Archívy

Reklama

Sebarozvoj : Niečo čo by mal každý muž vyskúšať (nielen) v roku 2021

Pokúsim sa krátko rozobrať tému mužskej sexuality a mojej skúsenosti so sexuálnou transmutáciou.
Podotýkam, že nejde o zmenu pohlavia. Sexuálna transmutácia je využitie mužskej sexuálnej energie na osobný rozvoj. Táto téma nie je veľmi diskutovaná, po slovensky som našiel iba zopár článkov, preto pokladám za povinnosť zdielať nejaké moje poznatky aspoň týmto spôsobom.

Ide o zdržiavanie sa akéhokoľvek pohlavného aktu, ktorý by viedol k ejakulácií. Pre niekoho je to možno neznáma informácia, no mužské semeno obsahuje mnoho prospešných látok - je to predsa živototvorná látka. Plytvanie vedie k duševnej aj telesnej degradácií, ktorá má za následok pomalý úpadok človeka.
Žijeme v digitálnej dobe kde máme internetové porno vzdialené na pár klikov, táto simulácia pohlavného styku nám umožnuje naplniť naše sexuálne túžby mávnutím ruky. To je ale cesta, ktorá môže mať pre človeka katastrofálne následky, to čo je ľahko dosiahnuteľné zvyčajne nie je dobré v dlhodobom hľadisku.

Je potrebné pozrieť sa na vec veľmi jednoducho, základná úloha muža z biologického hladiska je predať svoju genetickú informáciu ďaľej a tak splodiť potomstvo (čo je niečo čo mužov motivuje k tomu aby našli čo najkvalitnejšiu partnerku). No čo ak presne toto dosiahneme za využitia spomínanej simulácie, ktorú máme teraz všetci na dosah ruky? Na uspokojenie našej zvieracej potreby to stačí, dávame takto nášmu mozgu signál, že došlo k pohlavnému styku so ženou. Mozog ale nerozozná či to bola skutočná žena alebo len pixely na obrazovke. Muži, ktorý idú touto cestou strácajú motiváciu stať sa lepšími a klamú samých seba. Peto mnoho z nás cíti prázdnotu.

Čo to s nami spraví ak sa z tohoto začarovaného kruhu vymkneme? Dalo by sa to popísať vytriezvením z alkoholu, odrazu vidíme všetko jasne a zreteľne. Telo spraví všetko pre to aby sme sa stali atraktívnejšími pre opačné pohlavie. Energiu, ktorú by sme inak premrhali môžme využiť na budovanie vlastného tela alebo vzdelavánim sa prípadne tvorením. Živiny, ktoré by sme premrhali, telo využije na stavbu svalov a dosiahnutie lepšieho mužského výzoru.
Sám som s tým dlhé roky zápasil, po morálnej stránke som to považoval hriech, no to ma úplne nepresvedčilo k tomu aby som tú závislosť zlomil. Zlom nastal až som natrafil na množstvo ľudí na internete, ktorí sa venujú tejto problematike a praktizujú tzv. “Semen Retention” alebo menej prísny “NoFap” ako životný štýl. Prostredníctvom kanálov na Youtube zdieľajú výhody, ktoré im táto praktika priniesla.
To bolo niečo čo ma namotivovalo k tomu aby som to aj ja zobral vážne. Je to až neuveriteľné akými zmenami človek prejde akonáhle prestane zo seba vydávať túto mužskú energiu. Sám môžem potvrdiť, že už po dvoch týždňoch zdržiavania sa som začal mať v hlave jasnejšie, stal som sa sebavedomejším a dievčatá si ma začali viac všímať. Po mesiaci mi zhrubol hlas, začal som sa cítiť viac mužom. Dokázal som lepšie nadviazať na krátku konverzáciu s náhodými ľudmi a komunikáciu celkovo. Prestal som sa citiť tak, že pred ostatnými niečo skrývam. Som teraz viac sám sebou, dokonca ma už vôbec netrápi to čo si o mne myslia ostatní. Mám viac energie na šport a prácu. Mám chuť viac tvoriť alebo sa učiť a lepšie sa sústredím. Moja túžba po opačnom pohlaví dlho nebola tak silná a na dievčatá sa už nepozerám ako na objekty. Nech to znie ako pateticky chce, stal som sa lepším mužom po všetkých stránkach.

