Archívy

Reklama

+ : Ten, kto odíde z Cirkvi kvôli chybám iných ľudí, do nej nikdy neprichádzal kvôli Ježišovi.

Pán farár, odchádzam z Cirkvi.
V jeden deň prišiel istý muž s touto vetou za kňazom, aby sa s ním rozlúčil.

Kňaz mu odpovedá: Ale skôr, ako definitívne opustíte Cirkev, chcem, aby ste pre mňa urobili jednu malú láskavosť…

Kto sa nikdy nesťažoval na falošný spev zboru, kňaza, ktorý hovorí príliš dlho, alebo na blížneho, ktorý sa odvážil pozrieť na svoj mobilný telefón počas omše? ...
Mnoho ľudí sa urazí, pohorší a opustí kostol aj Cirkev.

Mladý muž príde ku kňazovi a hovorí:
– Prosím, Otče, už nebudem chodiť do kostola!
Kňaz sa pýta:
– Áno? Môžete mi povedať prečo?
Mladý muž odpovedá:
– Och, otče, tu vidím ženu, ktorá zle hovorí o inej žene, obe hovoria o mužovi, ktorý zle prečítal čítanie, další hovoria o rozdelenom, falošne spievajúcom zbore spevákov, iní o ľuďoch, ktorí si prezerajú svoje správy v mobile počas omše, nehovoriac o ich povýšeneckom a egoistickom správaní mimo kostola…
Kňaz odpovedá:
– Máte pravdu. Ale skôr, ako definitívne opustíte Cirkev, rád by som, aby ste mi urobili láskavosť: vezmite si pohár vody a trikrát s ním obíďte kostol bez toho, aby ste spadli alebo rozliali vodu v pohári. Potom môžete spokojne opustiť Cirkev.
– To je jednoduché! – zvolá mladý muž.
Urobil tri kolá s pohárom vody, vrátil sa ku kňazovi a hovorí:
– Hotovo, tu máte svoj pohár vody.
Kňaz sa muža opýtal.
– Keď ste obchádzali kostol s pohárom vody, všimli ste si, že by sa nejaká žena o iných zle vyjadrovala?
– Nie.
– Videli ste ľudí, ktorí sú ľahostajní voči ostatným v kostole, či v Cirkvi?
– Nie.
– Pochopili ste prečo ste si nič z toho nevšimli?

Pretože ste sa sústredili na pohár vo svojich rukách, aby ste ho nerozbili a nevyliali z neho vodu.

Viete… je to podobné aj v našich životoch. Keď sú naše srdcia zamerané na Krista, nemáme čas sledovať chyby druhých.
Ten, kto odíde z Cirkvi kvôli chybám iných ľudí, do nej nikdy neprichádzal kvôli Ježišovi.

Zdroj: Aleteia.com, http://modlitba.sk/?author=8
Pridal kava on 09/04/2019 04:44

Komentáre (93)

anneliese je odhlásený top anneliese napísal dňa 09/04/2019 04:59 :

Niektoré veci mi v cirkvi veľmi vadia. Niekedy sa veľmi čudujem a pýtam sa, kde je viera v Boha? Sama za seba však poviem, nikdy neprestanem chodiť do kostola kvôli ľuďom, an kvôli farárovi, ani kvôli biskupovi, nech sa deje čo sa deje, kvôli ľuďom to nebude.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 09/04/2019 05:01 :

"Ten, kto odíde z Cirkvi kvôli chybám iných ľudí, do nej nikdy neprichádzal kvôli Ježišovi."

Pravda.

11111 je odhlásený top 11111 napísal dňa 09/04/2019 05:01 :

Kava zober si pohat s vodu a choť si zabehať nech si svoje toxiny vyplavíš

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 09/04/2019 05:05 :

Citácia z iného blogu:
"- Džentmen si vždy najpr rozmyslí, skôr ako niečo povie (tu napíše)"

11111 je odhlásený top 11111 napísal dňa 09/04/2019 05:09 :

Kava

Pohar sa dá uzavieť laugh

Nevidel a nepočul lebo prave obehal kostol v tom čase keď tam spomenuté ženy neboli yay

Otázka

A chodia tie ohovarčké osoby (muži,ženy) Atď... spomenuté chyby ozaj za Ježišom?

