Archívy

Reklama

Nevedomosť a hoaxy : Nevzdelanosť a nekultúrnosť cesta ku konšpiráciám

Projekt Pandemické pravdy, realizovaný v Sociologickom ústave SAV, v. v. i., skúma problematiku tzv. konšpiračných teórií či príbehov (teda tvrdení, podľa ktorých sú spoločenské procesy a udalosti výsledkom utajenej snahy malých skupín občanov s cieľom poškodiť väčšinu) v krajinách Vyšehradskej štvorky. Na základe analýzy dát, získaných prostredníctvom dotazníkového internetového prieskumu realizovaného v novembri a decembri 2023 je možné konštatovať, že vo všetkých skúmaných krajinách stále najviac dominujú konšpiračné teórie súvisiace s pandémiou Covid-19. O niečo menej populárne sú teórie, ktoré sme nazvali antivedeckými, a protizápadné konšpirácie.

Najrozšírenejšie konšpirácie o pandémii:

Pandémia Covid-19 bola súčasťou väčšieho plánu, ako kontrolovať spoločnosť.

Počas epidémie Covid-19 boli hlásenia o počtoch mŕtvych na koronavírus umelo nadhodnocované.

Informácie o závažných škodlivých následkoch očkovania proti Covid-19 sú zámerne zamlčované.

Konšpiračné teórie súvisiace s pandémiou Covid–19 dva roky po pandémii však stále rezonujú aj v ostatných skúmaných krajinách: aspoň jednu z týchto teórií považuje za pravdivú 56 % opýtaných na Slovensku (a 28,9 % respondentov pokladá za pravdivé všetky tri výroky), v Maďarsku rovnako 56 % (a 25,8 % opýtaných pokladá za pravdivé všetky tri výroky), v Česku 54 % (a všetky tri pokladá za pravdivé 23,7 % respondentov) a 48 % v Poľsku (a všetky tri pokladá za pravdivé 20,6 % respondentov).

Najrozšírenejšie antivedecké konšpirácie:

Väčšina výskumov verejnej mienky, ktoré sa týkajú volebných preferencií alebo politických otázok je zmanipulovaná.

Liek na rakovinu alebo iné závažné ochorenia už existuje, ale farmaceutické firmy nám to taja.

Globálne otepľovanie je výmysel.

Aspoň jedno z týchto troch tvrdení považuje za pravdivé 60 % opýtaných v Maďarsku (ale iba 5 % respondentov považuje všetky tri výroky za pravdivé), 55 % opýtaných na Slovensku (10 % považuje všetky za pravdivé), 51 % v Českej republike (6 % považuje všetky za pravdivé) a 47 % v Poľsku (7 % respondentov považuje  všetky za pravdivé).

Najrozšírenejšie protizápadné konšpirácie:

Biele kresťanské obyvateľstvo je zámerne nahrádzané migrantmi z nekresťanských krajín.

Mimovládne organizácie sú politickými agentmi Západu a pokúšajú sa nám nanútiť západnú kultúru.
Gender ideológia má za cieľ rozložiť morálku našej spoločnosti, potlačiť kresťanstvo a privodiť tak rozvrat Západu.
Spojené štáty americké v spolupráci s ukrajinskou vládou na území Ukrajiny prevádzkovali laboratóriá na výrobu zakázaných biologických zbraní.

Slováci najviac dôverujú konšpiračným teóriám, ktoré sa týkajú mimovládnych organizácií, „gender ideológie“ a biologických zbraní na Ukrajine, a českí respondenti zasa konšpiráciám o zámernej migrácii z nekresťanských krajín.

https://www.sav.sk/?lang=sk&doc=services-news&source_no=20&news_no=11756%22&fbclid=IwAR3lb1AC4JOQAdjRQEvXLJSxdzc9218n2oO-IH78Wag9R94xItMYHw0rCpk
Pridal klasik05 on 19/03/2024 12:46

Komentáre (77)

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 19/03/2024 06:48 :

Zase samá nevzedalanosť a nekulturnosť všade.
Podľa môjho odhadu ty sám máš nejaký problém so svojou vlastnou vzdelanosťou a rozhladom, a ich deficit nahradzuješ používaním umelej inteligencie,,, ktorá ti vygeneruje len to,  čo má naprogramované ti vygenerovať.

Potom do nemoty len opakuješ a kopiruješ a opakuješ a kopiruješ

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 19/03/2024 07:17 :

Slovo "konšpirácia", z lat. con + spirare = byť jedného ducha, jednej mysle, zhodovať sa, súhlasiť. Teda pôvodný význam je pozitívny, podobne ako kolaborácia (spolupráca).

Aby mohol niekto skúmať, koľko ľudí verí niečomu nepravdivému, musel by najprv sám vedieť odlíšiť pravdivé od nepravdivého.

Ale viac sem nemá význam písať, lebo tento blog asi časom zmizne aj s Klasikom.

klasik05 je odhlásený top klasik05 napísal dňa 19/03/2024 07:49 :

Misomiso

To nieje umelá inteligencia ale pasáže z článku ktorý som sem skopíroval a odkaz naň dal na koniec blogu. Jedna sa o výskum Sociologického ústavu.

Čo sa týka vzdelania a kultúry sám si  veľakrát dokázal, že si ideš na vlne konšpirácii. Dokonca že maš rasisticke a homofóbne myšlienky toto sa nedá klasifikovať inak ako zmes vlastnosti nekulturneho a nevzdelaneho jedinca.

Síce si sa chválil že čítaš veľa náučnej literatúry ale ako vidím siaháš len po kresťanskej literatúre, ktorá ti do reálneho života nič nedá, hlavne ak nemáš vzdelanie na to aby si týmto textom porozumel a tak si robis vlastne závery.

klasik05 je odhlásený top klasik05 napísal dňa 19/03/2024 07:55 :

Richard

No a čo tak použiť zdravý rozum?  Už len zo samotného zhrnutia týchto fráz ktorým niektorí jedinci veria v tomto článku je jasne že sú to nezmysly. Často ich hlásajú pofidérne stránky alebo politici ako Harabin či Blaha.

Treba vidieť aj širšie súvislosti kto a kde sa tieto konšpirácie najviac rozširujú. Ak je človek vzdelaný a kultúrny naozaj prijíma aj viac informácii s ktorými môže tieto konšpirácie porovnať a pochopiť aké sú to nezmysly.

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 20/03/2024 01:55 :

uz nadpis je mimo... najviac "konspiracii" som videl u vzdelanych...v demokratickom skolstve...

mistrz_leszek je odhlásený top mistrz_leszek napísal dňa 20/03/2024 02:22 :

Klasik, smutný chlapče, veď ti to už Rišo vysvetlil, čo také je konšpirácia. Mišovi garantuje právo surfovania na vlnách Listina Základných Práv a Slobôd, konkrétne článok 17/2 druhého oddielu.

Ten Mišov morálny poklesok, že sa "chválil", je polutovaniahodný. Ale, vezmi do úvahy svoje zločiny proti zdravému úsudku. Uplatni princípy humanizmu a zvyklé rešpektovanie náboženskej slobody, v súlade s každého vlastnou duchovnou skúsenosťou.

klasik05 je odhlásený top klasik05 napísal dňa 20/03/2024 04:14 :

mistrz
Lenže Richard ma myslenie deformované všelijakými Guru múdrosťami a duchovným celibátom. Tak veľmi je ponorený do bahna bludov až mu uniká podstata, že aj keď je pravda, že pôvodný význam slova môže byť pozitívny. V súčasnej dobe sa termín “konšpiračná teória” používa na označenie tvrdení ktoré sú v rozpore s všeobecne prijímanými alebo oficiálnymi vysvetleniami určitých udalostí.

Súhlasím, že je dôležité vedieť odlíšiť pravdivé od nepravdivého. To je presne cieľom projektu ktory som hore skopíroval - skúmať a analyzovať rôzne názory a teórie, ktoré sú v spoločnosti rozšírené, a poskytnúť ľuďom informácie.

Nerozdivel od jeho dušených odhadov a pocitov sú tieto analýzy dôkladné a objektívne.

