Archívy

Reklama

Liturgický kalendar : sv.Jozef

Jakub mal syna Jozefa, manžela Márie, z ktorej sa narodil Ježiš, nazývaný Kristus.

S narodením Ježiša Krista to bolo takto: Jeho matka Mária bola zasnúbená s Jozefom. Ale skôr, ako by boli začali spolu bývať, ukázalo sa, že počala z Ducha Svätého.

Jozef, jej manžel, bol človek spravodlivý a nechcel ju vystaviť potupe, preto ju zamýšľal potajomky prepustiť.

Ako o tom uvažoval, zjavil sa mu vo sne Pánov anjel a povedal: „Jozef, syn Dávidov, neboj sa prijať Máriu, svoju manželku, lebo to, čo sa v nej počalo, je z Ducha Svätého. Porodí syna a dáš mu meno Ježiš; lebo on vyslobodí svoj ľud z hriechov.“

Keď sa Jozef prebudil, urobil, ako mu prikázal Pánov anjel.

Toto hovorí dnešné evanjelium.Pri uvažovaní nad týmto úryvkom zo sv.písma sa mi vynárajú slová ktoré určujú aký Jozef bol. Jozef - človek spravodlivý, nechcel ju vystaviť potupe, chcel ju potajomky prepustiť, manžel Panny Márie..
židia brali zákon doslovne, preto mohli prepustiť manželku a dať jej sprievodný list a vačšinou to robili verejne.. a Jozef to chcel urobiť potajomky. Tak úpenlivo rozmýšľal nad tou, ktorú chcel ochraňovať, lebo ju miloval, a ona tu zrazu čaka dieťa s iným. Veľmi sa to prieči, láska a na druhej strane nevera.
Pánov anjel - alebo naše svedomie - sa Jozefovi prihovára v noci - teda zaspal s myšlienkami na Máriu, a v sne sa mu ukladajú jeho myšlienky. Nevie či dieťa, ktoré Mária čaka bude chlapec, no uverí tomu, že sa narodí a bude mať meno Ježiš.
Viera ho uzdravila a nemal už pochybnosti, čo musí urobiť.. hoci ešte spolu nebývali počala, vzal na seba pred zhromaždením, že on bol ten slabý ktorý sa nezdržal a už má manželku tehotnú..
Keby jej nenapísal sprievodný list, tak by bola Maria ukameňovana..
Prvá slobodná matka v dejinách, ktorá bola vopred určená pre tohto muža - Jozefa.
Pridal mono on 19/03/2020 12:13

Komentáre (11)

beruska je odhlásený top beruska napísal dňa 20/03/2020 08:15 :

židia brali zákon doslovne, preto mohli prepustiť manželku a dať jej sprievodný list a vačšinou to robili verejne.. a Jozef to chcel urobiť potajomky.
Keby jej nenapísal sprievodný list, tak by bola Maria ukameňovana..

A keby jej napisal ten sprievodny list, co by sa stalo?
Preco ju chcel prepustit tajne?
Nerozumiem tymto zidovskym zakonom ani zmyslaniu Jozefa.
Vysvetli mi to niekto ochotne?

mono je odhlásený top mono napísal dňa 20/03/2020 08:43 :

