Archívy

Reklama

Pomoc pre človeka : Pomoc pre človeka

Na týchto stránkach som natrafil na dievča s nickom "nkola". ...A zistil som že to dievča potrebuje pomôcť. Je vážne chorá a v hmotnej núdzi. Jej príbeh si môžete prečítať na stránke ľudia ľuďom https://www.ludialudom.sk/vyzvy/11702?fbclid=IwAR1QJIJI2xGbzm50u_CJUe25RcRB1J6vXzoo1O2pqxqbyx8C8omrshJ6YVE
Kto si chce najskôr jej príbeh prečítať, kým klikne na link...
 Volám sa Nikola Khúlová. Vychovávali ma starí rodičia. Žili sme v chudobe. Otec platil nízke výživné a mama sa o mňa nestarala. V maturitnom ročníku som mala autonehodu, po ktorej mi začali zdravotné problémy: zápal kostí, modranie nohy. Neskôr som bola odkázaná na barle, aby sa mi zahojila noha po náraze s autom. Potom mi zistili Sudeckov syndróm, ochorenie spôsobujúce atrofiu svalov končatiny. Po smrti starích rodičov zdedila byt ich dcéra, ktorá sa ku mne naťahovala aj s rodinou. S nimi som tam bývala ešte asi 3 roky po smrti oboch starých rodičov. Teta ma pred rokom vyhodila z bytu. Nemala som kam ísť, a preto som ostala pár dní na ulici v zime. Kvôli bývaniu vonku na zime a nadmerným pohybom, aby som prežila, sa mi zhoršil zdravotný stav nohy, teda atrofia svalov lýtka, a tak som nezvládala chodiť ani toľko, čo predtým. Aktuálne mám chôdzu premenlivú, nestabilnú, s vhodnosťou pohybu 5minút. Snažím sa chodiť viackrát denne pár minút. Robí mi problém chodiť poschodoch a nerovných terénoch.
  Lekárka povedala, že už mi chôdza nezaberá a treba, aby som chodila na rehabilitácie typu McKenzieho, ktoré mi ale neuhrádza poisťovňa, a mám zaradiť stravu, ktorá buduje svaly a kosti, keďže mi zistili osteoporózu vysokého štádia. Beriem na ňu bisfonáty Risendros, ale bezkvalitnej a cielene liečivej stravy sa nedeje zmena, ktorá mala prísť po 3 rokoch užívania bisfonátov Risendros. Je to pre mňa zároveň jediná možná liečba osteoporózy. Bisfonáty  absorbujú cez stravu látky, ktoré spravujú do kostí  a tie potom majú silnieť, no nesilnejú, lebo mám malý príjem.
   Otec sa o mňa nezaujíma a mama sa o mňa nevie postarať kvôli jej zlej zdravotnej a finančnej situácii, tak mi pomáhala aspoň s poriadkom v izbe.  Moje zdravie mi nedovoľuje sa zamestnať  a nemá mi kto pomôcť. Bývala som u expartnera s jeho mamou. Tá ma vyhodila kvôli tomu, že sa mi nedá mať dieťa a starať sa o domácnosť. Počas bývania v tejto rodine som dostala Covid19, pre ktorý ma hospitalizovali a zhoršili sa mi v dôsledku Covidu moje skryté zdravotne problémy. Oslabil sa mi nervový systém, mám horší balans. Chodila som trochu lepšie, ale teraz bez palíc neprejdem a cvičiť nezvládam, lebo mi príde zle a zadýcham sa. Bez pevných kostí tiež nedokážem riešiť svalstvo ako treba a jedno s druhým súvisí. Z nemocnice ma preložili do zariadenia opatrovateľskej služby. Máme tu skromnú stravu v rámci môjho dôchodku, 228eur mesačne.
 Moje zdravotné problémy mi nedovoľujú zamestnať sa a nemám nikoho kto by mi vedel finančne pomôcť. Preto vás prosím o finančnú pomoc na dlhodobú rehabilitáciu a liečbu kvalitnou stravou.
Ďakujem, Nikola Khúlová.
Pridal autobus on 07/09/2022 08:09

Komentáre (63)

autobus je odhlásený top autobus napísal dňa 08/09/2022 08:37 :

Pre kresťana nie je na zahodenie robiť dobré skutky

eustacia je odhlásený top eustacia napísal dňa 08/09/2022 10:48 :

Priamy link tuhľa.smile

nkola je odhlásený top nkola napísal dňa 08/09/2022 11:05 :

Ďakujem Eustacia , autobus za pomoc. Každej pomocí som vďačná smile chcela by som opäť chodiť nakoľko sa mi zhoršilo a som len na postely padne mi dobre ak niekto pomôžete . S rukami mam tiež trápenie pri snahe o presunutie do sprchy za pomocí rúk som si ublížila na predlaktie a teraz keď napíšem pár viet a začnem mat obmedzenie vpísani a bolesti. Ďakujem vopred .pekny den

sachista je odhlásený top sachista napísal dňa 08/09/2022 07:53 :

Pokiaľ niektorí z vás bývate blízko Nikoly, tak bude asi najlepšie sa dohodnúť a možno sa aj osobne u nej zastaviť, pomôcť s nákupom, alebo upratať, keď už nevie skoro vôbec chodiť. To by určite veľmi pomohlo. Aj sa osobne pozhovárate, to je predsa iné priateľstvo, ako si občas poslať virtuálnu správu.

