Archívy

Reklama

TAJOMSTVÁ : Logik s veľkým L

V diskusiách už pokračovať nebudem, lebo som napísal už všetko. Pridávam len pre logikov ukážku debaty s logikom, ktorý kvôli dôslednosti v argumentácii nemôže nikdy žiaden súd prehrať, lebo aj politickým logikom len emócie zraneného ega dovolia nereagovať na jeho argumenty. Nikto ich nevie vyvrátiť, preto etici ho nenávidia a logici ho dokážu len ignorovať. Takýto extrémny logik (k extrémom inklinujú len etici, ale k extrémom nelogickým) keby sa stal prezidentom, logická časť európskych politikov by k nemu vzhliadala ako k neotrasiteľnému spravodlivému vodcovi a tá etická by ho chcela zabiť, lebo im o pravdu nejde. https://www.youtube.com/watch?v=IkqD4zC2m4U
Pridal fero on 03/02/2024 05:50

Komentáre (199)

fero je prihlásený top fero napísal dňa 03/02/2024 06:17 :

Ešte dopĺňam : Prečo k nemu logická časť slovenských politikov nevzhliada už teraz ? Lebo nie sú svojim postavením pod ním, ich egá im dovolia jeho názory ignorovať, čo by v prípade jeho postavenia ako premiér alebo prezident robiť už nemohli.

Naposledy upravil fero dňa 2024-02-03 06:19 GMT

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 03/02/2024 08:33 :

v "politike" logika?... ja som nenasiel ani beznych... riesenie narodnosti Pana sa solahli "na vseobecne" presvedcenie... a co ine veci? zozerie sa kazdy navijak... ktovie ako riesia trebars konflikt hamas versus izrael? zozerie sa co sa podsunie... ovce je lahko ovladat...

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 03/02/2024 08:39 :

naozaj vsetko... strci sa oblatka, povie sa ze je to Panovo Telo.... a zozerie sa...tam zozeru cokolvek...staci povedat ze lajno je kolac... a zozerie sa... na zdravie... musim dodat... dusi na skodu... tazku skodu!!!

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 03/02/2024 08:56 :

fero,
mohol by si udať zo dva-tri časy v príspevku, keď diskutujúci udáva nejaké Argumenty? Niet času sledovať dlhý príspevok popretkávaný každú chvíľu reklamami.

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 03/02/2024 10:56 :

Už Aristoteles vedel, že každé logické vyvodzovanie či dokazovanie musí byť založené na premisách (axiómach, postulátoch), ktoré sami osebe sa nedajú logicky odvodiť ani dokázať. Sú dané buď faktickou evidenciou alebo presvedčením. Ak sa zmenia premisy, zmení sa aj výsledok logického úsudku. Okrem toho, žiaden človek nie je stroj a vždy má myšlienky prepletené s emóciami a hodnoteniami, či si to prizná alebo nie.

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 03/02/2024 12:19 :

Samotná schopnosť obratného logického uvažovania však nie je žiadnou zárukou morálnej kvality človeka. Podobne, ako ňou nie je schopnosť žonglovať s loptičkami, skákať cez švihadlo, či iná akrobatická zručnosť. Je potrebné všímať si, či človek dokáže obhajovať morálne postoje aj vtedy, ak je to preňho osobne nevýhodné. A zároveň či dokáže načúvať protistrane a hľadať objektívnu pravdu.

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 03/02/2024 03:42 :

zatial dobre richard... a?

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 03/02/2024 04:54 :

fero: "Prečo k nemu logická časť slovenských politikov nevzhliada už teraz ?"

To akože čo má byť? Nejaký nový kult osobnosti? A ako si predstavuješ to vzhliadanie? Stačia otvorené ústa, či musí byť aj padnutá sánka?

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 03/02/2024 05:13 :

Janjan, možno by stačil malý oltárik. smile

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 03/02/2024 05:30 :

vsak k pohanskemu pravidelne chodi.... treba udrzovat zabordelenost... a zagrciavat to tu bludmi a klamstvami...

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 03/02/2024 05:33 :

nabuduce hadam moj avatar, lebo ani ten neunikol curvatiovaniu zabordelencom... teda skusim napovedat...

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 03/02/2024 06:07 :

Avatar.
Poznáš význam tohto slova?

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 03/02/2024 08:00 :

pascendi,
ešte ani jeden blud a klamstvo si mi nedokázal.

dizajner je odhlásený top dizajner napísal dňa 03/02/2024 08:11 :

Jednoduchý etik Fero, ktorý uveril, že vodcovi Ficovi ide aj o iných ľudí ako jeho organizovanú zločineckú skupinu a ich poskokov... Toto nieje náhodou tvoja rodina? https://www.youtube.com/watch?v=zB4VuvVT8gA

Naposledy upravil dizajner dňa 2024-02-03 20:23 GMT

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 04/02/2024 10:03 :

U pána Harabina oceňujem, že sa postavil na stranu práva aj vtedy, keď to nebolo výhodné. Jeho právne rady, ako sa brániť útlaku zo strany úradov počas korony, pomohli mnohým, aj mne. Teda nie nejaká logicko-argumentačná obratnosť, ale tento morálny postoj, je rozhodujúci. Samozrejme, nikto nie je bez chyby a našlo by sa aj uňho. Obávam sa však, keď vidím, čo "slušní" vyvádzajú pri premiérovi Ficovi, čoho by boli schopní pri prezidentovi Harabinovi, ktorý je ešte oveľa zásadovejším človekom. Asi aj preto mnohí voliči na poslednú chvíľu cuknú, lebo podvedome to tušia, a dajú hlas inému. Uvidíme...

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 04/02/2024 10:37 :

Agent ŠtB smile
Žeby všetko, čo sa šuchne na alternatíve, bola pravda? smile

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 04/02/2024 12:31 :

Pán Fico je predsedom vlády SR, tak nemám problém počúvať pekne to, o čom rozhodne táto vláda, ak je to v súlade s Božím, cirkevným i prirodzeným zákonom. Tak isto aj za vlády pánov Ódora, Hegera, Matoviča, Pellegriniho, Dzurindu, Mečiara ...

dizajner je odhlásený top dizajner napísal dňa 04/02/2024 04:52 :

Tragikomédia grin

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 04/02/2024 05:53 :

Lenže už nie sme v časoch cisára Františka Jozefa, aby sme poslušne počúvali, o čom vrchnosť rozhodne. Naopak, oni majú slúžiť nám.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 04/02/2024 06:09 :

richard768,
slúžia nám tým, že rozhodujú a konajú na všeobecný prospech.

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 04/02/2024 06:56 :

Janjan, mohlo by to tak byť, keby: 1. jediný zdroj príjmov politikov by bol ich plat zo štátneho rozpočtu, a teda žiadne ďalšie komerčné zdroje, ani na volebnú kampaň, ani iné lobistické kšeftíky; 2. politici by boli kontrolovaní za svoju činnosť, tak ako každý šéf kontroluje svojho zamestnanca, či robí to, čo má. Ale zdá sa, že tým šéfom je pre politikov niekto iný než občania.

eustacia je odhlásený top eustacia napísal dňa 04/02/2024 07:21 :

Navyše slúžiť dobrému pánovi dokáže každý, veď kde je v tom nejaká výzva. Ale slúžiť zlému, to budú zásluhy!

harmonia je odhlásený top harmonia napísal dňa 04/02/2024 09:22 :

Uz ste sa zamyslali nad tym, ze sa blizi cas postu? Pripravujete sa nejako na post? Planujete si nieco odriekat a pripravujete sa na to, ako si to odrieknete a ako budete s tym do Velkej noci zit? Ak mam byt osobna, mam taky zvyk, takmer stale mam pustene radio, tak uvidim, ako sa a tym popasujem.
Popolcova streda pripadne na den sv.Valentina, co tiez moze byt celkom slusna symbolika. Co vy na to?

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 04/02/2024 10:15 :

richard768,
autorita politikov vo výkonnej alebo zákonodárnej funkcii je daná ich funkcoiu, nie tým, ako sú platení alebo kontrolovaní.

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 04/02/2024 10:35 :

Merlin, to obmedzenie osvetlenia ma zaujalo. Ak si s niekým a môžete sa rozprávať, tak sa to dá. Ale čo má človek robiť sám potme? Tak dlho spať sa nedá...

Raz som bol v decembri na týždennom pešom putovaní v prírode. Počas noci som musel zostať, kam som došiel, lebo batérie mali obmedzenú životnosť, len na najnutnejšie posvietenie. No a tých 15 hodín sám v tme a zime na jednom mieste, to bolo na tom najťažšie.

teurg11 je odhlásený top teurg11 napísal dňa 04/02/2024 11:54 :

harmonia napísal@ : Ak mam byt osobna, mam taky zvyk, takmer stale mam pustene radio, tak uvidim, ako sa a tym popasujem.

Popasuj sa s tým tak, že ti odporúčam onlineradiobox.com -máš tam rádia z celého sveta a môžeš si vybrať aj hudobný žáner.
Pretože ak vkuse počúvaš lumen, alebo aj iné vysielače hlavného prúdu, tak ti to zomelie oriešok, teda ak sa tak už nestalo.

teurg11 je odhlásený top teurg11 napísal dňa 05/02/2024 12:14 :

richard hovoril si tu dávnejšie niečo že "joga" .
teraz vravíš :
Ale čo má človek robiť sám potme?

zaujímavé..
čaká ťa ešte dlhá cesta.
ľudia toho nakvákajú keď je deň dlhý..
V tme rob : pranayama,pratyahara,dharana,dhyana

A ku asanám si kludne zapál svetlo aby si sa nebál

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 05/02/2024 12:25 :

Teurg, ty si vtipný. Keby si 15 hodín denne cvičil aštangu, tak asi by si už bol dávno odlevitovaný. smile

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 05/02/2024 12:46 :

Okrem toho, tieto staré jogové a meditačné techniky už dnes nie sú celkom vhodné. Sú príliš zamerané dovnútra, odkiaľ však už podporné duchovné bytosti medzičasom odstúpili. Anjeli sa už nezjavujú v snoch a nenašepkávajú ľuďom, čo majú robiť, ako v biblických časoch. Dnes človek najlepšie získa duchovnú podporu pri nejakej vedomej cielenej aktivite zameranej do vonkajšieho sveta.

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 05/02/2024 01:02 :

Harmónia, to rádio ak máš neustále pustené ako podmaz, tak to by som určite vypol a natrvalo. Narušuje to myslenie. Niečo iné je, ak si chceš cielene a sústredene niečo vypočuť, to nemá zmysel si odopierať.

Inak, ten pôst nebol pôvodne zameraný na odopretie si konzumácie mäsa (carne-vale)? Ale čo majú robiť vegetariáni?

harmonia je odhlásený top harmonia napísal dňa 05/02/2024 06:24 :

Merlin, celkom ma to zaujalo, to obmedzovanie umeleho osvetlenia, ak mas k tomu podmienky, je to fajn. Ale aj tak je vsade okolo nas vela svetelneho smogu. Keby si bol niekde na samote, to by boli uz ine grady.

harmonia je odhlásený top harmonia napísal dňa 05/02/2024 06:26 :

Teurg, skoda, ze nemam domace wifi s nwobmedzenym netom, mam len 10 giga mesacne. Ked som mala neobmedzeny internet, pocuvala som jazzradio.com
To bolo super, bolo tam xy odnozi jazzu, mohla som si vybrat co som chcela. Velmi som mala rada paris cafe.

harmonia je odhlásený top harmonia napísal dňa 05/02/2024 06:28 :

Richard, nepocuvam radio ako podmaz. Skor aktivne vnimam obsah a nepocuvam iba jedno radio, preladzujem medzi tromi radiami, obcas aj viacerymi.

harmonia je odhlásený top harmonia napísal dňa 05/02/2024 06:29 :

Janjan, vcera som zachytila spravu, ze Fico sa stazuje na nizke platy poslancov a ze ich treba zvysit.
Tak hadam sa ludia spamataju koho volili.