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 20/03/2024 04:22 :

Klasik:

V súčasnej dobe sa termín “konšpiračná teória” používa na označenie tvrdení ktoré sú v rozpore s všeobecne prijímanými alebo oficiálnymi vysvetleniami určitých udalostí.
No ale veď tie takzvané "konšpiračné teórie" sú aj podľa toho výskumu SAV prijímané väčšinou obyvateľstva. Takže sú všeobecne prijímané. A podľa zásady demokracie by sa mali stať aj oficiálnymi.

Je to totiž presne naopak. Takzvané mienkotvorné médiá (sami sa tak výstižne nazývajú) nasilu pretláčajú menšinové názory, často konšpiratívneho rázu. Snažia sa z týchto pochybných názorov spraviť väčšinové a oficiálne platné, a to aj napriek tomu, že väčšina ľudí, zdá sa, už im neverí.

mistrz_leszek je odhlásený top mistrz_leszek napísal dňa 20/03/2024 04:30 :

klasik05 napísal dňa 20/03/2024 04:14: Lenže Richard ma myslenie deformované...


Áno, má ho deformované, ale ja, zo svojej funkcie rytiera Rádu Ozubeného Kolesa, podporujem jeho právo na odpor, podla článku 23 druhého oddielu Listiny Základných Práv a Slobôd. V zmysle toho, čo ti práve vyššie Richard vysvetlil, sa snažíš rozložiť demokratický poriadok, ku ktorému sa naša Slovenská Republika, ako jeden z civilizovaných štátov, zaviazala.

klasik05 je odhlásený top klasik05 napísal dňa 20/03/2024 04:35 :

Parabormalne presvedčenia nám dávajú ilúziu kontroly nad dôležitými udalosťami v našich životoch, ktoré sami nedokážeme ovplyvniť. Napríklad v prípade tragickej udalosti, ako je úmrtie v rodine, je pre nás jednoduchšie uveriť tomu, že k nej došlo zo síce nadprirodzených, ale predvídateľných príčin - ako zakliatia, smoly, či Božej vôle - ako uveriť, že ide jednoducho o zhodu náhod, resp. komplikovanú spleť dôvodov, čo je mimo našej kontroly. Pripustiť, že mnoho udalosti vo svojom živote nevieme ovplyvniť. Lepšie ako bezmocnosť je potom veriť, že udalosti okolo nás majú svoj pôvod v pôsobení mágie, duchov, Boha a že tieto príčiny sa dajú predvídať pomocou horoskopov, astrológie, vešteniu, napriek tomu, že veda nikdy nepreukázala účinnosť týchto praktik, či nájsť dôkaz o existencii paranormálnych javov.

- z knihy Prečo ľudia veria nezmyslom - psychológia

mistrz_leszek je odhlásený top mistrz_leszek napísal dňa 20/03/2024 05:03 :

klasik05 napísal dňa 20/03/2024 04:14: Lenže Richard ma myslenie deformované všelijakými Guru múdrosťami a duchovným celibátom.


Richard, čo je to duchovný celibát, o čom to ten Klasik píše?

klasik05 je odhlásený top klasik05 napísal dňa 20/03/2024 05:07 :

No ale veď tie takzvané "konšpiračné teórie" sú aj podľa toho výskumu SAV prijímané väčšinou obyvateľstva. Takže sú všeobecne prijímané. A podľa zásady demokracie by sa mali stať aj oficiálnymi.

Je to totiž presne naopak. Takzvané mienkotvorné médiá (sami sa tak výstižne nazývajú) nasilu pretláčajú menšinové názory, často konšpiratívneho rázu. Snažia sa z týchto pochybných názorov spraviť väčšinové a oficiálne platné, a to aj napriek tomu, že väčšina ľudí, zdá sa, už im neverí.


Vám ale uniká podstata, znova sa ukazuje, že namiesto toho aby ste veci skúmali a premýšľali uspokojíte sa s plytkými názormi, ktoré vám proste vyhovujú.
Demokracia neznamená, že väčšina má vždy pravdu, je o rešpektovaní práv a názorov všetkých, ale konšpiračné teórie sú založené na neoverených informáciách.

Aj keď mnoho ľudí môže v tieto teórie veriť, neznamená to, že by mali byť oficiálne uznané. U nás je to hlavne ukážka zanedbanosti školstva po niekoľko generácii. Zabudlo sa na význam vzdelávania a kritického myslenia v boji proti šíreniu konšpiračných teórií.

Je veľa myšlienok, ktoré sú všeobecne uznávané, ale v skutočnosti ide o omyly.
Napríklad, niektorí ľudia stále veria, že slnko obieha okolo Zeme, hoci to bolo vedecky vyvrátené.


Že, veľký čínsky múr je jediná ľudskou rukou vyrobená štruktúra viditeľná z vesmíru.

Alebo mylná predstava, že ľudia používajú len 10% svojho mozgu.

Dokonca aj niektoré náboženské príbehy, ako je príbeh Adama a Evy, sú často chápané doslovne. No nikdy sa to na školách nevyučovalo, nie sú považované za vedecké fakty a preto nie sú súčasťou vedeckého vzdelávania.

A mnoho vašich periel pri povyšovaní sa nad ženské pohlavie tiež patrí do tohto rebríčka. Ako aj reči o duchovne, Ukrajine, očkovaní a podobne.

klasik05 je odhlásený top klasik05 napísal dňa 20/03/2024 05:20 :

mistrz

Duchovný celibát je to čo máš napísane v profile:

Mala by si vedieť spraviť účes a najlepšie zakryť vlasy, ak už bude zadaná. S tým nech počíta, to na začiatok. Tento inzerát je medzi dospelými ľuďmi, tak nech je zorientovaná. Keď sa tu už hrajú na kresťanov...

Niesom vakcinovaný a vezmem do úvahy iba nevakcinovanú a zdravú ženu. Zdravú, ktorá neberie tabletky na hlavu.

Tej ovci na fotke som sám podrezal hrdlo, vlastnoručne ju zavesil za zadné nohy, stiahol jej kožu a rozporcoval ju. Nehodí sa ku mne žena nevďačná za koláčik či občasný kus mäsa, majúca problém s trochou cukru či živočíšnych bielkovín, zatiaľčo sa trávi antikoncepciou a antidepresívami.


Doslova a do písmena sú tu zhrnuté názory primitíva ktorý si buď robí nevhodnú srandu, alebo ak to myslí vážne tak je úbožiak, ktorý bude ženám skôr na smiech ako niečím príťažlivým.

Názor, že žena by mala vedieť spraviť účes a zakryť vlasy, ak je zadaná, je založené na stereotypoch a predsudkoch.

Ak niekto napíše, že berie do úvahy iba nevakcinovanú a zdravú ženu, ktorá neberie tabletky na hlavu, je diskriminačné.

Celé je to znevažujúce, urážlivé a diskriminačne. Ak nezmeníš svoje správanie, riskuješ izoláciu a stratu rešpektu od ostatných.

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 20/03/2024 05:26 :

Klasik:

Ak niekto napíše, že berie do úvahy iba nevakcinovanú a zdravú ženu, ktorá neberie tabletky na hlavu, je diskriminačné.
Áno, správne by mala voľba partnerky prebiehať vo verejnom a transparentnom výberovom konaní. smile

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 20/03/2024 05:33 :

Mistrz Leszek:

Richard, čo je to duchovný celibát, o čom to ten Klasik píše?
No to ja netuším, odkiaľ to vycucal. Ale možno on má duchovný celibát, t. j. že sa zriekol svojho ducha.

klasik05 je odhlásený top klasik05 napísal dňa 20/03/2024 05:41 :

Richard

Beriem za dobre znamenie ak je toto jedine na čo dokážeš reagovať, možno iným to čo som napísal pomôže odpútať sa od konšpirácii ktoré ničia našu krajinu.

Svojho ducha ničiš skôr ty, svojim priživovani konšpirácii a extrémov. Namiesto toho aby si svoju myseľ rozvíjal ju takto deformuješ.

mistrz_leszek je odhlásený top mistrz_leszek napísal dňa 20/03/2024 05:45 :

klasik05 napísal dňa 20/03/2024 05:20: Duchovný celibát je to čo máš napísane v profile: ...