Akokoľvek divne táto téma znie, verím, že to niekomu na tejto zoznamke môže pomôcť. Či už v osobnom rozvoji alebo pri hľadaní dlhodobého vzťahu, i keď tieto dve veci idú ruka v ruke.

Pár videí pre motiváciu (len po anglicky, bohužial):

Immortal Mindz (sexuálna transmutácia ako klúč k mužskému potnciálu)

Casey Zander (S.R. 100-dňová osobná transformácia - benefity)

Fearless Family (porno-priemysel je čisté Zlo)

Celá komunita zápasiacich ľudí a články a svedetstvá k problematike

Jeden z článkov, respektíve blogov po slovensky, ktorý som na túto tému našiel

Niekoľko výhod, ktoré zaznamenali iní (rýchlo preložené z angličtiny):

Viac energie, menej depresií, zvýšené sebavedomie, človek sa cíti byť štastnejší, menej úzkostí, zvýšená sociálna interakcia, väčšia motivácia k úspechu, zvýšená motivácia robiť viac, väčšia motívacia ku osobnému kontaktu so ženami, rýchlejšie spalovanie tukov, rýchlejšia tvorba svalstva, lepší športový výkon, hrubnutie hlasu, kvalitnejšia pokožka, hustejšie vlasy a brada, vystačenie si s menším množstvom spánku, jasnejšie oči, väčšia pozornosť od žien a väčší rešpekt od mužov, lepšia pamäť, jasnejšie vnímanie, zvýšená inteligencia, lepšia imunita.

To je veľa výhod na to aby to niekto zobral vážne, či už je to tak naozaj treba sa presvedčiť sám.

Rád zodpoviem prípadné otázky na túto tému (môžte mi napísať aj do súkromnej pošty) Rád pomôžem ak budem vedieť.  

"Nie ten kto dokáže ovládnuť celé mestá je skutočným vládcom, ale ten ktorý dokáže ovládnuť sámého seba."

Budte silní chlapi, slabí muži majú za následok ťažké časy!
Pridal eoin on 29/12/2020 02:54

Komentáre (52)

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 29/12/2020 08:57 :

Ahoj Eoin,

vítam ťa medzi nami tunajšími blogermi. Na to, že si tu napísal svoj prvý blog, si si vybral pomerne intímnu tému.
Oceňujem tvoju odvahu a úprimnosť, málokto takto verejne vyjde s "kožou na trh". Ale nastolil si problém, s ktorým určite zápasí mnoho mladých nezadaných ľudí, takže určite si tu nájdeš obecenstvo, ktoré môže tvoj blog a dobre mienené rady osloviť. Držím palce, aby ti tvoje dobré predsavzatia vydržali čo najdlhšie.

eoin je odhlásený top eoin napísal dňa 30/12/2020 06:41 :

Vďaka za tvoj komentár Lesanka. Verím, že je to problém, ktorý treba riešiť. Zápasí s tým veľa mladých ľudí, ktorý to držia v tajnosti, preto je potrebná diskusia aspoň týmto spôsobom.

hatatitla je odhlásený top hatatitla napísal dňa 30/12/2020 01:05 :

Žijeme v digitálnej dobe kde máme internetové porno vzdialené na pár klikov, táto simulácia pohlavného styku nám umožnuje naplniť naše sexuálne túžby mávnutím ruky.
grin grin super, ja plne súhlasím krásny článok, sam praktizujem abstinenciu a je to super.

eoin je odhlásený top eoin napísal dňa 30/12/2020 01:25 :

To veľmi rád počujem hatatitla, nech ti to dlho vydrží.

