Archívy

Posledné komentáre

Reklama

Cesta životom : Cesta životom

V rámci filozoficko-duchovného bádania sa dosť veľkú časť svojho života snažím prísť na podstatu rôznych "problémov", ktoré sa moja myseľ snaží rozlúštiť. Akurát dnes ma napadla jedna myšlienka týkajúca sa dobra a zla a celkovo životnej cesty. Podľa tejto myšlienky existujú 3 spôsoby, akou cestou sa človek môže v živote vydať:

1. cesta - rozhodneš sa konať dobro, dobro sa na zlo obráti, pochopíš zlo, vyrovnáš sa, nájdeš zlatý stred a si spasený/spasená..

2. cesta - rozhodneš sa konať zlo, zlo sa na dobro obráti, pochopíš dobro a aj svoje rozhodnutie, obrátiš sa a čaká ťa cesta..

3. cesta - rozhodneš sa konať zlo, zlo sa na dobro obráti, pochopíš dobro a aj svoje rozhodnutie, ideš vedome ďalej a si stratený/stratená..

Samozrejme slová sú chabý nástroj na vyjadrenie podstaty, dobro a zlo sú len pojmy, ktoré sa dajú používať podľa potreby.. ale verím, že ak má niekomu táto myšlienka niečo povedať, tak mu to povie..
Pridal micchaal on 23/05/2023 04:54

Komentáre (14)

teurg11 je odhlásený top teurg11 napísal dňa 23/05/2023 06:32 :

Ďakujem že som sa mohol pobaviť tvojim "filozoficko-duchovným bádaním"

Keby tieto "myšlienky"  napísalo 10ročné decko , tak nepoviem nič

micchaal je odhlásený top micchaal napísal dňa 23/05/2023 07:03 :

Ďakujem za komentár, úprimne povedané celkom ma potešil, myslím si, že 10 ročné deti majú často krát menej skreslený pohľad na svet a sú v užšom spojení s Bohom, aj keď si to často krát pravdepodobne vedome neuvedomujú..
Mimochodom neviem či vieš o tom, že tvoje meno teurg odkazuje na takzvanú "teurgiu", čo je forma novoplatonistickej a neskôr aj do kresťanstva "prenesenej" formy vysokej bielej mágie, istý autori tvrdia, že teurgia vedie k takzvanej rýdzosti srdca, grálskemu rytierstvu a naplneniu srdca svetlom Ježiša Krista, ktoré často krát v puberte strácame, možno je jedným z cieľov života nájsť opäť niečo, čo sme ako tie ako píšeš "10 ročné decká" kedysi mali..

Naposledy upravil micchaal dňa 2023-05-23 20:04 GMT

Naposledy upravil micchaal dňa 2023-05-23 20:32 GMT

teurg11 je odhlásený top teurg11 napísal dňa 23/05/2023 07:56 :

Áno.

Mám mien viacero.

Ľudia rýdzosť srdca  a svetlo v duši nestrácajú vplyvom puberty, ale preprogramovaním ich myslí týmto zvráteným spoločenským zriadením.

teurg11 je odhlásený top teurg11 napísal dňa 23/05/2023 08:17 :

@ michal

Patrí ti vďaka za tvoju zmierlivú reakciu.

V mojom príspevku som len zareagoval na tieto tvoje slová: "Akurát dnes ma napadla jedna myšlienka týkajúca sa dobra a zla a celkovo životnej cesty. Podľa tejto myšlienky existujú 3 spôsoby, akou cestou sa človek môže v živote vydať"

Totiž cesty nie sú tri...

micchaal je odhlásený top micchaal napísal dňa 23/05/2023 09:22 :

to že je spoločenské zriadenie nastavené zvráteným spôsobom s tým plne súhlasím..

úprimne ja neviem či existujú 3 cesty alebo nie, počul som názor, že cesta je len jedna, niekto hovorí o 2 cestách a niekto o tom, že ciest je nekonečne veľa.. neviem ako to je, možno je to len o uhle pohľadu, ale fakt neviem.. to čo som napísal je len vnuknutie čo som dostal, netvrdím, že je to pravda, možno to len niekomu niečo povie, preto som to sem dal..

Každopádne súhlasím aj s tvojím názorom na očkovanie z obrázku, ktorý máš v galérii thumbs up tiež mi to vnuklo, že je potrebné pripomínať, že slobodu si treba chrániť, hlavne v dnešnej dobe..

Naposledy upravil micchaal dňa 2023-05-23 22:23 GMT

Naposledy upravil micchaal dňa 2023-05-23 22:30 GMT

teurg11 je odhlásený top teurg11 napísal dňa 24/05/2023 08:18 :

Symbol kríža o.i. znázorňuje cestu životom človeka od narodenia po smrť a
/v ideálnom prípade/ cestu jeho duše zdola nahor.