Tvoje myslenie je deformované, ak vytváraš tak nezmyselné pojmy.

Ale čo Richard, čím sa odpísal on? Alebo je to len klasické osočovanie?

Ty pri výbere ludí nediskriminuješ / nerozlišuješ? Snažíš sa miešať do môjho súkromia , v rozpore s článkom 10/2 prvého oddielu Listiny Základných Práv a Slobôd, alebo ma obmedzovať na slobode vyznania, v rozpore s článkom 15/1 jej prvého oddielu? Čo mám v profile je časť zásad mojej viery a presvedčenia, na ktoré som hrdý.

Naposledy upravil mistrz_leszek dňa 2024-03-20 17:46 GMT

mistrz_leszek je odhlásený top mistrz_leszek napísal dňa 20/03/2024 05:48 :

richard768 napísal dňa 20/03/2024 05:33: No to ja netuším, odkiaľ to vycucal. Ale možno on má duchovný celibát, t. j. že sa zriekol svojho ducha.


Tak to bude, klasické osočovanie somatika (viz gnostická kategorizácia ludstva na tri skupiny).

Naposledy upravil mistrz_leszek dňa 2024-03-20 17:49 GMT

klasik05 je odhlásený top klasik05 napísal dňa 20/03/2024 06:27 :

mistrz


Aj keď každý má právo na svoje názory a presvedčenia, mal by si si uvedomiť, že tieto názory a presvedčenia by nemali byť použité na diskrimináciu alebo urážanie iných. Sloboda prejavu a náboženské presvedčenie sú základné ľudské práva, ale nemali by byť zneužívané na šírenie nenávisti a diskriminácie.

Je to v rozpore so základnými ľudskými právami.

mistrz_leszek je odhlásený top mistrz_leszek napísal dňa 20/03/2024 06:50 :

klasik05 napísal dňa 20/03/2024 06:27: Aj keď každý má právo na svoje názory a presvedčenia, mal by si si uvedomiť, že tieto názory a presvedčenia by nemali byť použité na diskrimináciu alebo urážanie iných. Sloboda prejavu a náboženské presvedčenie sú základné ľudské práva, ale nemali by byť zneužívané na šírenie nenávisti a diskriminácie. Je to v rozpore so základnými ľudskými právami.


Snáď nechceš tvrdiť, že za tvoj posratý život môže diskriminácia ťa luďmi zo Zoznamka. Veď, mi ťa máme radi, staráš sa nám o zábavu celé popoludnie.

mistrz_leszek je odhlásený top mistrz_leszek napísal dňa 20/03/2024 08:17 :

klasik05 napísal dňa 20/03/2024 05:20: Názor, že žena by mala vedieť spraviť účes a zakryť vlasy, ak je zadaná, je založené na stereotypoch a predsudkoch.


Nezakryté ženy sú ako cukríky bez staniolu, lákajú muchy a baktérie, špinia sa. Ale zabalené sladkosti ostávajú neporušené. Tak to chápe celé kultúrne ludstvo.

klasik05 je odhlásený top klasik05 napísal dňa 20/03/2024 08:26 :

mistrz

Možeš sa tu paprčiť koľko chceš, ale pravdou ostáva, že aj tvoj postoj k ženám odzrkadľuje tvoju hodnotu a to aký si človek.

Ak očakávaš poslušnosť a submisívnosť bez ohľadu na pocity, názory alebo potreby ženy, je to znakom nezdravého vzťahu.

klasik05 je odhlásený top klasik05 napísal dňa 20/03/2024 08:34 :

Nezakryté ženy sú ako cukríky bez staniolu, lákajú muchy a baktérie, špinia sa. Ale zabalené sladkosti ostávajú neporušené. Tak to chápe celé kultúrne ludstvo.



Nie takto to vnímajú iba fanatici. Žena má právo obliekať sa ako len chce, ani tebe nikto nenúti nosiť zahalenú bradu či vlasy. Tak to nemôžeš vyžadovať od žien. Tvrdenie, že ženy by mali byť “zabalené”, aby zostali “neporušené”, narušuje ich právo na slobodu voľby. Ženy by mali mať právo rozhodovať o svojom vzhľade a oblečení bez toho, aby boli stigmatizované alebo diskriminované.

ferdamravec je odhlásený top ferdamravec napísal dňa 20/03/2024 08:45 :

Milý klasiku05. Je chválihodné, že se snažíš dovzdělat místní návštěvníky blogu, ale tvoje snaha bude marná. Fanatiky nepřesvědčíš. Zde to funguje tak, že někdo nadnese nějaký fejk (fake news), místní komunita si ho pochválí a drsně odsoudí všechny, kdo s ním nesouhlasí. Jistě ne se vším, co píšeš souhlasím, třeba že "...siaháš len po kresťanskej literatúre, ktorá ti do reálneho života nič nedá..." úplně nesedí, protože křesťanství formovalo kulturu hlavně v Evropě nejméně od začátku středověku... a úvahy npř. křesťanských filozofů jsou celosvětově přijímány. Ale zase postřeh, že konšpirácie ničia našu krajinu je jasný. Úchylky o "zakrytí vlasů" a "zdravé neočkované ženě" jsou tak mimo, že je netřeba komentovat. Přeji hodně štěstí a sil v "házení hrachu na zeď" :-)

mistrz_leszek je odhlásený top mistrz_leszek napísal dňa 20/03/2024 08:49 :

Ja niekoho nútim? To ty sa tu všetkým nanucuješ. Na vraj katolícku stránku, si prišiel so svojim militantným ateizmom. Trocha sebareflexie, chlapče.

ferdamravec je odhlásený top ferdamravec napísal dňa 20/03/2024 10:11 :

Inu, choď sa pozrieť na letné kúpalisko, Tam nájdeš veľa žien, ktoré ešte namajú zakryté hlavy. Iste uspeješ v nájdení tej pravej.:ucensorcrydoh

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 21/03/2024 08:13 :

Čo sa týka oblečenia žien, táto otázka si vyžaduje isté vysvetlenie. Aj u nás bolo kedysi zvykom, že vydaté ženy si zakrývali vlasy čepcom (šatkou) a chodili oblečené menej vyzývavo. Dôvody ležia v oblasti jemnohmotnej fyziky.

Malé deti tušia, že keď sa na niekoho dívajú, tak ony vysielajú lúč smerom na objekt. Až rodičia alebo učitelia im potom „vysvetlia“, že je to naopak, že svetelný lúč sa odráža od objektu do oka. Avšak napríklad pokusy Ruperta Sheldrakea ukazujú, že aj to prvé je pravda. Niektorí ľudia dokážu vycítiť, keď sa na nich niekto odzadu díva (teda keď to nemôžu postrehnúť fyzickým zrakom).

Pozorovanie objektu je preto v jemnohmotnej oblasti aktívny proces, kedy aura pozorovaného je zasiahnutá časťou duševného tela pozorujúceho. Ak je teda žena vystavená chtivým pohľadom mužov, má to vplyv na jej duševné telo. A toto jej duševné telo potom podľa zákona rovnorodosti priťahuje na svet dušu dieťaťa, ktoré sa má narodiť. Preto sa tradične vedelo, že istá ochrana duševného tela, zvlášť u vydatých žien, je potrebná.

Na druhej strane, nie je celkom účelom, aby takýto model ochrany zvonka zostal trvalý. Jednak by človek mal posilňovať svoju ochranu zvnútra (do silne vyžarujúcej, duchom preniknutej aury sa nežiadúce vplyvy zvonka nedostanú). A tiež, duševné sklony ľudí by sa mali posúvať od zvieracích k ľudským, ušľachtilejším, pred ktorých pôsobením na ostatných už ochrana nie je potrebná. Podobne, ako dnes už pri prechádzke v lese nemusíme nosiť pri sebe zbraň na obranu pred zbojníkmi.

Zaujímavé je, pre porovnanie a na popremýšľanie, že u prírodných národov muži aj ženy často chodia polonahí a vôbec im to nevadí.

klasik05 je odhlásený top klasik05 napísal dňa 21/03/2024 08:33 :

Richard
práve predviedol prečo je tak veľa Slovákov schopných veriť v často nezmyselné hoaxy a prečo ich úroveň vzdelania a prehľadu neuniesla obdobie pandémie a spadli do bahna konšpirácii.