Veru je to tak, ako generáciu naších rodičov zmáhali cigarety tak nás zmáha pornografia. Čo by sa možno dalo považovať za podobne nebezpečnú vec. Tvári sa to nevinne ale spôsobuje to nepekné zmeny v našej nervovej sústave, čo má za následok dlhý odvykací proces. V hlave to robí rovnaké veci ako závislosť na kokaine, je to ale zákernejšie v tom, že je to zadarmo a takmer všade dostupné. Vyzerá to tak, že v blízkej budúcnosti sa už tomu nevyheme vôbec, vďaka sľúbenému pokrytiu vysokorýchlostného internetu na každom m4 našej planéty.

Naposledy upravil eoin dňa 2020-12-30 13:26 GMT

hatatitla je odhlásený top hatatitla napísal dňa 30/12/2020 03:42 :

Myslím ze internet je v tomto druhorady. Skôr je to o tom ze ludia vyhľadávajú pohodlný život, bezpečie, zabehnuté koľaje,  atď pretože neveria svetu atď. Dôvod k sebaukajaniu bude asi u každého iný. Je to téma o ktorej sa veľa nehovorí ale praktizuje sa grin
U mňa to bolo aj ako seba trest za to ze som sám. Napriek tomu to neodsudzujem, nech si robia ľudia co chcú.

silvestersilvo je odhlásený top silvestersilvo napísal dňa 30/12/2020 07:25 :

Sociologovia vraj zistili ze poklesli pohlavne styky,kedze ludia masturbuju pred internetom.Preto aj to bude priklad krestanstva pre ludi,ze ukaze krasu manzelstva:-)

eoin je odhlásený top eoin napísal dňa 30/12/2020 07:33 :

V dnešnej dobe ľudia dávajú prednosť okamžitým uspokojeniam pred dlhodobými. Mám pocit, že sme k tomu vedení, no dôsledkom toho vnímame úpadok morálky. Samozrejme, odsudzovať nie je správne, no napriek tomu to nemôžem považovať za niečo prirodzené.

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 30/12/2020 10:08 :

Eoin

Sexuálna transmutácia???
Zdá sa, že si objavil len obyčajnú zdržanlivosť.cool

Taký Evagrius si skočil na celú noc do studne s vodou a ziapal tam, že "Pane zmiluj sa!"
grin

eoin je odhlásený top eoin napísal dňa 31/12/2020 07:24 :

Sexuálna transmutácia bude pravdepodobne novodobým pomenovaním.  Mnísi to praktizujú už odjakživa, je to v podstate celibát. Myslím, že ten termín použil po prvý krát Napoleon Hill vo svojej knihe "Mysli a zbohatni".

silvestersilvo, takých ľudí bude časom viac a viac. Ľudí čo sú v tom tak zanorení, že nebudu schopní nájisť si niekoho do manželstva, a to je katastrofa. Kresťanský príklad manželstva je síce pekný ale čo im to pomôže keď o nich nebude mať nik záujem?

hatatitla je odhlásený top hatatitla napísal dňa 31/12/2020 12:04 :

BTW ako to riešia mnísi? Jedna kamoška co pozna jedného kňaza hovorila ze ten kňaz to nerieši, občas ma v noci speci sny a viac tomu nevenuje pozornosť.
Co som počul, ale nemám to hodnoverne potvrdene,je že aj krestansky mnísi robia fizicke cvičenia podobne ako jogini. Viem o gréckych ortodoxnich, ktorý robia tiež dychové cvičenia. Viem ako som si ja našiel cestu, a trvalo to grin ale veľmi ma zaujíma ako to riešia v kresťanstve. Nie všetky kláštory a farnosti majú studne grin

eoin je odhlásený top eoin napísal dňa 31/12/2020 12:24 :