Alebo len preto z "folkoru"

11111 je odhlásený top 11111 napísal dňa 09/04/2019 05:13 :

Janjan

napísal dňa 09/04/2019 05:05 :
Citácia z iného blogu:
"- Džentmen si vždy najpr rozmyslí, skôr ako niečo povie (tu napíše)"



To by si mal laugh

ja džentmen nie som

To kavička pravidelné predkladá

Tak čo si chcel teda nám tu povedať?

Že myslieť ti koná problém?

Naposledy upravil 11111 dňa 2019-04-09 18:15 GMT

kava je odhlásený top kava napísal dňa 09/04/2019 05:24 :

11111, skus aj nieco dobre napisat, urcite by sa ti to s troskou dobrej vole a s bozou pomocou podarilo. Zehnam ti k tomu. A nech ti Pan Jezis daruje svojho Ducha Lasky.

Naposledy upravil kava dňa 2019-04-09 18:25 GMT

11111 je odhlásený top 11111 napísal dňa 09/04/2019 05:29 :

Kava

Je smutné ako iba zle vydíš vo všetkom  a v druhých

čo ti nechválospejú ódy laugh

Naposledy upravil 11111 dňa 2019-04-11 17:13 GMT

prskavka je odhlásený top prskavka napísal dňa 09/04/2019 05:38 :

Chvalospia grin Chod uz radsej chvalospat smile

stenly353 je odhlásený top stenly353 napísal dňa 10/04/2019 06:54 :

Takmer kazdý koho poznám bol zranený nejakým krestanom alebo znechuteny cirkvou.Všetci robíme chyby všetci bojujeme,potkyname sa a zlyhavame a smutnejsie je kolko ludí sa označuje za krestanov a vôbec sa neznažia žiť podla toho ako žil Ježiš.Ježišova láska je bez podmienok nemá žiadne motivácie alebo skryté zámery nemožete urobiť nič preto aby ste ju získali alebo stratili je zadarmo je silná a čistá.Bez ohladu na to kým si čo si urobil bez ohladu na mienku iných alebo čo si o sebe myslíš si milovaný.Ak budeme nasledovať Ježišov príklad naša cirkev bude miestom kde budú biedny vždy vítaný osamelý nájdu lásku trpiaci uzdravenie a hriešnici nájdu odpustenie.Ježiš nás pozýva k tomu aby sme sa s ním zoznámili.Ježiš o sebe povedal že je tou čistou vodou ktorá dokáže nás navždy uspokojiť.Ak budeme kráčať k prameňu nájdeme čistú vodu.

lazar44 je odhlásený top lazar44 napísal dňa 10/04/2019 01:30 :

Prestal som písať do iných blogov, ale:
"Ak chodíš do garáže nestaneš sa autom."
"Ak chodíš do kostola, neznamená to, že si kresťan."
Ježiš pri studni povedal samaritánke:
Jan 4
20 Naši otcovia sa klaňali Bohu na tomto vrchu, ale vy hovoríte, že v Jeruzaleme je miesto, kde sa mu treba klaňať.“
21 Ježiš jej odpovedal: „Ver mi, žena, že prichádza hodina, keď sa nebudete klaňať Otcovi ani na tomto vrchu, ani v Jeruzaleme.
22 Vy sa klaniate tomu, čo nepoznáte; my sa klaniame tomu, čo poznáme, pretože spása je zo Židov.
23 Ale prichádza hodina — a už je tu —, keď praví ctitelia budú sa klaňať Otcovi v Duchu a pravde.
  Veď aj Otec hľadá takýchto ctiteľov.
24 Boh je Duch a tí, čo sa mu klaňajú, musia sa klaňať v Duchu a pravde.“
Nie je podstatné, kde si zapísaný.
Podstata, podstatné je:
  praví ctitelia budú sa klaňať Otcovi v Duchu a pravde
Všetko ostatné sú výpotky ľudí.
/Ale aj evidencia musí byť./

