Archívy

Reklama

Ministrantky : Ministrantky

Ahojte. Co si myslite o ucasti dievcat ako ministrantiek na RK svatej omsi? Vcera som to zazila prvykrat. Je toto vobec dovolene v RKC?
Pridal beruska on 06/05/2019 10:10

Komentáre (85)

credo je odhlásený top credo napísal dňa 06/05/2019 10:45 :

Je to možné aj dovolené. Musi to ale odsuhlasit diecezny biskup.

anneliese je prihlásený top anneliese napísal dňa 06/05/2019 10:55 :

V Rakúsku a Nemecku je to bežné. Príde mi to hrozne nechutné. Fakt je mi to divné, keď sú miništrantky a miništranti, ak vôbec sú tam chlapci, niekedy sú len čisto dievčatá. Dievčatá miništrantky okolo kňaza so sviečkami, kadidlom, povedala by som že také dôležité úlohy dávajú dievčatám a chlapci miništranti stoja kdesi opodiaľ ako soľné stĺpy.
Ešte keď sa ma Rakúšania pýtajú, či som ako dieťa miništrovala, že ich Heidy miništrovala. Ta fasa. Reku nie, u nás dievčatá neminištrujú, len chlapci.

anneliese je prihlásený top anneliese napísal dňa 06/05/2019 11:18 :

Káva, veľmi by som sa neopierala o to čo kedysi KBS nedovolila, keďže sa tu zavádzajú pomaly a nenápadne rôzne novoty. Kedysi cca 15-16 rokov dozadu, sväté prijímanie rozdávali výlučne kňazi, alebo rehoľná sestra, a dnes už nie je pomaly nedeľnej omše, kedy by prijímanie rozdávali obyčajní laici. V mnohých prípadoch aj vo všedný deň rozdávajú prijímanie miništranti.
Na začiatku stačí jedna výnimka a potom sa to rozbehne.

credo je odhlásený top credo napísal dňa 06/05/2019 11:20 :

kava, v roku 2004 vydala na Kongregácia pre Boží kult inštrukciu REDEMPTIONIS SACRAMENTUM, kde sa píše toto: "Je veľmi chvályhodné, že sa zachováva dobrý zvyk, podľa ktorého určení chlapci alebo mládenci, obyčajne nazývaní miništranti, ako akolyti pomáhajú pri službe oltára a podľa svojich schopností dostávajú katechézu primeranú ich úlohe. ...Do tejto služby pri oltári možno pripustiť dievčatá alebo ženy, podľa rozhodnutia diecézneho biskupa a pri zachovaní stanovených noriem."

credo je odhlásený top credo napísal dňa 06/05/2019 11:26 :

Mimochodom práve v tejto inštrukcii sa píše aj to, že ak laik spozoruje, že kňaz alebo aj niekto iný robí svojvôľu v liturgii, tak má právo to nahlásiť biskupovi.

nezabudka1234 je odhlásený top nezabudka1234 napísal dňa 06/05/2019 11:42 :

Tak teda, ja by som prijal za miništrantov plážové volejbalistky grin

credo je odhlásený top credo napísal dňa 06/05/2019 12:07 :

happy

Naposledy upravil credo dňa 2019-05-06 13:23 GMT

neveriacitomas je odhlásený top neveriacitomas napísal dňa 06/05/2019 01:00 :

U nás vo farnosti máme už dve alebo 3 miništrantky a mňa to potešilo, ak je zmiešaný kolektív je to pestrejšie, tak prečo nie v miništrantskej službe?

slovaaak je odhlásený top slovaaak napísal dňa 06/05/2019 01:37 :

pascendi: vitaj nazad, uz si tu chybal grin

k teme: mne je to jedno. kludne nech to robia, aspon sa niecomu priucia wink

anneliese je prihlásený top anneliese napísal dňa 06/05/2019 02:34 :

Raz sa jedna mládežníčka pýtala, prečo ženy neminištrujú a kaplán jej vtedy povedal, že akoby as vyzerala taká tehotná žena v tom miništrantskom rúchu a tá mládežníčka mu na to povedala, no ako, ako normálny farár :-)

slovaaak je odhlásený top slovaaak napísal dňa 06/05/2019 02:37 :

anne: to je top grin

anneliese je prihlásený top anneliese napísal dňa 06/05/2019 02:37 :