Asi každý odstavec Richardovho príspevku je založeným na ezoterických bludoch ktoré nie sú ničím podložené ani overiteľne. Zmysel môžu dávať len niekomu s klapkami na očiach neochotného pozrieť sa mimo svojho zorného poľa.
Tak rozoberme si ich po kúsku:

Oblečenie žien a jemnohmotná fyzika:
Tvrdenie, že oblečenie žien má vplyv na ich duševné telo a na dušu ich budúceho dieťaťa, je založené na konceptoch, ktoré nie sú podložené empirickými dôkazmi. Vedecká metóda vyžaduje, aby boli tvrdenia podložené dôkazmi, ktoré môžu byť overené a opakovane testované. Bez takýchto dôkazov sa tieto tvrdenia považujú za neoverené.

Pokusy Ruperta Sheldrakea:

jedná sa o kontroverzného veda, ktorý navrhol teóriu “morfných polí”. Táto teória nie je všeobecne akceptovaná vedeckou komunitou, pretože jej predpoklady a dôsledky nie sú v súlade s aktuálnym pochopením fyziky a biológie.

Pozorovanie a duševné telo:

opäť založené na konceptoch, ktoré nie sú podložené empirickými dôkazmi.

klasik05 je odhlásený top klasik05 napísal dňa 21/03/2024 08:37 :

Komplexné problémy často vyžadujú komplexné riešenia, ktoré môžu byť ťažké pochopiť. Neoverené informácie alebo konšpiračné teórie často ponúkajú jednoduché vysvetlenia, ktoré môžu byť lákavé.

Ľudia nebuďte leniví a používajte mozog, lebo pre svoju pohodlnosť a zaslepenosť ponúknete túto krajinu politikom ktorí budú využívať váš strach a hnev z umelo vytvorených nepriateľov ako to robí teraz Fico, Pellegrini a spol. naučenými frázami ktorým sami neveria no vedia, že je to presne to čo ich nevzdelaný a nekultúrny volič chce počuť. Konšpirácie sú živnou pôdou preto aby mohli kradnúť, podvádzať a prispôsobovať si zákony či očierňovať média ktoré na ich zverstvá upozornia.

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 21/03/2024 09:52 :

Klasik, vyjadruješ sa k veciam, o ktorých nič nevieš. Nejaké sekundové gúgl-argumenty staviaš voči rokom štúdia a zaoberania sa. Poznanie sa začína živým záujmom, tak nech sa páči, môžeš aj ty začať.

klasik05 je odhlásený top klasik05 napísal dňa 21/03/2024 10:04 :

Vyjadrujem sa len k tomu čo si tu napísal a faktom ostáva že sú to ezotericke keci bez dôkazov.

Ako keby tebe niekto povedal, že sa maš ostrihať lebo dlhé vlasy spôsobujú, že aura okolo teba vyvoláva u iných podvedome z teba dojem zženštilosti, jemnosti a tď.

Fakt je to presne to isté, nemôžeme prijať konšpiračné teórie, ktoré nie sú postavne na overených faktoch, tak isto ako sa ľudia nemôžu riadiť ezoterickými pseudo žvastami.

Doba napreduje a je choré čakať že ženy budú nosiť na hlavách šatky, alebo v letných horúčavách schovávať svoje tela kvôli rečiam o aure či zastaralým kresťanským dogmám.

Naposledy upravil klasik05 dňa 2024-03-21 10:12 GMT

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 21/03/2024 10:12 :

Klasik:

Ako keby tebe niekto povedal že sa maš ostrihať lebo dlhé vlasi spôsobujú že aura okolo teba vyvoláva u iných podvedome z teba dojem ženskosti.
Ale veď to viem. Treba mať poznanie a potom sa podľa toho zariadiť. Ak ale nejaký druh poznania len paušálne odmietaš, tak zostaneš natvrdlý, čo je škoda.

Ja som ani nenapísal, že ženy majú nosiť šatky. Len, že by sme mali vedieť o tých jemnohmotných, duševných skutočnostiach. Pokusy na to existujú, ak by si sa zaujímal. Ak sa o to nezaujímaš, tvoja vec. Ale potom neodsudzuj tých, ktorí majú poznanie presahujúce tvoje schopnosti.

Naposledy upravil richard768 dňa 2024-03-21 10:16 GMT

klasik05 je odhlásený top klasik05 napísal dňa 21/03/2024 10:14 :

Občas je lepšie nemať poznanie ako za poznanie považovať lož.

klasik05 je odhlásený top klasik05 napísal dňa 21/03/2024 11:14 :

Ale veď to viem.


Práveže nevieš, to čo som napísal je totálna kravina. Dĺžka vlasov neurčuje tvoju hodnotu ani to aký si muž. Je to povrchnosť takto niekoho hodnotiť.

To iste je choré ak niekto rieši že si žena znásilnenie zaslúžila lebo nebola poriadne oblečená.
Alebo že je spôsob obliekania má kvôli uchýlom čo ju očumuju vplyv na jej dieťa ktoré možno bude mať alebo nebude podľa toho ako sa rozhodne a kedy sa rozhodne.

mistrz_leszek je odhlásený top mistrz_leszek napísal dňa 21/03/2024 01:54 :

ferdamravec napísal dňa 20/03/2024 08:45: Úchylky o "zakrytí vlasů"...


Napísal katolík? Úchylné ako celá svätá rodina. Úchylné ako všetci nasledovníci Abraháma. Úchylné aj ako celý zvyšok normálneho ľudstva.

Vieš ako si dopadol, ale nedovidíš aby si zastal vlastné záujmy. Namiesto toho promuješ akési svojhlavé ľudstvo prebytočných, z kúpaliska.

mistrz_leszek je odhlásený top mistrz_leszek napísal dňa 21/03/2024 02:04 :

Prorokove slová zo zbierky hadítov: v posledných dňoch budú ľudia nosiť hudbu v ušiach a ženy budú chodiť nahé.

Nikde som tiež nepísal nič o nútení, ani o čakaní na to že sa nejaké ženy zmenia. Zdá sa mi, že ani Richard nič také nepísal. To len vy dvaja sa neviete vymaniť z kategórií rozpustilosti alebo nanútenia. V záujme prežitia celkov, tak prosté ľudstvo, v rôznych historických obdobiach, potrebovalo radikálnejšie náboženské formy nanucovania. Samému mi je to proti srsti a mám iné na práci. Ale, Boh vie najlepšie. Inšallah.

teurg11 je prihlásený top teurg11 napísal dňa 21/03/2024 04:09 :

mesijé

len pripomínam, že rytier rádu ozubeného kolesa by nemal diskutovať s klepetami typu 05.

ferdamravec - tebe len odkazujem že hovno sranda bez legrace

teurg11 je prihlásený top teurg11 napísal dňa 21/03/2024 04:15 :

ešte zacitujem zo zbierky výrokov debila :

Dĺžka vlasov neurčuje tvoju hodnotu ani to aký si muž.

klasik05 je odhlásený top klasik05 napísal dňa 21/03/2024 04:21 :

teurg11

Tentokrát to odignorujem, ale ak do budúcna nepoužiješ na písanie mozog tak tvoje komentáre vymažem. Píšeš ako rozmaznané, arogantné decko ktoré prišlo urážať ostatných aby si niečo kompenzovalo.

Môžeme len hádať čo všetko si takýmito výstupmi potrebuješ kompenzovať ty.

Naposledy upravil klasik05 dňa 2024-03-21 19:18 GMT

mistrz_leszek je odhlásený top mistrz_leszek napísal dňa 21/03/2024 10:19 :

richard768 napísal dňa 21/03/2024 08:13: Zaujímavé je, pre porovnanie a na popremýšľanie, že u prírodných národov muži aj ženy často chodia polonahí a vôbec im to nevadí.