Naposledy upravil lazar44 dňa 2019-04-10 14:31 GMT

kava je odhlásený top kava napísal dňa 10/04/2019 01:57 :

A ja ti hovorím: Ty si Peter a na tejto skale postavím svoju Cirkev
a pekelné brány ju nepremôžu.
Tebe dám kľúče od nebeského kráľovstva:
čo zviažeš na zemi, bude zviazané v nebi, a čo rozviažeš na zemi, bude rozviazané v nebi.“

Matúš 16:18-19

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 10/04/2019 05:51 :

lazar44,
presne, musíme sa klaňať v pravde. A preto je veľmi podstatné, kde si zapísaný. Lebo pravda nemôže byť aj tu, aj tam, aj hentam, kde si kto len zmyslí. Pravda môže byť len jedna, tá ktorú Pán Ježiš prikázal hlásať apoštolom.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 10/04/2019 06:09 :

Ten, kto odíde z Katolíckej Cirkvi, je najväčší nešťastník aký kedy chodil po tejto zemi.

stenly353 je odhlásený top stenly353 napísal dňa 10/04/2019 06:10 :

"Jedna z najťažších lekcií v našom živote, ktoré sa potrebujeme naučiť, je veriť a chváliť Boha v neistom čase medzi Jeho prísľubom a Jeho naplnením." otec Ján Buc

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 10/04/2019 06:25 :

Paradox.
Neveriaci, laxní katolíci, liberálni katolíci ... očakávajú od katolíkov, že budú extra super svätci, vždy milí, láskaví, ochotní, srdce na dlani ...
Ale keď sa nejaký biskup otvorene a jasne vyjadrí, ako katolíci majú konať, aby naplnili morálny zákon hlásaný Katolíckou Cirkvou, tak začnú vrešťať ako najatí.
Ale aspoň jasne sa prejaví, kde je pokrytectvo a kde je pravda.

knight je odhlásený top knight napísal dňa 10/04/2019 08:03 :

pekný blog, Kava máš pochvalu wink

mad_max je odhlásený top mad_max napísal dňa 10/04/2019 10:38 :

Súhlasím s Lazarom. https://youtu.be/KvknUgy3u3c

nezabudka1234 je odhlásený top nezabudka1234 napísal dňa 11/04/2019 02:29 :

Janjan, ale prečo len "nejaký" biskup, prečo nie každý kňaz? sad

anneliese je odhlásený top anneliese napísal dňa 11/04/2019 05:14 :

Kňazi a biskupi by mal byť v prvom rade vzorom. Namiesto kázania, správať sa tak ako je to v súlade s dobrými mravmi. Jediný z biskupov Slovenska, tichý a pokorný srdcom, a pri jeho kázni nemám vôbec dojem žeby KÁZAL ale žije tým čo hovorí je, otec biskup Marián Chovanec. Vidieť celkovo aj na Banskobystrickej diecéze, že majú otca Biskupa. Skutočný duchovný otec.

analytik89 je odhlásený top analytik89 napísal dňa 11/04/2019 12:23 :

Anneliese mas pravdu...
Zatiaľ čo v Trnavskej, kde majú bordel ako v tanku, čo im tam ešte Sokol dorobil a Bezák keď chcel urobiť poriadok ho odstránili, tak tam bude Orosch dávať kázne...

nezabudka1234 je odhlásený top nezabudka1234 napísal dňa 11/04/2019 01:18 :

anal ytik89, a niečo konkrétne? Aby si nás obohatil, lebo nie každý máme prístup do tajných archívov trnavskej diecezy

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 11/04/2019 03:21 :

Biskup Orosch má za svoju televíznu kázeň moje "standing ovations". Keby každý týždeň bola podobná verejná kázeň.

lazar44 je odhlásený top lazar44 napísal dňa 11/04/2019 03:26 :