Mať vlhké sny je prirodzené pre každého muža, ktorý iným spôsobom pravideľne nedostáva semeno zo svojho tela a je ovplyvnený nejakými podnetmi k tomu aby sa mu snívalo o sexe. Sú to iba ľudia, počul som i ja o kňazovi, kotrý mal problémy z masturbáciou. Je to normálne, málokto má takú silnú vôlu aby dokázal odolávať, nezáleží na tom aké má povolanie. Je niečo nekresťanské na dychových cvičeniach? Skúšal som dychové cvičenia Wima Hofa, a nemyslím, že by som robil niečo čo by ma nejakým spôsobom odvracalo od Boha alebo, že by som tým oslavoval iných bohov.

hatatitla je odhlásený top hatatitla napísal dňa 31/12/2020 01:30 :

Myslím ze dychové cvičenia su dôležité a veľmi prospešné, neriešim ci to je kresťanské alebo nie, pretože nepatrím ani do jedného z tých spoločenstiev. Ale ty si sa asi pýtal vo všeobecnosti?
A nemyslím si ze to je o vôli (ak sa vôľou v tomto prípade myslí silná snaha) skôr o rozhodnutí, ak človek bojuje s nadrzanostou tak prehra. Možno to vydrží tak mesiac dva a potom uz je to zase ta tam grin Viem to podľa seba ale aj podľa iných ludi.
A rovnako si myslím a mam takú skúsenosť ze pokiaľ to ma človek spracované, tak nemá v hlave ani takéto predstavy.
Dávnejšie keď som robil na jednej lodi, myslel som si ze to mam všetko spracované, na mory som bol cca mesiac a vôbec som nemasturboval, ale vnútri som bol  nadržaný, a iba som odhanal predstavy. No, a v noci som mal divoké sny grin takže vtedy to bol fail.

eoin je odhlásený top eoin napísal dňa 31/12/2020 02:02 :

Pokiaľ tomu nedáš priestor vo svojej mysli tak ťa to samozrejme nebude prenasledovať. No niekto kto predtým pravidelne praktizoval niečo čo mu zvýši hladinu dopamínu ťažko vymaže myšlienky na takúto aktivitu z hlavy, najmä keď si to hlava doslova pýta.
Dnes to má málokto spracované, nie len vo vlastnej hlave smile

hatatitla je odhlásený top hatatitla napísal dňa 31/12/2020 05:58 :

grin veru. Ak toto číta nejaký kňaz, mních, znali problematiky alebo abstinent, potešil by som sa keby ste sem alebo do súkromnej správy napísali ako ste to riešili, alebo ako to riešia napr. Na fare, v kláštore. Mam svoje skúsenosti, ale rad si rozšírim obzory, ďakujem thumbs up

silvestersilvo je odhlásený top silvestersilvo napísal dňa 31/12/2020 09:14 :

Sv.Hieronym sa sebaukajal a zil zivot pustovnika a prelozil bibliu,  zil dokonca bez netu a netajil sa tym ze masturbuje,zaujimavy svätec.

hatatitla je odhlásený top hatatitla napísal dňa 01/01/2021 12:23 :

Viem si predstaviť ze keď predkladali bibliu internet nebol grin

newage je odhlásený top newage napísal dňa 01/01/2021 01:04 :

Zdrzanlivost je niekedy tazka vec a kazdy sa s tym pasuje ako vie... Niekde som cital, ze sv. Augustin, (pacili sa mu zeny) mal s tym tiez trosku problem, a tak sa modlil: "Pane Boze, ucin ma cistym... ale nie hned." Tak nech su vam aj tieto slova povzbudenim na ceste... grin

hatatitla je odhlásený top hatatitla napísal dňa 01/01/2021 05:52 :

Povzbudenie v tom zmysle ze aj svätci na tom pracovali a občas sa im nedarilo? grin

newage je odhlásený top newage napísal dňa 01/01/2021 06:16 :

Povzbudenie vo viacerych zmysloch:

1/Trpezlivost... kym sa naucis chodit, tiez par krat spadnes, no... tongue
2/ Vieru v Boha, lebo tak veril, ze ak ho vypocuje, prestanu sa mu zeny pacit...smile
3/ze Pan Boh respektuje nasu slobodnu volu...
4/Nadej.Boh nehladel na jeho slabosti, nakoniec ho ucinil cistym a on sa stal svatym...