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 05/02/2024 07:10 :

eustacia napísal dňa 04/02/2024 07:21 :
Navyše slúžiť dobrému pánovi dokáže každý, veď kde je v tom nejaká výzva. Ale slúžiť zlému, to budú zásluhy!


Práveže nikto tu to nedokáže, vraj slúžiť dobrému pánovi,,, veru najťažšia to vec na tejto planéte. (a "odmena" od toho druhého je už pripravená)

Eustacia bola zrejme zmätená tu janjanovskou otrockou uslužnostou aktuálnej vrchnosti,,, a pomýlila si úradníka so svojím pánom.

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 05/02/2024 07:23 :

Merlin
Správne, vedľa v Čechách sa platí za týždňový pobyt v tme.

Takáto dobrovoľná polodeprivacia je zaujímavá a potrebná skúsenosť.
Kresťanský otcovia lozili kvôli plnej deprivacii na púšť.

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 05/02/2024 07:42 :

A čo sa týka judr. Harabina, tak podľa mňa taký egocentrik až egomaniak, nemôže navonok reprezentovať žiadnu republiku (možno tak Zimbabwe)

Najlepšie by bol využitý vo vnútri republiky, ako právny poradca prezidenta, alebo ministra sprsvodlivosti, alebo nejaký ministerský námestník, ktorý moc nevychádza na denné svetlo televíznych obrazoviek.

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 05/02/2024 07:55 :

Jazz je vraj disharmonicky hudobný štýl,,, a tak treba v ňom hľadať hlbšiu umeleckú hodnotu,,, aj osobne ju tam volako neviem nájsť.

harmonia je odhlásený top harmonia napísal dňa 05/02/2024 08:26 :

Miso, ja som sa so jazzu zamilovala vo chvili, ked som ho pocula live. Fakt toto radio je super,
lebo je tam velmi vela odnozi. Aj v tom jazze je neskutocna pestrost. Ale kazdemu sa paci nieco ine.

eustacia je odhlásený top eustacia napísal dňa 05/02/2024 08:47 :

misomiso_ rozdiel medzi Pánom a pánom mi je zrejmý. A nemám problém dávať cisárovi, čo je cisárovo. Hoci áno, tyrania oddané platenie daní sťažuje.

harmonia je odhlásený top harmonia napísal dňa 05/02/2024 10:19 :

Merlin, ja nehocorim, ze KDH poslanci maju svatoziaru nad hlavou.

Neviem o tom, ze na Slovensku by mali ministri nejaku zodpovednost, cize nerozumiem o akej zodpovednosti je rec. Dokonca ani nijaka moralna zodpovednost nie je nejaka viditelna.

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 05/02/2024 12:21 :

v politike zodpovednost? sice je... zodpovednost svojim "vrchnostiam"... tam je kosela blizsia ako kabat... tym ani nos medzi ocami!!!

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 05/02/2024 12:39 :

som zachytil spinenie na moj avatar... a pritom je to reminiscencia z mladosti na pinheda...

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 05/02/2024 01:26 :

teraz pozeram ze sa spominal džez... tomu sa hadam netreba... krasno pozname... henta gebuzina tam urcite nepatri... deformovane pocuva... deformovanym sa stava... jasny sylogizmus... drzime si od usi co najdalej...ti co chcu zostat nezdeformovani... to iste metal atd...

harmonia je odhlásený top harmonia napísal dňa 05/02/2024 01:30 :

Merlin, este dovetok. Ano, nehovorili ze poslancom ale ministrom chce Fico zvysovat plat. Z objektivnych dovodov som to prekrutila, nepocula som to uplne pozorne. Ano, hovorili o ministroch a nie poslancoch, prejrutila som to omylom ja. Je mojou chybou, ze som tu nieco odprezentovala a neoverila som si fakt ako to bolo, sorry.

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 05/02/2024 06:15 :

Staré známe zvyšovanie platov. No neviem či pri aktuálnych deficitoch okolo 7% (to znamená že si musíme požičať vyše 6-7 mld) je priestor na ďalšie plytvanie v prospech úzkej skupiny "vyvolených" (asi majú málo chudáci a nevyjdú od výplaty do výplaty)

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 05/02/2024 06:52 :

eustacia napísal dňa 05/02/2024 08:47 :
misomiso_ rozdiel medzi Pánom a pánom mi je zrejmý.


Však dobre, ale mne sa to nezdalo také jasné z hore uvedeného.holy

A nemám problém dávať cisárovi, čo je cisárovo. Hoci áno, tyrania oddané platenie daní sťažuje.


Ono je to tak, že niejaky ten "malý pán" ti s stým "oddaným platením cisárovi" pomôže, formou zrážky zo mzdy,,, (inak dnes sa to týka len majiteľov s.r.o, alebo akcionárov a.s, alebo SZČO) cool

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 05/02/2024 07:18 :

Minister má zarábať poriadne peniaze, nie takú almužnu, čo teraz.

Plytvanie je napríklad štátna dotácia na energie. Chceme platiť trhové ceny!

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 05/02/2024 09:02 :

Janjan provokuje. Asi chce frčku do ucha..

Naposledy upravil misomiso_ dňa 2024-02-05 21:54 GMT

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 05/02/2024 10:29 :

misomiso_,
žiadna provokácia, myslím to naozaj vážne.

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 05/02/2024 11:03 :

Janjan, vieš, čo je to trhová cena? Napríklad trhová cena litra vody na púšti... Dáš, čo máš, aby si prežil. Trhová cena znamená, že na svoje si príde hŕstka najbohatších a tí chudobní si budú zase svietiť sviečkami alebo zostanú v zime potme, ako navrhuje Merlin. Ale potom už aj bez počítača, natvrdo. Ako kedysi.

Naposledy upravil richard768 dňa 2024-02-05 23:05 GMT

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 06/02/2024 11:50 :

žiadna provokácia, myslím to naozaj vážne.


Áno, Jano chce z cudzích peňazí, ktoré sam nevytvara (lebo je platený z rozpočtu) pridať ministrom,,,, minule chcel z tých istých peňazí ktoré nevytvára, vyzbrojiť Ukrajinu,,, a sám je lakomy poslať tisícku na zbierku pre ukrošov,,,,a celé to zastrešuje pojmom že mravouka.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 06/02/2024 12:00 :

misomiso_,
cudzie peniaze? Peniaze v štátnom rozpočte SR nie sú cudzie, ale naše. Tak si ich môžeme rozdeliť, aby dobre bolo.

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 06/02/2024 12:02 :

Áno, rozdelíme ich spravodlivo. Tým čo ich vytvárajú zvýšime dane, a tým čo ich prežieraju ešte pridáme, aby nezdochli od hladu.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 06/02/2024 12:03 :

Výborný nápad smile

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 06/02/2024 02:17 :

Mišo, na dôchodcov by som až tak nekydal. Mnohí dostávajú teraz menej, než koľko počas svojho pracovného života prispeli. A prispievajú aj teraz, keď nakupujú. V bohatších štátoch, napr. v Nemecku, je dokonca veľká časť trhu cielene zameraná na dôchodcov. Takže myslím, že je úplne v poriadku, aby mohli tak, ako aj tí aktívne pracujúci, spolurozhodovať o tom, kam štátne peniaze pôjdu.

Naposledy upravil richard768 dňa 2024-02-06 14:38 GMT

fero je prihlásený top fero napísal dňa 07/02/2024 11:40 :

Prečo asi etici do argumentačných súbojov s logikom s veľkým L nepôjdu ? https://www.mojevideo.sk/video/3eb98/stefan_harabin_vyzval_ivana_korcoka_do_predvolebnej_debaty.html

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 07/02/2024 12:14 :

Možno etici s veľkým E by išli...

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 07/02/2024 12:26 :

Mišo, na dôchodcov by som až tak nekydal.


To je dobre ani ja nie,,, veď poznáme aj rozprávku o troch grošoch. Tak nás učí múdrosť prerozdeľovať.

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 07/02/2024 12:49 :

a ja som si myslel ...ze mudro prerozdelovat materiu...aj dochodcom by sa uslo, ale pomlcim...

inak spomenul som si na 12 opic... a na "psychologia ... dnesne nabozenstvo... aj modernizmus tam patri so svojim socialnym inzinierstvom... veru na bliti!!! gramschi....

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 07/02/2024 01:02 :

richard teraz mimo harabina a predvolebnych diskusii..."logici a etici"(neviem co to presne je...zrejme vyguglena sprostost) by do debaty nesli... lebo argumentacna dovednost sa dnes proste nenosi... co slina na jazyk... ťo sa slapne...a tak to vypada...

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 07/02/2024 01:05 :

pascendi,
fero nás tu školil možno 1000 komentármi a ty napíšeš "neviem co to presne je...zrejme vyguglena sprostost".

Ale trafil si presne smile

dizajner je odhlásený top dizajner napísal dňa 10/02/2024 09:08 :

Pa--ráád--nýý kan--di--dá--ti https://www.youtube.com/watch?v=AbsFn9DpkAw grin

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 12/02/2024 07:45 :

s usmevom na tvari a s mecom v ruke doprace...

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 12/02/2024 07:53 :

bludy sa hromadia... ohovaranie, osocovanie, ad hominemi... moj mec mieri hlavne na modernisticke bludy...
i ked aj bezni bludari sarapatia...bludari som vysvetlil...

zaujala ma snaha klamarov vrazit klin medzi Svatych Otcov a KC... to je ozaj na pobavenie..."googlovymi svatymi otcami"...

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 12/02/2024 08:00 :

zlcoviteho trpaslika a jeho pikle prehliadam.... ale ipsisima verba jasne ukazuju na jeho nevymachanu hubu...
sopliakom tradicne odpustam... ved vieme...blazni a deti...a uz do prace...

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 12/02/2024 10:12 :

najrozsirenejsi blud okolo narodnosti sa poriesi podla vybavenosti a sikovnosti... ak ovladame logiku vec je jasna... ak nie- nemusime, nie je to povinnost, najdeme magisterialny rezultat...

to je uz na nas naco sa citime...

druha vec svati otcovia a ich udajna cesta mimo KC ci proti KC ... magisterium vieme ako funguje a konzervuje- dogmatizuje veci... by malo byt lahke pre hladajucich... dost moze mylit mylka modernistickej, bludarskej sekty s KC... ale vytrvali vedia... vsak Katolici nepotrebuju hladat Pravdu... vlastnia ju...

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 12/02/2024 11:56 :

Svati Otcovia su naozaj privilegovani teologovia Cirkvi... pri ich jednomyselnom suhlase plati vieme co...
suhlase ucenia, nie nazorov ako tvrdia niektori bludari... ich nazory su sice ctihodne... ale nie dogma... napr. ich nazor na modlitbu...napr. Zlatousteho odraza jeho zalozenie a inklinaciu(napr.klastornu)... patrologiu ani patristiku vediet nemusime... staci vrchol scholastiky... v sv.Tomasovi... a ich zostrucnenie v Katechizmoch... napr. najznamejsom Tridentskom...schvaleny sv.Piom V... ci ine imprimaturovane... ja mam oblubene- Podlahov velky a jeho vyklad,Spiragov,Davidkov...Cirkev sa proste postarala... plus opoznamkovane Pismo- co Katolik ma jedine mat... nie kadejake zmatky ako kkc, ci neovulgatu...