Ak dovolíš, Richard. Prvé tri odseky tohoto príspevku majú svoj prínos do úvah na tú tému. Hoci, sám by som kládol dôraz na takpovediac hmatatelnejšie aspekty - "attention whoring", prízemné motivácie a následné pokrivenie charakteru, následky nepriznávania si aj našej sexuálnej povahy na pozadí najrôznejších motívov, strata orientácie v spoločnosti bez konvencií, vulgárny nevkus a zhovaďovanie sa žien.

Vo štvrtom odseku sa mi javí klúčovým zvrat "by mali" - prianie je tu otcom myšlienky. Ludstvo sa ani nezačalo (Friedrich Nietzsche). Je prezieravé, a čoraz viac bude, nosiť aj tú zbraň na obranu pred zbojníkmi.

K piatemu odseku, niekolko poznámok. Z istého konkrétneho pohladu, nevadí ani u nás. Od žien sme prizvyčajovaní na všetko. Dnes sa už dá hladieť na nahú ženu ako na mačku križujúcu cestu - bez akejkolvek príťažlivosti. Dá sa hovoriť o kastrácii moderného ludstva, a to o kastrácii jeho ženského pohlavia. V tomto zmysle sa dá tiež inak uvažovať o takzvaných prírodných národoch, z ktorých mnohé sú vlastne reliktmi dávno zaniknutých civilizácií, upadlými zvyškami niekdajšej velkosti, zdegenerovaným ludstvom. Tam nás vedie naše zdivočenie. A možno nižšie, pretože z väčšej výšky sa nižšie padá.

klasik05 je odhlásený top klasik05 napísal dňa 21/03/2024 11:24 :

Tu si môžete pozrieť ako extrémne myslenie a nalepenie sa na nezmyselne konšpirácie láka do politiky a na vysoké funkcie  čoraz extrémnejších ľudí priživujucich sa na konšpiráciách nevzdelanych ľudí.  Do nedávna chcel vystúpiť z NATO a EÚ iba rasista a pomýlenec Kotleba, teraz sú tam už 4 ktorí majú takéto nebezpečne reči.

https://m.youtube.com/watch?v=2CnvWAmDKHg&pp=ygUSdGF6a3kgdHl6ZGVuIGd1bGlr

Naposledy upravil klasik05 dňa 2024-03-21 23:26 GMT

mistrz_leszek je odhlásený top mistrz_leszek napísal dňa 21/03/2024 11:49 :

klasik05 napísal dňa 21/03/2024 11:24: Do nedávna chcel vystúpiť z NATO a EÚ iba rasista a pomýlenec Kotleba, teraz sú tam už 4 ktorí majú takéto nebezpečne reči.


Ak len to, že nás chce niekto vyviesť od tých vojnových štváčov... S politikou pokoj ale, prestaň.

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 22/03/2024 12:01 :

Mistrze Leszku, zaujímavý pohľad na tie prírodné národy. Matne si spomínam, že niekde som podobné už počul. Môžu byť upadlými zvyškami dávnych civilizácií. A tiež vraj, niektorí z týchto civilizácií dosiahli už duchovný stupeň, kedy sa viac nemusia vteľovať na Zemi. Teda Zem ako miesto vzostupu i pádu, neustáleho triedenia ľudských duchov.

mistrz_leszek je odhlásený top mistrz_leszek napísal dňa 22/03/2024 12:08 :

Klepeto tu niečo povytínalo. Zachránil som čo som mohol.

klasik05 je odhlásený top klasik05 napísal dňa 22/03/2024 06:08 :

Áno bezobsažné komentáre ktoré len niekoho urážajú vymazávam.

klasik05 je odhlásený top klasik05 napísal dňa 22/03/2024 06:50 :

Téma o vystúpení z EÚ a NATO je tiež v podstate priživovaná nevzdelancami bez prehľadu ktorí si neuvedomujú skutočné následky tohto činu. Nameisto reálnych následkov tak hovoria o konšpiráciách ktoré síce dobré znejú ale nie sú pravdivé.

Aké by to ale malo reálne následky? :

NATO a EÚ poskytujú Slovensku ochranu a bezpečnosť. Ak by Slovensko opustilo tieto organizácie, bolo by zraniteľné voči vonkajším hrozbám.

V súčasnosti Rusko vykazuje agresívne správanie, napríklad voči Ukrajine. Bez podpory NATO a EÚ by Slovensko mohlo čeliť väčšiemu tlaku zo strany Ruska, ktoré sa netají chuťou ďalšieho postupu na západ.


Vystúpenie z EU by malo negatívny vplyv na obchodné vzťahy so zahraničnými firmami, pre mnoho svetových značiek by zrazu nebolo lukratívne ani bezpečné otvárať na Slovenku svoje pobočky, kvôli čomu by mnoho ľudí prišlo o zamestnanie.

EÚ a NATO podporujú demokraciu a právny štát. Vystúpenie by ohrozilo politickú stabilitu.

...a tak ďalej

klasik05 je odhlásený top klasik05 napísal dňa 22/03/2024 06:56 :

Sexualita je prirodzenou súčasťou ľudského života a má mnoho dôležitých funkcií.
Cirkevné učenie o sexualite môže byť pre niektorých ľudí užitočné a zmysluplné, ale je dôležité si uvedomiť, že môže mať aj negatívne dôsledky. Napríklad stigmatizácia žien alebo obmedzovanie ich role na rodičovstvo môže byť škodlivé.


Každý má právo na vlastnú sexualitu a na to, aby bol rešpektovaný a chránený pred diskrimináciou a násilím. To zahŕňa právo na sexuálne vzdelávanie, prístup k sexuálnemu a reprodukčnému zdravotníctvu a právo na slobodu sexuálnej orientácie a rodovej identity.

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 22/03/2024 11:23 :

Klasik:

NATO a EÚ poskytujú Slovensku ochranu a bezpečnosť. Ak by Slovensko opustilo tieto organizácie, bolo by zraniteľné voči vonkajším hrozbám.
Iba opakuješ naučené frázy. Keby si sa pozrel kriticky na realitu, zrátal si dve a dve, možno by si zistil, že je to skôr naopak. Na porovnanie ti dávam podobné tvrdenie: výroba liekov je zárukou zdravia.

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 22/03/2024 11:40 :

na podobnej "logike" taki ludia funguju...smutne....a symtomaticke... Chesterton sa nemylil...ludstvo osprostelo... ale IQ rastie...

klasik05 je odhlásený top klasik05 napísal dňa 22/03/2024 11:51 :

Iba opakuješ naučené frázy. Keby si sa pozrel kriticky na realitu, zrátal si dve a dve, možno by si zistil, že je to skôr naopak. Na porovnanie ti dávam podobné tvrdenie: výroba liekov je zárukou zdravia.


Je to celkom zaujímavé ako fungujú konšpirácie však? Donútia ťa myslieť si že ostatný opakujú naučené frázy ale ako je to naozaj?

Konšpirácia ťa núti veriť, že je naučená fráza niečo čo sa dá dokázať a overiť lebo faktom je, že tieto organizácie poskytujú ochranu a bezpečnosť svojim členom. Napríklad, NATO sa zaviazalo k princípu kolektívnej obrany, čo znamená, že útok na jeden členský štát je považovaný za útok na všetky. Inak by nič nebránilo Rusom pokračovať za hranice Ukrajiny.

EÚ poskytuje politickú a ekonomickú stabilitu, ktorá tiež prispieva k bezpečnosti.


Nastane druhej, zas sám nekriticky veríš konšpiráciám ktorých zmysel je práve v opakovaní a opakovaní nepodložených fráz. Dojmov, poloprávd, zovšeobecňovaní.

klasik05 je odhlásený top klasik05 napísal dňa 22/03/2024 11:59 :

Pravda, ktorá je podložená dôkazmi, nie je klamstvo, aj keď sa nám nemusí páčiť alebo s ňou nemusíme súhlasiť.

Na druhej strane, konšpiračné teórie často fungujú na princípe opakovania fráz bez skutočných dôkazov. Je ľahké uveriť niečomu, čo sa neustále opakuje, ale to ešte neznamená, že je to pravda.
Napríklad:
“NATO a EÚ sú nástroje Nového svetového poriadku na kontrolu národov.”
“Očkovanie je spôsob, ako vlády sledujú občanov prostredníctvom mikročipov.”
“Existuje globálna agenda na presadzovanie LGBT práv s cieľom zničiť tradičné hodnoty.”