Ak je Kristus VEĽKŇAZ
apoštoli KŇAZMI
prečo voláme, pomenúvame "kňazmi" úradníkov v cirkvi?
Len KŇAZ môže odovzdať svoje KŇAZSTVO.
Prevedené do dôsledkov, mali by sme používať:
farár, kaplán, dekan ... iný cirkevný úradník.
Kňaz v našej terminológií je od biskupa vyššie
a ostatné je od "zlého".

anneliese je odhlásený top anneliese napísal dňa 11/04/2019 05:28 :

Janjan, len aby si sa z toho biskupa nepototo.

kava je odhlásený top kava napísal dňa 11/04/2019 05:45 :

Akych pastierov si vymodlime, takych mame.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 11/04/2019 07:58 :

Sv. Ignác Antiochijský, žiak sv. Jána Apoštola v List Efezanom:
"Nikdo se nedej na bludnou cestu. Kdo není uvnitř církve, připravuje se o Boží chléb. Má-li totiž takovou moc modlitba jednoho či dvou lidí, čím spíše modlitba biskupa s celou křesťanskou obcí. Kdo nepřichází do shromáždění, pohrdá jím a tím se již odsoudil. Je totiž napsáno: "Bůh se pyšným protiví. Snažme se tedy, abychom nejednali proti vůli biskupa a podřiďme se mu jako Bohu."

anneliese je odhlásený top anneliese napísal dňa 11/04/2019 08:13 :

Janjan, opäť si to daj zarámovať.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 11/04/2019 08:18 :

anneliese,
váž si učenie veľkých mužov Cirkvi. Bez nich by si bola pohanka, ponechaná "napospas osudu", motala by si sa životom bez cieľa a nakoniec v nejakej hriešnej modloslužbe by si skončila svoj život zavŕšený pekelným ohňom.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 11/04/2019 08:37 :

Sv. Ignác Antiochijský, žiak sv. Jána Apoštola v List Tralesským:
Prosím vás tedy, ne já, ale láska Ježíše Krista, užívejte pouze křesťanský pokrm, jiné byliny, to jest bludu se varujte. Kdo podle svého překrucují Ježíše Krista pokládajíce se za hodnověrné, ti podávají smrtonosný jed s medovinou. Kdo to neví, ve sladkém opojení přijímá smrt.

Takových lidí se střezte. A to bude tehdy, jestliže nezpychnete a neodloučíte se od Boha Ježíše Krista od biskupa a od apoštolského zřízení. Kdo je uvnitř církve, je čistý, kdo je mimo, není čistý. To znamená: Kdo něco dělá bez biskupa, kněží a jáhnů, ten nemá čisté svědomí.

anneliese je odhlásený top anneliese napísal dňa 11/04/2019 08:41 :

Janjan, jedno nevylucuje druhe. Vazim si ucenia cirkvi, a preto pouzivam rozum, pretoze to je ucenie cirkvi. Ci nemame rozum a slobodnu volu?

anneliese je odhlásený top anneliese napísal dňa 11/04/2019 08:45 :

A naozaj si to daj doma zaramovat, ja to tu vobec necitam, zbytocne sa namahas. Svatci su svati pre to aky zivot zili, nie pre vyroky ake povedali/napisali. Mame Bibliu, to je Bozie slovo. Ostatne mravouky a vsetke nauky su dielami ludi. Keby sme sa mali riadit ludskymi naukami bez rozmyslania vo vsetkom, bolo by to kadeako s nami. To by sme si museli kupovat odpustky a pod.

slovaaak je odhlásený top slovaaak napísal dňa 12/04/2019 12:07 :

nech sa u nas zrusi tradicia krstu hned po narodeni. nech sa nechaju ludia krstit v dosplesti z vlastneho presvedcenia.

potom z nej nebudu odchadzat, pretoze do nej boli prijati bez toho, aby sa sami rozhodli ...

nezabudka1234 je odhlásený top nezabudka1234 napísal dňa 12/04/2019 12:26 :

Slovaaak,  a co duše tých deti, ak zomrú?