Keby Márii napísal príepustný list tak by uznal pred ostatnými, že Mária spáchala cudzoložstvo. On ju však nechcel vystaviť potupe, preto zamýšľal že jej priepustny list napíše tajne aby o Tom židovské spoločenstvo nevedelo. On by bol ospravedlneny pred zákonom, veď vedel že s Mariou nemal nič, a ju by podľa zákona ukameňovali, lebo mala dieťa s iným.. Mária povedala Bohu svoje Áno, nech sa stane volá Tvoja, a nevedela ako to Boh zariadi, vlastne si vybrala smrť, lebo muža nepoznala a keby otehotnela tak je to znak cudzoložstva v ich dobe i krajine.. a hoci bola s Jozefom zasnúbená, tak sa prevažne čakalo pol roka, kým by prišla k nemu bývať a potom by už aj mohli mať deti..
Jozef bol muž spravodlivý, mal svoju vlastnú rodinu deti už boli vo veku keď už nepotrebovali nad sebou dozor. Bol to vdovec. A o Máriu sa mal starať ako jej porucnik, ona sama sa zaviazala sľubom čistoty pred Bohom, a preto Jozef bol na pochybnostiach, keď takto sľúbila a zrazu je tehotná.. že ho vlastne využila, alebo také čosi.. Môj osobný náhľad na toto je .. Boh si sám našiel Matku pre Svojho Syna Ježiša, a postaral sa o nich, vďaka dobrote, láske a poslušnosti sv.Jozefa. V dnešných časoch sa len ťažko hľadá taký manžel, no verím, že Boh posiela aj do našich ciest takých dobrých mužov..
Písala som to, pretože ma osobne sv.Jozef fascinuje, že hoci o ňom nevieme veľa, vieme dosť na to, aby sa pre mnohých mladých mužov stal vzorom či už v pracovitosti alebo nasluchani Božích veci.
Židovským zákonom nerozumiem tiež, no beriem to ako celok.. bližšie ak chces pozri si film sv. Jozef.. spracovanie kde hrá herec z komisára Rexa moser, je to fakt dobré spracovanie a možno lepšie pochopíš čo som chcela napísať.

Naposledy upravil mono dňa 2020-03-20 20:45 GMT

mono je odhlásený top mono napísal dňa 20/03/2020 08:53 :

Film nájdeš pod názvom Jozef z Nazaretu

alexandra__ je odhlásený top alexandra__ napísal dňa 20/03/2020 09:17 :

Sv. Jozef nebol vdovec, Panna Maria nebola slobodna matka.

"Jakub mal syna Jozefa, manžela Márie, z ktorej sa narodil Ježiš, nazývaný Kristus.

S narodením Ježiša Krista to bolo takto: Jeho matka Mária bola zasnúbená s Jozefom. Ale skôr, ako by boli začali spolu bývať, ukázalo sa, že počala z Ducha Svätého.

Jozef, jej manžel, bol človek spravodlivý a nechcel ju vystaviť potupe, preto ju zamýšľal potajomky prepustiť.

Ako o tom uvažoval, zjavil sa mu vo sne Pánov anjel a povedal: „Jozef, syn Dávidov, neboj sa prijať Máriu, svoju manželku, lebo to, čo sa v nej počalo, je z Ducha Svätého. Porodí syna a dáš mu meno Ježiš; lebo on vyslobodí svoj ľud z hriechov.“

Keď sa Jozef prebudil, urobil, ako mu prikázal Pánov anjel."

Naposledy upravil alexandra__ dňa 2020-03-20 21:32 GMT

mono je odhlásený top mono napísal dňa 21/03/2020 07:46 :

Nebudem sa hádať na slovickach, opýtaj sa kňaza vo vašej farnosti..

tidi je odhlásený top tidi napísal dňa 21/03/2020 11:11 :

Prečítala som si Váš blog aj všetky komentáre.
Osobne nevidím v príspevku od alexandry snahu o hádanie sa na slovíčkach, jednoducho len poukázala na pravdu.

No rada by som sa spýtala: odkiaľ; resp. z akého prameňa čerpáte informácie, ktoré ste uviedli vyššie - konkrétne tieto ?

" Jozef bol muž spravodlivý, mal svoju vlastnú rodinu deti už boli vo veku keď už nepotrebovali nad sebou dozor. Bol to vdovec.  "

beruska je odhlásený top beruska napísal dňa 21/03/2020 09:36 :

alexandra, tak boli zasnubeni alebo manzelia?
...nechcel ju vystavit potupe, preto ju zamyslal potajomky prepustit. Co by sa tym dosiahlo?
Aky by bol rozdiel, keby jej dal priepustny list verejne alebo tajne? Zrejme by bola v oboch pripadoch ukamenovana ohmy cry
No a v tretom pripade - keby ju prijal (co aj spravil), tak ludia museli vidiet, ze otehotnela skor, nez zacali spolu byvat. Takze hanbu by museli zazivat aj tak. A vtedy im nehrozil trest?
Ludia, ja tomu nerozumiem blink

alexandra__ je odhlásený top alexandra__ napísal dňa 22/03/2020 06:50 :

1 - Sväty Jozef bol zenaty s Máriou, Matkou Bozou.