A tiež nie je zlé dotyčného človeka vidieť, skôr než začnete bezhlavo posielať peniaze na neznámy účet! Internet je plný podvodníkov, tak myslite. Lebo v tom príbehu mi pár vecí nesedí a celkovo je toho až príliš.

autobus je odhlásený top autobus napísal dňa 09/09/2022 03:06 :

Sachista, aj mne tam všeličo nesedelo. A ešte viac, keď mi o sebe písala, či hovorila. Tak som tu radšej to mne napísané sem nedával. Tak som sa jej na to spýtal a vysvitlo z toho, že ide o niekoľkoročný príbeh a raz napíše z jedného obdobia, raz z druhého.
Na stránke ludialudom napísala jeden človek, že ten jej príbeh overil a tiež dostala 2x príspevok aj z úradu vlady (čo som si na tej stránke pozrel. Aj som myslel, že ju pôjdem pozrieť je to len nejakých 30-40 km, ale mne "nerobí dobre"" pohľad na ťažko chorých.
Ale možno si to romyslim.
A aj ty sa môžeš spýtať priamo jej, či ju ísť pozrieť

Naposledy upravil autobus dňa 2022-09-09 04:37 GMT

eustacia je odhlásený top eustacia napísal dňa 09/09/2022 08:15 :

sachista, pochybovačný hlas zdravého rozumu.smile
Pochybovať je správne, nesprávne je zostať iba pri tom. Je možné byť opatrný a empatický zároveň. Ak sa vám nezdá táto zbierka, pomôžte inde. Peniazmi, fyzicky, záujmom, slovami povzbudenia, modlitbou alebo nejako inak. Všetko sa ráta. Vaša trocha láskavosti si vždy nájde adresáta.smile

nkola je odhlásený top nkola napísal dňa 09/09/2022 08:34 :

Šachista, som Vám vďačná za prejavený záujem o môj osud

Naposledy upravil nkola dňa 2022-09-12 09:18 GMT

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 09/09/2022 12:23 :

Nkola: Ahoj Nikola,
chápem, že si v ťažkej situácii, keď ti v dôsledku autonehody zostali následky v podobe poškodenia zdravia a niekoľko rokov sa ti z toho nedarí vyliečiť.
Vzhľadom na to, ako popisuješ tvoj zdravotný stav, že nevládzeš chodiť, by ti myslím asi najviac mohol pomôcť pobyt - hospitalizácia na rehabilitačnom oddelení v nemocnici, kde by s tebou skúsení fyzioterapeuti každý deň cvičili a rehabilitovali a bolo by tam o teba komplet postarané.
Vzhľadom na tvoju diagnózu by ti ten pobyt na fyziatricko-rehabilitačnom oddelení v nemocnici mala zaplatiť zdravotná poisťovňa.
Podľa toho, čo máš uvedené v profile, by si to mala asi najbližšie do nemocnice v Trenčíne - pridám ti sem link, kde sú uvedené telef. kontakty:

https://www.fntn.sk/index.php/sk/zdravotnicke-pracoviska/fyziatricko-rehabilitacne-oddelenie

Naposledy upravil lesanka333 dňa 2022-09-09 13:26 GMT

nkola je odhlásený top nkola napísal dňa 09/09/2022 12:35 :

Ahoj pobyt vnemomcnici mi poisťovňa nepreplatí lebopotre ujem špecializované rehab iného typu a domordinacie ambulantne takisto je treba aby SIM mala stravu lebo mesačne mam 0 EUR na jedlo a bez neho mi ani súkromne nechce nikto poskytnúť liečbu ..dakujem ale za ochotu a prívetivosť .nech sa darí

nkola je odhlásený top nkola napísal dňa 09/09/2022 12:39 :

P.s. Mne vnemomcnici nedokážu poskytnúť liečbu nakoľko môj stav nie je vhodný na liečbu vnemocnici ale potrebujem naozaj liečbu ktorá je na inom založená nie tak masívne ako to robia vnemocniciach aby ma dolámali a poškodili nikto si to na zodpovednosť nedá takisto keď som nemala osteo musela som behať pomsukrónych a keď mi to aby mi neodrezali nohu este tedynmusel riešiť stať a bol iný rok a iné zákony ( liečba bola hradená aj v súkromnej klinike hradená poisťovňou ale poisťovňa mi odoslala odpoved na žiadosť mojej lekárky ze mi moju liečbu neuhradia .list odfotený som odoslala aj nadácii preto je to aj zverejnene a preto mi to uznali .

nkola je odhlásený top nkola napísal dňa 09/09/2022 12:43 :

P.s2 súkromne hľadám niekoho kto by ma sprevádzal na rehab no este ani to mi neurobia lebo nie som výstave stabilizovaná aby som odcvicila 20minut . Kedže mam problémy aj splucami a preto mamposlali domov sa najesť a zmeniť stravu . A až potom ísť súkromne. Vo februári som este chodila5minut a  na základe nejakého pričinenia nesprávnej manipulácie s nohou istým zdravotníkom som skončila ako ležiak tak preto teraz neprejdem . A riešiť artróza úrazovú postlacanim kostičiek rehabilitáciou hneď to sa moc nedá takisto. Čiže štátna nemocnica na základe opakovaného zhorsovania ich postupom mi nevie poskytnúť iné ako ublíženie ma zdraví a preto oni ani ja nie sme ochotný do toho ísť znova. A áno bola som aj vtrencine a liečbu pre mna nepreplácaju. Manipulácia schorym nie je to iste ako s úrazovým pacientom a ja som vážne chorá a nie iba po nehode .dokonca ortopéd mi rehabilitácie roky nenapísal aby mi neublížili šla som inde a tam uz mi povedala ze mam ísť tam kde mi poskytnú co potrebujem nejaký súkromník a podobne .ak mi neveríš zájdi do reh. Centra či VŠZP prepláca u dr samekovej rehabilitácie . Neuhradí ani návštevu lekára nie to este liečbu