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 12/02/2024 12:13 :

Pascendi:

... vsak Katolici nepotrebuju hladat Pravdu... vlastnia ju...
Je to snáď namyslenosť či bláznovstvo, nazdávať sa, že Slnko svieti len na jedných?

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 12/02/2024 12:24 :

Svati Otcovia su naozaj privilegovani teologovia Cirkvi...


Áno, sú privilegovani, ale väčšinou len na vonkajšiu ozdobu,,, ich texty už také privilegované nie sú.

Sv. Ján. Zlatousty u.c
"...Proč zdobit zlatými nádobami stůl Kristův, když on sám umírá hladem? Nasyť nejprve jeho, když má hlad, a pak můžeš zbytečnostmi zdobit jeho stůl... Kdybys viděl, že někomu chybí nejnutnější pokrm a kdybys ho nechal v tom, abys mohl ozdobit jeho stůl zlatými nádobami, byl by ti za to vděčný? Ne­rozhněval by se spíše na tebe? Anebo kdybys jej viděl oblečeného do hadrů a třesoucího se zimou a kdybys mu ty, místo aby ses zabýval jeho šaty, stavěl zlaté sloupy, pod záminkou, že ho chceš uctít, nemyslel by si právem, že si z něho tropíš žerty, a to s nejhorší ironií?

Uvaž ale dobře, že toto právě děláš Ježíši, když obchází jako pocestný a tulák, jenž nemá přístřeší a jemuž ty zdobíš podlahy a stěny a hlavice sloupů. Ty poutáš lampy na stříbrné řetězy, ale nemáš odva­hu jít se podívat, když je sám v poutech. Neříkám to, že bych zavrhoval ony ozdoby... Třeba činit to i ono, nejprve ale ono...

(In Matthaeum homiliae; in PG 58, col. 77cool

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 12/02/2024 12:25 :

to by si nebol ty...presnejsi je kondicional, tam je sice K... alebo zvrat "mozu vlastnit"... tak vyber co semanticky vyhovuje tebe....

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 12/02/2024 12:30 :

zarytemu bludarovi...ich NAZORY  uz nie..."texty" je nepresne... dakujem za Zlatousteho nazor... ktory neviem ci sa nad nim zamyslim...asi nie...

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 12/02/2024 12:35 :

velky kazatel... nema u mna adresata...

preco tito bludari su zaslepeni bludom mysticizmu?.... asi chcu zaslepit aj nas... na mna to neplati... ale slabsi mozu klopytnut...

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 12/02/2024 12:42 :

toto je prave problem... nerespektovanie cesty a polohy na nej... proste fagat piate cez deviate.... jedno pre pokrocilych...druhe pre osvietenych...nic pre zaciatocnikov... KC vybrala presne... najnizsiu latku... a ak... mozem skusit vyssie...

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 12/02/2024 12:46 :

bludari trpiaci bludom mysticizmu beru vsjo rovno.... a hned najvyssie... to nie je duchovny postup... hned plod... puky a kvety preskocim... to je fakt scestne!!!

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 12/02/2024 12:57 :

pascendi napísal dňa 12/02/2024 12:25 : to by si nebol ty...presnejsi je kondicional, tam je sice K... alebo zvrat "mozu vlastnit"... tak vyber co semanticky vyhovuje tebe....
Nejde o gramatiku či slovíčka. Pravda sa vôbec nedá zatriediť do šuflíkov a označiť nálepkami. Akákoľvek hmotná či dogmatická forma zostane jej púhym obrazom s obmedzenou platnosťou. Pravda je duch a preto v každej materiálnej situácii sa musí nanovo objavovať.

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 12/02/2024 01:01 :

Mišo, takže už vo 4. storočí sa dalo ľuďom vyčítať zbožšťovanie Kristovej osoby namiesto nasledovania jeho učenia?

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 12/02/2024 01:11 :

no richard ty kant... ako obvykle nesuhlasim...

dokoncim tych otcov... arci bludar..,ozran a smilnik a obesenec sa pochvalil ze citanie Augustina bolo pre neho uzitocne... nedivim sa....Akvinsky mu nevonal...
Aj Cirkev mala dovtedy dogmatiku v 4 knihach sentencii Petra Lombarda...magistra sententiarum....potom sa preslo na Akvina...bic na bludarov...

otvtedy dogmatika KC pevne stoji...na pevnych zakladoch...Lombardove knihy boli citaty z Otcov...cca 90% Augustin zvysok druhi..
tak zacinaju bludy.... svojvolnym vykladom...

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 12/02/2024 01:15 :

Otcovia v neutvrdenych paprciach rovna sa bludy...a nezmysly... vsak vidime aj tu...

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 12/02/2024 01:16 :

Inak ten vtedajší mysticizmus celkom dobre časovo sedí s angelológiou dejín, r. 108-463 patria do veľkého obdobia pod vplyvom archanjela Venuše. To znamená, že Pravda je rozdelená aj časovo. Čo platilo vtedy, neplatí už tak isto dnes, lebo duchovné pozadie sa s dobou zmenilo. V každom čase poznávame nejakú časť celej Pravdy. Podobne ako sa nejaká časť Pravdy odráža v každej kultúre, v rozličných náboženstvách a jazykoch, ... všetko sú to len jej čiastkové odrazy.

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 12/02/2024 01:18 :

este zaciatok... myslim za sv.Cyril prvy citoval Atanaza a nie Pismo ako dovtedy, na podlozenie dogmy...

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 12/02/2024 01:22 :

s dobou sa menia formy... denotat ten isty...formy sa upresnovali, ak presnejsie vyjadrili danu pravdu...napr. zname filioque... presnejsie vyjadruje Trojicny zivot...

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 12/02/2024 01:24 :

vsak aj tu bol blud ze Katolici 3 stor verili ine ako ti v 19...blud a klamstvo!!!

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 12/02/2024 04:50 :

richard768 napísal dňa 12/02/2024 01:01 :
Mišo, takže už vo 4. storočí sa dalo ľuďom vyčítať zbožšťovanie Kristovej osoby namiesto nasledovania jeho učenia?


Áno, v podstate správne, tiež zastávam názor, že sa všetko "posralo" medzi rokmi 380 až 410 A potom prišla "tma".
V roku 380 cisár teodosius kresťanstvo ustanovil za jediné oficiálne náboženstvo ríše,,, a roku 390 zrušil a prísne zakazal všetko existujúce pohansto v ríši. Tím dafakto "spravil" asi zo 65% pohanskeho obyvateľstva ríše "vzornych kresťanov".

Potom keď roku 410 dobili Rím Góti, tak tie starorímske "pohanské" rody, čo celé storočia vysedávali v senáte, boli zrazu nútené brať aj miesta "biskupov", aby si zachovali aspoň nejaký vplyv v ríši.

Takže k novým "kresťanom" pribudli aj noví "biskupi" rozumej palácoví.

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 12/02/2024 05:08 :

vsak aj tu bol blud ze Katolici 3 stor verili ine ako ti v 19...blud a klamstvo!!!


Niekto napísal že kresťania a iný prečítal že katolíci,,, no povedzme že nepozornosť.
-Ale vraj že klamstvo!!!
- no to už treba dokázať!!!
- ten, čo sa tu cíti vraj osočovaný, sa sám ukazuje ako osočovateľ.

Som zvedavý akú dogmu vytiahneš z tretieho storočia, keď prvý koncil bol až v štvrtom,,, asi niečo od Origenesa, ten bol vraj najlepší z najlepších.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 12/02/2024 07:23 :

richard768: "Je to snáď namyslenosť či bláznovstvo, nazdávať sa, že Slnko svieti len na jedných?"

Slnko svieti na všetkých, ale tí "jedni" jeho svetlo prijímajú a tak žijú vo svetle. Tí "druhí" radšej tápajú v tme, nazdávajúc sa, že hľadajú pravdu.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 12/02/2024 07:28 :

misomiso_,
keď už si citoval sv. Jána Zlatoústeho, konal si podľa napísaných slov? Nakŕmil si chudobného, ošatil otrhaného? Príležitosti bolo veľa, napríklad v rokoch 2015-16, či pred dvomi rokmi.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 12/02/2024 07:43 :

Najsmutnejšie na tom je, že heretik tu sa snaží výrokmi Otcov, ktorí milovali Cirkev, spochybňovať vieru Cirkvi, za ktorú boli oni ochotní položiť aj život. A ešte sa nazdáva, že tým robí službu svojej duši. Robí, ale medvediu. Stále nechce pochopiť, že bez prijatia a vyznania viery Cirkvi, niet pravého duchovného pokroku a o nejakej skutočnej mystike nech sa mu radšej ani nesníva.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 13/02/2024 07:27 :

pascendi,
a už si našiel "magisterialny rezultat" ohľadom národnosti? Čakáme. Fantázijná schizmologika nestačí.

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 13/02/2024 10:31 :

s usmevom na tvari a s mecom v ruke do noveho dna bojov... s bludarmi, klamarmi, zabordelencami...
dnes oddychovejsie... zas S.s a jej pohyb...

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 13/02/2024 10:34 :

bojujeme s ludmi kde manikurove noznicky nestacia... ale riadny mec... co mec - maceta.... bludy hlboko zarastli do tkaniva... dezorientovanost a zabordelenost kolosalna...

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 13/02/2024 10:36 :

trpaslika pominam... to je hyenisticke kopat do zvijajuceho cervika.... ja mam rad fer play....

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 13/02/2024 10:49 :

superom je modernizmus- snuska vsetkych bludov... ako povedal sv.Pius X.... povedal nieco o "krestanstve" sice nie ex cathedra... ale berieme... krestanstvo je katolictvo.... veci jasne... ja nerad pouzivam "krestanstvo"... dnes je tam napchate kadeco... zvacsa protestantske bludy rozkotenne...to je sama biblia... same bludy o ospravedlneni... proste prekrucanie na plne obratky...lutherovske dedicstvo... "krestanstvo" je modernizmus....

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 13/02/2024 10:56 :

vsimame si pohyb v satanskej geopolitike... pozerame na mapu... izrael- palestina... nepokoje v  europe- strajky...rusko... sama praca rohateho a jeho onuci... ako pokracuju atlantici s euroazijcami? Z vidia a vedia... nespia na vavrinoch...

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 13/02/2024 11:13 :

prubirsky kamen sme mali... a videli sme ako je vsetko zamorene... narodnost nasho Pana.... to som skoro nerozchodil... a tak je to vsade... bludari zvacsa ficia na jezisovi... to tiez nie je nas Pan... citime za tym prsty rohateho... este stastie ze mame stlp na ktory sa chytime a pevne drzime... KC a jej Viera... teda kto si dobrovolne nezvolil temnu stranu...

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 13/02/2024 11:20 :

tu stale vidim jezisa... toho trikoloroveho... zavrhnuteho a zaskodnikom wojtylom vytiahnuteho... vsak to vieme, ze Magisterium tak nefunguje... tak len pohladat svetlo-pravu Vieru a silu- prave Sviatosti... cesta sa zarubava... cestu vieme... je v KC... len ju nepomylit...

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 13/02/2024 11:31 :

pascendi,
daj vyjadrenie Magistéria a rozchodíš.

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 13/02/2024 11:55 :

myslim ze vyziev pre logiku az az... je to ako hladanie pokladu... vonku vladne zly carodej a my musime prejst cez minove pole... ked stretneme niekoho a bibliou sa nas bude chciet napravit... hned kontrolka svieti... s toho couhaju kopytka... alebo pozname prihody pustnych Otcov... same pasce... a musime prejst...

