou ochranou, lebo este neprisla jeho hodina. Co zazil, zazil preto, aby o tom mohol rozpravat ostatnym neveriacim tu na Zemi. Boh to tak zariadil.

everest je odhlásený top everest napísal dňa 11/12/2014 02:44 :

Lesanka,
opisovala som vlastnú skúsenosť.
Narodeniny oslavujem 2X v roku.
...tie PRVĚ sú utajenéyay a tie DRUHÉ NARODENINY oslavujem na sviatok  Sv.Cyrila a Metoda, ktorý zhodou okolností sú aj moji veľký obľúbenci.

Naposledy upravil everest dňa 2014-12-11 15:10 GMT

everest je odhlásený top everest napísal dňa 11/12/2014 03:59 :

Ahoj Monithumbs up

Ja len k tomu dodám, že sa "vrátiš" úplne zdravá telesne a aj psychicky, len niektoré "vnemy" sa "zaostrili"wink čo je parádagrin

Naposledy upravil everest dňa 2014-12-11 16:01 GMT

jednoduchy je odhlásený top jednoduchy napísal dňa 11/12/2014 04:41 :

everest, moni: vdaka za "priamu rec"...je silne, citat to co pisete...thumbs up...dik!

everest je odhlásený top everest napísal dňa 11/12/2014 04:53 :

Moni opäť súhlas,thumbs up aj ja to tak cítim
väčšina z ľudí zakúsi umieranie len na "ostro", tým sa nechcem vyvyšovať.
Bojíme sa neznámeho, to je normálne, že sa bojíme smrti.
Sviatosti a sviatosť pomazania nemocných - TAK TO JE SILA.
JE to obrovská posila, ktorá aj lieči.
Žiaľ mnohí ľudia ju odmietajú prípadné
príbuzní z "ohľadov" nemocného o sviatosť pomazania pripravia...
"veď nech nemá pocit, že umiera atd...."
Obrovská škoda! Tie naše sebecké ohľady!

Ja som sviatosť pomazania dostala a prosím Vás z hĺbky duše, nepohŕdajte s touto sviatosťou, má obrovskú váhu.

Naposledy upravil everest dňa 2014-12-11 17:06 GMT

jednoduchy je odhlásený top jednoduchy napísal dňa 11/12/2014 05:45 :

lesanka: vdaka za tento blog smile

pascenwhistling..poprosim, zabrzdi a spomal...nadychni sa a vydychni...podla potreby niekolkokrat....potom sa sam seba opytaj, ci to co hovoris, ma nejaku HODNOTU aj pre inych, ....a ak si sam sebe odpovies (uprimne) ANO.....az potom hovor...vopred vdaka! thumbs up

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 11/12/2014 11:46 :

Pascendig: Nikto z nás, ani ja, ani Mišo, ani Moni a dalsi, co tu prispeli tu nehlasaju ine evanjelium, ako to, co je napisane vo Svätom písme. (Reagujem na ten latinsky text, ktory si uviedol v tvojom predoslom komentari.) Takze nikto z nas tu prekliaty nie je.
Jediny, kto tu dlhodobo hlasa ine evanjelium ako to, co je napisane v Biblii, si ty, dokonca si zasiel tak daleko, si tu verejne opakovane odporucal ludom, aby zahodili Biblie, co je z tvojej strany prejav absolutnej neucty voci Svätemu pismu a voči Božiemu slovu. Vzhladom na to, ze tu dlhodobo hlasas ine evanjelium, ako to, co je napisane v Biblii, tak tymito latinskymi preklinaniami preklinas vlastne sam seba.

Nie je to tak davno, co som ti na jednom z mojich blogov jasne napisala, ze si neprajem, aby si na mojich blogoch pisal preklinania. Neviem, ci trpis poruchou pamäti, ale toto je moj blog a neprajem si, aby si mi tu pisal preklinania !
Ak sa budes vyjadrovat slusne a bez urazania a ponizovania ludi, tak mi nevadi, ak mi pises komentare na blogu. Ale preklinanie, urazky a ponizovanie ludi z tvojej strany na mojom blogu tu trpiet nebudem !
Myslim, ze som to napisala dost jasne.