Cesta životom človeka od narodenia po smrť sa môže odvíjať v spleti ľudských vášní nespočetným množstvom spôsobov; kategórie dobra a zla sú na charakteristiku tejto cesty nepostačujúce.

fero je prihlásený top fero napísal dňa 24/05/2023 10:04 :

Je prirodzené že človek sa snaží abstrakciou zachytiť zjednodušeným spôsobom podstatu a zmysel nášho života. Ja si myslím, že cesta životom je vždy podriadená individuálnym túžbam jednotlivca, ktorých je nekonečne veľa a nakoľko nás smerujú k dobru alebo zlu je vecou vedomej alebo nevedomej spolupráce našej slobodnej vôle a osudu=božej vôle. Je totiž individuálne koľko zla má kto v génoch, vo výchove, koľko ho kto musí zažiť, aby sa preorientoval na dobro a či vôbec je toho schopný.

teurg11 je odhlásený top teurg11 napísal dňa 24/05/2023 11:23 :

teurg11 povedal 20/03/2022 10:32 :
tu je môj príspevok, ktorý poleno zmazalo na blogu s témou SPRAVODLIVOSŤ:

Životy ovčanov sú ich ilúziou.
Ich ilúzia je jedným z výstavbových pilierov hry s číslami. Bez podľahnutia tejto ilúzii by hra s číslami nebola uskutočniteľná a myšlienka maximalizácie profitu by sa rozplynula.
Ovčania čísla nepochopili a nerozumejú im.
Zahynú od zhubcu.
Súčasťou hry je neustále modifikovanie vzorcov myslenia u ovčanov.
Zavedením digitálnej technológie sa darí zmanipulovať aj ich želania a túžby.
Stádo si bude musieť odpracovať svoje dlhy a je donútené odovzdať svoj skromný hmotný súkromný majetok aparatčikom slúžiacim gouvernementalite zhubcu. Aj aparatčici sú ovčanmi , lenže ovčania sú rozdelení do viacerých kategórií a tak nie je zasa ovčan ako ovčan.
MIER nie je súčasťou pravidiel hry.
Ovčania sú taktiež prinútení odovzdať svoje data aj telesné orgány.
Nehmotným Duchovným majetkom ovčania nedisponujú.
Pojem SPRAVODLIVOSŤ je pojmom obsadeným a nie je určený pre  ovčanov.

micchaal je odhlásený top micchaal napísal dňa 24/05/2023 12:45 :

Skúsim to napísať ešte jednoduchšie, čo som tým myslel: môžeš ísť cestou k Bohu alebo cestou k zatrateniu, ale aj keď ideš cestou k zatrateniu, môžeš sa obrátiť (za istých okolností, ktoré sa mi tu už nechce rozpisovať).. to je asi najarchetypálnejšia a najfundamentálnejšia definícia, akú som schopný vyplodiť.. samozrejme cesta každého človeka je špecifická, išlo mi skôr o vystihnutie podstaty, nájdenie spoločného základu..

harmonia je odhlásený top harmonia napísal dňa 25/05/2023 08:04 :

Ked filozoficky pohlad, tak filozoficky. Ludia konaju aj bez toho aby sa pozerali resp.rozhodovali, alebo este inac, bez toho aby si uvedomovali ci je to dobra cesta alebo zla cesta. Jednoducho konaju tak ako vedia, ako im to nasepkava instinkt alebo ine pudy.
Neverim, ze si niekto vybera vedome zlo, ten clovek si zlo ani len nepripusta, jednoducho voli si pohodlnu a lahku cestu, nie cestu zla.

micchaal je odhlásený top micchaal napísal dňa 26/05/2023 06:00 :

To, že si niektorí ľudia volia pohodlnú a ľahkú cestu s tým súhlasím. Ale to, že si neuvedomujú, že často krát páchajú zlo s tým nesúhlasím.. podvedome si to musia uvedomovať, a aj keď odmietajú počuť hlas Boha, tak je tu veľa takých "dezolátov" ako som ja, čo im to z času na čas pripomínajú.. takže majú možnosť vidieť, ak by chceli.. nechcú.. lebo im to prináša materiálne výhody.. a keď raz padnú na hubu a uvedomia si to zlo, ktoré páchali a ani vtedy sa neobrátia, vtedy vedome začnú páchať zlo, respektíve zo svojej slabosti sa mu poddajú, a tam už neverím že sa pred Bohom a pred sebou samým obhája..

fero je prihlásený top fero napísal dňa 26/05/2023 11:04 :

Ak niektoré aj dobre mienené rady považujú iní za rady od dezolátov, tak len Boh vie povedať, či ten človek páchal zlo vedome alebo nevedome. NESÚĎ, lebo neviestky a vrahovia ťa predbehnú v nebi.

harmonia je odhlásený top harmonia napísal dňa 26/05/2023 09:15 :

Fero, hlavne sa treba zdrziavat od davania nevyziadanych rad. Na to pozor.

fero je prihlásený top fero napísal dňa 29/05/2023 08:20 :

harmónia - NESÚĎ som myslel všeobecne ako výrok Krista. A všetky názory sú tu nevyžiadané, aj tie tvoje.