Archívy

Reklama

slnečný lúč pre dušu : 17-ty november 1989 alebo nežné klamstvá nežnej revolúcie?

V utorok sme “oslavovali” 31. výročie nežnej revolúcie. Otázka však znie: Má dnes ešte bežný pracujúci Slovák čo oslavovať? Pár rokov po veľkom nežnom prevrate sme zažili divoké rozkrádanie štátneho majetku, skrývajúce sa za názov privatizácia, po ktorej z večera do rána vznikla kasta milionárov, a následne kasta tých ostatných, chudobných, nezamestnaných i bezdomovcov. Za 31 rokov sa kriminalita stala natoľko bežnou vecou, že si už bez nej nevieme predstaviť nijaké televízne správy.  Áno získali sme možnosť slobodne cestovať, slobodne vykrikovať do sveta svoje želania, svoje informácie, svoje názory. Dnes na 31. výročie sme však opäť blízko straty týchto slobôd.… Z jedného vojenského paktu sme vhupli do druhého s právom i povinnosťou aktívne podporovať agresie do neposlušných krajín bez ohľadu na náš názor. Kde je etika a morálka v tejto spoločnosti? Odpoveď znie: Nikde. Pretože za každú cenu a všade platí fetiš zisku. Marxizmus-leninizmus sme len nahradili náboženstvom materializmu, konzumu a liberalizmu, devalvujúcimi morálku a tradičné rodinné hodnoty, ktoré boli stáročia uholným kameňom našej kresťanskej civilizácie.
Pri slávnostných prejavoch súčasných politikov sa zdôrazňuje získaná sloboda prejavu. Áno, tá sloboda vyjadrovania v médiách, ktorá trvala možno pár rokov po prevrate, ale dnes nám médiá diktujú nie len to čo máme robiť, ale čo si máme dokonca aj myslieť. Pluralita názorov je nežiaduca. Dnes s istotou vieme, že víťazom 17. novembra sa nestala ani pravda, ani láska, ani sloboda. Víťazom sú strach, peniaze a moc skorumpovaných korporácií, médií a politikov hrubo šľapajúcich po základných ľudských právach. Moc a peniaze sú natoľko žiaduce, že stoja nad Bohom, morálkou i etikou.
Ale čo s tým? Čo máme robiť my, ktorí toto nechceme? Veď na rozhodnutie európskej, nieto ešte svetovej úrovne nemáme najmenší vplyv! Sme fakt odsúdení do úlohy bezmocných divákov skazy svojho sveta? Nie tak úplne.

Začnime pri sebe s obnovou toho, čo urobilo eurόpsku civilizáciu veľkou. Zdola. Od svojho okolia. S obnovou cností, považovaných po dvetisíc rokov za samozrejmosť. Mám na mysli dnes vysmievané pojmy, ako poctivosť, samostatnosť, sebestačnosť a nezávislosť. Medzi sebou. Nie k štátu, ktorý už dávno nie je "náš", k spoločnosti alebo vyšším entitám. Ale medzi svojimi, medzi prostými ľuďmi. Našou nádejou dnes nie sú skorumpovaní politici šľapajúci po ústave a zákonoch, tváriaci sa, že pre nás hľadajú nejakú nosnú, príťažlivú víziu. Slovensko môže prežiť iba v ľuďoch, ktorí tvoria prirodzené a životaschopné lokálne spoločenstvá. No a tí spiaci sa jednoducho musia prebudiť a uvedomiť si že nie sú vlastníctvom štátu ale že oni samotní tvoria štát. Preto podporujme všetko čo slúži tisícročiami overenej stavbe – viera, rodina, národ, národný štát.
Pridal tomi99 on 20/11/2020 11:19

Komentáre (26)

tomi99 je odhlásený top tomi99 napísal dňa 22/11/2020 11:23 :

jaricek: Evidentne si mimo ty. Ja nerumádzgam, ale snažím sa niečo v spoločnosti na rozdiel od teba zmeniť a nie len písaním. O akom lokálnom spoločenstve to hovoríš a 3 rokoch neúrody? Povedz, rád sa nechám poučiť. Ja na rozdiel od teba žiadne mandarínky ku šťastiu a k životu nepotrebujem. Možno si zabudol že sa môže stať aj to, že čoskoro nebudú ani tie mandarínky z opačného konca sveta. A na rozdiel od teba som sebestačný, mám vlastnú pôdu, vlastnoručne dopestované ovocie a vlastnoručne dopestovanú zeleninu. Dokážem prežiť celý rok aj keby hneď teraz zavreli všetky hypermarkety. Síce skromne ale dokázal by som. Ale ja Nikdy, Nikoho do Ničoho nenútim na rozdiel od štátnej moci. Máš pravdu v tom že svet bude ešte drsnejší, ešte globálnejší, ešte technickejší a ešte menej duchovnejší. Vieš ale mnoho ľudí si myslí, že toto prejde a vrátime sa tam kde sme boli. Omyl! Tie časy hojnosti a prosperity sa už nikdy nevrátia. A keď sa tak stane všetci budú zrazu šokovaní a budú sa pýtať ako sa to mohlo stať a prečo ich politici, ekonόmovia a vedci pred ničím nevarovali.