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 11/12/2014 11:52 :

Moni a Everest: Ked som pisala tento blog, vobec som netusila, ze sa tu najdu ludia, ktorí zazili klinicku smrt. To, co ste zazili, bolo urcite velmi silne. Vdaka Panu Bohu, ze ste dostali druhu sancu, a ze mozete rozdavat lasku a radost Vašim blízkym.
Dakujem, ze ste sa s nami podelili o to, co ste zazili. Cením si to a prajem Vam obom, nech sa Vam v zivote darí thumbs up

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 12/12/2014 12:07 :

Pascendig: Mišo nikdy nikoho na blogoch nepreklinal. Za posledne mesiace si viackrat na blogoch pisal preklinania práve ty, mne pamät zatial sluzi este celkom dobre.
A ak je tu niekto chudák, tak Mišo ním zaiste nie je. Neprajem si, aby si nanho na mojich blogoch slovne utočil a ani na nikoho ineho z diskutujucich.
Ja som nikde nenapisala, ze Biblia sa rovna evanjelium, ale napisala som, ze evanjelium je uvedene v Biblii. Tak neprekrucaj to, co som napisala.
Slovenské slovo evanjelium pochádza z gréckeho ευαγγέλιον a jeho doslovný význam je dobré správy, resp. dobrá zvesť.
Je jedna hodina po polnoci a ja skutocne nemam chut sa s tebou hadat.
A dovolujem si este upozornit, ze toto je blog o zazitkoch počas klinickej smrti a nie o preklinaní.

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 12/12/2014 12:16 :

Pascendig: Na mojom blogu o zlozvykoch si napriklad preklial Miša. Velmi dobre si to pamätam, lebo som ta vtedy na to upozornila, že si to nezelam. Ak by sa tu mal niekto niekomu ospravedlnit, tak by si sa mal ty ospravedlnit vsetkym tym ludom, ktorych si tu v diskusiach za tie posledne mesiace tvojho fungovania pourazal a nebudem ich tu vsetkych menovat, najviac si tu pourazal myslim Janjana a Miša. Takze ak by sa tu mal niekto niekomu ospravedlnit, tak by si sa mal ty ospravedlnit minimalne aspon   Mišovi a Janjanovi za vsetky tie urazky, ktorymi si ich tu pooznačoval a zaiste aj zopar dalsim luďom. To je môj nazor a stojim si za ním.

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 12/12/2014 12:29 :

Pacendig: Je pol druhej v noci. Ja rano o 6:00 musim vstavat, takze skutocne nemam vobec chut sa tu hadat. Myslim si, ze spanok je dolezitejsi ako zvady na internete.

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 12/12/2014 12:29 :

Prajem vsetkym dobru noc roll eyes

fero je odhlásený top fero napísal dňa 12/12/2014 06:27 :

marky, emmisary,
Boh nikomu bez sudu, ked zije zlym zivotom, neukaze ake strasne je peklo ? Rozmyslajte prosim.

everest je odhlásený top everest napísal dňa 12/12/2014 08:44 :

Ahojte na Zoznamku,
premýšľala som včera večer pokiaľ je vhodné sa s Vami podeliť o moju intímnu duchovnú skúsenosť.

Zámerne som zamenila slovo ZÁŽITOK za slovo skúsenosť, lebo sú na Zoznamku ľudia ktorým je litera bližšia ako samostatná pravda, "duch a srdce" textu im nič nehovorí napr.Pascendigh

Nadišlo ráno, a po prečítaní dnešného Čítania Mt 11,1 6-19 som sa rozhodla, že sa so svojou skúsenosťou obšírnejšie nepodelím. /vďaka za pochopenie/

Už samotné gesto,že... z písania na Blogoch  ma poznáte plus mám svoje aktuálne fotografie, Vám určite svoje napovie, či som človek čo Vás tu vodí za nos...
,alebo mám úctu k Vám a lásku k Pánu Bohu a preto, som reagovala otvorenejšie.

Chcela  som Vám však naznačiť...že
TO čo Pán koná na iných kontinentoch robí aj na našom milovanom Slovensku.

Američania sú mimoriadne otvorení ľudia a senzácie sú práve to čo ich často "napĺňajú" obdivujú ich počúvať a sledovať. /veď poznáte americký filmy/ patrí to k ich mentalite.

Slováci, prežili sme to čo sme prežili, sme utiahnutý národ, ŠTB krv ešte koluje v našich radoch, nedôverčivý a každí si svoju intimitu stráži pred svojim okolím. /to je ďalší extrém/

Tak ako manžel s manželkou ktorý žijú v láske a v jednote- majú svoj intímny SVET
tak
aj s PÁNOM ak žiješ v láske a v jednote rovnako si vybudujete intímny SVET.