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 01/01/2021 06:31 :

Taky Origenes sa dal údajne vykastrovať!

hatatitla je odhlásený top hatatitla napísal dňa 01/01/2021 07:40 :

Ako aby som vyjadril svoj pohľad, ja nepokladám to ze by sa mi páčili ženy za niečo nečisté, stále sa mi páčia, to co sa mi nepáčilo bolo ze som bol otrokom sex predstav.

hatatitla je odhlásený top hatatitla napísal dňa 01/01/2021 07:44 :

Misomiso počul som ze on ani tak nebol do žien ako sa to o ňom hovorilo, a aby sa to o ňom prestalo hovoriť tak to poriešil razantne grin takže on asi nepatril medzi ludi co potrebovali ovládnuť svoje pudy, ale nakoľko to je pravdivé neviem

newage je odhlásený top newage napísal dňa 01/01/2021 07:48 :

Ved asi to nebolo len o tom, ze sa mu zeny iba pacili roll eyes Nechcel som to dat na hulvata...grin

Naposledy upravil newage dňa 2021-01-03 18:36 GMT

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 03/01/2021 06:32 :

Na margo toho Origenesa asi toľko, že nemyslím, že by to bola Božia vôľa, aby sa muži dávali kastrovať, teda ak nejde o násilníckych sexuálnych deviantov.

Cirkev ešte pred pár storočiami mala dosť nezdravý a extrémny postoj k sexualite, píše o tom teológ Michal Lajcha v knihe Tragédia celibátu

lesanka333 je odhlásený top lesanka333 napísal dňa 03/01/2021 06:41 :

K téme blogu a k začiatku diskusie by som sem ešte pridala link na webstránku, kde je viacero článkov, v ktorých je vysvetlený mechanizmus vzniku závislosti na pornografii, a aké pri tom prebiehajú procesy v mozgu.
Na tej stránke je aj viacero praktických rád, ako sa dostať zo závislosti na pozeraní pornografie:

https://www.yourbrainonporn.com/tools-for-change-recovery-from-porn-addiction/

Neviem, kto všetko tu tieto verejné diskusie číta, ale možno tie rady môžu pomôcť niekomu, kto bojuje s týmto problémom.

eustacia je odhlásený top eustacia napísal dňa 03/01/2021 07:40 :

anneliese, aj ženy predsa môžu transmutovať.smile

newage je odhlásený top newage napísal dňa 03/01/2021 07:57 :

Vazne? A ako sa to prejavuje? grin

eustacia je odhlásený top eustacia napísal dňa 03/01/2021 08:36 :

Odpútaním sa od všetkého prízemného a následným povznesením do vyšších sfér?smile

hatatitla je odhlásený top hatatitla napísal dňa 04/01/2021 02:25 :

Lesanka som rad ze si nemyslis ze je bozou volou zeby sa muzi mali dat kastrovat grin

k teme https://www.youtube.com/watch?v=a_DkEkfAO4s&ab_channel=Movieclips

eustacia je odhlásený top eustacia napísal dňa 04/01/2021 08:17 :

Ale vážne. Aj mnohé ženy masturbujú, pozerajú porno atď., bolo by nápomocné zdôrazniť tu výhody ženskej sexuálnej zdržanlivosti a najmä to, ako na nej pracovať. Niektorá vládnuca slovom a zároveň v dlhodobom úplnom celibáte by sem mohla pridať nejaké praktické a fungujúce usmernenia.

newage je odhlásený top newage napísal dňa 04/01/2021 09:06 :