Káva, mne príde to miništrovanie dievčat nechutné. Nie som na to zvyknutá a nepáči sa mi to. Hlavne preto, že dievčatám miništrantkám dávajú také dôležité úlohy a chlapci tam stoja v úzadí. Akoby dievčatá vytláčali od oltára chlapcov. Príde mi aj nechutné, že farár, alebo biskup a okolo neho ženy. Veď je to aj na pokušenie, nezdá sa ti? Navyše, dievčatá nevedia udržať takú bezvýraznú tvár a stále sa usmievkajú, nesśutredia sa na liturgiu a podstatu toho čo robia, ale sústredia sa na to, ako vyzerajú a kto všetko ich vidí.

slovaaak je odhlásený top slovaaak napísal dňa 06/05/2019 02:47 :

anne: keby toto, co tu ty pises napisal stary chlap, tak reku ok. ale ty? whistling

a co ze pokusenie? ved nech sa chlapi trenuju grin a ked sa nevie udrzat na uzde, nech nerobi knaza. aj tak sa isto "prejavi" inde, ako pocas omse, pokial ked sa nevie prekonat.

to by sa potom nesmeli chodit ani zeny spovedat ku knazom, lebo by nahodou mohli v spovedelnici riesit prasacinky namiesto spovede ...

Naposledy upravil slovaaak dňa 2019-05-06 15:49 GMT

anneliese je prihlásený top anneliese napísal dňa 06/05/2019 02:49 :

Slovak, nejde o to že keď sa vedľa kňaza postaví žena, je z nej hotový. Ale ide o to že trávia nejaký čas v sakristii a pod.
Ja by som to skrátka túto úlohu prenechala chlapcom.

anneliese je prihlásený top anneliese napísal dňa 06/05/2019 02:50 :

Káva a kde si ty videla tie dievčatá, keď hovoríš že tam šaškujú chlapi viac ako dievčatá?

Aká liberálka zrazu z teba, no pozrime sa.

slovaaak je odhlásený top slovaaak napísal dňa 06/05/2019 02:55 :

anne, ja som ministroval a saskovanie pocas omse som si tiez uzil tongue

to mas uplne jedno, kde ten cas travia spolu. je snad lepsie, ked je knaz sam s ministrantom ako ked je s nim same dievca? pises nezmysly.

ked je knaz labilny, je uplne jedno, ze s kym je osamote. zbytocne si domyslas ...

anneliese je prihlásený top anneliese napísal dňa 06/05/2019 02:55 :

Slovak, ešte doplním. Nejde o to, že by bol kňaz hotový z nejakej miništrantky, ale naopak. Baby sa pobláznia ani nevieš ako.
Zaľúbi sa do kňaza a bude chodiť miništrovať kvôli kňazovi a nie kvôli službe. Skrátka miništrovanie by som nechala chlapcom a dievčatá môžu čítať čítania, prípadne spievať v zbore a pod. Veď kňaz nech si povedie chlapcov, pre dievčatá sú iné úlohy.

anneliese je prihlásený top anneliese napísal dňa 06/05/2019 02:58 :

Dobre Slovak, môj názor. Naozaj vidím ako to je keď dievčatá miništrujú, nepáči sa mi to a hotovo. Ako sa mi nepáčia aj iné veci na svätej omši. Niekedy som bola otvorená pre všetko možné ale časom prichádzam na to, že nie všetko čo je dovolené, je aj správne.

slovaaak je odhlásený top slovaaak napísal dňa 06/05/2019 02:59 :

anne, tak vyzera, ze ste sa s pascenom nasli ... winklips

anneliese je prihlásený top anneliese napísal dňa 06/05/2019 03:02 :

Slovak, daj pokoj. Veď to je len o tom, že pomaličky sa upúšťajú uzdy a zrazu máme cirkus v kostole. Teraz začnu miništrovať dievčatá, prijímanie rozdávajú miništranti. Tak potom budu prijímanie rozdávať ženy. Zrazu už len aby si do Bohostánku šli miništrant pre prijímanie a už to bude čistý cirkus Humberto. Jednoducho žiadne  vymýšľanie. Z akého dôvodu by mali miništrovať dievčatá? Kňaz zvládne omšu aj  bez miništrantov keď treba, tak čo.

anneliese je prihlásený top anneliese napísal dňa 06/05/2019 03:14 :

Tu si popozerajte miništrantky. Preklikajte si aj obrad sv. prijímania, našťastie tu dávaju len kňazi, ale na ruku.