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 13/02/2024 12:02 :

to je pekne davat si fotky kvetov... ak vieme ze adresat to vie rozlustit.... kvety ako cnosti... tak sa da vela povedat... nie kadejake lascivne fotky... ak mame kluc, vieme vsetko...

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 13/02/2024 12:11 :

Zrazu fotky? Prečo nie avatary?

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 13/02/2024 12:12 :

kreativita sa ceni... mna tu otravuju kadejaki trpaslici, pinokiovia, drzi sopliaci  kadejake panoptikum ci priser alebo zakerakov, klamarov, bludarov... mam "mec" tak treba pouzit...

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 13/02/2024 12:12 :

Samé pasce. Veru, napríklad schizma. Aj "logika".

Naposledy upravil janjan dňa 2024-02-13 12:14 GMT

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 13/02/2024 12:22 :

nespreneverim sa svojmu obrazku a jeho vyznamu(om)... bol starostlivo vybraty... tiez hovori vsetko... kvetinka to nie je, ale aj tak podobny postup...

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 13/02/2024 12:31 :

nepouzivam nezname slova symboly... to je specialita domutencov a zabordelencov.... ani sajna sajnovita... ale pouzivaju... vsak vieme co je zmysel symbolu.... aj masoni-modernisti to vedia.... nezabudajme ze Symbol ma aj KC... Symbol v tom viacvyznamovom zmysle...

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 13/02/2024 12:35 :

pascendi,
nepoužívaš slovo "avatar"?

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 13/02/2024 12:44 :

no ulohy sa hromadia... pockam kym nedocvakne... treba byt nezabordeleny... potom dalsia... a dalsia... casu mam... hadam docvakne co treba urobit... okrem vyhybania... co je to negativne, treba aj to pozitivne.... ak zoberiem priklad z mystiky...(to uz nedam ci klasickej, ci Janovskej(z Kriza), alebo terezianskej... moznosti je dost... dumajme... ti vytrvali....

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 13/02/2024 12:49 :

pascendi,
veru, úlohy sa ti hromadia ...
Obkecávaním a podsúvaním iných tém zo stola nezmiznú.

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 13/02/2024 02:40 :

janjan napísal dňa 12/02/2024 07:43 :
Najsmutnejšie na tom je, že heretik tu sa snaží výrokmi Otcov, ktorí milovali Cirkev, spochybňovať vieru Cirkvi, za ktorú boli oni ochotní položiť aj život.


Bigotnik tu si svoju nepoučenu naivnú slepú vieru pomýlil s vierou Otcov cirkvi.

No napíš teda, ktorý ich výrok neznesie tvoje "nábožne ucho"

A ešte sa nazdáva, že tým robí službu svojej duši.


Sa to nevie ani len poriadne vyjadrovať.
Však keď "akože ja robím niečo svojej duši",,, potom je duša mojím predmetom a je odlišná odomňa, alebo sme dvaja.
A takýto "ontologicky heretik" tu ide obviňovať z heréz tých, čo nerecituju so "zbožnou maskou" rovnaké predpísané formulácie ako on, vydavajuc to za modlitby.
Napriek tomu že už od stredoveku má predpísané "lectio divina" tak stále len, ako by povedal kardinál Špidlík, "posiela pusinky Ježiškovi ako malý chlapček".

A ešte tu chce verejne zavodiť v tom, čo sa robí v skrytosti! Kenodoxia jak vyšitá!!!

Naposledy upravil misomiso_ dňa 2024-02-13 16:25 GMT

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 13/02/2024 03:35 :

Mišo:

Však keď "akože ja robím niečo svojej duši",,, potom je duša mojím predmetom a je odlišná odomňa, alebo sme dvaja.
No, v podstate to tak je. Duchovné "Ja" človeka a jeho duša nie sú jedno. Duša (psýché) je to, aké má človek vlastnosti, akým práve je alebo ako sa navonok prejavuje, duchovné "Ja" je nad tým celým, podobne ako je aj nad telom. Človek dokáže svoju duševnú stránku cieľavedome zmeniť, ak chce.

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 13/02/2024 06:41 :

Richard
Iste, je také niečo ako napriklad že "duch", ale tuto dogmatik janjan má len jednu dušu rozumovu, ako mu bolo písomne oznámené na štvrtom carihradskom (aj o tom sa dá v jeho prípade pochybovať)
Teda on musí predpokladať že tá duša je subjekt, nie objekt,,, a prispôsobiť tomu svoj vychýrený dogmaticky slovník,,, a nie tu s heretikmi otvárať matriošky grin

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 13/02/2024 07:59 :

"Veď čo osoží človeku, keby aj celý svet získal, a svojej duši by uškodil?!"

Bigotniktuovo ucho nemá problém s výrokmi Otcov, nestavia ich v protichode s učením Cirkvi, ale znejú mu v lahodnej harmónii s jej učením. Sú presýtené bázňou a láskou k Bohu a Cirkvi. A toto je jeho cieľom.
To len heretiktu má problém s učením Cirkvi a hľadá všetko možné i nemožné, hlava-nehlava, krížom-krážom, cestou-necestou hocijakú zámienku, aby sa mohol do neho zadrapiť. Svet si získa, bude mu tlieskať, ale akú službu tým robí svojej duši?

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 14/02/2024 09:01 :

s usmevom na tvari a s mecom v ruke do novych bojov... lzi,bludy,klamstva...
a este s modlitbou na perach... ako zapaleni kriziaci...

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 14/02/2024 09:05 :

zas vidim nezname slova... schizmatik,bigotnik... nepresahuju vygoogleny vyznam... ludia nerobte to!!!!

dnes Popolec... drzme si post... ten tradicny... presne co znamena... bude snaha ako farizeji zamienat a zlahcovat... drzime si post... nie hladovku!!!!

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 14/02/2024 02:31 :

no idem.... vela modlitieb... vela prerozjimat.... nabrat novych sil...a postit sa najblizsich cca styridsat dni... samozrejme nie ako farizeji, pokrytci... ale s usmevom na tvari...drzte sa v tych lziach, bludoch....odvecakovinach.... vygugleninach.... drzte sa... s davkou stoicizmu... davkou odvahy... zoci voci zlym casom.... casom kolosalneho odpadu... kto ma Emmerichovu chape o com hovorim.... ked zostane jeden... v tom jednom bude KC... varovani sme boli... ZK sa pripravili...

mistrz_leszek je prihlásený top mistrz_leszek napísal dňa 14/02/2024 03:56 :

Vidiac tunajších pacientov, táto semitská náboženská forma bola zrejme najhorším čo sa kedy Európe prihodilo. Čo je v kresťanstve hodnotné, to len to čo je univerzálne, čo by nazaretský vygooglil aj u Persov či Rimanov, a čo solárne bola ešte cirkev schopná absorbovať u Rimanov a Germánov.

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 14/02/2024 04:23 :

Napríklad Vianoce na zimný slnovrat? Ale cirkev príznačne kladie väčší dôraz na lunárny sviatok Veľkej noci. Ono solárny princíp sa sám osebe vylučuje s nejakým masovým náboženstvom.

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 14/02/2024 07:13 :

zrejme k pacientom este nedorazilo, ci maju vedenie ako ropovod... uz Papiniho odpoved... a inak semitska? zrejme pacient este nevyriesiil narodnost zakldatela... ani sa nedivim. Na to treba byt lepsie vybaveny... ani tu nie su... treba v jaskyni pohladat...alebo pockat na vychadzky...

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 15/02/2024 07:43 :

s usmevom na tvari a s mecom v ruke proti bludom,klamstvam a neprajnikom....

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 15/02/2024 08:40 :

nieco o defibrilatoroch som zacul... musim ist pozriet na obecny urad ci tam nieco take je... dufam ze to nebudem potrebovat pouzit... zachranovat "najvyssiu pravdolaskarsku hodnotu"... ja chcem tu skutocnu... ale situacia sa moze kadejako vyvrbit... modlim sa aby ma to obchadzalo... ako mourovaty....

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 15/02/2024 08:46 :

to urcite ani zachranari nezvladaju... zase x vysokych skol a navod na pouzitie navodu.... sa bojim ako cigan elektriky...

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 15/02/2024 09:47 :

richard preco Vianoce? vyssie su Traja krali...alebo Epifania... tak na co sa kladie doraz? samozrejme Velka Noc je sviatok sviatkov...a Vigilia vigilii...

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 15/02/2024 09:54 :

som sa aj bal... ked by padla Velka noc na pesach tak sa posuva podla 1 niceyskeho.... bal som sa, ze modernisticka zjudaizovana sekta ho ponecha... ale zatial sa nestalo...bolo to blizko tusim 2018... ale nosati nechali... tremendum nedovolilo...

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 15/02/2024 09:58 :

co vyvadza tento nosan... je hadam privela... ale Boh rozhodne... neda sa to pozerat!!!

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 15/02/2024 10:06 :

ten votrelec nosaty rotariansky masonsky narobi paseku... uz wojtyla stihol vela ... uvidime dokedy bude trest...

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 15/02/2024 11:14 :

niekedy preberieme aj carihradske koncily... zrejme sa do gugla nezmestilo vsetko...

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 15/02/2024 01:39 :

Vrátim sa ešte k solárnej symbolike. V Bratislave nedávno vyrástol prvý mrakodrap, Eurovea Tower. Odhliadnuc od ekonomických pohnútok, mrakodrapy sú pekným príkladom zhmotnenia slnečného princípu v architektúre. Sú to vlastne moderné obdoby menhirov, k nebu vztýčených kameňov, alebo antických stĺpov. Vyjadrujú vertikálny rozmer, vzpriamenie a tiahnutie od Zeme k Nebu. Okrem toho použité materiály kov a sklo sa na slnku nádherne lesknú, čo je ďalším znakom. A sklo je zároveň priehľadné, čiže nič nezostáva skryté ako v kamenných stavbách, ale všetko je preniknuté svetlom a poznaním.

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 15/02/2024 02:57 :

same pohanske symboly... egyptske slnecne stlpy.... pekne oznackuvaju, kde vsade su... kostoly ako symboly uz docu#######tiovali... uz neoznacuju miesto velkeho krala... Krala Kralov...ale jeho antipod...

Velky Kral .... tam v bohostankoch nie je...

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 15/02/2024 03:02 :

treba asi nahodit nejaku phosopovu foto... ja sa nerad fotim... este z obcianskeho mam dost...

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 15/02/2024 03:29 :

otvorit svoju temu nejde... to kolko dal admin? budem skusat... zatial nic... omyl a musim cakat...

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 15/02/2024 04:41 :

Richard

Sú to vlastne moderné obdoby menhirov, k nebu vztýčených kameňov, alebo antických stĺpov. Vyjadrujú vertikálny rozmer, vzpriamenie a tiahnutie od Zeme k Nebu.


Zaujímavá interpretácia! Mne vždy príde na rozum symbol babylonskej veže.

Okrem toho použité materiály kov a sklo sa na slnku nádherne lesknú, čo je ďalším znakom


Chladný lesk, ako napodobenina lesku pravého, pre oklamanie oka,,, aj Lucifer tak zvykne...
grin

Naposledy upravil misomiso_ dňa 2024-02-15 16:42 GMT

dizajner je odhlásený top dizajner napísal dňa 15/02/2024 04:48 :

ked uz je tema o etikoch, tak trochu na odlahcenie smile  https://www.aktuality.sk/clanok/ZEcvakU/tazky-tyzden-taki-normalni-papalasi/

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 16/02/2024 07:53 :

pri vaznych temach sa neodlahcuje...satanisti modernisticki su pohrobkovia egypta a jeho pandemonia...
KC treba poprotestancit a podemoncit... stsci otvorit nezabordelene oci... staci urobit protestantsku sektu...ale naviac aj pohansku...