Naposledy upravil tomi99 dňa 2020-11-22 17:03 GMT

tomi99 je odhlásený top tomi99 napísal dňa 22/11/2020 04:57 :

nitram777  Rešpektujem tvoj názor ale s ním absolútne, totálne a nekonečne nesúhlasím. Ja to nevidím čiernobielo ale realisticky. Samozrejme že dnes nie je problém zarobiť milliόn, (aj keď pomaly už to možno znova problém bude). Otázka znie čo je pre teba poctivá práca? Poznám tiež niekoľko malých a stredných podnikateľov, ktorí sú poctivci, ale nie sú to žiadni ťažkí milionári. Človek ktorý vlastní nehnuteľnosť alebo hoc aj má na účte milliόn nie je pre mňa ešte milionár, aj keď drvivá väčšina ľudí u nás tých 30.000 eur na účte nemá a žijú od výplaty k výplate. Hovoríš že ľudia majú ten milliόn v nehnuteľnosti, ale koľko hlavne mladých rodín dnes vlastní tú nehnuteľnosť bez toho že by nemali hypotekárny úver a ďalšie spotrebné úvery? Zober si že podľa oficiálnych štatistík v globálnom merítku je dnes na svete asi 4000 miliardárov a 16 miliόnov tzv. ťažkých milionárov, ktorí vlastnia 95% bohatstva planéty, a keď platí táto asymetria, tak ostatným ak chcú spotrebovávať ostávajú úvery a dlhy a takto to nemôže ísť donekonečna, raz sa to všetko zrúti ako domček z kariet. O akej spravodlivej spoločnosti tu chceš hovoriť? A kde je etika a morálka v tejto spoločnosti? Nikde. Pretože platí fetiš zisku, za každú cenu a za každých podmienok. Uvedom si že zatiaľ čo sa bohatstvo a moc koncentrovali do rúk úzkej skupiny ľudí, reálne príjmy väčšiny populácie stagnovali a ľudia sa museli potýkať s nárastom pracovných hodín, s dlhmi, hypotékami a s infláciou aktív a boli pravidelne ničení finančnými krízami, ktoré sa začali objavovať akonáhle bol počiatkom 80. rokov odstránený regulačný aparát inými slovami od reaganovských čias. Ako by si nazval štát alebo skupinu štátov, ktoré zachránia bankový sektor tým, že do neho napumpujú 12,5 biliόna dolárov z peňazí daňových poplatníkov? Je to podľa teba záchranná brzda? Prosperita? Alebo niečo iné pozitívne? Mimochodom to je cena sanácie bankového sektora za roky 2008-2012.

Médiá nemajú žiadnu moc? Polož si otázku. Aké médiá drvivá väčšina ľudí sleduje? Sú to prevažne médiá hlavného prúdu a takmer jednostranne zamerané. Ale drvivá väčšina ľudí nemá čas hľadať si informácie z viacerých zdrojov a overovať si ich, resp. niektorí možno aj majú ale sú ľahostajní, preto sa obmedzia na médiá hlavného prúdu. Zober si že táto spoločnosť funguje na princípe elít a potom máš obrovské masy ktoré nechcú informácie a fungujú na princípe farmy. Mňa napr. desí že 1,5 miliona ľudí na SVK sleduje farmu-myslím tú hlúpu reláciu. Je to obrovské varovanie pred tým čo je pred nami. Médiá majú obrovský vplyv. Hovorí ti niečo meno Rupert Murduch? Človek ktorý vytvoril “fantastickú“ triádu: médiá-peniaze-politická moc. Jednoducho politická moc je na to aby vytvorila priestor na zarábanie, peniaze sú na to, aby vlastnili médiá a médiá ovplyvňujú verejnosť na to aby podliehala politickej moci.

Ty si myslíš že ak by Slovensko nekúpilo stíhačky za 2 miliardy eur alebo ak by sme si povedali že 2 % HDP nebudeme dávať na obranu tak všetci v NATO s tým budú OK? Prosím ťa nebuď smiešny. A povedz mi ešte jednu krajinu kde NATO prinieslo mier bez použitia vojenskej sily. Máš azda na mysli Juhosláviu? a jej 78-dňové nepretržité bombardovanie uchudobneným uránom a zakázanými kazetovými bombami? Tomu sa povie ozaj rozširovanie mieru a demokracie.

Koho takého v histόrii masakrovalo podľa teba Československo ako národný štát? Dnes pod zásterkou demokracie a ľudských práv sa štáty EU v spolupráci s NATO podieľajú na deštrukcii mnohých suverénnych štátov. A naši vojaci nevedno prečo robia v rôznych misiách užitočných idiotov. Je to podľa teba obdobie prosperity a mieru keď EU vydiera členské štáty v otázke rozpočtu a čerpania eurofondov výmenou za tzv. právny štát (inými slovami, migrácia, LGBTI, atď). Kto rozhodne aký štát je právny a aký nie? Môžeme tu ešte hovoriť o nezávislosti a suverenite? Asi ťažko.

Viera-rodina-národ nie je podľa teba osvedčená stavba? Pozri Slováci prežili vyše 1000 rokov bez vlastného štátu, a to vďaka viere, rodine a národnému povedomiu. Ak by toto absentovalo, dnes tu nie sme.

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 22/11/2020 08:06 :

®

Naposledy upravil misomiso_ dňa 2020-11-25 01:14 GMT

tomi99 je odhlásený top tomi99 napísal dňa 26/11/2020 04:45 :

loveyn: smile Neviem kedy sa bude pokračovať v diskusii, chlapci si asi vzali oddychový čas. A potom je tu ešte druhá možnosť, že spiaci sa stali konečne bdelými. smile

tomi99 je odhlásený top tomi99 napísal dňa 29/11/2020 05:27 :

nitram777: „Nemůžeš změnit svět, ale nemusíš žít podle jeho pravidel.“ Ľudia môžu zmeniť svet ale nemusia resp. by nemali rešpektovať tie pravidlá, ktoré vedú k jeho samodeštrukcii. A opäť sa vraciame k médiám. Máš pravdu, že nemusia mať moc nad tebou. Ale či chceš alebo nie tie médiá tú moc nad ľuďmi majú aspoň nad väčšinou. A majú ju aj nad tebou inak by si nenapísal o NATO a Rusku to čo si napísal.