Ked sa archanjel Gabriel zjavil Márii a oznámil jej, ze sa má stat Matkou Bozou, podla opisu daného svätym Lukásom, bola „zasnúbená muzovi menom Jozef" (por. Lk 1:27). Tieto slová textu sú bezné vo vsetkych modernych verziách Biblie. Ked znalci Písma komentujú tento text, varujú nás, ze slovo „zasnúbená" neznamená dnes to isté, co znamenalo vtedy. Dnesné slovo „zasnúbenie" je zaiste v urcitom vztahu k manzelstvu, ale nie je synonymné s tymto slovom v Biblii. Biblické slovo „zasnúbenie" sa vztahuje v prvom rade na vykonanie manzelskej prísahy a az potom na ceremónie, ktoré obklopujú sobás. V prísnom zákonnom zmysle to teda znamená, ze nasa dvojica vstúpila do manzelského stavu. Zasnúbenie v dnesnom vyzname vyjadruje iba „príslub", ze jedného dna vstúpia do manzelstva, za podmienky, ze terajsie túzby a priania dvojice pretrvajú. Nuz chápat vyraz svätého Lukása „zasnúbenej muzovi menom Jozef" len v zmysle, ze Mária mu v tom case bola iba zasnúbená (za-slúbená, pri-slúbená), ze to nebol este skutocny manzelsky zväzok, by bolo nespravodlivé vzhladom na pôvodny text. Sväty Lukás nám jednoducho hovorí, ze Mária a Jozef, ked sa Mária stala Matkou Bozou, boli uz zenatí.

Preco potom sväty Lukás uzíva slovo „zasnúbená" namiesto slova „vydatá"? Nebolo by jasnejsie a jednoduchsie pouzit ten druhy vyraz?

Treba pamätat, ze podla zidovského zvyku tych cias jestvovali dva kroky, ktoré viedli k manzelstvu ako ho dnes chápeme. Najprv si dvojica vo zvlástnom obrade dala navzájom manzelsky súhlas . Dnes by sme povedali, ze urobili manzelskú prísahu (sobás). Mocou tohoto boli navzájom spojení ako manzel a manzelka tak v ociach Bozích, ako aj pred zákonom. Od tohto casu mali vsetky práva a vyhody, ktoré patrili manzelom a manzelkám. Podla zidovského zákona, ak muz zomrel, zena sa povazovala za vdovu a mala nárok na jeho dedicstvo. Ak mu zena bola neverná, bola by trestaná ako cudzoloznica; nemohla by sa ani znovu vydat bez prepústacej listiny.

Druhym krokom bolo oslávenie manzelstva (sobása), alebo vystrojenie svadby. V závislosti na prostriedkoch dvojice, svadba sa konala tak slávnostne ako to len bolo mozné. Muz prisiel do jej domu a vo verejnom sprievode ju odprevadil do svojho domu. Potom zacali svoj spolocny zivot.

Tento druhy krok obradu sa uskutocnil mnoho mesiacov po vzájomnej manzelskej prísahe. Z tohto dôvodu sväty Lukás hovorí, ze boli „zasnúbení" v case Zvestovania. Vyznam je jasny. V case, ked sa zjavil anjel, nakolko svadobné obrady sa este neuskutocnili, nezili spolu ako muz a zena, ale boli zenatí v ociach Bozích, lebo si uz vymenili navzájom manzelsky súhlas.

Pre modernú mysel, vzhladom na protireciace si ídey ohladom daného problému, je velmi zaujímavá otázka, kolko rokov mal sväty Jozef v case, ked sa ozenil s Máriou. Po mnoho storocí prevládala ídea, ze Jozef, ked sa zenil, bol starym muzom okolo osemdesiatky. I dnes v niektorych nasich kostoloch sú este vzdy sochy a obrazy, ktoré, zdá sa, podporujú tento pohlad.