Naposledy upravil nkola dňa 2022-09-09 13:45 GMT

Naposledy upravil nkola dňa 2022-09-09 13:46 GMT

Naposledy upravil nkola dňa 2022-09-09 13:48 GMT

Naposledy upravil nkola dňa 2022-09-09 13:51 GMT

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 09/09/2022 01:37 :

Nikolka, ja ti verím, že máš zdravotné problémy a nijako to nespochybňujem. Prečítala som si tvoj príbeh zverejnený tu v blogu a zamyslela som sa nad tým, čo by ti mohlo pomôcť, aby sa zlepšil tvoj zdravotný stav a aby si mohla znovu chodiť.
Chápem, že keď dostávaš inv. dôchodok v sume 228 eur, že z tak nízkeho príjmu nie je možné zaplatiť aj za bývanie aj za jedlo, takže ak ti tu ľudia chcú finančne pomôcť a poslať ti peniaze, či už na stravu alebo na rehabilitácie, tak nech ťa finančne podporia, ja nikoho od toho neodrádzam.
Dôvod, prečo som sa zapojila do tejto diskusie nie je preto, aby som do teba rýpala, ale možno by som ti vedela poradiť niečo, čo by ti mohlo v reálnom živote pomôcť, aby sa tvoj zdravotný stav zlepšil.
Samozrejme, že ako kresťania sa môžme pomodliť k Pánu Bohu za tvoje uzdravenie.

nkola je odhlásený top nkola napísal dňa 09/09/2022 02:24 :

Tvoj
Záujem
Ma
Teší
No
Vyzva
MaSvoje dôvody v ľudia sú takisto iné prípady s rovnakým osudomPoistovna nehradipotrebné účely a nie som jediná tých prípadov je milión tak co to ma s reálnym životom však to nepíšem len tak vtom príbehu
Id uz mam iba 184 aj centy uz tu môžeš vidieť ako sú veci aj magnetickú ti sotva uhradia M E ani to až kedže nebolo vidieť co mi je dodnes nevedia mieru poškodenia pretože sme Slováci

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 09/09/2022 03:31 :

Nkola: Vo svojom príbehu píšeš, že máš problémy s chôdzou, že si zvládala prejsť s barlami 5 minút, ale že si potom tak zoslabla, že už iba ležíš v posteli.
V komentároch ďalej píšeš, že by si chcela znovu chodiť. Držím ti palce, aby sa ti to podarilo.
Existujú rôzne kompenzačné pomôcky, ktoré pomáhajú ľuďom, ktorí majú problémy s chôdzou, ako napr. rôzne formy chodítok alebo tzv. G-aparát. Pridám ti tu obrázky tých chodítok, aby bolo zrejmé, čo mám na mysli.
Keby si takéto chodítka vyskúšala použiť pri chôdzi, mohli by ti pomôcť, aby si mohla chodiť.

Naposledy upravil lesanka333 dňa 2022-09-09 16:33 GMT

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 09/09/2022 03:36 :

.

Naposledy upravil lesanka333 dňa 2022-09-09 16:43 GMT

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 09/09/2022 03:41 :

Chodítko tzv. G-aparát:

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 09/09/2022 03:43 :

Pojazdné chodítko štvorkolka:

mestecko je odhlásený top mestecko napísal dňa 09/09/2022 03:45 :

Lesanka, ale ty si asi nepochopila podstatu .
Ona by rada za vyzbierané peniaze absolvovala nejaký liečebný proces a k tomu potrebuje aj nejaké výživové doplnky a vhodnú stravu. To chce absolvovať preto, aby nepotrebovala takéto voziky

Naposledy upravil mestecko dňa 2022-09-09 16:46 GMT

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 09/09/2022 03:50 :

Nkola: Takéto formy chodítok ako na obrázkoch by ti mohli pomôcť, aby si mohla znovu chodiť. Naša suseda, ktorá má problémy s chôdzou má takéto štvorkolesové chodítko, s ktorým chodí po vonku, počas chôdze sa o to človek opiera, do košíka si môže dať nákup a keď človek nevládze, tak môže zastať a posadiť sa na to, je to vcelku praktické.
Aj keď ten G-aparát poskytuje človeku ešte lepšiu oporu, takže to môžu používať pri chôdzi aj ľudia, ktorí sú veľmi zoslabnutí.
Skúšala si chodiť s pomocou takýchto chodítok ?

nkola je odhlásený top nkola napísal dňa 09/09/2022 04:30 :

Ja mam poškodené kosti mne sa rozpadá telo , choditko ani neootiahnem ledva seba ja nemôžem chodiť koli atrofi toto mi nepomôže  ale dakujem smile

nkola je odhlásený top nkola napísal dňa 09/09/2022 04:32 :

Áno je pravda to co písal pán hore winkjanziadá rehabilitácie a keby mi ku diagnózam patrilo choditko tak mi ho lekárky dávno predpisu oni majú na to školy a myslím si ze oni vedia co robia smile ani pomôcky nie sú pre každého wink

nkola je odhlásený top nkola napísal dňa 09/09/2022 04:34 :

Mala ho babka a ani som snímky nepohla ale asi vyzerá. Ako silácke stvrdymi kosťami stákou do akú mam na ani palicu v ruke uz nemôžem užívať , maximálne by som mala mat nejaké fyzi kt Somnou bude chodiť ako som to mala v marci . A to spôsobom spoločenského tanca mne sa nedá chodiť jednoducho ako takým schoditkom vpotrebCh a j spomockámi som bola veľa x a mam odtiaľ aj cvičebné pomôcky ale ani väčším invalidom ma lekári nechcú vidieť smile

nkola je odhlásený top nkola napísal dňa 09/09/2022 04:36 :

Prepáč no uz začínam byt trochu nahnevaná ty nie si lekár ani fyzioterapeut ,v škole som sa učila sporozumenim a mali by to robiť aj ľudia lebo iba strácam zbytočne chuť do toho to sniekym riešiť

nkola je odhlásený top nkola napísal dňa 09/09/2022 04:40 :