nezabudka1234 je odhlásený top nezabudka1234 napísal dňa 12/04/2019 12:34 :

Píšeš, v dospelosti. A tá je kedy? Čítam príspevky,  30 rokov, 35 rokov,  či 34 a dospelosť nikde,

slovaaak je odhlásený top slovaaak napísal dňa 12/04/2019 12:38 :

deti skoncia v nebi, ci su pokrstene, alebo nie

anneliese je odhlásený top anneliese napísal dňa 12/04/2019 01:04 :

Mne by stačilo, keby zrušili rozdávateľov svätého prjímania. Maximálne na veľkú noc a na vianoce, keď je nátresk v kostoloch. Ale nevidím dôvod aby okrem kňaza chytali do rúk eucharistiu laici.

kava je odhlásený top kava napísal dňa 12/04/2019 01:22 :

Mna zasa rusi, ked chodia s tymi kosikmi medzi ludi v nedelu cez obetovanie. Ludia sa tak hrabu vo vackoch a hladaju peniaze miesto toho, aby dali na oltar svoje srdce a sustredili sa na Obetu.

A k ludom - nepaci sa mi, ked niekto dava znak pokoja a nepozrie sa pritom cloveku do oci, najviac ale mi vadi, ked mi niekto dava znak pokoja  a nepozrie sa mi ani len do tvare.

Naposledy upravil kava dňa 2019-04-12 14:27 GMT

anneliese je odhlásený top anneliese napísal dňa 12/04/2019 01:30 :

Káva, trafila si klinec po hlavičke, toto je druhá vec, ktorá ma nesmerne mrzí. Nechcela som to tu však písať, aby som tu nebola za nejakú čo závidí komusi zbierane do zvončeka. Tiež mi prekáža, že popri dôležitých liturgických úkonoch a modlitbe, po kostole sa nesie štrngane mincí. U nás niekedy zbierali do zvončeka, klasicky, ale potom bol biskupský list, vraj zvonček vymenia za košíčky. Vraj symbolika a tak. No v skutočnosti to bol dobrý ťah, ako si vylepšiť finančnú situáciu. Totiž to, potom bolo vidieť kto koľko dáva a tak namiesto mincí ľudia dávali 20 korunové bankovky aby sa nehanbli že dávajú málo.

anneliese je odhlásený top anneliese napísal dňa 12/04/2019 01:41 :

Fakt som si vedomá toho, že my sme povinní finančne podporovať cirkevné dobrá, samozrejme, je potrebné dať v kostole do pokladničky podľa vlastného uváženia a možnosti. O tom nijaká debata, ale aby sa to dialo v rámci liturgie, to je smutné. Tam nevidím zo strany cirkvi vieru že Boh sa postará o to, aby po materiálnej stránke nič nechýbalo, ale je to akési poistenie aby naozaj dostali. Ale ja verím že dostane sa im aj bez toho aby bola liturgia rušená. Len žiaľ je to tak ako je. Pritom u nás je pri každom pohrebe a každom sobáši ofera a aj napriek tomu je "nutné" rušiť svätú omšu štrngotom mincí.

slovaaak je odhlásený top slovaaak napísal dňa 12/04/2019 02:08 :

nech sa odluci cirkev od statu a zavedie cirkevna dan. a prestanu robit zber penazi pocas omsi

anneliese je odhlásený top anneliese napísal dňa 12/04/2019 02:18 :

Slovak, nešla by som do takých extrémov. Nech ľudia dávajú, veď je to kresťanská povinnosť, nemám nič proti tomu. Len zmeniť spôsob "vyberania".

eustacia je odhlásený top eustacia napísal dňa 12/04/2019 02:31 :

slovaaak, aj učiť písať alebo čítať sa majú ľudia až v dospelosti, kedy sa rozhodnú, ktorý jazyk zodpovedá ich presvedčeniu?

nezabudka1234 je odhlásený top nezabudka1234 napísal dňa 12/04/2019 02:36 :