Ann, len pre upresnenie... kastraciou sa urcite nemysli odstranenie mocovej rury. Kastracia je odstranenie pohlavnych zliaz... tj semennikov u muzov a vajecnikov u zien. Tym dojde k odstraneniu pohlavnych hormonov so vsetkymi dosledkami z toho vyolyvajucimi smile

newage je odhlásený top newage napísal dňa 04/01/2021 09:53 :

Ann ja som len vysvetlil vyznam pojmu "kastracia" . Kastruju sa zvierata, z dovodov chuti ci pachu masa, lepsej ovladatelnosti, pokojnosti, ci pre zabranenie reprodukcie. Ale kastrovani boli aj ludia... volali ich eunuchovia. Boli to bud strazcovia lozok, haremov alebo spevaci s hlasovym rozsahom vacsim ako zeny a najdlhsie sa drzali v papezskych zboroch tusim az do 19 storocia.  S Bozim planom to nema isto nic spolocne... smile

newage je odhlásený top newage napísal dňa 04/01/2021 09:57 :

Ten pan co ochorel na rakovinu semennikov moze mat dieta... Aj keby mu semenniky zobrali, kludne aj za 20 rokov. Pokial mu predtym spravili odber semena a dali zamrazit v spermobanke...

Naposledy upravil newage dňa 2021-01-04 09:57 GMT

hatatitla je odhlásený top hatatitla napísal dňa 04/01/2021 12:05 :

K tej ženskej plodnosti, ženy môžu mať v pohode deti aj po 40.


https://youtu.be/g9ryP0UyO5U

hatatitla je odhlásený top hatatitla napísal dňa 05/01/2021 06:19 :

Anneliese reagoval som na to ze ženám odporúčajú zamrazit si vajíčka na prípadné budúce tehotenstvo, ale je to iba biznis, nie je to potrebné.
A k tomu božiemu plánu, je vôbec niečo co je mimo božieho plánu?

hatatitla je odhlásený top hatatitla napísal dňa 05/01/2021 07:56 :

To ze bude mat dieťa defekt keď máš okolo 40 ide z šance 0,5 percenta na 1 percento. Iba 2-12 percent z tých zmrazenych vajíčok bude "úspešných"
Väčšina žien ani nepoužije svoje zmrazené vajíčka pretože otehotnie prirodzene. Metóda na zmrazovanie vajíčok vznikla pre ženy s rakovinou. Teraz je to iba biznis
A naše spermie ovplivnuje x faktorov,  ale mnohé môžeme ovplivnit.

hatatitla je odhlásený top hatatitla napísal dňa 05/01/2021 09:44 :

Co chcem povedať je ze súhlasím ze sa kvalita tela mení s vekom, ale,  nemyslím si (a výskum to podporuje) ze by to bol veľký risk pre deti.

Inak nechápem ľudi ktorý chcú mať dieťa prečo sa nejdu zdravotne vyšetriť. Človek ktorého privedú na svet by mal triumfovať, a nie trpieť v zlom zdravotnom stave. Kedysi sa to nedalo vyšetriť, teraz su možnosti.

silvestersilvo je odhlásený top silvestersilvo napísal dňa 06/01/2021 06:56 :

Keby sa zeny obliekali len pre svojich muzov,netrvalo by im to tak dlho../Irony/

somsasa je odhlásený top somsasa napísal dňa 11/01/2021 05:29 :

Ahoj, wow, oceňujem tvoju odvahu a držím palce! smile
Nepatrím ku kresťanom, ktorí považujú za správny sex alebo spoločné bývanie až po svadbe..preto mi napadlo, nemyslíš, že je pre tvoje telo i psyché najlepšia zdravá rovnováha? Myslím, že tak, ako nie je ok sa prežierať alebo hladovať, asi nie je úplne najlepšie pozerať porno každý deň, no tiež nie žiť "v celibáte".. smile to je len môj pohľad na vec, neukameňujte ma tu, prosím! grin

Naposledy upravil somsasa dňa 2021-01-11 17:31 GMT

eoin je odhlásený top eoin napísal dňa 11/01/2021 08:27 :