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 16/02/2024 08:03 :

ZK hladaju pravu KC a prave sviatosti... za stekotu "protestanov" -"krestanov"... vsak S.s im nadhadzuje na smec...."krestanskej" kritiky...

karavana musi ist dalej... musi otriast protestantstvo...pohanstvo... KC ma prislub trvacnosti a neznicitelnosti!!! bude tu do konca sveta ... stat na troskach bludov nepriatelov....

dizajner je odhlásený top dizajner napísal dňa 16/02/2024 05:33 :

Progresivni ludia chcu zlepsenie vo vsetkych oblastiach zivota. Konzervativni ludia to zase chcu brzdit, aby sa veci nemenili prilis rychlo, lebo maju strach zo zmeny...
Bezcharakterni majstri populizmu to vyuzivaju vo svoj prospech... Takze ideme dva kroky vpred a jeden krok vzad a tak je evolucia bolestiva pre vsetkych... Ale aspon sa z dlhodobeho hladiska hybeme pomaly vpred... Najhorsia by bola dlhodoba stagnacia, alebo degeneracia... Kratkodobu degeneraciu aku zazivame teraz snad prezije Slovensko bez prilis velkej ujmy...

Naposledy upravil dizajner dňa 2024-02-16 17:44 GMT

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 16/02/2024 06:36 :

Bezcharakterni majstri populizmu to vyuzivaju vo svoj prospech...


Ono si treba "trochu" naštudovať čo pôvodne znamenal pojem "populizmus" s ohľadom na tiež pôvodný význam slova "demokracia".

Demokracia bola vláda slobodného ľudu a populizmus bol bol len to, čo si najviac prial henten slobodný ľud.

Populizmus bol splnitelľny alebo nesplniteľny, ale to každý sám vedel čo je reálne a čo nie.

Problemom Vždy bola demagogia, druhá to dcéra sofizmu (prvá je lož)

Takže by som to upravil na "bezcharakterni majstri demagógie"!!!
Ale tí dnes používajú ako svoj pracovný nástroj hlavne majnstrim.

dizajner je odhlásený top dizajner napísal dňa 16/02/2024 06:54 :

misomiso, vyznam slov sa v case meni, ale mas pravdu, demagogia je to co som myslel. Tu je jeden citat: Demagóg je človek, ktorý hlása veci, o ktorých vie, že nie sú pravdivé, a to ľuďom, o ktorých vie, že sú hlupáci. Cize to sedi presne na dnesnu vladu a sposob ktorym sa dostala k moci.
Suhlasim, ze mejnstrim by nemal smerackym demagogom davat tolko priestoru, ale obavam sa, ze si to podchytia este viac.
Ja osobne neuznavam demokraciu. Ved aj pri tychto volbach sa ukazalo jej totalne zlyhanie. Dufam ze dalsim krokom v evolucii (Slovenska) nebude opat socializmus, alebo komunizmus, pod taktovkou mafie, lebo to by bola az prilis velka degeneracia, ale ze dalsim krokom bude meritokracia.

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 16/02/2024 09:19 :

Pascendi, zjavne nie je potrebný žiaden čas čakania na založenie blogu, takže to bude u teba asi nejaký iný problém.

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 16/02/2024 10:55 :

Dizajnér:

Dufam ze dalsim krokom v evolucii (Slovenska) nebude opat socializmus, alebo komunizmus, pod taktovkou mafie, lebo to by bola az prilis velka degeneracia, ale ze dalsim krokom bude meritokracia.
Ďalší krok je už teraz viac-menej jasný. Bude ním technologicky riadený neoabsolutizmus. Ale tá meritokracia ma zaujala. Mohol by si bližšie rozviesť, ako ju chápeš?

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 17/02/2024 07:49 :

bludy....klamstva....guglaniny.... a dookola to iste...
klasika tu....

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 17/02/2024 07:54 :

a este aj zlomyselnosti...
citim sa tu ako v twin peaks davida lyncha... cele panoptikum- obludarium...trpaslici,pinokiovia...clovek si musi zvyknut....

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 17/02/2024 08:00 :

co sa tu riesi? demokracia? ci co zas? meritokracia? a aj smeracka demagogia... vsak gugl je... tam je vzdy co treba... maransko-masonske... toho som prezraty...

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 17/02/2024 08:04 :

usmev na tvari.... mec v ruke.... ako hrdinsky Cid Campeador....

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 17/02/2024 08:05 :

no som zvedavy aku vyguglaninu sa tu na neho dozviem...

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 17/02/2024 08:52 :

nad otazkami ci tu je policajny stat... sa nezamyslam... viem ako sa veci maju...a mobilne telefony  atd.... jasnacka... obavam sa ze Policajt s tym nic nema... tam su vyssie sarze... hento su iba uzitocni.... ja pouzivam tieto "vymozenosti" co najmenej...

dizajner je odhlásený top dizajner napísal dňa 17/02/2024 10:11 :

pascendi

citim sa tu ako v twin peaks davida lyncha... cele panoptikum- obludarium...trpaslici,pinokiovia...clovek si musi zvyknut....

A necitis sa nahodou ako totalny idiot? Lebo tak posobis, ako keby si pisal z izby psychiatrickeho ustavu.

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 17/02/2024 10:31 :

dalej by pasoval connor macleod... mec v ruke... ma to aj mysticky nadych... takto mozem tvrdo celit obludariu...
aj cid aj macleod... nech odpudim votrelcov...

dizajner je odhlásený top dizajner napísal dňa 17/02/2024 10:35 :

Richard,
neviem co myslis pod pojmom "neoabsolutizmus", ale to ze by to malo byt riadene nejakou vyssou inteligenciou, napriklad AI by mohlo byt dobre. Ved naco tam ma byt 150 poslancov, a z toho aspon 78 skodcov, ked zakony su jasne dane, a ciele pre Slovensko tiez. Politici by uz iba kontrolovali navrhy od AI a este aj oni by boli znovu kontrolovani AI, ktora by ich konfrontovala ak by nechceli schvalit nieco co je v sulade so zaujmom statu/EU. Kazdy chce lepsiu zivotnu uroven, vyssiu zamestnanost, nizsiu kriminalitu, lepsie zdravie/zdravotnictvo, skolstvo atd. Zase az tolko moznosti nie je ako to dosiahnut. Vieme ako to realizovat, len to treba realizovat.  Pod meritokraciou myslim, ze kazdy clovek od obycajnych ludi az po politikov by bol merany (nejaky typ socialneho skore), napriklad ako to ma Cina, ale nie riadene komunistickym rezimom. To skore by vyhodnocovala napriklad AI z EU, ale tak aby to bolo v sulade so slovenskymi cielmi, ale tak aby to domaci bacovia nemohli manipulovat. Ak by politikovi kleslo skore, bol by automaticky vymeneny. Alebo ak by mal nejaky iny kandidat/clovek lepsie skore, dostal by moznost nahradit politika s nizsim skore. Dany politik by nemohol namietat s jeho vymenou. Ziadne volby by uz neexistovali, lebo vzdy by tie vymeny prebiehali priebezne podla algorytmu. To iste v trestnom prave. Zakony su jasne, netreba tam ludsky faktor. AI sudy. Vo vazeni by kazdy vazen musel pracovat. Keby nepracoval a nevytvaral hodnotu, tak by mu exponencialne rastol trest a naopak. To iste v zdravotnictve a skolstve. Doktori by boli plateni iba ked su pacienti zdravi. Pacientom by sa zhorsovalo socialne skore a zvysovali zdravotne odvody keby nedbali o svoje zdravie a naopak tym ktori by dbali by sa skore zlepsovalo a znizovali odvody. Atd... to je iba zopar z veci co by sa dali robit. Samozrejme by tam vzniklo milion problemov, vela firiem a institucii by zaniklo, a tie by trebalo riesit a optimalizovat, ale verim, ze skor ci neskor taky system bude fungovat a ze to bude najlepsi system.

Ale rad si precitam aj argument preco by taky system nemal byt idealny, ak mas iny nazor.

Naposledy upravil dizajner dňa 2024-02-17 11:00 GMT

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 17/02/2024 11:54 :

kedze sa to tu stale otvara a toci sa to okolo blbosti ako "ludske prava"..."demokracia"...a kadejake odnoze diablovej vlady...
samozrejme prajem Slovensku najlepsie mozne statne zriadenie- monarchizmus... nic lepsie nie je(i ked to iste povedal ozran masonsky čerčil) ... Z take vedia...

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 17/02/2024 12:07 :

pocul som ze najkradnutejsia kniha v antikvariatoch je 1984 od Orwella... zda sa ze ludia citia na co sa treba chystat...
ZK samozrejme maju inu pripravu... ale citia to iste len cernejsie...

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 17/02/2024 12:10 :

Dizajnér, ale v tom tvojom systéme sú ľudia zbytoční. Všetko predsa samočinne funguje podľa algoritmu aj bez "rušivého" ľudského faktora, no nie?

dizajner je odhlásený top dizajner napísal dňa 17/02/2024 12:26 :

richard, ved to je normalny vyvoj. Ked stroj nieco urobi lepsie ako clovek, tak treba pouzivat stroj. Ked je raz sudca, alebo politik skorumpovany, a stroj bude robit lepsie rozhodnutia v prospech statu, tak preco skorumpovanych, alebo nekompetentnych ludi nenahradit strojmi?

dizajner je odhlásený top dizajner napísal dňa 17/02/2024 12:31 :

Ale myslim ze este potrva nejaky cas kym osvieti ludi, aby zvolili spravnu vladu ktora nieco take bude ochotna a dokaze zrealizovat.

Naposledy upravil dizajner dňa 2024-02-17 12:39 GMT

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 17/02/2024 12:55 :

Dizajnér, ty si to zrejme budeš musieť zažiť. Až potom pochopíš... I keď, prial by som ti, aby si to pochopil skôr.

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 17/02/2024 01:10 :

Pojem "technologický neoabsolutizmus" presne sedí na to, čo sa na nás chystá. Tvorivý ľudský duch bude uväznený a kontrolovaný v bludnom kruhu umelo-"inteligentnej" kombinatoriky. Ešte keby dokázala spolupracovať Európa s Ruskom a hlavne slovanské národy medzi sebou, mohol by mať v našom svetovom regióne tento nový absolutizmus menej hmotno-brutálnu a viac ľudskú, duchovnejšiu podobu. Ale deje sa presný opak a zdá sa, že centrá riadenia sa presúvajú do materialisticky orientovaných pólov v Číne a USA.

dizajner je odhlásený top dizajner napísal dňa 17/02/2024 01:19 :

Richard, bez urazky, z mojej perspektivy vidim, ze tvoje (aj vela dalsich ludi) vnimanie reality je strasne zuzene na nejake dva póly ktore medzi sebou superia o moc.
To je ako keby si svoju zivotnu energiu plytval na to, ktory pol planety je lepsi pre planetu Zem, juzny, alebo severny...
A kym ty/vy na to plytvate energiou, tak na planete prebieha zivot, ktory ti/vam mozno unika, lebo vidite len tie dva poly a skatulkujete vsetko bud na jednu stranu, alebo na druhu a tej "zlej" sa vyhybate.
Nebolo by jednoduchsie sa snazit pochopit zmysel zivota a riadit sa tym a polarizacne predstavy dat niekde do suflika? Je tu milion veci co treba zlepsovat. U teba doma, u teba na ulici, u teba v meste, v kraji a v state... Mafia tu rozklada pravny stat a pripravuje sa na rozkradanie verejnych financii a teba trapi kto sutazi vo svetovej lige o moc... Teraz to je USA, potom to bude Cina, a potom mozno nasa planeta verzus ina civilizacia. Taka sutaz prebieha vsade v prirode odjakziva a ty sa nad tym pozastavujes, alebo nebodaj tym stravis najlepsiu cast zivota?
Trapi ta Rusko, ale malo by ta trapit to ze Rusko je riadene mafiou. Treba zvrhnut ten rezim a ocistit tu krajinu od tej pliagy a potom urcite bude mier a spolupraca.