Vraj NATO je pilierom našej bezpečnosti. Na večné časy a nikdy inak ako kedysi so ZSSR. Čo sa týka NATO je to organizácia zastrešujúca vojenské konflikty po celom svete. NATO nie je žiadny obranný pakt ale naopak pakt útočný. Lýbia, Irak, Afganistan (to je len zlomok) sú dnes štáty rozšrόbované do poslednej matice a neustále ich sužujú občianske vojny a nepokoje. Toto je žiaľ súčasný stav a úžasný mier, ktorý všade po svete šíria kam vstúpi ich noha. NATO podobne ako Varšavská zmluva malo byť po 89 rozpustené, pretože stratilo svoje opodstatnenie. No podľa zdedených šablón a predpísaného scenára od zbrojárskych firiem politici už desiatky rokov tradične hľadajú nepriateľa. A zdôvodnenie svojej existencie. Našli. Popri tradičnom Rusku aj Čínu. Po skončení studenej vojny bol prísľub USA Gorbačovovi, že NATO sa smerom na východ nerozšíri ani o milimeter. A kde je dnes? Pri ruských hraniciach a Rusko je doslova obkľúčené, ale Rusko je agresor. Je to rovnaké ako keby Rusko vybudovalo základne v Kanade alebo v Mexiku. To by bolo kvičania. Ja sa nechcem zastávať Ruska, má svoje chyby a má svoje problémy. No fakty a histόria hovoria jasne. A tie základne NATO v Eurόpe sa už pomaly nedajú ani zrátať. Iba hlupák a idiot robí zo svojho štátu potenciálny cieľ. A tých hlupákov je v EU veru neúrekom. Pretože v prípade vojenského konfliktu nás premenia na popol a rozpadajúce sa izotopy. Samozrejme bola chyba Gorbačova že si to nedal na papier, hoci pre NATO sú zmluvy a medzinárodné právo často iba zdrapom papiera. Ale sľub tam bol a nebolo to Rusko kto ho porušilo. Zober si že Rusko stiahlo svoje vojská z NDR, ktoré tam podľa výsledkov 2. sv. vojny a platných dohôd ako víťaz mohlo ponechať veselo dodnes. A čuduj sa svete NATO svoje vojská a jadrové zbrane v NSR udržiava doteraz. To je len niekoľko faktov z histόrie ale i súčasnosti.

„Nevím proč by NATO mělo přinášet mír bez použití vojenské síly, NATO je vojenský útvar, není to OSN.“ To znamená že podľa teba NATO nemusí rešpektovať OSN a môže si robiť čo uzná za vhodné. OSN nie je podriadená NATO. Naopak NATO je povinné rešpektovať medzinárodné právo a rezolúcie bezpečnostnej rady OSN. A špeciálne bezpečnostná rada OSN je orgán, ktorý dohliada, na medzinárodný mier a bezpečnosť vo svete, aspoň by teda mal. Koľkože krát sa nerešpektovali jej rezolúcie a v NATO si robili čo chceli? X-krát. Pritom vo svojich stanovách NATO tvrdí že je to organizácia obranného paktu. Problém je že diplomaciu berú ako posledné riešenie a vojenské operácie ako prioritné. Úlohou dobrého diplomata je vždy dosiahnuť mier. Pretože skúsení diplomat vie že aj ten najhorší a najkrehkejší mier je lepší než akákoľvek vojna.

Treba rozlišovať národné povedomie a národný nacionalizmus. Zdravé národné povedomie je na mieste. Samozrejme, že existuje riziko, že časom sa môže nájsť nejaký jedinec zneužiť to a pretransformovať do nacionalizmu. A opäť sme pri tých nešťastných médiách. Kto určuje čo je nacionalizmus a čo je národné povedomie? To je aj úloha občianskej spoločnosti do akej mieri sebou nechá manipulovať. Pretože psychicky chorý človek sa môže dostať k moci nie len z nacionalizmu, ale i z liberalizmu, komunizmu či iného izmu. Národné povedomie nie je o tom biť sa do hrude aký som hrdý národovec, ale o tom že človek potrebuje niečo cítiť, že k niekomu patrí, s niečim sa identifikovať, vedieť,  že niekde je náš domov, naši ľudia. Bez tohto existovať je ťažké a takmer nemožné. Skús si pozrieť napr. taký film Equilibrium točený cca 15-20 rokov dozadu a uvidíš ako žijú ľudia bez identity, bez cítenia a emόcií. Film ktorý by sa nám zdal ešte pár rokov dozadu ako čistá utόpia a neuskutočniteľná fikcia, sa zdá, že zrazu nie je až takou fikciou. Ale aby som neodbočoval: Jednoducho národ bez štátu sa nemôže úspešne rozvíjať, príkladov je dnes po svete ako maku. Napríklad taký Kurdovia, vyše 30 miliόnový národ ktorý nemá vlastný štát.  Myslíš že dnes sú z nich Turci, identifikovali sa podľa teba s Tureckom a rozprávajú ich jazykom a ochotne sa podriaďujú? Faktom je že sú tam neustále trenice, snahy o odtrhnutie a vojenské konflikty. Ďalší príklad Baskovia, ktorí žili na svojom území dávno pred tým než vzniklo Španielsko a Francúzsko. Národ sa môže úspešne vyvíjať len pokiaľ má svoj štát. Treba však dodať a rozlišovať, že niektoré štáty sú vytvorené ako tzv. projektovo skonštruované, aby splnili len konkrétnu úlohu a ďalej sú určené na likvidáciu resp. aby splynuli s inými štátmi a národmi. Nacionalizmus má však mnoho tvárí a mnoho podôb a jedným z nich je aj tzv. euronacionalizmus, keď často neplatí nič iné len názor nikým  nevolenej úzkej skupiny osôb, kde neexistuje diskusia. Preto neviem o akej spoločnosti tu chceme hovoriť že bude iná a lepšia bez národného štátu.