Vďaka za tvoj príspevok Sáša, som rád že sa diskusia opäť uberá správnym smerom wink I keď je veľa vecí o rovnováhe tak myslím, že vyňatie sexuálnej aktivity mimo manželstva je prospešné po veľa stránkach. Závislosť, aj keď praktizovaná len raz za týždeň, ťa uberá o to čím by si mohla byť keby si jej nepodľahla. Ide o niečo čo v živote nepotrebujem, narozdiel od jedla, preto som som schopný bez toho existovať, alebo sa aspoň snažiť to eliminovať na minimum. Ten čas a energiu môžem využiť inak, je to plytvanie, a navyše ťa oberá o tvoj potenciál. Nie som ani zdaľeka v celibáte, momentálne sa držím len dva týždne. Chcel by som vydržať aspoň rok, aby som zistil, že či som schopný prevziať úplnu kontrolu nad sebou samým.

Porno i raz za čas ti naruší fungovanie mozgu, že si ani predstaviť nevieš, najmä u mužov to má katastrofálne následky. Demotivuje nás to od toho aby sme si hľadali skutočnú ženu a dokázali sa s ňou zblížiť aj po intímnej stránke. Chalani čo pozerajú pravidelne strácajú na sebavedomí, pretože pri kontakte s dievčatammi sa im začnú v hlave premietať rôzne myšlienky s tým spojené. Niet na to mať čistú hlavu a zdravé sebavedomie, najmä v týchto prípadoch kedy je to veľmi potrebné.

silvestersilvo je odhlásený top silvestersilvo napísal dňa 12/01/2021 05:07 :

Tak ma zaujalo ze ako pises ze drzim sa zatial 2 tyzdne,akoby take ratanie..zosrobovanie,Boh Kristus taky nieje,on dopusti aby clovek aj padol aby neupadol do pychy.Preto aj vstupuje do manzelstva,lebo clovek v celibate aj padne do zmyselnosti,lebo celibat je neprirozdeni.Celibat je nadprirodzeni to jest ze clovek aj padne,Boh to dopusti ale mu da potom svoju milost,Boh to tak nevidi ze prave sa napr.ze drzim dva tyzdne a chcem aj rok...ten nadprirodzeni celibat je celozivotni proces aby clovek vela miloval.

eoin je odhlásený top eoin napísal dňa 12/01/2021 06:41 :

Samozrejme, Boh dopustí aj odpustí ak človek olutuje. Pre mňa to bola vždy akási bariéra, ktorú som túžil odstrániť. Rátam si to preto aby som mal prehľad kedy sa dostavia ťažšie dni aby som sa vedel pripraviť a nepodľahol som. Telo funguje na akomsi kalendári v ktorom sú určité cykly, ktoré sa opakujú, aspň tak sa mi to vidí. Dalo by sa to aj bez toho, samozrejme. O prirodzenosti celoživotného celibátu by sa dalo diskutovať, nevidím ale nič zelé na tom udržať sa a nepodľahnúť žiadostivostiam tela na jeden rok.

silvestersilvo je odhlásený top silvestersilvo napísal dňa 12/01/2021 07:28 :

A co po roku,ked odplinie 365 dni,co potom?Coked sa clovek z nervozity zblazni upadne do poruchy,zchorie..preto je to o dovere Bohu,ze staci ti jeho milost,ze mozno nevydrzi clovek ten 1 rok a a aj 1 den..

newage je odhlásený top newage napísal dňa 12/01/2021 07:38 :

Zaujimava debata...len taka myslienka...a nebolo by lepsie odpocitavat do ciela? Predsalen psychologicky je lepsie "uz len 22 dni" ako "uz mam za sebou 3 tyzdne a este kolko" ... Ci? Pripravovat sa na nepodlahnutie je ako priprava na podlahnutie smile Uz len tym, ze myslis na to. Mozog nerozlisuje. Najlepsie robit nieco... A ked to pride, 3 serie po 12 mrtvy tah s vlastnou vahou, ci studena sprcha....and let it go. grin z vlastnych skusenosti. Drz sa.