Naposledy upravil dizajner dňa 2024-02-17 16:49 GMT

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 17/02/2024 01:25 :

Dizajnér, ty vôbec nechápeš zmysel ľudskej existencie na Zemi. Nie som schopný ti v mentálnej rovine vysvetliť, ako zúfalo sa mýliš vo svojej predstave "pokroku". Ale ak budeš poctivo hľadať, život ti prihrá do cesty niekoho, cez koho to na inej úrovni pochopíš.

Čo sa týka lokálneho zlepšovania (reagujem na zmenený text predošlého komentára), s tým súhlasím. No človek má schopnosť pozrieť sa na veci aj z nadhľadu a konať podľa tohto poznania.

Naposledy upravil richard768 dňa 2024-02-18 08:38 GMT

dizajner je odhlásený top dizajner napísal dňa 17/02/2024 01:42 :

Opice urcite tiez neboli nadsene ked sa od nich ludia zacali oddelovat a zanechali ich v evolucii. Ale kazdy ma na vyber.
Ja nemam problem s tym, ze ma v evolucii zanechaju roboty, tak ako kazdeho. Niekto s nimi pojde dlhsie, ini kratsie. Nemam problem ani s menej inteligentnymi ludmi, ktori si to neuvedomuju, alebo ktori sa nechaju oklamat demagogmi. S cim mam problem su ti demagogovia, ktori tu hlupost a strach tych ludi vyuzivaju vo svoj prospech a nestitia sa stiahnut celu krajinu do zahuby pre vlastny prospech.

Naposledy upravil dizajner dňa 2024-02-17 13:49 GMT

mistrz_leszek je prihlásený top mistrz_leszek napísal dňa 17/02/2024 04:01 :

richard768 napísal dňa 17/02/2024 01:10whistling.. Ešte keby dokázala spolupracovať Európa s Ruskom a hlavne slovanské národy medzi sebou, mohol by mať v našom svetovom regióne tento nový absolutizmus menej hmotno-brutálnu a viac ľudskú, duchovnejšiu podobu. Ale deje sa presný opak a zdá sa, že centrá riadenia sa presúvajú do materialisticky orientovaných pólov v Číne a USA.


Viac rokov sa z okrajov našej kultúry šíri akési hmlisté poňatie výnimočnosti slovanského živlu (čokolvek by to malo znamenať). Vektorom je zväčša popletená túžba po návrate k počiatkom, vo forme pohanského / rodnovereckého rekonštrukcionalizmu (od začiatku odsúdeného na neúspech). Tento následne mutuje, prisvojujúc si pojmy a histórie mu nepatriace (védy, starovercov, svojsky pojatú náuku o čakrách, zmyslené systémy rún, ahistoricky pojaté systémy jogy či bojových umení) a berie na seba raz podoby konkrétnych siekt a inokedy necentralizovaného bujnenia literatúry a masového blúznenia. Blúznenia, nad ktorého okultnými koreňami by sa patrilo pozastaviť a zamyslieť.

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 17/02/2024 06:35 :

Mistrze Leszku, otázka minulosti a budúcnosti slovanstva je iste zaujímavá a vyžadovala by si dlhšiu debatu. Ja som síce použil výraz "slovanské národy", ale nie celkom v takom význame. Skúsim upresniť svoju úvahu. Predpokladajme extrapoláciu svetového vývoja, že centrá riadenia sa presunú do Číny a USA. Tieto oblasti sú však zamerané príliš materialisticky a technologicky. Hľadáme teda priestor, v ktorom by človek mohol v budúcnosti slobodnejšie existovať, ale so zachovaním istej úrovne civilizácie. Vidí sa mi, že práve oblasť Strednej a Východnej Európy má na to dobré predpoklady. Možno aj časť Ázie a Latinskej Ameriky, tam sa však neorientujem.

mistrz_leszek je prihlásený top mistrz_leszek napísal dňa 17/02/2024 07:51 :

Ako to tvoje nazvať, fantazijná kozmogónia?

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 17/02/2024 11:22 :

Mistrze Leszku, a vedel by si tú moju fantáziu posunúť bližšie k realite? Rád sa nechám poučiť, ak vidíš veci jasnejšie.

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 18/02/2024 08:29 :

Nedávne udalosti nasvedčujú, že moje úvahy nie sú až tak mimo. Stačí si pozrieť mapu zaočkovanosti (dátum som zvolil na konci r. 2021; čas sa dá posúvať, ale od r. 2022 údaje z niektorých štátov miznú). Najnižšia je vo väčšine štátov Afriky. Ale, povedzme, že tam riešia ľudia iné problémy. Z nám civilizačne bližších štátov majú nižšiu zaočkovanosť práve stredná a východná Európa, Rusko, západná a stredná Ázia. Takže žiadna fantázia, ale tvrdá realita. V týchto oblastiach si ľudia napriek štátnemu útlaku vytvorili relatívne najväčší priestor slobody.

dizajner je odhlásený top dizajner napísal dňa 18/02/2024 12:35 :

richard, nerozumiem ako materializmus a technoligie teba obmedzuju v slobodnom zivote? Podla mna davaju moznost zit slobodne, takze zjavne vidime veci z ineho uhlu pohladu. Mozes vysvetlit v com ta to obmedzuje?

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 18/02/2024 01:45 :

Dizajnér, počul som už dávnejšie takýto výrok: "Počítače nám pomáhajú riešiť problémy, ktoré by sme nemali, keby sme nemali počítače."

Pozri, napríklad máme túto internetovú zoznamku (a spústu ďalších). Ale je dnes ľahšie niekoho spoznať a sú vzťahy medzi ľuďmi lepšie než povedzme pred 40 rokmi? Je celkove život lepší? Skôr naopak. Pribúdajú materiálne aj psychické problémy, závislosti, vrátane závislostí od IT, ktoré sú navyše aj zvonku vynucované. Skús si len predstaviť, ako dlho by si dokázal fungovať bez počítača, mobilu, internetu, či nedajbože bez elektriny.

Technológie nám prinášajú len zdanlivý pokrok, pretože bez vyváženia pevnejšou morálnou stránkou človeka sa točíme v bludnom kruhu alebo dokonca upadáme. Odporúčam prečítať knižku Čo je pokrok? od Emila Páleša, v ktorej uvádza množstvo konkrétnych príkladov.

dizajner je odhlásený top dizajner napísal dňa 18/02/2024 05:06 :

richard, tak vzdy sa da najst nejaka vyhovorka preco clovek nie je spokojny (sam zo sebou) a obvinit z toho niekoho ineho, alebo vonkajsie okolnosti. Tomu sa hovori "mentalita obete". Je pravda, ze internet aj vela ludi odizoloval do ich vlastneho sveta, (ja som sa kedysi tiez socializoval viac, co idem napravit, lebo uz to nie je idealne), ale takisto mas moznost sa spojit a nadobudnut stovky novych kontaktov, co by bez internetu nebolo mozne, nehovoriac o prinose pre pracu, vzdelanie, alebo komunikaciu. A kazda jedna technologia ktoru si ludia vo velkom adoptovali ma take vyhody, inak by ju ludia nepouzivali. Ano moze to byt skodlive pre ludi ktori konzumuju obsah, jedlo, latky atd bez nejakeho limitu, alebo sebareflexie, ale za to nemoze technologia, ale oni sami. Kym niektori si tym nicia zivot, ini tu istu technologiu pouzivaju s rozumom a prinasa im hodnotu. Ale pointa je to, ze technologie, "materializmus" a dnesna doba ti davaju slobodu a nie beru, ked sa na to pozries z neosobneho pohladu.

dizajner je odhlásený top dizajner napísal dňa 18/02/2024 05:14 :

Necital som knihu od E.Palesa, ale moj mozog velmi nezvlada prilis komplikovane filozofovanie a tie jeho texty tak na prvy pohlad posobia. Ked si cital tu knihu a chcelo by sa ti zhrnut a napisat nejake klucove myslienky/postrehy z nej tu, tak by ma to zaujimalo.
Podla mna v tomto kontexte pokrok znamena mat k dispozicii technologie, informacie a moznosti (aj materialne) a vediet ich pouzivat (alebo aj vynaliezat, alebo vylepsovat) bez toho, aby ta negativne ovplyvnili.
Ano, vela ludom chybaju emocie a potom ich hladaju v technologiach, jedle, navykovych latkach, striedani partnerov atd atd, ale to sa da zmenit iba osvetou, sebareflexiou aj u rodicov a snahou to zmenit, ale urcite nie snahou zastavit technologicky progres. Mne sa praveze paci sledovat ako zlepsenie v nejakej oblasti vytvara nejaky problem, ktory potom vytvara prilezitost na zlepsenie v danej oblasti atd. Ved na takej spatnej vazbe funguje cela priroda, aj systemy ludskeho tela. Je prirodzene ze ked sa nieco odchyli z rovnovahy, priroda sa to nejakym inym sposobom snazi vratit do rovnovahy...

Naposledy upravil dizajner dňa 2024-02-18 17:46 GMT

mistrz_leszek je prihlásený top mistrz_leszek napísal dňa 18/02/2024 06:28 :

Richard, niesom presvedčený, že to meradlo znamená viac, než že súdruhovia z Úradu zdravia niečo zanedbali. Nabudúce sa polepšia. Nejaký schopnejší dizajnér sa nájde.

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 18/02/2024 07:33 :

Dizajnér, ja nie som v zásade proti informačným technológiám (IT), len sa hlbšie zamýšľam nad ich spoločenskými dôsledkami. Stručne povedané, IT ponúkajú spústu nových možností pre tých, ktorí sú dostatočne duševne zrelí, aby ich vedeli správne použiť a nestratili sa v nich. Ale to väčšina ľudí nie je, lebo väčšina len slepo nasleduje zdanlivé výhody a nerozmýšľa, kam to celé vedie. Preto všetky prínosy sú vyvážené novými negatívnymi javmi. Napríklad, hoci všetko sa dá dnes spraviť stokrát rýchlejšie a efektívnejšie než kedysi, tak prečo stále nemáme o toľko viac času? V tej knihe "Čo je pokrok?" sú práve takéto paradoxné príklady. Nemyslím, že by bola nejako zvlášť filozoficky náročná. Ale nemám ju teraz doma.

S tou slobodou už tiež začína byť problém, lebo už si nemôžeš vybrať. Použitie IT nie je dobrovoľné, ale "dobrovoľne" povinné. A to aj tam, kde to donedávna nebolo potrebné a nie je na to technický dôvod. Prečo musí mať každý predajca e-kasu, prečo musí bača podávať daňové priznanie len elektronicky, prečo už bez mobilu človek nič nevybaví?... Navyše, je tu posadnutosť sledovaním každého a zhromažďovaním veškerých dát. Teda technický a materiálny pokrok nie je vyvážený duševným pokrokom, lebo ľudia majú stále tie isté zlé vlastnosti a sklony. To v konečnom dôsledku povedie k takému zneužitiu IT proti človeku, že ľudia nakoniec IT zavrhnú a budeme začínať odznova. Platí také pravidlo, že čo sa prekotne rýchlo mení, dlho netrvá. Nachádzame sa v nerovnovážnom stave, bez kontroly nasledujúcich udalostí.