Kto tvorí zákony? Kto určuje čo je morálne a nemorálne a čo je sloboda? Ak zákony tvoria nemorálni politici, tyrani, tak o morálke, slobode v spoločnosti nemôže byť ani reči. Čo takého by ti priniesla napr. jedna svetová vláda? Čo takého dalo Rakúsko-Uhorsko Česku a Slovensku? Platili pre nás azda rovnaké zákony, rovnaká morálka a sloboda ako pre tzv. štátotvorné národy? Nikdy a za žiadnych okolností.  A tak by sa dalo pokračovať ďalej. Štáty bez identity nemajú budúcnosť a rovnako tak národy bez štátu nemajú budúcnosť. Tu možno vidieť, že ľudstvo sa stále nepoučilo z matky vied – histόrie.

Naposledy upravil tomi99 dňa 2020-11-29 17:27 GMT

tomi99 je odhlásený top tomi99 napísal dňa 29/11/2020 05:34 :

loveyn: Neberiem ti tvoj názor na môj prvý príspevok. Ano možno je napísaný úhľadne, príliš všeobecne, možno som bol v tom prvom príspevku zbytočne politicky korektný a príliš slušný. Ale nepokladal som za užitočné ísť do podrobností, pretože potom by to už rozsahom bola slohová práca. smile

tomi99 je odhlásený top tomi99 napísal dňa 30/11/2020 06:26 :

loveyn: Takže nemôžem ti názor zobrať ale zároveň by si to chcela? smile V prvom rade, nie som tu na to aby som niekomu niečo bral, alebo ho horlivo presviedčal.

Tak ale poďme k téme. Na úvod však treba povedať, že národy na rozdiel od Yetiho vidíme od nepamäti. Ano, národnú identitu nemôžme zmerať, pretože je to čosi nezmerateľné a nehmotné. A opäť sa musíme vrátiť k matke všetkých vied – histόrii. Či sa to niekomu páči alebo nie, tak v histórii sila Európy vždy pochádzala od jej národov. Hoci mali rôzny pôvod, európske národy vždy spájali spoločné korene našej viery. Tým základom našich komunít bol európsky model rodiny, ktorý vychádzal zo židovsko-kresťanských tradícií. Bola to kresťanská sloboda, ktorá zaisťovala slobodu myslenia a kultúry medzi národmi kontinentu.

Z histόrie vieme že každý pokus o zlúčenie Európy do jedného impéria vždy zlyhal. Historická skúsenosť nám teda hovorí, že Európa bude opäť veľká, ak sa jej národy stanú opäť veľkými a budú odolávať všetkým formám imperiálnych ambícií. A neúspešných pokusov o vytvorenie impérií je v Eurόpe i vo svete veľa. Zober si ako skončilo také impérium Alexandra Veľkého, ktorý si podrobil národy až  po Indiu? Ako skončila rímska ríša? osmanská ríša? Najnovší príklad je Sovietsky zväz. Ako skončil? A každý takýto projekt o vytvorenie superštátu je vopred odsúdený na neúspech a tam sa momentálne rúti aj EU, doslova neobmedzenou rýchlosťou po nemeckej diaľnici.

V súčasnosti veľké sily najmä tie spoza veľkej mláky sa opäť raz usilujú vykoreniť národy Európy a zjednotiť kontinent pod záštitou tzv. globálnej ríše. Táto temná sieť, ktorá sa tak povediac votkala do európskej byrokracie a jej politických elít, už roky pracuje na tom, aby sa z Európy stal prisťahovalecký kontinent. Temná sieť, ktorá podporuje globálnu otvorenú spoločnosť a snaží sa zrušiť národné rámce, odkloniť ľudí od Boha je dnes najväčšou hrozbou, ktorej čelia štáty Európskej únie. Ciele siete sú zrejmé: urýchlením migrácie vytvoriť multietnické a multikultúrne otvorené spoločnosti, odstrániť rozhodovacie štruktúry na národnej báze a odovzdať rozhodovanie do rúk globálnej elity.

Zober si že ak by nebolo národov nikdy by si sa nemohla započúvať do takých skvostov ako Mozartova malá nočná hudba, Vivaldiho 4 ročné obdobia, či Beethovenova sonáta. Nikdy by si nemohla obdivovať tú krásnu variabilnú eurόpsku architektúru. Nikdy by si nemohla obdivovať obrazy starých majstrov Michelangela, da Vinciho či Rembrandta. Toto všetko krásne a variabilné by bez národov nikdy, ale nikdy nevzniklo.

Pozrime sa aj na to, čo je napísané v Biblii. Slovo národ nachádzame naprieč celým Svätým písmom. Napríklad Kniha žalmov kapitola 96: verše 1-13...zvestujte jeho zázraky všetkým “národom“.
Alebo úžasná kniha Genezis, kapitola 10 verš 32 – Toto sú čeľade Noemových synov podľa svojich rodov a národov. Z nich sa potom po potope rozvetvili “národy“ na zemi.
Genezis: kapitola 17 verš 6, kde Boh hovorí Abrahámovi – Dám sa ti rozrásť prenáramne, rozmnožím ťa v “národy“, i králi z teba vzídu.
Biblia nám dáva odpoveď že samotný Boh ich plánoval, že s nimi ráta a nekonečne ich miluje.