Je zaujímavé poznamenat, ze najstarsie známe malby, alebo kusy skulptúr v katakombách, ukazujú svätého Jozefa ako mladého muza, pravdepodobne nie viac ako dvadsatpätrocného. Tento trend pokracoval az do stvrtého storocia. Ale od toho casu az takmer po moderné casy Máriin manzel je znázornovany ako muz v pokrocilom veku. To vyvoláva zaujímavú otázku, preco sa zrazu Jozef stal v krestanskom umení osemdesiatnikom. Niet pochybností, ze zmena bola zavedená úmyselne. Vo stvrtom storocí bol útok na vecné panenstvo Panny Márie, nuz z toho sa následne vyvodzovalo, ze Jozef bol prirodzenym otcom Jezisa Krista. Toto prehlásenie bolo váznym narusením bozského zjavenia a bolo hned zavrhnuté biskupmi tych casov. História nám hovorí, ze bludy zomierajú pomaly a ze po nich nasleduje obdobie, v ktorom je nebezpecenstvo, ze sa falosná náuka znovu objaví. Nuz umelci tych cias boli presvedcení, ze bolo neradno znázornovat Jozefa ako mladého muza z obavy, ze veriaci by si ho mohli predstavovat ako prirodzeného otca Jezisa Krista. Zobrazit ho ako velmi starého muza, domievali sa, bude najlepsou cestou ako zachovat vieru vo vecné panenstvo Márie a Jozefa. Nuz tento trend pokracoval az do dvadsiateho storocia.

V poslednych desatrociach je medzi nábozenskymi umelcami zmena v myslení. Moderní umelci dávajú prednost zobrazovaniu Jozefa ako silného a zivotaplného mladého muza. Tento zdravy postup, ktory pomohol mysleniu krestanov, aby odvrhli ako bezcenné bájky mnohé legendy o svätom Jozefovi, ktoré sú obsiahnuté v apokryfnej literatúre, predovsetkym v Evanjeliu Pseudo Matúsa a v Evanjaliu o narodení Panny Márie, je v súlade s modernou náukou o Písme .

Presvedcenie, ze Mária mala okolo pätnást rokov, ked sa stala Matkou Jezisa Krista, sa znalcami Písma nasiroko prijíma. Nuz, kto by si mohol vázne predstavit Boha, ktory by inspiroval Máriu, aby sa vydala za muza, ktory mal priblizne osemdesiat rokov? Ako by jej mohol byt skutocnym spolocníkom? Ci by nebol skôr ako pradedo? A dalej, evanjelium nás uistuje, ze súcasníci Svätej Rodiny si mysleli, ze Jozef bol prirodzenym Jezisovym otcom. Ci je pravdepodobné, ze by ludia prisli k takémuto záveru, keby Jozef bol uz velmi starym clovekom?

Na dôvazok, ako mohol taky stary clovek pracovat ako tesár, aby zivil svoju zenu a dieta? Mohol by sa podujat na dalekú cestu spomenutú v evanjeliu? Ako by mohol ochranovat svoju rodinu na takejto ceste? Na to, aby sa zdôraznilo Jozefovo panictvo, nie je potrebné znázornovat ho ako vetchého starca, lebo panictvo vyplyva z cnosti a Bozej milosti a nie z vysilenosti starého veku.

Dajme si este otázku, ci je mozné upresnit jeho vek v case sobása? Áno, znalci vychodnej histórie nás uistujú, ze väcsina zidovskych muzov sa zenila, ked mali sestnást rokov; málokedy oddialili manzelstvo za dvadsatstyri rokov. Jozef sa teda najpravdepodobnejsie zenil, ked bol blízko pred dvadsiatkou.