Hl. Messe

slovaaak je odhlásený top slovaaak napísal dňa 06/05/2019 03:22 :

anne, pozri co pise pace par postov vyssie wink

slovaaak je odhlásený top slovaaak napísal dňa 06/05/2019 03:49 :

pascendi: ty praktikujes vychodny obrad?

beruska je odhlásený top beruska napísal dňa 06/05/2019 04:18 :

Dakujem za odpovede a nazory. Pozeram, ze to nie je az taka rarita. A co sa tyka toho Nemecka, tam sa ani necudujem. Tam sa vraj uz ani nechodi na spoved a pritom vo velkom chodia na sv.prijimanie. sad

anneliese je prihlásený top anneliese napísal dňa 06/05/2019 04:27 :

Slovak, taká fajnšmekerka nie som, žeby som čítala príspevky od Pascena.

Beruška, je to ešte oveľa horšie s tou spoveďou. Na príjímanie chodia aj rozvedení a žijúci v nových zväzkoch. Na prijímanie idú aj ľudia, ktorí chodia do kostola len občas.

beruska je odhlásený top beruska napísal dňa 06/05/2019 04:57 :

Ved to - na sv.prijimanie s tazkymi hriechmi cry Vdaka Bohu za ako-tak katolicke Slovensko. Len dokedy?

Doplnam: Oni tvrdia, ze mozu prijimat, lebo samotne prijimanie ich ocistuje od hriechov. Dost pomylene, ze?

Naposledy upravil beruska dňa 2019-05-06 17:59 GMT

neveriacitomas je odhlásený top neveriacitomas napísal dňa 06/05/2019 05:06 :

príde mi toto riešiť, ako úplná hlúposť. Ak je naša viera opretá len o obrady, tak sme vlastne farizeji, ktorým to chcel Ježiš vysvetliť, že len na obradoch by viera byť postavená nemala.

beruska je odhlásený top beruska napísal dňa 06/05/2019 05:31 :

tomas, ake obrady? Ak ma clovek tazky hriech, je nutna svata spoved (samozrejme nie je postacujuca).

neveriacitomas je odhlásený top neveriacitomas napísal dňa 06/05/2019 05:39 :

beruska diskusia sa asi posunula, no riešilo sa tu ako sú tu nejaké osoby zhrozené z toho, že dievčatá a ženy miništrujú. Podľa mňa sa nad týmto pohoršovať je farizejstvo par excellence, čím nechcem nikoho uraziť. Farizeji boli vlastne ortodoxný židia, ktorí praktizovali všetky náboženské úkony a pravidlá, len problém bol, že im unikal zmysel.

edit: a k tým spovediam, áno je to tak, eucharistia naozaj očisťuje od hriechov, resp. je to pokrm ktorý ti má dávať silu, aby si hriechy páchala možno menej a nepadala na tých istých kameňoch. No dôležitá je samozrejme aj osobná spoveď, no sú aj iné formy pokánia, ktorými si môžme očistiť hriechy ako je sv. spoveď, no aj tá je dôležitá

Naposledy upravil neveriacitomas dňa 2019-05-06 18:42 GMT

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 06/05/2019 05:44 :

pascendi,
urob tu poriadok!
Lebo tie bludy sa už nedajú čítať.