To možete riešiť pohovorom s knazom. ja som to vyriešil pohovorom s mladikom, čo vyberá, aby aspon pri klačaní nevyberal, a už nevyberá smile . A podávanie ruky? je to niekedy smiešne. Keď som chodil s detmi na pripravu na 1. sv. prijmanie, bolo im povedané, že netreba si podávať ruku s polovicou kostola, je to symbolické, nalavo, napravo a omša pokračuje.

nezabudka1234 je odhlásený top nezabudka1234 napísal dňa 12/04/2019 02:38 :

slovaak, na tebe vidím, že si stále decko, dokonc apred tými piatimi-šiestimi rokmi si sa mi zdal rozumnejší, dospelejší

nezabudka1234 je odhlásený top nezabudka1234 napísal dňa 12/04/2019 02:41 :

Raz, kedysi dávno, boli u nás na omši akasi skupina z francuzska, a tí sa aj bozkávali s ludmi, miesto podavania ruk, Káva, ale nie po "francuzsky" smile

nezabudka1234 je odhlásený top nezabudka1234 napísal dňa 12/04/2019 02:43 :

A inak. Všetci tu repcete na cirkev, a sú to len vaše pocity. ked reptal pascendi a aj to podložil dokumentmi cirkevnými alebo článkami z novín, to vás pohoršovalo

kava je odhlásený top kava napísal dňa 12/04/2019 02:53 :

Ked uz niekomu podavam tu ruku, tak je slusne sa na toho cloveka aspoin pozriet, lebo ten znak pokoja ma byt vonkajsim prejavom vnutorneho postoja lasky. Mne by sa pacilo, keby sa to robilo naozaj s laskou, paci sa mi aj objat sa pri znaku pokoja. Volakedy sa pouzival aj ten svaty bozk. (Viem ze nie francuzsky, Nezabudka)

olgark je odhlásený top olgark napísal dňa 12/04/2019 04:44 :

Pre mňa by bol zaujímavý aj blog s témou ... "Prečo som vďačný/vďačná za katolícku Cirkev ... s podtitulom,..." čo ma na nej teší, povzbudzuje, či inšpiruje k dobrému..."gringringrin

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 12/04/2019 06:06 :

.

Naposledy upravil janjan dňa 2019-04-12 20:32 GMT

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 12/04/2019 06:11 :

anneliese,
bez mužov, akým bol aj Sv. Ignác Antiochijský, by si ani netušila, že nejaká Biblia existuje.
Je čas vrátiť sa na Slovensko, ak nechceš stratiť vieru.

anneliese je odhlásený top anneliese napísal dňa 12/04/2019 06:16 :

Janjan, ak som vieru nestratila doposiaľ, už sa tak nestane. A na Slovensku sa deje tiež kadečo čo sa mi nepáči, čítaj vyššie ak ťa to zaujíma.
K Ignácovi sa nebudem myslím radšej vyjadrovať, lebo by to vyzeralo ako ty keď píšeš o fungovaní a chode rodiny :-)

*Opravila som preklep, nie podstatu príspevku.

Naposledy upravil anneliese dňa 2019-04-12 19:17 GMT

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 12/04/2019 06:18 :

anneliese,
lenže Tvoje slová svedčia o inom. Sú všelijaké, len nie katolícke.

kava je odhlásený top kava napísal dňa 13/04/2019 06:21 :

Velkonocna spoved vykonana

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 13/04/2019 08:20 :

kava,
dúfam, že si porozprávala aj o prezidentských voľbách.

nezabudka1234 je odhlásený top nezabudka1234 napísal dňa 14/04/2019 04:26 :

"janjan napísal dňa 13/04/2019 08:20 :
kava, dúfam, že si porozprávala aj o prezidentských voľbách"
Jajjan, a ty si normálny, pýtať sa kto sa z čoho spovedal? (ako si to napísal v tom zmazanom príspevku? "samý teológ je to tu"wink Keby si mal malé deti, tie by si si mohol kontrolovať z čoho sa spovedali.