Zdroj: http://redemptoristi.kske.sk/CLANKY/0038%20Sv%20Jozef%20Griffin/0038_1_01_sv_jozef.htm

alexandra__ je odhlásený top alexandra__ napísal dňa 22/03/2020 07:23 :

3 - Panenské manzelstvo

Hovoriac teologicky, niet ziadnej pochybnosti o manzelstve Márie a Jozefa. Ich manzelstvo nebolo fikciou. Manzelstvo bolo skutocné; a bolo to tiez platné manzelstvo. Ako sme to uz videli, manzelstvo jestvovalo od casu vzájomného zdelenia manzelskych práv a nie od casu oslávenia sobásneho obradu. Jedinym dôvodom, preco tento bod znovu zdôraznujeme, je dat jasne na vedomie, ze Kristus sa narodil (hoci zázracne) v manzelskom zväzku. Keby sa bol Kristus narodil mimo manzelského zväzku, ludia tej doby by Krista pokladali za nezákonné dieta, a na Máriu by sa pozerali ako na vinnú zo smilstva. Ich povest by bola v ociach ludí zatemnená a toto by vázne poskodilo dielo vykúpenia. Neskôr v Jeho zivote sa zákonníci a farizeji snazili kazdym moznym spôsobom zdiskreditovat Mesiása. Urcite by sa uchylili k tomuto argumentu, keby bol prístupny. Ked Kristus im povedal: „Kto z vás ma usvedcí z hriechu?" (Jn 8:46), vieme, ze nikto ho nemohol obvinit zo ziadnej chyby.

Kedy sa Mária a Jozef rozhodli zostat pannou a panicom? Bolo to prv, nez zlozili manzelskú prísahu, co urobili tento mimoriadny súhlas byt spojenymi v manzelskom zväzku a predsa nikdy nepouzit svoje manzelské práva? Alebo dospeli k tomuto vzájomnému súhlasu az potom, ked sa manzelstvo uzavrelo? Nevieme nic o zvlástnych okolnostiach, ktoré stáli pri takomto súhlase, vieme iba o neustálej tradícii Cirkvi, ktorá sa tiahne az do prvotnych cias, ze, osvietení Bozou milostou, Mária a Jozef urobili tento súhlas a vzdy mu zostali verní.

Zdroj:
http://redemptoristi.kske.sk/CLANKY/0038%20Sv%20Jozef%20Griffin/0038_2_03_sv_jozef.htm

alexandra__ je odhlásený top alexandra__ napísal dňa 22/03/2020 07:28 :

4 - Sväty Jozef bol clovek spravodlivy

Sväty Matús nám hovorí, ze sväty Jozef „bol clovek spravodlivy" (Mt 1:19). V biblickom jazyku je to clovek, ktory je ozdobeny vsetkymi cnostami. Matús zdôraznuje spravodlivost svätého Jozefa, ked opisuje pochybnost, ktorá ho mucila, ked sa ukázalo, ze Mária pocala (por. Mt 1:18-25).

Uz sme videli, ze Mária a Jozef boli zosobásení, hoci v case, ked sa Kristus pocal, nezili spolu. Mária najpravdepodobnejsie necítila, ze by mala právo informovat Jozefa o tejto tajomnej udalosti. No predsa si úzkostlivo zelala, aby bol informovany, a vedela, ze bude nesmierne zmäteny, ked sa dozvie o jej tehotenstve a nebude vediet o jeho zázracnom pôvode.

Toto je presne to, co sa stalo. Jozef sa dozvedel, ze jeho manzelka je s dietatom a vediac, ze on sám nie je prirodzenym otcom dietata, jeho mysel bola v stave smrtelného zmätku.

Ked sa teda Jozef dozvedel o tehotenstve svojej manzelky, ako sa vysporiadal s touto skutocnostou? Vari si myslel, ako si to zopár Otcov Cirkvi predstavovalo, ze Mária bola znásilnená, alebo ze spáchala cudzolozstvo? Alebo si máme unáhlene domyslat, ze sväty Jozef usúdil, ze Mária bola zázracne pocala dietata z Bozej moci? Niektorí navrhujú tretiu moznost, ze totiz sväty Jozef pripustil, ze nevie ako sa toto mohlo stat a ze spociatku nevedel jednoducho, co robit.