neveriacitomas je odhlásený top neveriacitomas napísal dňa 06/05/2019 06:13 :

bazalka ono to väčšinou človek naozaj pochopí v tedy, keď sa úprimne vyspovedá

Naposledy upravil neveriacitomas dňa 2019-05-06 19:13 GMT

neveriacitomas je odhlásený top neveriacitomas napísal dňa 06/05/2019 06:25 :

bazalka aj to je istá forma pokánia, no sv. spoveď je sviatosť pokánia a každá sviatosť človeka naozaj očisťuje.
V modlitebnej knižke som čítal, že prvý kresťania dostávali tresty za určité hriechy, ako napríklad nemožnosť účasti na sv. omši (čo mi z dnešneho pohľadu príde celkom vtipné) no našiel som ti tento článok v ktorom sa o histórií píše že:

"Niektorí kresťania protestanti sú presvedčení, že spoveď bola zavedená v Cirkvi až v roku 1215 na jednom z lateránskych koncilov. To však nie je tak úplne pravda. Vtedy bola iba prijatá legislatívne a záväzne pre celú všeobecnú Cirkev ako riadny spôsob znovunadobudnutia Božej milosti, keď človek ťažko zhreší po prijatí sviatosti krstu. Nebola vtedy ešte len vymyslená, iba sa prax mnohých stáročí odobrila a spracovala legislatívne. Celé stáročia kresťanského staroveku a raného stredoveku však bola osobná spoveď bežnou vecou, hoci nepravidelnou, pretože sa ľudia vyznávali len z niektorých pevne stanovených hriechov. Tie cirkevní otcovia vo viacerých dielach spomínajú a patrili k nim napríklad vražda, smilstvo a podobne, čiže len tie najzávažnejšie skutky. Ako pokánie mnohí museli veľa odpykať a dokazovať svoju kajúcnosť. Írski misionári a rehoľníci boli práve tými, ktorí si osobnú spoveď osvojili natoľko, že ju šírili po Európe priam dominantne. Keď už namiesto starovekých ťažkých vyznaní a pokání Cirkev v kútoch Európy preferovala pri výkone sviatosti zmierenia osobnú spoveď, tak sa to legislatívne v roku 1215 prijalo ako všeobecné pravidlo."

zdroj: https://christ-net.sk/node/2051

k miništrantom sucho, ale máš tam odpoveď na všetky tvoje otázky https://sk.wikipedia.org/wiki/Mini%C5%A1trant

Naposledy upravil neveriacitomas dňa 2019-05-06 19:45 GMT

neveriacitomas je odhlásený top neveriacitomas napísal dňa 06/05/2019 06:54 :

bazalka sviatosti sú viditeľné (zmyslami vnímateľné) znaky, neviditeľnej Božej milosti a ich základom je sám Ježiš Kristus.

neveriacitomas je odhlásený top neveriacitomas napísal dňa 07/05/2019 03:01 :

bazalka a je to smutné, že sú archaické, lebo bez Božej milosti niet slobody. Ak nie sme v milosti Božej sme otrokmi svojho egoizmu a to nie je dobré, no pýtaj sa a nielen tu, ale aj kňaza, je dobré sa pýtať. Ja som si tiež prešiel obdobím otázok a stále ich mám, a je aj dobre uvažovať v modlitbe, nie len rozprávať Bohu niečo, ale snažiť sa ho aj počúvať

beruska je odhlásený top beruska napísal dňa 07/05/2019 10:07 :

Som rada, ze komunikacia tu je zatial na dobrej urovni, napriklad aj vdaka tomasovi a bazalke wink
Trochu sme sa posunuli od temy, ale nie daleko wink
Zopar reakcii:

neveriacitomas, eucharistia vsak neocistuje od tazkeho hriechu, prijimanie v stave tazkeho hriechu je svatokradez, a clovek ma na konte dalsi tazky hriech.
Ina moznost, ako sa "zbavit" tazkeho hriechu nejestvuje. Este je dokonala lutost, ale to si clovek nikdy nie je isty.

pascendi, samotna sv.spoved nie je postacujuca, lebo su potrebne dalsie podmienky, ako napriklad nadprirodzena lutost alebo odhodlanie viac nehresit, bez toho sv.spoved nie je platna.