Skús to z toho pochopiť viac a prečítať si to este raz mam osteoporózu a krehké kosti ktoré sa lamu mam pľúcne problémy ktoré ani schoditkom nevyriešil skôr potrebujem zábradlie kde sa zachytí veď by som padla aj stym choditkom a dolámala si kosti keby chodím priveľa na môj stav telo samo vie co áno co nie a ja neprosím o peniaze na pomôcky to hradí poisťovňa mne sa zlomila noha vplyvom silnejšia sa do chode cez preťažovanie a bez reh samozrejme som začínala kedže na nôt nemám na to a keď je noha nefunkčná žiaľ ani stúpať sa nedá na ňu a používať ju aj za vlasy ma môžu ťahať ale nepomôže to

nkola je odhlásený top nkola napísal dňa 09/09/2022 04:44 :

A teda aby Sito pochopila ja mam poškodené kĺby kosti svaly a keď máš niečo poškodené neprejdes inak ako s fyzioterapeutom a po zásahu s rehabilitaciái navyše nohu mam napriek cvičeniu ľadovú polovica zlej je mŕtva lebo mam poškodené nervy a to sa rieši rehab a chôdza mi iba zhoršuje stav nakoľko kľudne keď som chodila som mohla ako aj na ulici prejsť dve hodiny  tri a potom skončiť sodrezanou nohou take jednoduché to nie je

nkola je odhlásený top nkola napísal dňa 09/09/2022 04:55 :

Kde som vlastne písala ze som zoslabla ja vplyvom úrazu neprejdem uz ani 5min zásah inej osoby , útočí možno zoslabla tá noha al z toho ze ja nejem kedže mi takto znížili dôchodok .. Ale aj keď som bola este silnejšia o 150stupnov ja som proste aj tak neprešla tá atrofia je len cieľ ktomu aby som riešila stravu a rhb ,atrofia je v Googli ubúdania buniek (nefunkčné svaly ) čiže tam uz je neskoro na nejaké choditko .. Choditko majú ľudia ktorý nevládzu ale sú čiperný ..a nic im dokopy nie je možno nejaká operácia alebo miecha ...ale ja mam problém snohami ..na kt nemôžem stúpať nie chodiť zámerne este viac keď na to tela nemá možnosti ..

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 09/09/2022 06:19 :

Nkola: Viem veľmi dobre, čo je osteoporóza a poznám osobne zopár ľudí, ktorí osteoporózu majú, takže nemusíš mať obavy, že by som nevedela, čo znamená táto diagnóza.

Napísala som ti milé a dobre mienené komentáre, snažila som sa ti poradiť, čo by ti mohlo pomôcť.
Napísala som ti, že sa môžme modliť za tvoje uzdravenie a že ti držím palce, aby si mohla znovu chodiť. Za tieto moje vľúdne slová nemáš ani najmenší dôvod byť na mňa nahnevaná, takže by bolo fajn, keby si sa upokojila.

sachista je odhlásený top sachista napísal dňa 09/09/2022 06:37 :

Reči o tom, ako by som mal pomáhať: pomáham pravidelne a dosť vysokými sumami, a aj osobne, ale tých ľudí aj osobne poznám a viem, komu dávam peniaze. Inak teda nie že by tu niekoho do toho niečo bolo.

Internet je plný profilov na rôznych zoznamovacích stránkach so stiahnutými = ukradnutými fotkami neznámych dievčat z internetu, nevyhnutne potrebujú na nájom, dobiť kredit na telefón a podobne ... a budú to tí ľudia robiť, kým sa nájdu takí, ktorí im na to parazitovanie, víno, cigarety a podobne budú posielať. Nemá to čo robiť, lebo asi je to na sociálnych dávkach, tak sedí s mobilom a skúša celé dni. Každý úspech povzbudí v pokračovaní.

Na Nkolu som nemal obzvlášť veľké podozrenie, vravím vám to všetkým vo všeobecnosti, lebo neviete, kto sedí na druhej strane, či je to žena, chlap, skupina, ktovie aký recidivista, je to bežná prax. Vraj nemá na lístok, nevie sa dostať domov z Humenného, mešká výplata ... nebuďte idioti, nikomu nepomôžete, ak dáte nejakým vagabundom. Hoci asi chcem veľa od ľudí aby mysleli.

Po tých kecoch od Nkoly, čo sa nedalo ani čítať, čo tiež vzbudzuje pochybnosti, či to písal človek s dokončenou základnou školou, keď navyše na fotke nevyzerá ako analfabet, tak to je jedna vec na ktorú upozorňujem. Za druhé svoju právnu analýzu ako ma kto bude žalovať si tiež môže strčiť do zadku, právu som sa venoval roky, takže to skúša na nesprávneho.

Ďalej: raz sa o ňu mama nestarala, potom zase že sa o ňu nevie postarať, to sú dve veci. Takéto zmeny výpovede o niečom vypovedajú.

Poznám človeka s polovičným invalidným dôchodkom, ktorý vie pracovať a pracuje a má omnoho vyšší dôchodok ako 228 eur, poznám vozíčkárov a majú od mesta plne hradených asistentov, ktorí sa pri nich striedajú a pomáhajú im, sprevádzajú ich všade kam treba, takže nemajú žiaden problém ísť niekam na rehabilitácie s doprovodom. Takže je veľmi podozrivé, že sa nevie ani pohnúť, nemá kde bývať, nikto jej nepomôže, ale nákupy a domácnosť má postarané ...
Zdravotné poisťovne veľa neprispievajú, no nech mi tu nerozpráva, že nemá na nič nárok, ak ledva leží.