Naposledy upravil tomi99 dňa 2020-12-01 22:59 GMT

zisielzcesty je odhlásený top zisielzcesty napísal dňa 01/12/2020 06:02 :

tomi99 Ja to nechápem ! Veď ti nikto nič nerobí , nikto ti nič neberie , nikto ťa do ničoho nenúti , môžeš si robiť čo chceš Tak v čom je ####### problém ? Prenasleduje ťa niekto za názor , bráni ti niekto v založení rodiny , zakázal ti niekto chodiť do kostola ? smile Čo je ťa do prdele do toho čo robia druhí To fakt tu ideš na všetkých čo nezdieľajú tvoj "názor" s heslom , ,,kto nejde s nami , ide proti nám" ? Ty mi chceš povedať , že tvoji predkovia tu boli skôr ako moji a tak by som mal držať hubu , lebo de facto som tu iba na návšteve ? To my sme ti to tu všetko poničili a teraz to chceš späť ? To si robíš srandu ?! smile A keď tu boli skôr a všetko bolo také úžasné a kresťanské celé tisícročia , tak jak je možné , že teraz je všetko "zrazu" také "dodrbané" ? Za to kto teraz nesie zodpovednosť ? Ja ? Ty si tu nebol ? smile

tomi99 je odhlásený top tomi99 napísal dňa 01/12/2020 10:58 :

zisielzcesty: Už len tvoj nik toho o tebe čo-to napovedá. Nemaj mi to za zlé, ale tvoje názory v príspevku sú tak naivné a tak detinské že sa k tomu aj ťažko dá niečo normálne povedať. Snažil si sa vôbec porozumieť tomu o čom som tu hovoril pred tým než si takéto niečo napísal? Si si istý, že si čítal na diskusii moje príspevky? Prosím prečítaj si ich ešte raz a pomaly.
Kde som napísal že kto nie je s nami je proti nám? Nevkladaj prosím do mojich príspevkov niečo čo som tam nikdy nenapísal. Za ďalšie, nikam ťa nevyháňam, nekážem ti držať hubu a do ničoho ťa nenútim. Nikde netvrdím že mám patent na pravdu a na názor.

A teraz k tvojim otázkam a výlevom:

Veď ti nikto nič nerobí , nikto ti nič neberie, nikto ťa do ničoho nenúti... - Skutočne? A kde prosím ťa žiješ v tieto dni, v akej galaxii alebo na akej frekvencii vnímania? 1. novembra som nebol na nezmyselných a protiústavných testoch, nechceli ma kvôli tomu pustiť do práce a musel som byť 2 týždne v karanténe. Zobrali mi slobodu a aj ďalším státisícom, ktoré neboli na testoch.

Môžeš si robiť čo chceš Tak v čom je ####### problém ?....To fakt ako myslíš vážne? Okrem toho, že ľudí od 1. novembra nepustili do práce, tak niektorým hrozila dokonca strata bývania ak nepôjdu na testy. Ďalej nemohli vyjsť ani na ulicu bez akéhosi zdrapu papiera, nemohli ísť do obchodov a bez psa ani do prírody aj to len 100m od domu!, nemohli sa ísť ani pomodliť k hrobu svojich predkov za ich duše. Uvedom si že veľká skupina ľudí bola v 21. storočí vylúčená z akéhokoľvek spoločenského a pracovného života. Je ti jasné, že tu boli zavedené 2 kategόrie občanov a spáchaný trestný čin apartheidu, čo je mimochodom zločin genocídy aj podľa Rímskeho štatútu, ktorým je SR viazaná?

Prenasleduje ťa niekto za názor? – Ano. Istá sociálna sieť mi v posledných 2 mesiacoch zablokovala príspevky za moje názory, a čuduj sa svete dokonca aj za to, že som zdieľal oficiálne vyhlásenie medzinárodných orgánov, a len preto že nezapadali do ich názorového spektra a neboli v súlade s hlavným prúdom. Napriek tomu že podľa zákona o slobodnom prístupe k informáciám a Charty základných práv EU - „Každý má právo na slobodu prejavu. Toto právo zahŕňa slobodu zastávať názory a prijímať a rozširovať informácie a myšlienky bez zasahovania orgánov verejnej moci a bez ohľadu na hranice.

Zakázal ti niekto chodiť do kostola? – Ano, bez spomínaného zdrapu papiera ťa nechceli pustiť do kostola resp. na sv. spoveď.

Ty naozaj nevidíš čo sa v spoločnosti a vo svete len za posledné 2 mesiace deje? No na to aby si pochopil súčasnosť musíš najskôr spoznať minulosť, a nie povrchne, ale ísť až pod hladinu a pekne do hĺbky a potom ti udalosti, ktoré sa dejú začnú dávať súvis a mozaiku. Lebo to čo nás naučia v škole jednoducho nestačí. Je potrebné samovzdelávanie. Ja nehovorím že je to ľahké, každý človek má svoje problémy, svoje starosti. A človek znalosti nenadobudne zo dňa-na deň, na to je potrebná každodenná mravenčia práca. Ale vedomosti, poznatky a skúsenosti ti nespadnú len tak  z neba.

Mnohé veci sú nám nepochopené nie preto že náš rozum je slabý, ale preto že ich podstata nezapadá do okruhu nám známej mozaiky a nám známych pojmov. A inak ako prácou na sebe to nejde.

misomiso_ je odhlásený top misomiso_ napísal dňa 02/12/2020 10:11 :

Čo týka udalosti toho datumu 17.11.1989, tak nebolo to tak, ako sa oficiálne uvadza pre verejnosť. Je veľa dostupných informacii o opaku, veď aj Lojzo už pomaly púšťa perie vo svojej knihe, kde píše niečo v zmysle o vyvolaní zdania "revolucie".