...toto sú dookola opakované frázy no ničím nepodložené a neoverené.
Prečo v nich tak ľahko a lákavo ľudia uveria?

Konšpiračné teórie často ponúkajú jednoduché vysvetlenia zložitých svetových udalostí a ľudia sú lenivý premýšľať alebo prevziať zodpovednosť.

Veriť v konšpiračné teórie môže dať ľuďom pocit, že majú prístup k “tajnej” alebo “zakázanej” informácii, zrazu sa aj nevzdelanec môže vyjadrovať k zahraničnej politike alebo medicíne.

Samozrejme tieto teórie môžu aj vytvárať silné spoločenstvá medzi tými čo im uveria.

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 22/03/2024 12:07 :

Z dufam maju zratane dve a dve...uloha certovych spolkov ako nato(symboly a znacky pozname...masonske dietatko)nas tahaju kdesi... do...

rusko sa bude branit...aj preventivnym uderom....moze sa citit ohrozene... kto je tu vojnovy stvac?

ale Z vedia ze ide len o hry...kto ma navrch? atlantici ci euroazijci? tiez ten treti... kde sa dvaja biju...nosati to dobre rozohrali... za svetovy mier budeme kolenackovat...vzdame sa certa diabla za svetovy mier...padne vsetko... sloboda... ludske prava... ale bude mier, chlieb a hry... Anti ony ma byt peacemaker...

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 22/03/2024 12:12 :

Klasik:

Konšpirácia ťa núti veriť, že je naučená fráza niečo čo sa dá dokázať a overiť lebo faktom je, že tieto organizácie poskytujú ochranu a bezpečnosť svojim členom.
Ale ja nehovorím o tom, čo má niekde nejaká organizácia napísané na papieri, ale o tom, aká je realita. Pred EÚ sme mali dostatok vlastných potravín, dnes sme závislí od dovozu. Pred EÚ sa stavalo a budovalo, dnes sa bez eurofondov ani lístok na strome nepohne. NATO bombardovalo Srbsko, zabili aj mnohých tam žijúcich Slovákov. Rakúsko a Švajčiarsko majú vlastnú armádu, akú sme mali pred NATO aj my. Dnes je naša bezpečnosť závislá od cudzích mocenských záujmov, ktoré nevieme ovplyvniť. To sú všetko overiteľné fakty.

klasik05 je odhlásený top klasik05 napísal dňa 22/03/2024 12:26 :

Richard

Ale ja nehovorím o tom, čo má niekde nejaká organizácia napísané na papieri, ale o tom, aká je realita. Pred EÚ sme mali dostatok vlastných potravín, dnes sme závislí od dovozu. Pred EÚ sa stavalo a budovalo, dnes sa bez eurofondov ani lístok na strome nepohne. NATO bombardovalo Srbsko, zabili aj mnohých tam žijúcich Slovákov. Rakúsko a Švajčiarsko majú vlastnú armádu, akú sme mali pred NATO aj my. Dnes je naša bezpečnosť závislá od cudzích mocenských záujmov, ktoré nevieme ovplyvniť. To sú všetko overiteľné fakty.


Súhlasím, že je dôležité skúmať realitu a nie len to, čo je napísané na papieri. Ale tvoje argumenty berú do úvahy len časť obrazu.

Napríklad, je pravda, že Slovensko je teraz viac závislé od dovozu potravín, ale to je čiastočne výsledkom globalizácie a zmeny v poľnohospodárskych praktikách, nie len členstva v EÚ.

Podobne, NATO bombardovalo Srbsko, ale to bolo v reakcii na humanitárnu krízu a etnické čistky, nie ako akt agresie. Srbské sily boli obvinené z etnických čistiek proti albánskej väčšine v Kosove, bez zásahu NATO by konflikt pokračoval ešte dlhšie, čo by viedlo k ďalším stratám na životoch.

Rakúsko a Švajčiarsko majú vlastné armády, ale tiež sú členmi medzinárodných bezpečnostných organizácií a majú dohody o obrane so svojimi susedmi. Bezpečnosť je vždy závislá od vonkajších faktorov, či už je krajina členom NATO alebo nie.



Ja viem znie to nudne a zložito, práve preto dávajú ľudia prednosť jednoduchým a zovšeobecňujúcim konšpiráciám.  Je ale dôležité skúmať širší kontext a zvážiť všetky faktory, nie len tie, ktoré podporujú naše predstavy.

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 22/03/2024 04:04 :

Podobne, NATO bombardovalo Srbsko, ale to bolo v reakcii na humanitárnu krízu a etnické čistky, nie ako akt agresie. Srbské sily boli obvinené z etnických čistiek proti albánskej väčšine v Kosove, bez zásahu NATO by konflikt pokračoval ešte dlhšie, čo by viedlo k ďalším stratám na životoch.


Áno, ctihodne NATO humanitárne bombardovalo Srbsko, a medzi cieľmi boli aj Srbska televízia, rýchliky plné študentov, mosty v centrách miest a iné vojenské ciele, ako napríklad mesto Nový Sad, ležiaceho na opačnom konci Srbska ako leží Kosovo a plného obyvateľstva etnických slovákov.

Hento bolo správne a ctihodne a presne to isté čo spravil aj Putin, ale to už je zločinné a podlé!!! ,,, ako tvrdia kultúrni vzdelanci


Sa pamätám ako západný novinári celé dlhé týždne čakali kým Rusi niečo netrafia a raketa spadne do centra mesta, aby nafotili zo všetkých strán jeden kráter a následne to vydávali za krvilačnu genocídu,,, a kultúrni vzdelanci hneď boli morálne zhnusení.

Ale zase podobné zločinné akcie v pásme Gazy, ktoré sú ďaleko rozsiahlejšie a zničujucejšie, tie už zase nevyvolávaju žiadne morálne pohoršenie na ich vzedalanych a kultúrnych ksichoch.

Tie môžu vyvolať pohoršenie len u nekulturnych a hlúpych buranov, ktorí sú poväčšine politický negramotní a nevedia čo je to demokracia. (veď už aj hlupáci v Libyi a roľníci v Afganistane to vedia)

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 22/03/2024 04:24 :

Ja viem znie to nudne a zložito, práve preto dávajú ľudia prednosť jednoduchým a zovšeobecňujúcim konšpiráciám.  Je ale dôležité skúmať širší kontext a zvážiť všetky faktory, nie len tie, ktoré podporujú naše predstavy.


Podľa mňa to neznie nudne, ale je otravné a drzé, vždy a všade vnucovať svoju deviantnu a zvrhlú propagandu,,,, a nestále dookola tu blabotať o rôznych neexistujúcich kontextoch a zovšeobecňujucich účelových konšpiraciach a rôznych faktoroch,,, to možno na niekoho prostoduchejšieho aj spraví dojem, ale aj takému musí dôjsť keď to číta tridsiatretí krát, že je to len primitívny sofizmus, žonglovanie s pojmami, bezobsažna slovná ekvilibristika, sprostosti a autorova vizitka!

Naposledy upravil misomiso_ dňa 2024-03-22 16:26 GMT

klasik05 je odhlásený top klasik05 napísal dňa 22/03/2024 04:53 :

misomiso

Tu vidíš že ti čítanie svätých textov na ktoré nemáš vzdelanie aby si im porozumel ti nič nedá, je aj vidieť, že to z teba neurobí ani dobrého kresťana či človeka. Ak dokážeš obhajovať Putinovu politiku všetky knihy vyhoď a spáľ lebo ťa akurát oslepujú.

Ako som už písal zásah NATO v Srbsku bol reakciou na prebiehajúcu humanitárnu krízu. Srbské sily boli obvinené z etnických čistiek proti albánskej väčšine v Kosove. Tieto akcie zahŕňali mučenie, znásilňovanie, vraždenie, rabovanie a nútené presídlenie.