Si asi ten čo má profil nkola myslí, že sa tu nikto nevyzná a že všetci budú posielať peniaze hocikomu za citové vydieranie.
A tie reči, že sa nemôže osobne ukázať, alebo prijať návštevu, to sú také kecy. Prečítajte si tie jej príspevky ako sa zamotáva, ako nejaký žobrák na stanici, čo každému opakuje, že nemá na lístok a vyzbiera za deň minimálne sto eur.

Vravím, nepodozrieval som, no po tých odpovediach mám viac pochybností a hodiny sa za ňou / ním, trepať nebudem, no vám vravím, je to tu mnoho divných a aj vadných ľudí, niektorí parazitujú na čase druhých, robia ľuďom nádeje na lásku a vzťah, pritom v živote ich neuvidíte a iní zase lákajú od dôverčivých peniaze.

Inak tie pseudoprávne vyhrážky o tom, že ma môže nadácia žalovať sú pomerne silným dôkazom proti nkole, chodiť nevie, ale hroziť druhým ešte vládze. Navyše sa nesmie nikomu ukázať, lebo je covid. Hotový nigerijský spam.
Ak ju niekto dostatočne preveril, tak je to v poriadku a dobre, hodnotím podľa toho, čo mám možnosť čítať.

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 09/09/2022 06:42 :

Nkola: Z toho, čo píšeš, mám dojem, že ako jedinú možnú formu pomoci pre teba preferuješ rehabilitácie v súkromnom rehabilitačnom zariadení MUDr. Samekovej.
Za posledného pol roka, koľkokrát si tam asi tak už v tom súkromnom rehabilitač. zariadení MUDr. Samekovej absolvovala tú rehabilitáciu ? Ak áno, aj ti to už nejako zdravotne pomohlo ?
Alebo sa tam ešte len chystáš ísť rehabilitovať k tej MUDr. Samekovej ?

nkola je odhlásený top nkola napísal dňa 10/09/2022 08:47 :

Lesníka tento rok sa tam len chystám bola som u inej reh kt riešila iné problémy kt u samekovej by boli na čakačku a potrebovala som to hneď koli bolestiam a obmedzeniu v zAriadeni s covid vychádzakami lekárom

nkola je odhlásený top nkola napísal dňa 10/09/2022 08:49 :

U inej dr tiez boli poplatky a tam som mala u nej akciu desať EUR no za cestu to je nazvyš a tak to vyjde rovnako ako u dr samekovej pomohla mi.postavit sa na nohy uz v minulosti keď som jeden čas chodila Po rokoch snahy ako uz dlho nie
Iná dr tá riešiť vie iba moju nohu a je to fyz náročne cestovať autom a vtn premávky odsedieť nevie riešiť Kongo cov efekt ani lýtko kt mam tiez ..biedne zle ..
Tak mam tieto dve dr na vyber
V Adely je to este drahysiw do roka co najmenej nakoľko iba 4.500 E potreb na stravu na 2r

Naposledy upravil nkola dňa 2022-09-10 10:21 GMT

nkola je odhlásený top nkola napísal dňa 10/09/2022 08:51 :

Šachista, som Vám vďačná za prejavený záujem o môj osud

Naposledy upravil nkola dňa 2022-09-12 08:59 GMT

nkola je odhlásený top nkola napísal dňa 10/09/2022 08:59 :

Šachista, som Vám vďačná za prejavený záujem o môj osud

Naposledy upravil nkola dňa 2022-09-12 09:12 GMT

nkola je odhlásený top nkola napísal dňa 10/09/2022 09:01 :

Šachista, som Vám vďačná za prejavený záujem o môj osud

Naposledy upravil nkola dňa 2022-09-12 09:01 GMT

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 10/09/2022 09:28 :

Nkola: Píšeš, že sa na tie rehabilitácie k MUDr. Samekovej ešte len chystáš. A akým spôsobom chceš dochádzať na tie ambulantné rehabilitácie do súkromného rehabilitačného zariadenia ?
Písala si, že si tak slabá, že chodiť už nevládzeš, že neprejdeš ani s barlami, chôdzu s pomocou chodítka tiež odmietaš. Pokiaľ viem, tak na rehabilitácie sa ambulantne treba dostaviť aj viackrát do týždňa a cvičiť pravidelne, aby to malo nejaký efekt.
Akým spôsobom sa chceš na tie ambulantné rehabilitácie dopraviť, keď píšeš, že nevládzeš chodiť ?

nkola je odhlásený top nkola napísal dňa 10/09/2022 10:25 :

Plánujem si od niekoho požičať vozík al ak ma niekto dobrovoľne odvpnesie na rukách ako v marci
Pripadne ak sa pomocou stravy zlepší môj zdrav stav a ak to nepojde tento rok tak budúci peniaze nie sú vyzbierané tak este neviem co bude .mozno sa tam nedostanem a budem musieť zaplatiť niekoho domov možno nevyriešil ani to keď nedisponujem bytom
Jednoznačne však cvičím to čo mam este z marca.lesanka nie ze odmietam no nie je to pre mna pomôcka potrebujem inú liečbu postup ak peniaze nevyužijeme poputujú nazad nadácii nakoľko im dokladujem aj bloky

Naposledy upravil nkola dňa 2022-09-10 11:26 GMT

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 10/09/2022 11:39 :

Nkola: A odkedy si v takom stave, že nevládzeš vôbec chodiť, že si ležiaca ?..teda, keď sa môžem spýtať... Koľko mesiacov to už trvá ?

sachista je odhlásený top sachista napísal dňa 10/09/2022 01:04 :

Kedy kam napíšem a kedy nie, o tom rozhodnem ja a nie nejaká drzá teta. Komu máš ty čo rozkazovať? Už si sa predstavila, alebo predstavil dostatočne, určite si nebudem dlhodobo písať s poloanalfabetom.