Toto s tým covidom je presne to iste!!! Celosvetovo sa vyvolal dojem, akoby zúrila strašná a smrteľná pandémia a zatiaľ v skrytosti, na pozadí, sa pripravuje nový finančný a kontrolný poriadok, ktorý dramatický zmení svet.

tomi99 je odhlásený top tomi99 napísal dňa 02/12/2020 02:35 :

newage: Chápem čo si chcel povedať, ale zabudol si na niečo dôležité. Aby bolo jasné, ja nepopieram koronu, ani to, že niektoré opatrenia sú potrebné. Nemám doktorát z epidemiolόgie ani imunolόgie, ale majú ich špičkoví odborníci a je ich veľa, ktorých názory sa absolútne nezohľadňujú. Ale je dôležitá jedna vec, ktorú by si všetci ľudia mali uvedomiť. A to už je moja parketa: „Rešpektovať zákony za každého počasia.“ Nikoho totiž nemožno nútiť robiť niečo čo zákon neukladá. A väčšina opatrení ktoré ukladajú svojimi vyhláškami a nariadeniami postráda akýkoľvek právny a zákonný základ. Vyhlášky a nariadenia musia vychádzať zo zákona a nie opačne. To je to čo mi vadí a je mi jedno kto je pri moci vystúpil by som proti nemu rovnako, jednoducho nemôžem akceptovať aby platilo neprávo a ešte na jeho základe boli ľudia sankcionovaní a perzekvovaní. Takéto bezprávie je absolútne neprípustné a neakceptovateľné. Zober si len príklad zo susedného Rakúska. Zatiaľ čo náš vodca pomocou vydierania a zákazov donútil občanov k účasti na testovaní alebo desaťdňovej karanténe, tak Rakúsko robí presný opak. Renomovaný rakúsky ústavný právnik Peter Bußjäger sa vyjadril, že takáto akcia nemá absolútne žiadny právny základ a samozrejme ten chýba aj na Slovensku. To je to nebezpečné čo sa deje za oponou, kým dav je zabávaný tým čo sa deje na javisku.

Naposledy upravil tomi99 dňa 2020-12-02 18:35 GMT

tomi99 je odhlásený top tomi99 napísal dňa 02/12/2020 02:37 :

misomiso: tou poslednou vetou si to presne vystihol thumbs up

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 02/12/2020 07:12 :

misomiso,
covid je naozaj smrteľná, zákerne zdravie poškodzujúca choroba. Aj mladým ľuďom, mladším ako ty (osobne poznám). Chráň sa, aby si ju nedostal. Jej zľahčovanie vedie k zbytočným stratám zdravia či životov.
Ak ju niekto zneužíva na svoje mocenské ciele je už iná vec.

autobus je odhlásený top autobus napísal dňa 02/12/2020 08:45 :

Jano, Raz ťa za tie hoaxy zavrú

zisielzcesty je odhlásený top zisielzcesty napísal dňa 03/12/2020 11:14 :

tomi99 Ja sa pýtam , že nechápem z čoho máš teraz aktuálne taký strach ? Lebo som si v tom čo tu dávaš všimol celé spektrum averzie voči homosexuálom , migrantom a všetkému čo nieje kresťanské , kresťansky morálne a kresťansky etické , pôvodné , tradičné atď. povedzme , že "iné" ... smile To naozaj tieto veci tak fatálne zasahujú do tvojho života , že myslíš hneď na apokalypsu , zrážajú ťa na kolená ? Ako ? Vraciame sa na začiatok prepáč lebo , ja to fakt nechápem smile A poprosím ťa , teraz bez tých blbostí s koronavírusom a pod. OK ? smile

tomi99 je odhlásený top tomi99 napísal dňa 03/12/2020 09:39 :

zisielzcesty: Najskôr si prečítaj môj príspevok, ktorým som reagoval na newage o tom čo mi vadí v súčasnej dobe. Ja sa nebojím o seba, ale o budúcnosť Slovenska a jeho deti. Ja netvrdím, že každý človek čo si hovorí kresťan musí byť v skutočnosti lepší ako ten čo nechodí do kostola, vidíme to aj teraz na tzv. „k-resťanských politikoch“, ktorí slúžia všetkému možnému len nie ľuďom a Bohu. Takisto nemám nič proti sexuálnym či iným menšinám. Ty azda nevidíš, že tento svet začína horieť? Tu sa vytrácajú nieže tradície, ale úplne tisícročiami pestované prirodzené hodnoty. Dnes sa všetko prirodzené spochybňuje. Spochybňuje sa prirodzený, starý, osvedčený model rodiny. Spochybňuje sa rola otca a matky a ďalej radšej nepôjdem....A teraz k tomu podstatnému čo sa deje.

To čo sa deje v SR je ohavné a desivé. Mne vadí to aký bodrel a bezprávie tu panuje. Pretože tu je nezákonnosť všade kam sa len človek pozrie. Takéto praktiky si nepamätajú ani ľudia, ktorí prežili komunizmus.  Ty nevidíš to šliapanie po základných ľudských právach? Ja viem, že ľudia, ktorí právo nikdy neštudovali niekedy ťažko čítajú medzi riadkami a majú problém pochopiť to čo sa momentálne deje v právnej rovine. Preto sa ti nečudujem, že nevidíš tie porušenia zákonov, ústavy a medzinárodných dohovorov. Problém je to že tu máme obrovskú krízu, to nie je len finančná kríza ako z roku 2008. Toto je kríza systémová, týka sa absolútne všetkých oblastí vrátane krízy hodnôt. Pozri vláda sa pekne potichučku pod rúškom boja proti corone a korupcii pekne krásne chystá meniť ústavu a ústavné zákony. Koalícia chce zmeniť ústavný zákon, ktorým chce ústavnému súdu zakázať vykladať ústavné zákony. Ústavný súd SR tak nebude môcť rozhodovať o súlade ústavných zákonov s Ústavou SR. Pretože, keď to schvália a o tom si už aj vrabce čvirikajú, tak nebude žiaden problém a žiadna prekážka prijať ústavný zákon o bezpečnosti štátu, ktorým rozsiahlym spôsobom obmedzia ľudské a občianske práva na Slovensku a zákon im umožní predĺžiť núdzový stav neobmedzene. Dostali by sme sa na úroveň Indie z 80-rokov. Však povieme si čo nás po tom? A mimochodom v Chile pod vládou diktátora Pinocheta bol núdzový stav nepretržite 10 rokov. Chápete to nebezpečenstvo?  Jednoducho táto spoločnosť sa stala neuveriteľne povrchnou a absolútne si nevšíma hĺbku procesov a toho čo sa deje.