a este janjan: co sa obracias na pascendiho? Co keby si isiel robit poriadky sam? wink
Ty taky scitany, vzdelany katolik. wink (To myslim vazne, nie ironicky.)

neveriacitomas je odhlásený top neveriacitomas napísal dňa 07/05/2019 12:20 :

pascendi pomenuj tie bludy a vyvráť ich, ja som človek otvorený, nechám sa poučiť, ak sa mýlim

neveriacitomas je odhlásený top neveriacitomas napísal dňa 07/05/2019 12:33 :

ďakujem, no nie je to až také terno naživo, veľa ľuďom to lezie na nervy grin

credo je odhlásený top credo napísal dňa 07/05/2019 01:36 :

Ja. Dôkaz, ze je to blud je to, že si to tvrdenie napisal, lebo blud znamena popretie dogmy, ktoru uci Kat. Cirkev.

beruska je odhlásený top beruska napísal dňa 07/05/2019 02:05 :

pascendi, chces ma skusat alebo sam to nevies? Ale nech sa paci:
spytovanie svedomia, nadprirodzena lutost, predsavzatie viac nehresit, vyznanie hriechov knazovi, zadostucinenie.
A teraz co z toho vyplynulo?

pascendi, ty si nejaky domyslavy. Ohanas sa tu nejakymi bludmi, herezami, blabolmi, ale nic konkretne si este nenapisal. Len kritizovat!

neveriacitomas je odhlásený top neveriacitomas napísal dňa 07/05/2019 02:07 :

pascendi máš pravdu Boh neexistuje, Boh je! wink
prskavka určite áno.

Naposledy upravil neveriacitomas dňa 2019-05-07 16:14 GMT

neveriacitomas je odhlásený top neveriacitomas napísal dňa 07/05/2019 03:22 :

atom02 nechcel som sa vyjadriť, ale Gordulič dosť zavádza a to video je nechutné. Čo je Cirkvy "do to materníc cudzích žien" ? to ako myslí vážne? Gorduliča som prestal sledovať už dávno, lebo tá jeho ležérnosť, ako vie spláchnuť dieťa do záchodu je až opovážlivá. A že štát platí cirkvi? Nemal jej zobrať majetky a nemusel jej dávať tú almužnu, je to fakt nechutná demagógia toto video. Keby si spravil srandu, beriem no toto sú ažž zavádzajúce lži

Naposledy upravil neveriacitomas dňa 2019-05-07 16:25 GMT

neveriacitomas je odhlásený top neveriacitomas napísal dňa 07/05/2019 03:49 :

pascendi Boh je, len ty si moc hlučný wink

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 07/05/2019 05:15 :

beruska,
nemám čas na sústavné vypisovanie na zoznamku. Aj Ty si zdá sa dosť fundovaná, aby si vedela obhájiť katolícku náuku. Až na to nedorozumenie pri spovedi, ale potom si to vysvetlila. Takže som sa ukľudnil smile.

Čo o mne píšu schizmatici, to ma nezaujíma.

neveriacitomas,
na sväté prijímanie je potrebná spoveď, ak je človek v ťažko hriechu. Dokonalá ľútosť je postačujúca v prípade smrti, keď nie je k dispozícii kňaz.

K blogu: Žena nemá miesta pri oltári. Je dôležité, aby chlapci miništrovali, často sa z toho vyvinie aj povolanie ku kňazstvu.

neveriacitomas je odhlásený top neveriacitomas napísal dňa 07/05/2019 05:19 :

janjan súhlasím o ťažkom hriechu som nehovoríl, no v svojich príspevkoch som upozorňoval aj na to, že osobytná spoveď je dôležitá, možno som to nenapísal dosť dôrazne. Dokonca som tu aj niekomu odporúčal nech sa vyspovedá a hneď zistí aký je kvalitatívny rozdiel, medzi všeobecnou a osobytnou spoveďou. Ak som nebol dosť jasný tak sa ospravedlňujem
edit: vo svojich príspevkoch som len chcel upozorniť, že sú aj iné typy spovede, aj som chcel nájsť zdroj z ktorého som čerpal, no bohužial som to už nenašiel, no bol to výborný článok