Vyhrážanie, citové vydieranie, nezrozumiteľný text a po tej drzosti by som jej neposlal nič, ani keby všetko čo napísala bolo pravda.

nkola je odhlásený top nkola napísal dňa 10/09/2022 01:15 :

Šachista, som Vám vďačná za prejavený záujem o môj osud

Naposledy upravil nkola dňa 2022-09-12 08:58 GMT

nkola je odhlásený top nkola napísal dňa 10/09/2022 01:18 :

Šachista, som Vám vďačná za prejavený záujem o môj osud

Naposledy upravil nkola dňa 2022-09-12 09:04 GMT

nkola je odhlásený top nkola napísal dňa 10/09/2022 01:20 :

Šachista, som Vám vďačná za prejavený záujem o môj osud

Naposledy upravil nkola dňa 2022-09-12 09:11 GMT

nkola je odhlásený top nkola napísal dňa 10/09/2022 01:21 :

Šachista, som Vám vďačná za prejavený záujem o môj osud

Naposledy upravil nkola dňa 2022-09-12 09:22 GMT

nkola je odhlásený top nkola napísal dňa 10/09/2022 01:29 :

Kto by mal záujem nemám problém podať môj FB a cez kameru sa ukázať ze som to ja ale dotyčný co by mal Oto záujem by mal pochopiť ze nemám internet bez dat a berie mi to z kreditu čiže len ak je ochota dobiť kredit i ak nemám na to každému na FB písať a volať , ak by sa našiel niekto kto si to prečíta a dá sa ovplyvniť týmto tu zanedlho si dám z ver aj foto na stránke nadácie .budem mat aj webovú stránku keď skončí výzva kde uz budem mat len c u a cez stránku nadácie to uz nebude možné zatiaľ sa dá cez link kt ide nadácii a až oni to pošlú mne

nkola je odhlásený top nkola napísal dňa 10/09/2022 01:45 :

Nkola: A odkedy si v takom stave, že nevládzeš vôbec chodiť, že si ležiaca ?..teda, keď sa môžem spýtať... Koľko mesiacov to už trvá ?

Lesanka :od februára 2022 v marci som sa pokúšala chodiť ale samej mi nejako nešlo v stojí  rhb ani prejsť dokedy môjho pomocníka neseklo prešla som zopár krokov a teraz do toho  pred dvomi mesiacmi sa mi niečo zomlelo i v druhej nohe nakoľko uz nie som v zariadeni a musela som odísť lebo personál mi nemal ako poskytnúť zadarmo pomoc v opatrovani . Iba upratali nakúpili ..A neboli tam pre mna ako zhorsnstav uz podmienky na prežitie . Momentálne mam výpomoc od človeka kt poznám od januára 2022 . Žijem na ubytovni podmienky mam aké mam nosil ma do kúpeľne uz je to možné len na stoličke . Tak teraz uz sa nemám ani na koho spoľahnúť .

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 10/09/2022 02:26 :

Nkola: Okrem toho, že ti dobrí ľudia posielajú finančné príspevky na portáli "ľudiaľuďom", by bolo rozumné, aby si si požiadala o finančné príspevky od štátu, ak si natoľko chorá a slabá, že nevládzeš chodiť, tak by si na to mala nárok.
Ja som sa aj po odbornej stránke vrámci svojej profesie venovala problematike pomoci hendikepovaným ľuďom trpiacim chronickými ochoreniami, takže je to problematika ktorej sa vcelku dobre rozumiem.
V ďalších komentoch ti poradím, na čo máš všetko nárok, rozpíšem to do viacerých častí, aby sa to lepšie čítalo.

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 10/09/2022 02:38 :

Nkola: Ak nevládzeš chodiť, tak by som ti v prvom rade poradila, aby si si vybavila invalidný vozík, ak by si potrebovala dochádzať na rehabilitácie alebo ísť na vyšetrenie k lekárovi, aby ťa tam mohol na tom vozíku odviezť človek, ktorý ti pomáha. Dostaneš sa na tom voziku aj do kúpelne.
Vozík si môžeš požičať buď v požičovni zdravot. pomôcok alebo ho môžte vybaviť u vás na poliklinike u rehabilitačnej lekárky, keď ti predpíše inv. vozík, tak by ti ho zdravotna poistovna preplatila v plnej sume. Daj si akurat pozor pri vybere, aby si si nevybrala prilis siroky vozik, zmeraj si najprv, ake mas siroke zarubne na dverach, kde teraz byvas, aj na vchodovych dverach, aj na dverach do kupelne a do wc, aby sa ti tam ten vozik vosiel cez dvere. Podla fotiek vyzeras byť chudšej postavy, tak užší vozik by ti uplne stacil. To je podla mna prva vec, ktoru by bolo dobre, aby si si zohnala, aby si mohla nejako fungovat.

Naposledy upravil lesanka333 dňa 2022-09-10 15:55 GMT

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 10/09/2022 02:53 :

Nkola: Ľudia, ktorí majú ťažké zdravotné postihnutie (ŤZP) majú podľa zákona nárok na rôzne príspevky od štátu, ktoré sú určené na kompenzáciu dôsledkov postihnutia (ŤZP). Ak nevládzeš chodiť a si odkázaná na cudziu pomoc, tak by ti mohli priznať príspevok na osobnú asistenciu, z toho by si si mohla zaplatiť za starostlivosť ľuďom, ktorí sa o teba starajú. Okrem toho môžeš požiadať o príspevok na prepravu, keby si sa potrebovala odviezť taxíkom na rehabilitácie alebo k lekárovi, štát by ti to preplatil, ak vy si vydokladovala taxibločky. Príspevok na prepravu ti preplatie síce iba do výšky niečo vyše 100 eur, neviem, koľko je to teraz presne, ale aj to by ti pri tvojom nízkom príjme pomohlo.
O tieto príspevky si môžeš požiadať na Úrade práce sociálnych vecí a rodiny v mieste tvojho bydliska, na oddelení kompenzácii ŤZP.