Naposledy upravil newage dňa 2021-01-12 07:42 GMT

eustacia je odhlásený top eustacia napísal dňa 12/01/2021 07:39 :

silvestersilvo, čo s manželstvom? Ak nevie byť človek zdržanlivý ako slobodný, ťažko preťažko mu bude, keď bude treba byť zdržanlivý v manželstve.

eoin je odhlásený top eoin napísal dňa 12/01/2021 07:42 :

Nemyslím si, že by sa človek od nervozity zbláznil alebo upadol do poruchy či ochorel. Odkedy som tieto aktivity eliminoval na minimum tak sa môj život výrazne zlepšil. Nebudem prehánať ak poviem, že to bolo moje najštastnejšie obdobie za posledné roky. Samozrejme musíš sa najprv dostať z tých prvotných abstinečných príznakov, kedy človek môže byť trochu podráždený a bez nálady a motivácie. Akonáhle to prekonáš pocítiš uľavu a odpútanosť od tých žiadostí.

To je správny prístup newage, palec hore!
eustacia, pravda pravdúca. Najhoršie sú na tom tí muži, čo si porno vezmú do manželstva. Častokrát na tom potom ich vzťah pohorí.

Naposledy upravil eoin dňa 2021-01-12 07:44 GMT

Naposledy upravil eoin dňa 2021-01-12 07:45 GMT

silvestersilvo je odhlásený top silvestersilvo napísal dňa 12/01/2021 10:55 :

EUSTACIA vsak kazatelia hovoria;televizor vyhodid,mobil zrusit,net odpojit,pocitac prec...
Ale nezarucujem ako aj pisu spovednici ze radsej ked sa manzelia spolocne nespovedaju,lebo manzelku -zenu moze pri spolocnej spovedi zarmutit ze muz pohliadol okom ziadostivo na krasu inej zeny.Tak tolko taky priklad co ma napadol..

Naposledy upravil silvestersilvo dňa 2021-01-12 10:55 GMT

eustacia je odhlásený top eustacia napísal dňa 12/01/2021 11:10 :

silvestersilvo, oči vylúpnuť, ruky odťať... Nejde o to, kto má akú náturu a ako reaguje na podnety, aj sexuálne, ale čo s tým urobí.
A spoločné spovedanie, čože? Akože idú do jednej spovedelnice obaja naraz? Toto u nás katolíkov nemáme a ani netreba.

silvestersilvo je odhlásený top silvestersilvo napísal dňa 12/01/2021 12:03 :

Asi o tom nevies ale u nás katolíkov je možnosť že manželia sa môžu spoločne spovedať,keďže navždy sú jedno telo.Len o tom si ešte nepočula..a katolícky kňazi hovoria že vyhodiť televizor,net a mobil,počítač preč.

eustacia je odhlásený top eustacia napísal dňa 12/01/2021 12:27 :

silvestersilvo neviem o tom, že by  bola prax spoločného spovedania schválená RKC, práve naopak. Veď by išlo o priame prezradenie spovedného tajomstva.

silvestersilvo je odhlásený top silvestersilvo napísal dňa 12/01/2021 02:17 :

Kresťansko katolícky manželia sú jedno telo na celí život,takže je tam možná spoločná sv.spoveď,či sa to aplikuje a je to povolené som o tom nikdy nepátral,čítal som v tom v katolíckej knihe o sv.spovedi.

eustacia je odhlásený top eustacia napísal dňa 12/01/2021 02:36 :

silvestersilvo, tak to by som tipovala na knihu nejakej akožekresťanskej sekty. Veď tu neriešime prípady vážnej potreby, kedy je možné spoločné slávenie sviatosti zmierenia so všeobecnou spoveďou a všeobecným rozhrešením, ale bežnú spoveď manželov. Už len tá predstava je mi odporná.