Náklady na vývoj a výrobu IT zariadení sú privysoké a sú kryté investíciami, teda peniazmi požičanými z budúcnosti. To znamená, že ak narazíme na hranicu zvyšovania rýchlosti a kapacity zariadení, vývoj hardvéru aj softvéru ustane, prestane sa vyplácať vyrábať identické, neaktualizované verzie, investície klesnú a s nimi spätne aj návratnosť nákladov. Počítače sa tak možno stanú nedostupnými pre bežných ľudí. Treba ich teda využiť na niečo prospešné, kým sa to ešte dá.

Dobrá stránka celého tohto procesu je, že sme nútení sa viac orientovať v mori informácií a možností, ktoré sa nám ponúkajú. Kedysi bol život jednoduchší a možnosti skromnejšie, tak nebolo čo riešiť. To znamená, že materiálny a technologický pokrok zároveň stavia latku duševného pokroku vyššie.

Naposledy upravil richard768 dňa 2024-02-18 20:13 GMT

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 18/02/2024 07:57 :

Mistrze Leszku, je možné, že na výsledok pôsobilo viacero faktorov a záver nemusí byť jednoznačný. Preto by bolo treba zhromaždiť viacej príkladov.

Čiste pocitovo, západná Európa a USA majú väčší príklon ku hmote než stredná a východná Európa. O Ázii nemám taký prehľad. India sa javí ako kolíska duchovnosti a mnohí ju tam aj hľadajú, ale čo z tej starej zostalo dnes? V Indii som nebol, ale môžem uviesť príklad z pobytu v Grécku. Tam som pochopil, že zo starej civilizácie zostali len ruiny ako kosti na cintoríne, no jej duch už odvanul inam. A čo sa týka Číny, pochybujem, že tam je nejaký priestor pre duchovnú slobodu človeka. Všetko je nadiktované súdruhmi, každý pohyb kontrolovaný kamerami. Zostala len materiálna sloboda podnikania. Kórea a Japonsko sú na tom asi podobne, lebo tam sú ľudia zodratí prácou natoľko, že im na iné nezostáva čas. Až na dôchodku sa prídu pozrieť do Európy a fotia si naše historické pamiatky.

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 19/02/2024 10:11 :

kto to vyhra? orwel alebo machiavelli... zda sa ze to bude miesanina... plus pravdolaska... aby clovek ochotnejsie a radostnejsie vkrocil na cestu zahuby...

"pokrok" bude ten porazeny...

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 19/02/2024 03:46 :

To je tiež nejaký divný novofalošný pojem, tá "pravdoláska". Veď v pôvodnom význame spojenie skutočnej Pravdy a Lásky - čo už môže byť viac a lepšie? Ešte keď sa k nim pridá aj Dobro, dostávame priam Božskú trojicu.

dizajner je odhlásený top dizajner napísal dňa 19/02/2024 04:39 :

richard, pokrok nezastavis ani vojnou ani nicim. Vsetko je tak ako ma byt. Aj taky salat v zahrade ked rastie tak stare slabe listy naspodku odumieraju (asi sa im nechce dalej rast, alebo ich uz rastlina nepotrebuje), ale rastlina rastie stale dalej aj ked odpadavaju. Ja to vnimam tak, ze idioti (vo vseobecnosti, neber to vobec osobne) by radsej chceli aby zomrel, alebo sa mal horsie celok (rastlina,ludstvo), ako by mali oni rast s nim. Potom tu citame take bludy ake plodi pascendi a ini nihilisti a pomatenci.
Je to vsetko iba o uhle pohladu a velmi obmedzeny uhol pohladu nejakeho jedinca, alebo skupiny ludi este neznamena ze to je realita, alebo pravda. Ja osobne si viem predstavit dokonaly svet tak o 500 rokov. Mozno sa velmi mylim, ale podla historie sa doteraz vsetko menilo len k lepsiemu. Aj ked to boli cykly aj so zlymi obdobiami...
Inac tu je zoznam vojen Ruska, Ciny a Indie:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wars_involving_Russia

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Chinese_wars_and_battles

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wars_involving_India

Vojna nie je nic nove, hlavne v kontexte ak idioti hovoria, ze USA je agresor. Este ani USA neexistovalo ked bolo rusko agresor. Vzdy to je suboj nejakych stran o zdroje a moc. Takto funguje priroda, cize aj ludia.
Mne osobne nie je az tak sympaticke primitivnejsie Rusko. Ale tiez sa postupne vyvijaju a idu za rovnakym cielom ako najlepsie krajiny sveta. Urcite ani tam ludia nechcu zit v zemliankach ak maju na vyber...

Naposledy upravil dizajner dňa 2024-02-19 16:47 GMT

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 19/02/2024 08:33 :

Náhodou, zemlianky sú super. Sú ekologické a energeticky úsporné. V nejakom dokumente o alternatívnom bývaní som zachytil, že sa stavajú aj ich moderné obdoby. Na časti strechy môže byť napríklad solárny panel. smile

dizajner je odhlásený top dizajner napísal dňa 19/02/2024 09:08 :

Vidis, iny uhol pohladu smile

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 19/02/2024 09:15 :

Dizajnér:

Vojna nie je nic nove, hlavne v kontexte ak idioti hovoria, ze USA je agresor. Este ani USA neexistovalo ked bolo rusko agresor. Vzdy to je suboj nejakych stran o zdroje a moc. Takto funguje priroda, cize aj ludia.
Od 6. 8. 1945 až dodnes je najväčší agresor jasný. Áno, boj o zdroje a moc. Ale to je práve hlúpe a nepokrokové. Lebo aj v prírode je mnoho príkladov na spoluprácu, symbiózu, čo je v konečnom vyčíslení lepšie, obojstranne prospešné.

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 20/02/2024 07:41 :

zas evolucia... cize bludy, klamstva, zabordeleniny... tu je to klasika... Boh nikde a zlo sa deje "nahodou"... ach ach ... mec nabruseny treba vytiahnut... a rubat hlava nehlava.... cid, ci macload si neoddychne...

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 20/02/2024 07:58 :

socialny darwinizmus... ten vysvetli vsetko bez boha... a ludia mozu kludne spat... nic nehrozi... trest a hriech  je nejaky semitsky vymysel... celkom lahko sa zije... a nastupia pravdolaskari... ved pravda a laska musi zvitazit nad lzou a nenavistou... alebo inak - este vacsia loz a este vacsia nenavist musi zvitazit nad lzou a nenavistou... a takto doolkola... ludia su vinni, ludia sa musia polepsovat a nove nabozenstvo pseudopsychologia musi veci vysvetlit... bez Boha, bez diabla... len velky architekt sa usmieva...

dizajner je odhlásený top dizajner napísal dňa 20/02/2024 09:54 :

richard, stale v tvojich prispevkoch vnimam zaujatost voci usa alebo "zapadnemu svetu",  co ale pripisujem tvojmu osobnemu nastaveniu z dovodov ktore som pisal pred tym. Autokraticki vodcovia ako Putin, alebo Fico kvoli vlastnej chamtivosti a skazenosti zasiali do ludi zlo a vytvorili "nepriatela" a tak je jasne ze ludia co ich nasleduju preberaju tie narativy bez rozmyslania. Ja vidim vo svete z mojho nezaujateho pohladu dobro a symbiozu. Ak by to tak nebolo tak by nebolo usa, eu a globalizacia, cize vsetko spolupraca. Iba zlo sa zo symbiozy zacalo odlucovat...

Naposledy upravil dizajner dňa 2024-02-20 10:53 GMT

dizajner je odhlásený top dizajner napísal dňa 20/02/2024 09:58 :

pascendi, kludne to mozeme brat tak ze ja stelesnujem dobro, cize Boha a ty zlo cize Diabla. Davaj si pozor na to aby si nepadol rovnakym ostrym mecom akym chces rubat, lebo vacsinou to tak byva...

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 20/02/2024 11:47 :

to je pokus o "kto mecom zachadza, mecom schadza"... trosku vedla..." lebo vacsinou to tak byva" iste... ked je to nespravodlive.... to sa mna netyka....

zas pocuvam ...demokracia...ludske prava... progres... same bludy a klamstva... ako aj detske prava...zenske prava napr.pravo vrazdit... to je na hlavu postaveny prirodzeny zakon...strasburg, europsky parlament... samy pelech lotrovsky...

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 20/02/2024 11:53 :

tam by som sa neutiekal... to je pre sodomitov,lgbti a tych co volaju po "tolerancii" "empatii".... nemam empatiu k hriechom... iba mec...

dizajner je odhlásený top dizajner napísal dňa 20/02/2024 12:00 :

pascendi, ja ta povazujem za mentalne choreho cloveka na zaklade co tu citam od teba. Je to iba moj subjektivny nazor, takze tak to aj ber.
Ale prajem ti aby si bol taky aky chces byt a bol tak stastny.

Naposledy upravil dizajner dňa 2024-02-20 15:16 GMT

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 20/02/2024 12:07 :

zeny dostanu zenske prava... a podriadovat sa nemusia... to nechcem, taky chaos... vsak to masoni chcu... vsetko pre to robia... ja som stale v Odboji... aj modernisti idu po ruke rozkladu... chaosu...dalsi krok je jasny... Z sleduju a modlia sa... ja urcite, aby bolo odobrate to prasa masonske...nosate...zaskodnicke...modernisticke...
vypada to beznadejne... je to boj "v nadeji, proti nadeji" to je dnes osud Odboja!!!

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 20/02/2024 12:10 :

dizajner pozdravujem ta do tvojej izby ustavu... dufam ze ta odchytili...

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 20/02/2024 12:14 :

dalsi bezadejny pripad ako dizajner? ja mi jasne ze plavam proti prudu... zjudaizovanych robotov...

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 20/02/2024 12:17 :

Konspiracia(s velkym K)... nesmie vyhrat... netreba sa dat opit rozkom..."vyhod" globalizacie... demokracie... to je cesta do pekla...

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 20/02/2024 12:20 :

na konci je najtvrdsie otroctvo... ake svet nevidel... Z vedia ake to je...

pascendi je odhlásený top pascendi napísal dňa 20/02/2024 12:27 :

orwelizacia je len matny tien...

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 20/02/2024 12:40 :

Dizajnér, čo sa týka Západu a USA, tak oni sú teraz na čele svetového vývoja. Preto nesú aj väčšiu zodpovednosť za to, ako svoju mentálnu a technologicko-materiálnu prevahu voči zvyšku sveta uplatnia. A robia to často tak, že túto prevahu zneužívajú na presadenie svojich krátkozrakých cieľov. Je to podobné ako vo vzťahu partnerov. Ak muž sa chová voči žene príliš nadradene, tak ani od ženy nemôže očakávať ústretovosť, ale dostane sa mu opačnej reakcie. Preto aj autoritatívni vodcovia ako Putin sú práveže len reakciou na agresívnu politiku Západu. Ak by USA a Západ nevyvíjali taký nátlak na Východ, aby sa im vo všetkom podriadil, tak by aj na Východe mohli byť slobodnejšie politické usporiadania. Je to vlastne paradox: Čím viac Západ tlačí, aby na Východe bola západná liberálna demokracia, tým sa Východ viac musí brániť opačnou reakciou. Pretože ani Západ, ani Východ nemá celú pravdu. Tú treba hľadať v spolupráci a vzájomnom obohatení.