Prvá mienka, ze Jozef si myslel, ze bola neverná, modernym ucencom nie je prijatelná. Je to mimoriadne nepravdepodobné, ze by sa Jozef zaoberal takouto myslienkou. Vedel, ze Mária je najsvätejsia osoba akú kedy stretol a bol si vedomy, ze jeho mladá manzelka je zenou hlbokého duchovného vhladu a úplne oddaná vernému vyplneniu Bozej vôle. Nemôzeme si nikdy, ani len na okamih predstavit, ze by pochyboval o jej nevinnosti.

V danej situácii by bol ovela viac nakloneny druhej mienke: ze zázracne pocala dieta z Bozej moci. Bol by ochotny radsej prijat túto moznost so slepou vierou, nez prechovávat akúkolvek pochybnost ohladom svojej manzelky. Avsak nie je pravdepodobné, ze by prisiel k takémuto záveru. Zázracné panenské pocatie bolo neslychané. Takáto udalost by nikdy nevosla do mysle cloveka bez pomoci bozského zjavenia.

Takto, vylucovacím spôsobom, sme prisli k tretej moznosti: Sväty Jozef bol zarazeny; jednoducho nevedel, co si má mysliet. Bol zmäteny.

Kedze Jozef bol presvedceny o Máriinej nevinnosti, prirodzene, ze neveril, ze má povinnost obvinit Máriu pred autoritami, ktoré by ju boli vzápätí povinné ukamenovat ako cudzoloznicu. Vsetko jeho cítenie mu hovorilo, ze Mária je v pravde a v plnosti viac dobrá, nez ktorákolvek iná osoba, ktorú kedy poznal. Predovsetkym, nechcel byt od nej oddeleny. Srdce má svoje dôvody, povedal Pascal; má dôvody, ako to vieme z ucenia mystikov, ktoré nemôzu byt vzdy sformulované v pojmoch. A ak by toto malo byt kedykolvek pravdou, nuz bolo to pravdivé o citoch, ktoré Jozef zakúsal, ked chcel vziat Máriu za svoju manzelku. Velkí mystickí spisovatelia opísali stav duse, ktorá „cíti" opustenost Bohom, hoci velmi dobre vie „prostredníctvom temného svetla viery", ze to tak nie je. V prípade svätého Jozefa, to co zakúsal, by sa velmi lahko mohlo jednat o mysticky (tajomny) zápas, v ktorom jeho najhlbsie cítenia a pocity mu hovorili, ze sa nikdy nesmie vzdat Márie, zatialco rozum (v neprítomnosti akéhokolvek jasného zjavenia zhora) mu predstavoval, ze je vo svedomí povinny (úsudok praktického intelektu, ktory nie je neomylny bez osobitného zjavenia) urobit to, coho sa najviac hrozil - menovite, byt navzdy odlúceny od Márie.

Isteze sa modlil o svetlo. A cakal. A Boh odpovedal na jeho vieru: „Zjavil sa mu vo sne Pánov anjel a povedal: Jozef, syn Dávidov, neboj sa prijat Máriu, svoju manzelku, lebo to, co sa v nej pocalo, je z Ducha Svätého" (Mt 1:20).

Lahko si môzeme predstavit radost, ktorá naplnila jeho srdce. Rozhodol sa urobit co najskôr slávnostnú oslavu manzelstva. Ked uvazoval o slovách anjela, zdalo sa, ze je vzdy viac a viac dôvodov na stastie a radost, nakolko anjelove slová znamenali, ze Mária bude navzdy jeho, a tiez znamenali, ze, spôsobom, ktory je tazko ulozit do slov, Dieta mu nie je úplne cudzincom, ale akosi je jeho Synom.