Naposledy upravil lesanka333 dňa 2022-09-10 16:04 GMT

nkola je odhlásený top nkola napísal dňa 10/09/2022 03:13 :

Lesanka neviem co mame my zá úrady no presne toto som riešila na oddelení kompenzačné a odbili ma ako ze ma papiera nemám nic take ako odrezané nohy a ženami neposkytol stať vozík tak nemám nárok na nic .mam aj alergiu na mlieko kravské a je údajne len na celiakiu ako to vidíš ty? Na rhb mi na internete ukázalo ze kompenzácia na auto je iba keď sa chceš previezť na školenia al zá iným ako lekárskym účelom . Samozrejme ten vozík chyba uz sme to riešili ze aj benzín treba . Len do tn ma vyšiel 12eur a vramci môjho mesta nanankupy keď ide je to celkom dosť hore dolu pozháňať v akcí potraviny a aj keď nie sú dostupne . Asistencia tam mi nemá kto oni nemajú koho zvoliť ? Človek vo mi pomáha to nechce mat na papiere lebo ma tu necháva aj samu a nesúhlasí . Mama by rada ale tej nechcú dať keď nepočuje . dakujem ti za info .

Naposledy upravil nkola dňa 2022-09-10 16:15 GMT

Naposledy upravil nkola dňa 2022-09-10 16:16 GMT

nkola je odhlásený top nkola napísal dňa 10/09/2022 03:20 :

Keďže používate vozík, bolo by možné požiadať o príspevok na kompenzáciu hygieny, opotrebovania  šatstva, obuvy. Tu je potrebné taktiež zdokladovanie zdravotnou dokumentáciou od odborného lekára.

Keďže neviem aký je Váš zdravotný stav , tak neviem posúdiť, či by ste nepotrebovala aj pomoc druhej osoby. To všetko Vám poradia na tomto oddelení.

Oddelenie peňažných  príspevkov na kompenzácie zdravotného postihnutia je tiež v budove štátnej správy na 4. poschodí.


Soc mi toto napísala

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 10/09/2022 03:22 :

Nkola: Príspevok na kúpu auta a príspevok na prepravu sú dva úplne rozdielne príspevky. Príspevok na kúpu auta hendikepovaným ľuďom poskytne štát iba vtedy, ak pracujú alebo počas toho, ak študujú a navštevujú školu. Ak máš už ukončené štúdium a nepracuješ, príspevok na kúpu nového auta ti štát neposkytne.
Ten príspevok, ktorý som ti poradila, sa volá príspevok na prepravu, štát by ti v tom prípade preplatil cestu taxíkom. Tento druh príspevku na prepravu štát poskytuje aj hendikepovaným ľuďom, ktorí nepracujú ani neštudujú, preto som ti to poradila.

nkola je odhlásený top nkola napísal dňa 10/09/2022 03:36 :

Dakujem určite sa to bude riešiť ak zoženiem vozík a ak bude niekto ochotný a vládny  ma vziať .

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 10/09/2022 04:03 :

Nkola: Ten príspevok na prepravu a na osobnú asistenciu štát (Úrad práce, soc. vecí a rodiny) poskytuje hendikepovaným ľuďom, ktorí sa pohybujú na inv. vozíkoch, teda vozíčkarom. V tvojom prípade má teda význam žiadať štát o tieto príspevky až potom, ako si zoženieš invalidný vozík.
Zmysel poskytovania týchto príspevkov je ten, aby sa hendikepovaný človek mohol začleniť do spoločnosti. Ak človek nemôže chodiť, tak na to, aby sa začlenil do spoločnosti potrebuje ten inv. vozík, aby sa dostal von z bytu. Ide o to, že ak hendikepovaný človek iba leží dlhé týždne doma v posteli a nevychádza von z bytu, tak takým ľuďom úrad napr. príspevok na osobnú asistenciu neposkytne, lebo je človek stále zavretý doma.
Preto ti doporučujem, aby si si najprv zohnala ten inv. vozík, a aby ťa ten človek, ktorý ti pomáha, začal brávať na vozíku na prechádzky troška po vonku na čerstvý vzduch, ak máš problémy s pľúcami po prekonaní kovidu, tak sa potrebuješ dostať každý deň von na čerstvý vzduch, aby si si poriadne predýchala pľúca.

Naposledy upravil lesanka333 dňa 2022-09-10 17:28 GMT

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 10/09/2022 04:15 :

Nkola: Vedela by som ti poskytnúť kontakty na organizáciu, ktorá poskytuje poradenstvo hendikepovaným ľuďom. Oni tam majú aj požičovňu zdravotníckych pomôcok, ak by si chcela, mohla by som tam zavolať a spýtať sa ich, či majú teraz nejaký voľný invalidný vozík a či by ti boli ochotní ten inv. vozík požičať. Neviem na ako dlho to požičiavajú, ale aspoň akútne na teraz by si mala inv. vozík, aby si sa mala ako dostať do kúpelne a k lekárovi, kým by si si potom vybavila vlastný inv. vozík.

Naposledy upravil lesanka333 dňa 2022-09-11 08:18 GMT

sachista je odhlásený top sachista napísal dňa 11/09/2022 06:06 :

Psychopatka labilná, do riti môžeš posielať doma rodičov, keď ti nevedia dať pár faciek, že by ti hlavu otočilo. Nemáš len fyzický problém ako vidím.