Drahí priatelia jedna stará múdrosť nám vraví, že pri rieke si môžete všimnúť, ako všetky mŕtve ryby plávajú na povrchu. Živé plávajú v hlbinách. Taktiež poklady sa nachádzajú na morskom dne. A naviac všetko čo je na povrchu obvykle pláva s prúdom. Iba to čo je v hlbinách má silu plávať proti prúdu. Pokiaľ „spovrchníme“ vezme nás voda a čaká nás osud mŕtvych rýb.

Ja nikoho do ničoho nenútim, ale nabádam k jednému priatelia – k BDELOSTI v súčasnej dobe.

zisielzcesty je odhlásený top zisielzcesty napísal dňa 04/12/2020 11:30 :

tomi99 Nejak sa ti stáčajú plutvy smile Myslíš ten ,,prirodzený, starý, osvedčený model rodiny" kde žena bola vždy menej ako hovno !? Chápem , že niečo si kúpiť je stokrát jednoduchšie ako sa celý život snažiť presvedčiť modernú , emancipovanú ženu , že si ten pravý Predstav si , také krajiny ešte existujú , napr. v takej Indii čo si spomínal , tam dokonca žena vypláca ženícha Pokiaľ sa toho aktu teda dožije To by bolo terno čo ? smile
Model rodiny , kde je za všetkých okolností hlavou každý vocas ? Bravo smile
Alebo máš na mysli mnohopočetný ,,prirodzený, starý, osvedčený model rodiny" bez antikoncepcie ? Povedz mi prosím Aký by bol prírastok populácie za päťdesiat posledných a následujúcich rokov , keby rodiny skôr pretrvávali ako zanikali a mali by napr. sedem členov Mali by sme o pár rokov ešte čo žrať ? smile
To sa tu už preberalo tisíc krát a nikto to okrem sólokaprov a přizdisráčov nechcel !
Tak sa ťa pýtam po tretie , lebo stále sme na začiatku Čo je ťa ***** do toho , čo robia a čo chcú ostatný ,keď ti nikto nič nerobí ? a vynechaj to kvantum hovadín zase !

tomi99 je odhlásený top tomi99 napísal dňa 06/12/2020 11:12 :

zisielzcesty: Opäť si raz komentoval niečo čo som absolútne nenapísal. Miesto toho, aby si sa vyjadril k tomu čo tvorilo gro môjho príspevku a pred čím som varoval. Znova reaguješ typicky hlúpo, arogantne, veľmi primitívne a neokrôchane. Ak si ty predstavuješ model rodiny a fungovanie vzťahov tak ako si ho opísal, tak potom ťa naozaj ľutujem. Ja ťa nenútim žiť v prirodzenej rodine, rob si čo chceš, ja nie som povolaný ukazovať ti cestu, máš predsa slobodnú vôľu a ak si zišiel z cesty tak sa ju znova snaž nájsť alebo si urob novú cestu. Ale jedno ti prajem, aby si raz v živote zakúsil božiu blízkosť, po ktorej už nebudeš viac schopný povedať Bohu nie.

tomi99 je odhlásený top tomi99 napísal dňa 06/12/2020 11:13 :

loveyn: Áno

alexandra__ je odhlásený top alexandra__ napísal dňa 07/12/2020 01:27 :

Momentalne prebieha peticia iniciovana Alianciou za rodinu, JUDr. Mgr. Antonom Chromikom, PhD., za odlozenie novely Ustavy.
Kto chce, moze podpisat tuto peticiu na prilozenom linku, kde su v texte peticie vysvetlene jej dovody.

https://www.podpisem.sk/petition/odlozte-novelu-ustavy/

autobus je odhlásený top autobus napísal dňa 07/12/2020 04:01 :

O akej cti u právnikov hovoríš?

tomi99 je odhlásený top tomi99 napísal dňa 08/12/2020 09:07 :

Priatelia nečudujem sa vám, že máte názor na právnikov taký aký máte. Keď sa o nás v médiách niečo povie tak je to len a len v negatívnom svetle. Napriek tomu aj právnici majú svoju česť. Samozrejme ako ktorí. Kto je vlastne právnik? – sudca, vyšší súdny úradník, prokurátor, advokát, notár i exekútor. Každý kto ukončil VŠ vzdelanie II. stupňa na právnickej fakulte.