Naposledy upravil neveriacitomas dňa 2019-05-07 18:27 GMT

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 07/05/2019 05:32 :

Je ešte hromadná spoveď, v prípade veľkého nebezpečenstva smrti veľa ľudí, ktorí by sa nestihli osobitne vyspovedať. Ak prežijú, sú povinní vykonať si osobnú spoveď z hriechov takto odpustených.

neveriacitomas je odhlásený top neveriacitomas napísal dňa 07/05/2019 05:43 :

janjan v tom článku išlo o to poviem to vlastnými slovami tak odpuste nepresnosti. Išlo tam o lahké hriechy, kde sa dá pokánie vykonať aj napríklad ospravedlnením, modlidbou za daného človeka s ktorým sme sa dajme tomu poškriepili, o modlitbách k duchu svätému za uzdravenie duše. Napríklad sa tam písalo, že aj modlitba každý večer za odpustenie hriechov, ktoré sme za daný deň vykonali, jednoducho v skratke som to chápal tak, aby sme v si v skratke pripomínali, že sme rovnako hriešny, ako všetci ostatný a preto aj im treba odpúšťať ich hriechy, pretože sme tak isto, alebo len inak hriešny ako tý, ktorým niečo zazlievame.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 07/05/2019 06:10 :

neveriacitomas,
samozrejme, k odpusteniu ľahkých hriechov nie je potrebná spoveď.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 07/05/2019 06:31 :

romantika,
aj apoštol Ján píše, že nie všetky hriechy sú rovnako veľké (1Jn5).

neveriacitomas je odhlásený top neveriacitomas napísal dňa 07/05/2019 06:34 :

prskavka vziať meno božie nadarmo sa radí medzi ťažké hriechy, ak sa nemýlim

neveriacitomas je odhlásený top neveriacitomas napísal dňa 07/05/2019 06:53 :

romantika no ja to chápem tak a som v tom roky (od dectva nie, tam sme sa učili konkrétne hriechy ktoré sú "ťažké" a ktoré "ľahké"wink, že ťažké hriechy sú tie, ktoré konáme z vlastnej vôle, to znamená odhodlane, že si poviem nevadí že je to hriech viem o tom, ale idem do toho. A ľahké sú buď z nevedomosti, prchkosti... a spovedáme sa aj na osobnej spovedi zo všetkých hriechov, ktoré si pamätáme

neveriacitomas je odhlásený top neveriacitomas napísal dňa 07/05/2019 07:05 :

romantika terminus technikus

prskavka 2. prikázanie: Nevezmeš meno Božie nadarmo

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 07/05/2019 07:36 :

neveriacitomas,
keď ukradnem v obchode čokoládu za euro úplne vedome, dobrovoľne, je to ľahký alebo ťažký hriech?

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 07/05/2019 07:39 :

Spovedáme sa z ťažkých hriechov, na ktoré si spomenieme pri dôkladnom spytovaní svedomia - to je podmienkou platnosti spovede. Spovedať sa z ľahkých hriechov nie je nevyhnutné, ale veľmi doporučené.

neveriacitomas je odhlásený top neveriacitomas napísal dňa 08/05/2019 02:34 :

janjan podľa mňa je.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 08/05/2019 06:52 :

neveriacitomas,
čo je?

neveriacitomas je odhlásený top neveriacitomas napísal dňa 08/05/2019 09:06 :

janjan keď spravíš hriech vedome, akýkoľvek, je to ťažký hriech

nezabudka1234 je odhlásený top nezabudka1234 napísal dňa 08/05/2019 09:11 :

neviem si predstaviť, páchať ťažký hriech nevedome, okrem usmrtenia napr. pri autonehode.
Ale neviem, aký je to hriech, zabiť niekoho vo vojne

beruska je odhlásený top beruska napísal dňa 08/05/2019 09:59 :

tomas, k tomu tazkemu hriechu: okrem vedomeho a dobrovolneho pachania hriechu este treba spomenut 3.podmienku, a to ze je to vo vaznej veci.