V tejto rozprave svätého Matúsa, povedali by sme v dnesnej reci, povstalo prvotriedné nedorozumenie medzi Jozefom a Máriou, medzi manzelom a manzelkou. A je obdivuhodné, akú muznost Jozef prejavuje v snahe prekonat nedorozumenie podla svetla rozumu i viery. Rozpolteny medzi citmi lásky k Márii a k Boziemu zákonu, ako ho poznával svetlom svedomia, bol pripraveny nasledovat len svetlo Bozej vôle, ktoré mal. On, tak ako Abrahám pred ním, bol pripraveny obetovat to, co mu bolo najdrahsie na svete; ale v príhodnom case Boh zasiahol (ako vzdy) aby napomohol slabosti sluzobníka.

Tak ako bol Abrahám pre naznacenú (jasne prejavenú) Boziu vôlu prichystany obetovat Izáka, ktory mu bol zo vsetkych najdrahsí, tak podobne bol Jozef ustarosteny s odpovedou na Boziu vôlu, ako ju rozumel v case svojich pochybností. To nebola teoretická otázka, ale skutocná bytostná skúska, ktorú Jozef, „clovek spravodlivy", podstúpil.

Pripomenme si, ze Jozef bol v tom case pravdepodobne len pred svojou dvadsiatkou, a to poskytuje hojne svetla na zmienku Písma o jeho spravodlivosti. Nielenze sa pokúsal urobit, co bolo spravodlivé a správne, ale táto jeho snaha bola pohynaná jeho vnútornou dobrotou, jeho celozivotnou velkodusnou vernostou Bozej vôli. Iba clovek otvoreny Bozej svätosti mohol zápasit s tym problémom tak, ako to robil Jozef. Len takyto muz mohol byt pokúsany urobit chybu, ktorú on urobil, menovite, ze sa sám podcenil, lebo bol presvedceny, ze toto bolá práve tá vec, ktorú od neho Boh ziadal. Bezny mladík - alebo v danom prípade bezny clovek - by bol skôr pokúsany podcenit Boha ako seba samého.

Láska, ktorú Abrahám prechovával k svojmu Bohu, bola dokázaná jeho ochotou obetovat Izáka; a Boh ho odmenil tym, ze ho urobil „otcom mnohych". Abrahámov potomok, Jozef, bol odmeneny este hojnejsie pre nesebeckost a cistotu svojej lásky. Slovami anjela mu bolo povedané, ze si má vziat Máriu za manzelku a ze bude prinajmenej urcitym spôsobom otcom Vykupitela a v dôsledku toho duchovnym otcom, v omnoho hlbsom zmysle ako Abrahám, Bozieho ludu tu na zemi.

Zdroj:
http://redemptoristi.kske.sk/CLANKY/0038%20Sv%20Jozef%20Griffin/0038_1_04_sv_jozef.htm

psachnet je odhlásený top psachnet napísal dňa 22/03/2020 01:03 :

Jozef Nazaretský, manžel Márie, matky Ježiša Krista je váženou osobou histórie.

Z Biblie sa o Jozefovom živote  dozvieme málo. Nie je tam jeho celý životopis.
Ale je tam veľmi dôležitá informácia jeho života. Jozef vďaka svojej spriaznenosti s Bohom, prijal matku, ktorá neotehotnela s Jozefom. Urobil rozhodnutie, ktoré by urobil určite máloktorý muž.

Mária je výnimočná žena, pretože splodila Ježiša.

Keby som sa spýtal dnes akéhokoľvek muža, či je schopný počuť Boží hlas a urobiť čokoľvek pre Boha, našiel by sa niekto?
Ktorý zrelý slobodný muž by bol otvorený celou svojou osobou prijať ženu, ktorá by nosila v lone nie jeho dieťa? Ktorý muž môže povedať o slobodnej tehotnej žene, že je panna?
Vie to iba ten, kto tak učinil s maximálnou spokojnosťou.
Neútočím na nikoho.

Bolo obdobie, keď som sa pýtal sám seba tieto otázky. Byť v koži toho druhého.
Každý jeden máme rôzne znalostí, takže aj odlišné názory na situáciu Jozefa.

Jozef sa rozhodol urobiť to najlepšie čo vedel. A patrí mú úcta.