/nehovorím o chorých vzťahoch a extrémoch, fanatizme vo viere a rovnako v manželstve/

Božie milosrdenstvo mimoriadne dôležité, ale ja som si uvedomila aj dôležitosť iného druhu milosrdenstva počas umierania a to: Môjho, toho vzájomného.
Obsiahneš milosrdenstvo v takej forme ako ho sám dokážeš ponúknuť.
Odpúšťajte aby aj Vám bolo odpustené ...

Pekný deň a požehnaný Adventwink teším sa na Sk Vianoce

Naposledy upravil everest dňa 2014-12-12 08:57 GMT

fero je odhlásený top fero napísal dňa 12/12/2014 09:02 :

marky,
a ako by si vysvetlil slova Krista na krizi "Este dnes budes so mnou v raji" ?

everest je odhlásený top everest napísal dňa 12/12/2014 09:06 :

Ahoj Marky,
viem, že sa nepoznáme osobne, ale skús sa zamzslieť na d tým čo ti napíšem jednou vetou alebo si prečítaj môj prvý príspevok, lebo už dnes nemám čas na písanie ponáhľam sa:
Všetko ti funguje- všetko vnímaš, úplne všetko, len telo Ti už nepatrí , tak ako si to napísal pokiaľ nenastane vzkriesenie...

Biblia nič také nepíše aspoň tá ktorú ja čítam...
Peknz den
Utekam

klarina je odhlásený top klarina napísal dňa 12/12/2014 10:25 :

Ahoj

Marky
díky ,za Tvůj příspěvek,názor mám jestli ne stejný, tak podobný.

Neupírám lidem, kteří prožili-přežili klinickou smrt, nic z toho co zažili, ale Bible hovoří celkem jasně... minimálně stojí za úvahu odkud prožitek byl, satan je neskutečný podvodník a lhář, jeho aktivita s blížícím se závěrem dějin tohoto světa stoupá a bude hůř.

fero je odhlásený top fero napísal dňa 12/12/2014 10:44 :

klarika,
veru satan vas protestantov pekne klame, ked vas uz nezaujimaju ani vyroky Krista smile

everest je odhlásený top everest napísal dňa 12/12/2014 12:30 :

Ahojte,
nepoznám do hĺbky Protestanské učenie.
Je to pravda, Satan je živší ako živší.
Peklo existujedevil aj keď niekdy máš pocit, že ho prežívaš už tu na Zemi, nie je to tak.
To by bol Blog na inú tému.

JE DôLEŽITÉ V ČO VERÍME, ALE EŠTE DôLEŽITEJŚIE, KOMU VERÍME. Benedikt XVI.

everest je odhlásený top everest napísal dňa 12/12/2014 02:24 :

úplne s Vami súhlasím, že treba byť opatrný, samozrejme, že rešpektujem Váš názor aj keď sa odlišuje, no verím že v podstatných veciach sa zhodneme, alebo nie?
Ak nie to nevadí, kto hľadá pravdu, určite ju nájde.
Ako zneli posledné slová Ježiša Krista, pred tým ako zomrel?
Otče, do Tvojich rúk porúčam svojho ducha Lk 23:46

Ježiš Kristus mal božskú aj ľudskú prirodzenosť.

Jn 20,11-18
   11 Mária stála vonku pri hrobe a plakala. Ako tak plakala, nahla sa do hrobu 12 a videla dvoch anjelov v bielom sedieť tam, kde bolo predtým uložené Ježišovo telo, jedného pri hlave, druhého pri nohách.
   13 Oni sa jej opýtali: "Žena, prečo plačeš?" Vravela im: "Odniesli môjho Pána a neviem, kde ho položili."
   14 Keď to povedala, obrátila sa a videla tam stáť Ježiša; no nevedela, že je to Ježiš.15 Ježiš sa jej opýtal: "Žena, prečo plačeš? Koho hľadáš?" Ona mu v domnení, že je to záhradník, povedala: "Pane, ak si ho ty odniesol, povedz mi, kde si ho položil, a ja si ho vezmem."
   16 Ježiš ju oslovil: "Mária!" Ona sa obrátila a po hebrejsky mu povedala: "Rabbuni," čo znamená Učiteľ.
   17 Ježiš jej povedal: "Už ma nedrž, veď som ešte nevystúpil k Otcovi; ale choď k mojim bratom a povedz im: Vystupujem k môjmu Otcovi a vášmu Otcovi, k môjmu Bohu a vášmu Bohu."
   18 Mária Magdaléna išla a zvestovala učeníkom: "Videla som Pána," a že jej toto povedal.