neveriacitomas je odhlásený top neveriacitomas napísal dňa 08/05/2019 02:41 :

beruska vedomé konanie hriechu je vážna vec (aspoň z pohľadu duše)

eustacia je odhlásený top eustacia napísal dňa 08/05/2019 03:29 :

neveriacitomas, čo pre teba znamená vedome konať hriech?

neveriacitomas je odhlásený top neveriacitomas napísal dňa 08/05/2019 04:03 :

eustacia najprv povedz ty potom poviem ja wink

eustacia je odhlásený top eustacia napísal dňa 08/05/2019 04:25 :

Nie.

neveriacitomas je odhlásený top neveriacitomas napísal dňa 08/05/2019 04:31 :

Tak ani ja nepoviem wink

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 08/05/2019 06:43 :

neveriacitomas,,
podľa morálnej teológie:
"Krádež je ťažkým hriechom svojím rodom."
"Pre malú látku stáva sa ľahkým hriechom."

Ak šlohneš v obchode čokoládu za 1 ečko, spáchaš ľahký hriech. Ale ak by si každý deň čorkol jednu čokoládu, bol by to ťažký hriech (lebo by si mal úmysel obohatiť sa vo veľkej miere).
Ak by si ukradol žobrákovi euro, ktoré si za celý deň vyžobral, spáchal by si ťažký hriech.

Každý, aj ten najľahší hriech, je urážkou Boha, preto sa máme vyvarovať aj toho najmenšieho hriechu. Ale neoberajme sa o slobodu tým, že všetko budeme považovať za ťažký hriech a kvôli tomu budeme žiť odtrhnutí od milostí Svätého prijímania.
A na záver, spôsobenú škodu je potrebné nahradiť. A taktiež pozor na spravodlivé platenie daní a iných zákonných poplatkov. Raz príde čas, keď bude potrebné vyúčtovať šafárenie ...

neveriacitomas je odhlásený top neveriacitomas napísal dňa 09/05/2019 03:18 :

janjan pekné zhrnutie thumbs up

nezabudka1234 je odhlásený top nezabudka1234 napísal dňa 09/05/2019 06:28 :

Pascendi, ale ty môžeš len niečo skonštatovať na základe svojich okliestenych informácií

nezabudka1234 je odhlásený top nezabudka1234 napísal dňa 09/05/2019 10:20 :

Zopakujem ti. Nevieš, len si domyšlaš, a sudíš, opovazlivo sudíš

beruska je odhlásený top beruska napísal dňa 09/05/2019 10:27 :

pascendi, presla som si to. Spominal si bludy, aj ked boli v uvodzovkach, to sa nepocita??? Tak potom "pardon".
K tej spovedi, ze nie je postacujuca, som myslela konkretny ukon vyspovedania sa, ale to si iste uz skor pochopil.

beruska je odhlásený top beruska napísal dňa 09/05/2019 10:35 :

Vratim sa k teme blogu:
Zaver je zatial taky, ze je to mozne, ale len s povolenim prislusneho biskupstva. Takze sa s tym stretneme bezne v zahranici a pomaly sa to rozsiruje aj na Slovensku.
Takze by som sa nad tym nemala pozastavovat (aj ked osobne sa mi to vobec nepozdava).

beruska je odhlásený top beruska napísal dňa 09/05/2019 10:46 :

mladeznici grin mam technicku otazku:
Neviete, kde sa daju vypnut oznamenia o novych komentaroch v zoznamkovej postovej schranke? Netusila som, ze budem mat vyse 100 komentarov! Pytam sa, aby som vedela do buducna. wink

nezabudka1234 je odhlásený top nezabudka1234 napísal dňa 09/05/2019 01:50 :

" a ani Boh nevyzaduje " - ty si Boh?? smile

"Niekedy  sa to da ako tak overit napr pri "katolikoch" ktori si tu pisu rozvedeny/ rozvedena a hladaju muza/ zenu." tu je tvoje tvrdenie. Napriek tomu, že je napísané neurčito, je jasné, čo tým chceš povedať... A stačí už. Robíš to isté, ako ked si tu obhajoval to svoje prvé druhé prikázanie, lebo "každý vie, že prvé je pred prvým" (či tak nejako, ved ty vieš! )
Odpovedaj radšej ludom na otázky, ked chceš "pomôcť" a nekrúť sa... a nechaj temy, na ktoré sa ťa nepýtajú, o ktorých nič nevieš napokoji.
p.s. Ako sa má Emma?
p.