Čo sa týka justície-súdnictva i prokuratúry poznám viacero čestných ľudí. Samozrejme nájdu sa aj takí a nie je ich málo, ktorým morálka a etika nič nehovorí a čo je najhoršie ich svedomie je mŕtve. Avšak to kedy takíto ľudia odídu z funkcií vyrieši asi až čas, ale či je záruka, že tí čo prídu po nich budú morálnejší a zodpovednejší je otázne. Pretože chorá je celá spoločnosť a z takej spoločnosti vyprodukovať zásadových, čestných a morálne neochvejných ľudí je ťažké. Čo sa týka advokácie tam každý maká sám na seba resp. pre individuálneho klienta a problémy širokej verejnosti ich takmer nezaujímajú, česť výnimkám a som rád že ich tam vidím stále viac v dnešnej dobe, i keď to stále nie je dostatočný počet. V každom prípade právnici, to je veľká masa i sila. Ak by sa v otázke ústavnosti a dodržiavaní zákonov v dnešnej situácii spojili dokázali by sme ako spoločnosť týmto všetkým pohnúť.

Problém je že mnohí tak spohodlneli a sú tak zahľadení do svojho ja a blahobytu, že nevidia rozklad právneho štátu. Sú aj takí, ktorí toto všetko vidia a rozumejú tomu čo sa deje, ale chýba odvaha ozvať sa, alebo si povedia veď čo ak nebudem mať kariérny postup, čo ak niečo na mňa nájdu či našijú a vyzlečú ma z talára, čo ak moje deti nedoštudujú, čo ak.... Potom sú aj právnici ktorí ešte vedia čo je svedomie a čo hovorí ústava a zákony, ktorým záleží aj na poriadku vo verejných veciach. Ale nie je ich väčšina. Napr. aj niektorí moji kolegovia mám „až troch“ s ktorými o týchto veciach môžem diskutovať. Mnohí aj sú odborníci a skvelí v nejakom odvetví práva, ale nemajú schopnosť vidieť za horizont, za oblasť svojej pôsobnosti, nemajú schopnosť oddať sa vyššiemu cieľu. Niektorých zaujíma kariéra a v lepšom prípade radovánky života.

Na to aby sa to však zmenilo, je potrebné začať nie že v škole ale výchovou dieťaťa od jeho narodenia. Momentálne celá spoločnosť prechádza cez dlhý a čierny tunel, to svetlo tam niekde bude, no ja ho zatiaľ nevidím. No nič čo by v živote stálo za to, vykonať nebolo nikdy ľahké. Nasledovať svoje presvedčenie znamená, že musíte byť ochotní predniesť svoju kritiku aj za tých, ktorí nemajú rovnakú odvahu urobiť to čo je správne. A hoci aj vedia čo je správne nemajú guráž, odvahu, alebo výdrž, prijať to a urobiť to. Nazýva sa to cestovanie bez cesty, pretože je jednoduchšie a pohodlnejšie ísť s davom.

Na záver jeden veľavravný citát:
„Žijeme v časoch, keď vlády ničia slobodu, médiá ničia informovanosť, lekári ničia zdravie, právnici ničia spravodlivosť, univerzity ničia vzdelanosť, banky ničia ekonomiku a cirkev ničí morálku.“  (Chris Hedges)

tomi99 je odhlásený top tomi99 napísal dňa 09/12/2020 09:29 :

loveyn: Ja ale nemám čo stratiť. Pokým to Boh chce aby som pôsobil v oblasti práva a justície tak tam budem a ak to bude jeho vôľa tak skončím. Ja so svojou cťou a svedomím neobchodujem, nie je na predaj, lebo raz budem skladať účty pred Všemohúcim.

A na margo dneška čo k tomu dodať: Toto je najčiernejší deň v novodobej slovenskej histórii. Vládna chunta dnes schválila veľkú reformu ústavy, ktorá odstránila všetky brzdy a protiváhy - ústavný súd je postavený mimo hru, diktátor si môže robiť, čo sa mu zachce.
Toto je koniec demokracie na Slovensku. Koaliční "stláčači gombíkov" budú môcť teraz schváliť čokoľvek - môžu vám zobrať ľudské práva, môžu si predĺžiť funkčné obdobie, môžu naše blahorodie vyhlásiť za celoživotného diktátora.
Budú vás špajchlovať, budú vás očkovať, schvália si akékoľvek znásilnenie, schvália si akýkoľvek teror. A diktátor sa bude všetkým rehliť do tváre - tak ako dnes v parlamente. Ako šialený Caligula - ktorý sa vyžíva v tom, že môže ubližovať ľuďom.

Zapamätajte si dátum 9.12. 2020 - je to oficiálny dátum vzniku diktatúry na Slovensku. Zatiaľ si len vytvorili legálny priestor na to, aby si totálne uzurpovali moc. Presne tak to začalo aj v roku 1933 v Nemecku - od dnes už nemajú žiadne obmedzenia. Možno ešte jediné ostalo - prípadná jednota ľudí. Ale na to si musia všetci uvedomiť jednu dôležitú vec: "Že záchrana topiacich je v rukách samotných topiacich."

autobus je odhlásený top autobus napísal dňa 09/12/2020 09:58 :

Tomi,, toto som už dnes čítal inde. A skopíroval si to aj s tou chybou.
A teraz o tej cti niečo ešte povedz

Naposledy upravil autobus dňa 2020-12-09 22:11 GMT

Naposledy upravil autobus dňa 2020-12-10 04:31 GMT

tomi99 je odhlásený top tomi99 napísal dňa 10/12/2020 06:22 :

autobus: To k tomu najčiernejšiemu dňu. Napísal to jeden poslanec, necitoval som ho doslova a keby aj, ale s jeho názorom sa tento krát plne stotožňujem je to voľne šíriteľná informácia, nepodlieha povolovaniu ani ničomu podobnému, toto nebol ani len novinový článok, len toľko k tebe.

tomi99 je odhlásený top tomi99 napísal dňa 10/12/2020 06:25 :

Loveyn: Dá sa naozaj uvažovať o ceste ktorú si načrtla, i keď nejaký maličký priestor na manévrovanie ešte ostal aj v právnej oblasti.