Biely odev. Táto farba pripomína nebeský svet a ich prítomnosť je znakom, že Boh vstupuje do deja. Aj v ich nasledovnej otázke ("Žena, prečo plačeš?" v. 13) je vyjadrený Boží pohľad: z ľudského hľadiska predsa bolo jasné, prečo plače. Boží pohľad je iný a v jeho optike niet dôvodu na plač. Anjeli stoja na mieste, kde bolo Ježišovo telo - pri hlave a pri nohách. Ich pozícia ukazuje, že to, čo sa udialo nie je dielo zlodejov, ale Boží zásah.
Anjeli naznačujú to, čo Mária pochopí až neskôr.
Anjeli neoznamujú Márii veľkú správu, že Ježiš vstal z mŕtvych. Iba reagujú na to, že hľadá Ježiša.

Naposledy upravil everest dňa 2014-12-12 14:33 GMT

fero je odhlásený top fero napísal dňa 12/12/2014 05:19 :

marky,
medzi tymito dvomi vyrokmi nie je ziaden rozpor.

"Hovorím ti, dnes budeš so mnou v raji"
"Už ma nedrž, veď som ešte nevystúpil k Otcovi; ale choď k mojim bratom a povedz im: Vystupujem k môjmu Otcovi a vášmu Otcovi, k môjmu Bohu a vášmu Bohu."

 Ale ak si myslis, ze myslou zdravy clovek hovori niekomu nieco dnes tak, ze mu prizvukuje, ze to hovori dnes, tak ti pisem dnes, ze je vzdy pre vsetkych reformatorov typicke prave takto naivne argumentovat a vzdy sa najdu ludia, ktori pri dostatocne sugestivnom podavani na taketo nieco naletia. Ale vzdy tam musi byt za tym aj laskava skupina, ktora noveho spoluclena s laskou prijima medzi seba. Ze to bola tak aj u teba. smile Alebo si to prevzal uz po rodicoch ?

klarina je odhlásený top klarina napísal dňa 13/12/2014 10:14 :

Fero,
asi jsi trochu zaslepen dogmatikou KC,nás- protestanty, zajímá vše co říkal Pán Ježíš, také to co bylo zařazeno do kanonu SZ.

Věřím, že smrt je spánek, až do doby slavného vzkříšení, nebo proměněni.
Některé z textů:
Kazatel5:5,10
1.Královská17:21,22
Jan 11:11 ; Lukáš 7:14 ; Matouš 9:18,24,25.
Nikdo z těchto lidi, kteří byli vzkříšeni, nemluvili o žádném zážitku.

O pekle jsem zde před časem psala už vícekrat , tak jen krátce , v peklo, jak v něj věří většina z vás nevěřím, Biblicka nauka je trochu jiná, ano ,ale  "jinak, jinde,a jindy".
www.zaobzorem.cz/peklo-existuje-vubec.

Naposledy upravil klarina dňa 2014-12-13 10:15 GMT

naton64 je odhlásený top naton64 napísal dňa 13/12/2014 04:50 :

Je to veľká milosť od Pána,keď dá človeku ešte druhú šancu polepšiť sa.Keďže všetci,čo to zažili,zmenili svoj postoj k životu,ako to sami dosvedčujú aj svojim životom.Neberiem ich svedectvá na ľahkú váhu,ale všetko to beriem z vierou,aby som nedopadol tak,ako neveriaci Tomáš,lebo druhú šancu už málo kto znás dostane.

everest je odhlásený top everest napísal dňa 13/12/2014 09:09 :

Ahoj Moniwink
to zasa obdivujem ja Teba, že dokážeš o tejto skúsenosti písať a podrobnejšie sa podeliť s ňou.
Ja to nedokážem, neviem nájsť slová, cítim to ako veľmi intímnu záležitosť a takú odvahu nemám.

Nikdy však nezabudnem na ten HLAS, ktorý mi povedal,že UMIERAM, ALE NEUMRIEM.
Nehybne som ležala...
všetko som vnímala, že sa diala okolo mňa príšerne veľká panika, všetci kričali pobehovali ...ale ja som cítila neopísateľný pokoj, chcela som im to povedať, nech sa neboja, že všetko bude o.k lebo verila som TOMU kto na mňa prehovoril, lebo jeho uistenie, neviem Vám to opísať,...bolo sväté.
...keď som sa po krátkom čase postavila na vlastné nohy ...mnohí nechápali ...to je dlhý príbeh...
nedokážem o tom ešte písať, prepáčte.

Naposledy upravil everest dňa 2014-12-13 21:16 GMT