A netrep o nadácií, nadácia ani nikto iný mi nič nemôže len za to, že som ľuďom odporučil, aby si overovali, kam posielajú peniaze. Navyše som povedal, že ak je to teda overené, tak to je iná vec a je to v poriadku potom.
Bavíš sa s človekom s právnym vzdelaním, tak si dávaj pozor na reči, aby som to napokon ešte ja nezačal ináč riešiť. Dávaj si pozor ti vravím! Ja ťa rýchlo zrovnám, na mňa si vyskakovať nebudeš!

P.S.: Ani zhorenú zápalku by som jej nedal, keď vidím ako sa správa. Ani trochu mi jej nie je ľúto. Všetko si to zaslúži.

nkola je odhlásený top nkola napísal dňa 12/09/2022 05:19 :

Šachista, som Vám vďačná za prejavený záujem o môj osud

Naposledy upravil nkola dňa 2022-09-12 08:55 GMT

nkola je odhlásený top nkola napísal dňa 12/09/2022 05:34 :

Šachista, som Vám vďačná za prejavený záujem o môj osud

Naposledy upravil nkola dňa 2022-09-12 08:52 GMT

teurg11 je odhlásený top teurg11 napísal dňa 12/09/2022 08:54 :

nkola
napísal dňa 12/09/2022 05:19 :
...by ste mohli vediet ze k trestnemu zakonu patri aj vyhrazanie s fyz a slovnym napadnutim...
...ze toto je krestanska stranka a tu nie je vhodne pisat sposob nadavok osocovania a ponizovat ohovarat...

No ja už nemôžem nezareagovať keď som toto tu prečítal..aj keď mi je teda jasné že plytvám energiou keď sa konfrontujem s touto formou negativity na tomto portáli.

a TY ?!?
nkolka
TY si myslíš , že TY môžeš slovne napádať človeka (?)  a osočovať (? ?) tak ako si aj napadla mňa pred nejakým časom v súkromnej pošte len preto, že som ti napísal že už mi došlo prečo si ma kontaktovala a že si máš užiť peniaze a že ti prajem veľa šťastia ?!?

a potom tu ešte aj verejne blúzniš o nejakých hodnotách kresťanských ?!?

sa spamätaj z toho šoku dievča!

FUJ
Odporné niečo

nkola je odhlásený top nkola napísal dňa 12/09/2022 01:24 :

Milý teurg11, ďakujem Ti za to,že si si ma tu všimol a podporil ma. Áno, máš pravdu, ide mi o peniaze, veď to mám uvedené v profile. Ale nemáš pravdu vtom, že si nehľadám kamarátov. Hľadám si kamarátov, s ktorými si občas popíšem či sa porozprávam. Nehľadám si frajera, iba kamarátov. Ale keď bude liečba úspešná , tak aj na to príde, ale s tebou na tento "post" už nepočítam.?

harmonia je odhlásený top harmonia napísal dňa 19/09/2022 04:43 :

Je ubohe, ze v nasom state su chori, hendikepovani a rodicia postihnutych deti odkazani na obcianske zdruzenia a dobrych ludi. Nuz ale nastastie su rozne organizacie na ktore sa da obratit, alebo sa da v takychto situaciach vynajst. Mojmu tatkovi zohnali invalidny vozik na bazosi za 100 eur.

eustacia je odhlásený top eustacia napísal dňa 19/09/2022 09:21 :

Súhlasím harmonia. A pritom aké ľahké je stať sa neschopným postarať sa o seba, odkázaným na iných.

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 19/09/2022 11:44 :

Je ubohe, ze v nasom state su chori, hendikepovani a rodicia postihnutych deti odkazani na obcianske zdruzenia a dobrych ludi.


Čo je natom úbohé?
Od nepamäti bolo každé "dobro" uskutočnené len "rukami" dobrých ľudí. (volá sa to skutok milosrdenstva)

To, čo sa v texte nazýva že občianske združenie, to je "technicky" len množina niekoľkých ľudí, ktorí nemusia byť všetci dobrí (môžu tam byť aj paraziti a priživnici)

No a to, čo je v texte predpokladané ako štát, ktorý má byť akože ten spasonosny, tak to je len množina všetkých ľudí, z ktorých väčšina je zlých.

nkola je odhlásený top nkola napísal dňa 19/09/2022 05:15 :

Dobrí ľudia, ďakujem vám za vaše dary pre mňa prostredníctvom nadácia "ľudia ľuďom" . Tieto dary používam (také sú podmienky zbierky) na zdravú stravu, lieky, vitamíny a keď bude dosť, využijem ich na rehabilitáciu.
Ale teraz by som vás chcela poprosiť ešte o niečo, o príspevok na bývanie. Dnes mi oznámili, že od októbra sa zvýši nájom z 200 na 240 euro a ja nemám odkiaľ užtento rozdiel zohnať, keďže je môj invalidný dôchodok 180 euro a celý išiel na bývanie, plus k nemu som musela doplácať z úsporných peňazí (ktoré už dochádzajú), keď som ešte nebývala na ubytovni a nemusela som platiť nájom. Preto vás prosím, ak  niektorí môžete, keby ste mi pomohli ten rozdiel vo výške 60 euro doplatiť tak, že dary mi pošlete na môj osobný účet číslo IBAN SK07 5600 0000 0058 7430 9001. Môžete vytvoriť "blog" pod ktorým napíšete, alebo správca blogu, koľko ste mi poslali, aby ste videli, že to nie sú tisíce, ktoré by som prehajdákala. Veľmi vás prosím, nechcem skončiť zase na ulici.

harmonia je odhlásený top harmonia napísal dňa 20/09/2022 04:42 :

Minule som zhliadla v telke ukazku kde Vilo Rozboril hovoril, ze maju ludia posielat namety na pribehy komu treba pomoct, lebo natacaju nove diely. Takze skus ist aj touto cestou.