"Najznámejším príkladom genocídy je masaker v Srebrenici v júli 1995, kedy bolo zavraždených viac ako 8 000 bosniackych moslimských mužov a chlapcov. Tento masaker je považovaný za najväčšiu genocídu na európskej pôde od druhej svetovej vojny."

Áno pri bombardovaní NATO boli zasiahnuté aj civilné ciele ale bola to posledná možnosť ako zastaviť zverstvá ktoré sa tam diali. Podobne, použitie atómových bômb na Hirošimu a Nagasaki malo za cieľ ukončiť Druhú svetovú vojnu. Aj keď boli pri týchto útokoch zabití civilisti, odhaduje sa, že použitie atómových bômb zachránilo životy približne 30 miliónov ľudí, pretože skrátilo trvanie vojny a zabránilo potrebe invázie do Japonska, ktorá by pravdepodobne spôsobila ešte väčšie straty na životoch.

Zatiaľ čo zásah NATO viedol k ukončeniu genocídy a stabilizácii regiónu, Putinove akcie viedli k destabilizácii Ukrajiny a pokračujúcemu konfliktu. NATO sa snažilo konanie Srbska riešiť diplomaticky a zasiahlo až keď boli vyčerpané všetky možnosti. Putinovo rozhodnutie o invázii do Ukrajiny je považované za porušenie medzinárodného práva.

klasik05 je odhlásený top klasik05 napísal dňa 22/03/2024 04:56 :

Misomiso

to možno na niekoho prostoduchejšieho aj spraví dojem,


Lenže to čo píšeš len ukazuje že ty prostoduchý si, a nechávaš sa formovať práve ruskou propagandou a konšpiráciami. Trieskaš si kresťanské texty o hlavu v nádeji že to z teba robí dobrého človeka či posunie ťa to k Bohu? Potom si ale neuvedomuješ, že sa mu vysmievaš a všetko to čítanie je márne.
To čo tu predvádzaš a koho obhajuješ je na úrovni ako keby si si spieval modlitby popri tom ako by si kopal do nevinného človeka a veril že toto stačí na cestu do neba.
Pritom si sa len zlákal pozlátom a to hlavné gro ti ušlo.

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 22/03/2024 05:21 :

Klasik:

... použitie atómových bômb zachránilo životy približne 30 miliónov ľudí ...
Ako spieva Peter Nagy: "Poďme sa zachrániť!"

klasik05 je odhlásený top klasik05 napísal dňa 22/03/2024 05:24 :

Richard

Tvoj komentár je bezohľadný a nezmyselný. Na to že toľko píšeš o duši veľmi ti na nej nezáleží.

Ak na to nemáš reálne argumenty, tak nesúhlasíš len z princípu. Držíš sa nastavenia ktoré u teba vyformovali konšpirácie len kvôli emóciám nie pre overené a reálne fakty.

Naposledy upravil klasik05 dňa 2024-03-22 17:26 GMT

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 22/03/2024 06:08 :

Tieto akcie zahŕňali mučenie, znásilňovanie, vraždenie, rabovanie a nútené presídlenie.


A "spravodlivé" akcie ukronacistov navyše obsahovali aj upaľovanie (zaživa samozrejme)

A ešte "viac spravodlivejšie" akcie sionistov obsahujú vraždenie detí (podľa OSN zatiaľ síce len 15000 za štyri mesiace, ale číslo bude spravodlivo narastať)

Lenže to čo píšeš len ukazuje že ty prostoduchý si, a nechávaš sa formovať práve ruskou propagandou a konšpiráciami.


Ja sa formujem vlastným rozumom, teba formujú na to vyškolení a dobre platení.

Trieskaš si kresťanské texty o hlavu v nádeji že to z teba robí dobrého človeka či posunie ťa to k Bohu? Potom si ale neuvedomuješ, že sa mu vysmievaš a všetko to čítanie je márne.


Fabuluješ si svoje prostoduche sprostosti o mne len za účelom, aby si ty vyzeral pred svojím "auditóriom" lepšie ako ja. Otázka je, načo to pri svojej vysokej morálke, kulturnosti a vzedanosti potrebuješ? Veď to musia predsa "všetci uznať" aj bez tých tvojich primitívnych a sentimentalnych textovych výbuchov!

To čo tu predvádzaš a koho obhajuješ je na úrovni ako keby si si spieval modlitby popri tom ako by si kopal do nevinného človeka a veril že toto stačí na cestu do neba.


Spievanie panbožkovi a cestu do neba si nechaj pre mentálne rovnocenných kolegov, ktorí si myslia tak ako ty, že keď dvaja spravia jednu rovnakú vec, pôjdu za panbožkom do nebíčka a keď to isté spraví Putin, tak ten už pôjde inde, lebo si to ty povedal.

Putin nie je žiadny svätec, je to taký istý podliak, ako aj Biden, alebo Netanjahu.
Lenže on sa už stal symbolom odporu proti tvojím pánom!!!
A toto uznáva celý nekulturny a nevzdelany svet!!!

A ja s nimi stým, že ani tak nie Putin osobne, ale Rusko ako celok.
Ja tu neblahorečim Putinovi, ani nežerem jeho propagandu, tak ako ty tu svoju zvrhlú. Lenže to ty nedokážeš ani len pochopiť.

Stále tu besnieš len to svoje naučené,,, konšpirácia,,, propaganda,,, nekulturnosť,,,, blablabla....

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 22/03/2024 06:31 :

Fanatik a zvrhlik je zlá kombinácia.
Fanatizmus vzniká (podľa Junga) potláčaním nejakej obsedantnej myšlienky alebo pochybnosti (vytesnenie). Tie klesnú hlboko do podvedomia, tam vraj priberú podobné "energetické útvary" (komplexy) a vyražaju do vedomia v podobe fanatizmu.

Naposledy upravil misomiso_ dňa 2024-03-22 18:32 GMT

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 22/03/2024 06:44 :

Mišo, čiže tá myšlienka, ktorá bola vytesnená, potom prerazí do fanatizmu? Teda napríklad, keď je niekto náboženský fanatik, tak predtým bol zarytý ateista, či ako?

klasik05 je odhlásený top klasik05 napísal dňa 22/03/2024 06:46 :

Misomiso

Jasné vlastným rozumom len hádžeš frázy po vzore Harabina, ktorý je fakt výsmechom celej našej súčasnej politiky s heslami typu ukronacizmus či sionizmus.  Tieto termíny sú často zneužívané na šírenie nenávisti a dezinformácií.


To o tebe vypovedá viac než to čo som napísal ja.

klasik05 je odhlásený top klasik05 napísal dňa 22/03/2024 06:51 :

Fanatizmus je extrémna a nekritická oddanosť alebo nadšenie pre určitú vec, ideu alebo skupinu, často na úkor iných presvedčení alebo hodnôt.

Fanatici tak ako Misomiso často odmietajú akceptovať alebo zvážiť protichodné názory či dôkazy, ktoré by mohli spochybniť ich presvedčenie.
Môžu sa stať agresívnymi alebo vulgárnymi ako Mistrz, keď sú konfrontovaní s opačnými názormi. Alebo diskutovať na úrovni dohadov, domnienok až nakoniec skončiť ignorovaním ako Richard keď zistia, že to nestačí.

mistrz_leszek je odhlásený top mistrz_leszek napísal dňa 22/03/2024 07:05 :

Cez kopirák, tie jeho texty. Tri nervové bunky sa tam túlia okolo jedného mikročipu, z osamotenia.

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 22/03/2024 07:10 :

Samotné slovo dezinformácia je dosť smiešne. Predpony de(z)- + in- majú opačný význam. Teda doslovne to znamená niečo ako od-do-utvorenie. Sú však aj smiešnejšie slová, napr. autobus, ktoré sa skladá len z gréckej predpony auto- a latinskej prípony -bus, bez centrálneho významového slova. Neskrátený tvar by totiž mal byť auto-mobile omni-bus, teda samopohyb pre všetkých.

Naposledy upravil richard768 dňa 2024-03-22 20:15 GMT

klasik05 je odhlásený top klasik05 napísal dňa 22/03/2024 07:42 :

Jasne ak chceš niečo spravne definovať musíš si vyhľadať presnú axiómu.