anneliese je prihlásený top anneliese napísal dňa 09/05/2019 01:53 :

Nezabudka, je tu kopec rozvedených ľudí, ktorí hľadajú normálne partnera/partnerku na vzťah a na založenie novej rodiny.
Jeden mi písal, že sa preto rozviedol, lebo jeho žena sa nesprávala dostaočne katolícky... Sú všelijakí ľudia doprepínaný.

nezabudka1234 je odhlásený top nezabudka1234 napísal dňa 09/05/2019 02:14 :

A kedže pascendi o tom prd vie, tak nech túto temu necha tak!

nezabudka1234 je odhlásený top nezabudka1234 napísal dňa 09/05/2019 03:03 :

Takže sa budeš vyjadrovať tvojou (t.j. tebe vlastnou) dojmologiou ?! grin grin

nezabudka1234 je odhlásený top nezabudka1234 napísal dňa 09/05/2019 03:11 :

pascendi, kedže si tu davno nebol a osadenstvo sa dosť pomenilo, keby si bol tej lásky a objasnil tunajším katolikom kde (rok, rozpory...) si sa začal s kaolickou cirkvou dneška rozchadzať, aby niekto nahodou kvoli tvojmu vykladu neskočil z mosta, lebo žil v omyle

nezabudka1234 je odhlásený top nezabudka1234 napísal dňa 09/05/2019 03:21 :

Aký vzťah má pascendi k pápežom? Konkrétne k súčastnemu Františkovi, či k pápežovi Janovi Pavlovi II. ?

Naposledy upravil nezabudka1234 dňa 2019-05-09 16:21 GMT

nezabudka1234 je odhlásený top nezabudka1234 napísal dňa 09/05/2019 03:23 :

čo si myslí pascendi o II. Vatikanskom koncile a udalostiam po ňom?

nezabudka1234 je odhlásený top nezabudka1234 napísal dňa 09/05/2019 03:32 :

Nie každy vie , čo si si z tej mravouky vybral v suvislosti s terajším pápežom

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 09/05/2019 03:41 :

Ak mravouku fajne pokrútim, všetko si dokážem vyriešiť na svoj obraz.

nezabudka1234 je odhlásený top nezabudka1234 napísal dňa 09/05/2019 04:12 :

vdaka Bohu, že hoc aký tajtrlik nedostal moc súdiť a odpúšťať

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 09/05/2019 04:28 :

beruska,
ak uvidíš niekde miništrovať dievča, choď po svätej omši za kňazom a povedz mu, aby nepripúšťal novoty, ktoré neprinesú nič dobrého.

Naposledy upravil janjan dňa 2019-05-09 19:45 GMT

beruska je odhlásený top beruska napísal dňa 09/05/2019 04:33 :

janjan, ako uz len ja mozem diskutovat s knazom? Ved ja som s mojimi vedomostami uplne inde ako on ;(

nezabudka1234 je odhlásený top nezabudka1234 napísal dňa 09/05/2019 04:39 :

Pascendi, ty mňa nepoznáš? grin

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 09/05/2019 07:43 :

beruska,
nemyslím si, žeby si mala slabé vedomosti. Môžes s láskou oponovať, že sa Ti to nepáči, že ženy nemajú čo robiť pri oltári, že pri Poslednej večeri nebola vo večeradle žiadna žena a pod.
Miništrantky sú cestou k ženám-kňažkám. A to je blud.

beruska je odhlásený top beruska napísal dňa 14/05/2019 12:38 :

Chcem sa vsetkym ospravedlnit za dezinformaciu. Nakoniec vysvitlo, ze ta "ministrantka" bol chlapec, ale velmi sa podoba na dievca. Takze nakoniec som aj rada.
Napriek tomu, z vasich komentarov vidim, ze ministrovanie dievcat sa deje aj na Slovensku, co je nadalej smutne.