Naposledy upravil richard768 dňa 2024-02-20 12:42 GMT

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 20/02/2024 12:58 :

Napríklad, kritizoval som Čínu, že tam nie sú ľudia slobodní. No na druhej strane, oni dosahujú veľké úspechy tým, že dokážu obetovať práva jednotlivca v prospech kolektívneho záujmu. To je niečo, čo západnému človeku úplne chýba a nevie to vôbec pochopiť. Pre nás v strednej Európe tu vzniká otázka, či sa dajú nejako konštruktívne zlúčiť aj práva jednotlivca aj kolektívny záujem súčasne.

dizajner je odhlásený top dizajner napísal dňa 20/02/2024 03:29 :

richard, mozes uviest nejake priklady kde vnimas nejaky tlak zo strany zapadu na vychod? Podla mna to je tak ze ludia vo vnutri krajiny (napr. Ukrajina) chcu zit slobodne a moderne a nie v totalitnom rezime, ktory im vymyva mozgy a umelo sa ich snazi udrziavat nevedomych a v zajati. Ved sme to videli a vidime pri roznych komunistickych oponach. Kazdy taky rezim skor ci neskor padne. Este som nevidel ze by take krajiny vo velkom pritahovali ludi a ludia by do nich utekali. Vzdy je to naopak, ze z nich chcu utiect do slobodnych krajin.

Naposledy upravil dizajner dňa 2024-02-20 15:44 GMT

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 20/02/2024 04:33 :

Západ sa chová ako asertívny misionár, ktorý niekam príde, ignoruje miestne zvyky a kultúru a nasilu zavádza tie svoje. Západná liberálna demokracia nie je dobrým univerzálnym modelom pre celý svet, lebo stavia na nadprávach jednotlivca a malých skupín, pričom ignoruje širšiu spoločenskú zodpovednosť. To nakoniec vedie k rozkladu morálky a rozpadu celej spoločnosti na egoistických jedincov. Môžu to robiť vďaka tomu, že zo zvyšku sveta ťažia lacné suroviny a lacnú pracovnú silu, ale dlhodobo a pre celý svet sa to takto nedá. Jasné, že ľudia chcú väčšie slobody a utekajú na Západ, ale je za tým okrem iných dôvodov aj určitá nezrelosť a nepochopenie celostného vývoja. Dnes však už ani v USA sa nežije tak dobre, čo viem od ľudí, ktorí tam boli. Ilúzia amerického sna už opadla, pretože to bol život na dlh a teraz ho treba splatiť.

Na druhej strane Východ robí tú chybu, že príliš málo dôveruje v schopnosti jednotlivca a spútava ľudí. Ten kolektívny záujem je často tiež len záujmom určitých skupín, nie celku. Napríklad, keby v r. 1968 Rusi nepotlačili vojensky slobodné hnutie v ČSSR, ale konali zmierlivejšie, a zároveň aj naši komunisti na čele s Dubčekom by neboli fantasti, ale realisti, možno by sa podarilo nájsť nejakú životaschopnú kombináciu socializmu s kapitalizmom a slobody jednotlivca so zodpovednosťou voči celku. Ktovie, čo by bolo, ale nemení sa tým potreba takéto riešenia hľadať.

A veľmi konkrétny príklad nátlaku Západu: bombardovanie Srbska, rozširovanie NATO na východ napriek dohode s Gorbačovom o jeho nerozširovaní, ... V Rusku za Gorbačova a ešte viac za Jeľcina došlo k takému rozvratu, že už to musel niekto autoritatívne zobrať do pevných rúk, inak by sa nielen Sovietsky zväz, ale aj samotné Rusko rozpadlo ekonomicky aj spoločensky. A to bolo práve skutočným cieľom západných mocností, aby mohli skúpiť a vyťažiť aj ruské zdroje surovín. Keby mali úprimný záujem o spoluprácu a rešpektovali politickú a ekonomickú suverenitu ostatných štátov, svet by mohol vyzerať inak. Vždy je väčšia zodpovednosť za situáciu na strane toho, kto má väčšiu moc a prostriedky. Keď nebude dobre fungovať rodina, nebudeš predsa hľadať chybu v deťoch, ale skôr v rodičoch.

dizajner je odhlásený top dizajner napísal dňa 20/02/2024 06:22 :

Západ sa chová ako asertívny misionár, ktorý niekam príde, ignoruje miestne zvyky a kultúru a nasilu zavádza tie svoje.

Mozes uviest nejaky priklad ze ako nieco take prebieha?
Mna napadaju len firmy ktore vstupuju na tie trhy so svojimi produktmi, ale potom ked je to volny trh a nikto tych ludi nenuti si tie produkty kupovat, tak preco si ich kupuju ked to je podla teba nasilu?
Ako inak este zapad vnucuje svoju kulturu "nasilu"?
V slobodnej krajine si kazdy moze vybrat ako chce zit, ale v neslobodnej nie. Pocul som historky ako komunisti zakazovali chodit krestanom do kostola. Alebo ze kradli ako straky. To sudruhom zjavne zostalo dodnes a su velmi zodpovedni aj ich tupi volici. Dnes som napriklad pocul z ulice nejaky zvuk ako keby sa suchal plech a praskal plast. Pozriem z okna a nejaky stary imbecil s autom presiel velky obrubnikovy kamen ktory sa uvolnil z obrubnika pri parkovisku a zostal mu pod autom. Ok, stava sa. Vtedy som ho este nepovazoval za stareho senilneho imbecila. To az potom ked ten kamen nechal v strede parkoviska kde ho dotiahol so svojim autom kym mu spod neho nevypadol. Chodil okolo toho a potom nasadol do auta a odisiel. V lepsom pripade to bol iba stary senilny imbecil, ktoreho to nenapadlo odpratat. V horsom pripade to bola okrem toho aj zakerna k...a. Prisiel mi ako smerovolic, mam uz na nich nos sa mi zda, vzdy maju taky (skryty) jed v sebe . Tak posobil. To len k tej spolocenskej zodpovednosti.

Naposledy upravil dizajner dňa 2024-02-20 19:46 GMT

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 20/02/2024 08:14 :

Politické mimovládky sa tvária ako občianska spoločnosť, avšak nie sú založené a financované samotnými občanmi, ale zo zahraničných zdrojov (prevažne z USA). Deformujú tak občiansku spoločnosť tým, že do nej vnášajú cudzorodé ideológie a deformujú demokraciu tým, že generujú a marketingovo podporujú ľudí, ktorí sú ochotní (či už z presvedčenia alebo za úplatu) presadzovať ich ciele. Samozrejme, naša sloboda je v tom, či si túto manipuláciu uvedomíme a či jej odoláme a postavíme voči nej skutočne občiansku protiváhu.

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 20/02/2024 08:23 :

Dizajnér, to je skutočne pozoruhodné, že z nejakej minútovej momentky dokážeš odhadnúť inteligenciu, duševný stav aj politické preferencie dotyčného. To už prekonávaš aj Fera. smile

dizajner je odhlásený top dizajner napísal dňa 20/02/2024 08:57 :

Vyzera to tak ze smerovolici len bez rozmyslu preberaju smerakmi vygenerovanu konspiraciu. Zakladom politickej manipulacie je vytvorit nepriatela. Kedze zlo su oni sami, tak musia hladat na opacnej strane a Soros a jeho mimovladky su dobry ciel... Ze co tie mimovladky robia, tym sa uz nezaoberaju, lebo ved smer si uz urobil svoju pracu a povedal ze su protislovenske...

Pozrel som si tu stranku mimovladok a na prvy pohlad je vytvorena za politickym ucelom, tak aby vytvorila dojem ze ked su financovane zo zahranicia tak to musi byt proti nasim zaujmom. Nic tam nie je uvedene o tom cim sa tie mimovladky zaoberaju, ale to uz idiotov netrapi.
Tiez tam nie je uvedene, ze akym sposobom by mali tie organizacie deformovat demokraciu alebo byt proti nasim zaujmom. Preco tam neuvadzaju to hlavne?
Vlastne mohli by byt proti nasim zaujmom ak je nasim zaujmom byt primitivny sprosty mafiou zotroceny narod. Alebo keby sme boli "nasi ludia", tak by boli proti nasim zaujmom.

Pozrel som si stranku nadacie Open Society, ktoru zalozil George Soros a pisu tam toto (prelozene prekladacom, cize nie idealny preklad):


TÉMY

Naša globálna práca sa zameriava na štyri oblasti – spravodlivosť, equity, vyjadrenie a klimatická spravodlivosť. Tieto vzájomne prepojené prvky sú životne dôležité pre otvorenie spoločnosti a poskytujú organizačný rámec pre to, čo robíme.

Klimatická spravodlivosť
Zaviazali sme sa k klimatickej spravodlivosti a riešeniu nerovnakého zaťaženia klimatickej krízy. Podporujeme kroky na miestnej úrovni a globálne úsilie o spoločné kroky tvárou v tvár tejto spoločnej hrozbe.

Equity
Rovnaké zaobchádzanie so všetkými – bez ohľadu na etnickú príslušnosť, náboženstvo, pohlavie, postihnutie alebo sexuálnu identitu – považujeme za základnú súčasť zdravých demokracií. Na globálnej úrovni podporujeme snahy o nápravu pretrvávajúcich nerovností v globálnom riadení a globálnej ekonomike, ktoré sú dedičstvom koloniálneho vykorisťovania.

Vyjadrenie
Na pozadí rýchlo sa vyvíjajúceho mediálneho prostredia podporujeme robustnú a nezávislú žurnalistiku a podporujeme snahy o posilnenie slobody prejavu, súkromia a prístupu k informáciám.

Spravodlivosť
Prístup k spravodlivosti a právny štát založený na ľudských právach sú základom mierovej a udržateľnej budúcnosti. Podporujeme hnutia a inštitúcie za ľudské práva, ako aj reformu súdnictva a systémov a presadzovanie demokratickej účasti na všetkých úrovniach.


Samozrejme, ze toto je hlavny nepriatel pre Fica, ktoremu ide o beztrestne rozkradanie verejnych financii. Ako inak by to mohli robit, ak by spolocnost fungovala na danych principoch?
Ale rad si precitam aj tvoj odlisny pohlad ako toto skodi Slovenskej spolocnosti, respektive ako by malo podla teba vyzerat Slovensko ak vyssie uvedena agenda je proti zaujmom slovenska?

A tie dalsie mimovladky takisto pomahaju ludom na Slovensku, nehovoriac o tom, ze tie peniaze od darcov pomahaju slovenskej ekonomike.

Naposledy upravil dizajner dňa 2024-02-20 21:44 GMT

dizajner je odhlásený top dizajner napísal dňa 20/02/2024 09:10 :

Dizajnér, to je skutočne pozoruhodné, že z nejakej minútovej momentky dokážeš odhadnúť inteligenciu, duševný stav aj politické preferencie dotyčného. To už prekonávaš aj Fera. smile


Neviem si pomoct, maju to napisane na cele smile

richard768 je prihlásený top richard768 napísal dňa 20/02/2024 10:04 :

Dizajnér, problematika politických mimovládok sa nedá vysvetliť takto narýchlo v blogu. Navyše, ja nie som na to odborník, čiže nedisponujem podkladmi a argumentami, len môžem odkázať na nejaké zdroje. Obvykle trvá niekoľko rokov, kým človek ako-tak pochopí, ako to celé funguje. Peter Marman a Dalibor Jurášek venovali tejto téme 24 dvaapolhodinových relácií na Slobodnom vysielači. Dostupné sú aj články o politických mimovládkach na Hrote.

Samozrejme, súčasťou dobrého marketingu je pekný obal, aby všetko budilo dobrý dojem, lebo to sa predáva. Západná propaganda je tak dobre prepracovaná, aj psychologicky, proste po všetkých stránkach, že ľudia ju už ani ako propagandu nevnímajú. Preto mi príde úsmevné, keď sa obvykle hovorí len o ruskej propagande, pretože tá v skutočnosti dosť zaostáva.

Naposledy upravil richard768 dňa 2024-02-20 22:26 GMT