Inak by mi ostali len prázdne slova, domnienky a hnev.
Hlavne teba mistrz upozorňujem že tvoje komenty plne hnevu hodneho fanatikov vymažem rovnako ako telurgove výbuchy snažiace sa niečo si kompenzovať. Aj o opačných názoroch sa dá diskutovať  slušne ako to dokázal Fero.

Naposledy upravil klasik05 dňa 2024-03-22 19:44 GMT

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 22/03/2024 07:44 :

richard768 napísal dňa 22/03/2024 06:44 :
Mišo, čiže tá myšlienka, ktorá bola vytesnená, potom prerazí do fanatizmu? Teda napríklad, keď je niekto náboženský fanatik, tak predtým bol zarytý ateista, či ako?


Nie, až také jednoduché to nie je, žeby ateista sa stal hneď náboženským fanatikom, ale aj to môže byť.

Podľa mňa ide o akoby prekričanie tej vytesnenej myšlienky, alebo pochybnosti, ktorá väčšinou súvisí so sebaidentifikaciou,,, napríklad akoby si chcel byť vzorný kresťan a nejako vnútorné cítiš že nie si, tak to chceš akoby navonok prekričať tým, čo ťa akože má spraviť v očiach druhých dobrým kresťanom,,, niečo ako vnútorná kognitívna disonancia,,, a ten kto viac kričí, má spravidla väčší problém so svojím vlastným svedomím.

Je to druh nepokory.

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 22/03/2024 07:50 :

Aha, čiže niečo ako nahradenie vnútorného stavu vonkajším prejavom? Ako keď malý pes silno brechá.

klasik05 je odhlásený top klasik05 napísal dňa 22/03/2024 08:29 :

Ruská propaganda, je známa svojou schopnosťou využívať dezinformácie na ovplyvňovanie verejnej mienky. Cieľom je podporiť ruské záujmy doma i vo svete a poškodiť oponentov.
Táto propaganda má svoje korene už v sovietskej propagande a jej naratívy sa prispôsobujú vývoju domácich i svetových udalostí.

Prečo ľudia na Slovensku aj po skončení komunizmu veria tejto propagande o “prehnilom západe”?
Môže to byť napríklad dôsledok dlhodobého vystavenia sovietskej propagandy počas obdobia komunizmu, ktorá formovala ich názory a presvedčenia.

Nepomáha tomu aj prítomný vplyv súčasnej ruskej propagandy, ktorá sa snaží vytvárať obraz Západu ako skorumpovaného a morálne prehnitého. Táto propaganda je často šírená prostredníctvom internetových médií, ktoré sú vlastnené, financované alebo sympatizujúce s ruskou vládou.

Patria tu:

Hlavné správy: Táto stránka je známa tým, že šíri dezinformácie a hoaxy. Jej obsah často zodpovedá optike kremelskej propagandy.

Armádny magazín: Táto stránka tiež informuje jednostranne a používa pre vojnu označenie “špeciálna vojenská operácia”. O postupe ruských vojsk hovorí ako o "osvobozovaní"

InfoVojna: Táto stránka píše o “denacifikácii a demilitarizácii Ukrajiny” a označuje Zelenského za vodcu neonacistického režimu

Tieto stránky sa prezentujú ako nezávislé, ale od skutočnej žurnalistiky majú ďaleko

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 22/03/2024 08:29 :

Jung píše strašne zložito lebo bol prvý a neexistovalo ešte na tie "jeho predmety" pojmoslovie,,, poskladal a vymedzil pojmy ako- persona, tieň, anima, animus, nevedomie...
Napriklad "persona" je tvoja rola v živote, ktorú sam na seba berieš v zhľadom na to, čo si myslíš že sa od teba očakáva. Ten "fanatizmus" sa stáva súčasťou tej "persony", tá sa zase prejavuje extroverne alebo introvertne (to ste nedoriešili s Ferom),,, teda aj ten fanatizmus má dve tváre...

Veru husté to čítanie Jungovô.

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 22/03/2024 08:35 :

Ruská propaganda, je známa svojou schopnosťou využívať dezinformácie na ovplyvňovanie verejnej mienky. Cieľom je podporiť ruské záujmy doma i vo svete a poškodiť oponentov.


No a teraz napíš, ako je to s tou západnou propagandou!

Či existuje?
Prečo existuje?
Ako pracuje?
Čo sleduje?
Ako je účinná?
Kto ju platí?
Prečo ju platí?
Kde berie zdroje?
Aka je návratnosť tých zdrojov?
Aký je zisk?
Odkiaľ akože má prísť?
....?

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 22/03/2024 08:56 :

Klasik:

InfoVojna: Táto stránka píše o “denacifikácii a demilitarizácii Ukrajiny” a označuje Zelenského za vodcu neonacistického režimu
Stačí sa napríklad pozrieť detailne na mapu Kyjeva a prečítať si, kto bol Stepan Bandera. Jasné, že väčšina Ukrajincov sú normálni ľudia, ale reč je o politickom režime, ktorý si povyšuje takéhoto človeka.

klasik05 je odhlásený top klasik05 napísal dňa 22/03/2024 09:19 :

Aj my sme mali do nedávna fašistické strany vo vláde, jeden ešte aj teraz kandiduje za prezidenta. Aj my mame strany ktoré sú teraz pri moci zasvinené podvodmi, korupciou.  Snažiacu sa zmeniť novelu trestného zákona aby tak vybavili abnestiu pre oligarchov stíhaných pre podvody, alebo snaha o obladanie médií.

Aj u nás by si našli Rusi dôvod prečo nás napadnúť. Nehovoriac o tom že väčšina by ich asi aj vytala s ováciami na čele s Blahom.

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 22/03/2024 09:37 :

Najrozšírenejšie antivedecké konšpirácie:

Väčšina výskumov verejnej mienky, ktoré sa týkajú volebných preferencií alebo politických otázok je zmanipulovaná.

Liek na rakovinu alebo iné závažné ochorenia už existuje, ale farmaceutické firmy nám to taja.

Globálne otepľovanie je výmysel.


Trochu ma prekvapuje, že vedecká inštitúcia, akou by SAV mala byť, zaradila do výskumu práve takéto akože "antivedecké" tvrdenia. Predsa prieskumy volebných preferencií nemajú nič s vedou, robia ich súkromné firmy. Otázka zatajenia lieku na rakovinu je tiež sporná, lebo zatajili by ho farmaceutické firmy, nie samotní vedci. Snáď to globálne otepľovanie by sa tam dalo zaradiť.

A čo sa týka nedávnej tzv. pandémie, tak podľa mojich pozorovaní najčastejší sporný názor bol, že žiaden nový koronavírus neexistuje. A tento názor vôbec neskúmali. Ďalší veľmi rozšírený akože sporný názor bol, že je to vírus umelý a zámerne vypustený, ale to sa preukázalo ako fakt, takže to už si nedovolili dať ako "konšpiráciu". Hoci to vlastne konšpirácia je, v zmysle sprisahania. Nuž, celé mi to príde akési pomýlené.

Naposledy upravil richard768 dňa 2024-03-22 21:56 GMT

klasik05 je odhlásený top klasik05 napísal dňa 23/03/2024 05:55 :

Z článku:

Platí, že vo všetkých krajinách V4 najmenej veria teóriám o pandémii Covid-19 najmladší respondenti (do 30 rokov) a vysokoškolsky vzdelaní respondenti. Na Slovensku v Českej republike i v Maďarsku konšpiračným teóriám o pandémii Covid-19 najviac veria respondenti, ktorí subjektívne opisujú svoju príjmovú situáciu domácnosti ako zlú, toto zistenie však vôbec neplatí pre Poľsko.

Na Slovensku, v Českej republike a v Poľsku súhlas s teóriami o pandémii výrazne súvisí s deklarovanou volebnou podporou jednotlivých politických táborov (v Českej republike a v Poľsku výrazne viac veria takýmto konšpiráciám voliči súčasnej opozície, na Slovensku výrazne viac voliči súčasnej koalície). V Maďarsku sa voliči vládneho Fideszu pri takýchto konšpiráciách výraznejšie neodlišujú od voličov iných politických strán.