Naposledy upravil nezabudka1234 dňa 2019-04-14 05:28 GMT

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 14/04/2019 06:22 :

nezabudka1234,
kde vidíš v tej vete otáznik?

nezabudka1234 je odhlásený top nezabudka1234 napísal dňa 14/04/2019 07:02 :

jajjan, ieto tvoje hry so slovíčkami....
O tom, čo je to za vetu hovorí jej obsah. veta oznamovacia to nie je, mohla by to byť veta želacia, ale tam zase na konci patrí výkričník

kava je odhlásený top kava napísal dňa 14/04/2019 07:09 :

Janjan, jasne ze nie. Rozpravala som len o svojich hriechoch.
Ja sa chodim do spovedelnice vyznavat z hriechov a nie klebetit ci rozoberat politiku. A myslim si ze miesat tu temu so sviatostou pokania je odveci. A co sa tyka volieb, ja som nakoniec volit nebola, ak narazas na to, ze "je hriech volit Caputovu"
...Teraz povies , ze aj nevolit je hriech? No ale toho druheho som volit nemohla, to by bolo proti mojmu svedomiu.

Naposledy upravil kava dňa 2019-04-14 08:16 GMT

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 14/04/2019 08:21 :

kava,
ešteže tak smile

anneliese je odhlásený top anneliese napísal dňa 14/04/2019 08:31 :

Niektorí ľudia, ktorí nemajú vlastnú rodinu, majú potrebu vychovávať iných ľudí. Akoby si vynahrádzali úlohu otca, podvedome upozorňovať, "napomínať" skrátka vychovávať dospelých ľudí.
Takéto správanie považujem za patologické.
Je potrebné naplniť materské a otcovské pudy napríklad dobrovoľníckou činnosťou. Navštevovať chorých, obliekať nahých a vlastne konať skutky milosrdenstva tak, aby bol človek pre tento svet užitočný.
Nemyslím si, že je vhodné pasovať sa do akejsi úlohy otca vo virtuálnom svete a takto omylne nahrádzať zameškané, dajme tomu.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 14/04/2019 08:35 :

anneliese,
kľudne si mohla osloviť mňa, iných tu na zoznamku sa to asi netýka smile.
Ale nezabúdaj, že sú aj skutky duchovného milosrdenstva.

anneliese je odhlásený top anneliese napísal dňa 14/04/2019 08:37 :

Janjan, veď podľa tvojho svedomia. To čo ti tvoje pokorné srdce káže.

anneliese je odhlásený top anneliese napísal dňa 14/04/2019 08:49 :

Skutky telesného milosrdenstva a duchovného milosrdenstva idú ruka v ruke. Popri podávaní teplej polievky bezdomovcovi, podáme aj teplé slovo. Pri návšteve chorého, či pomoci blížnemu, preukazujeme zároveň duchovné milosrdenstvo, aj neraz tak konáme aj bez slov, keď sme príkladom.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 14/04/2019 08:52 :

anneliese,
je chvályhodné, že takto v živote konáš.

anneliese je odhlásený top anneliese napísal dňa 14/04/2019 08:58 :

Janjan, nebuď prosím ironický. Ty nevieš ako konám, nepoznáme sa a ja sa o takýchto veciach nebavím. Lebo ako je v svätom písme napísané, nech pravá ruka nevie čo robí ľavá.
Venovala som ti jeden komentár, na ten si zareagoval a teraz prosím neotáčaj moje slová proti mojej osobe. Skús len nad tými slovami popremýšľať.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 14/04/2019 09:05 :

anneliese,
neviem ako konáš, ale keď takto nekonáš, tak potom o tom nepíš. Píš o tom, čo sama robíš, inak je to nedôveryhodné.
Ak tak nekonáš, nie je na tom nič zlé, nie každý bol povolaný na tento svet, aby dával bezdomovcom polievku. Každý dostal vlastné charizmy a poslanie vo svojom živote.

11111 je odhlásený top 11111 napísal dňa 14/04/2019 09:06 :

Janjan

Sám to ešte nevieš a ešte si sa nenaučil ako čitame ani neovládaš a osobnosne nedospel

A chceš poučať/učiť iných čo a ako majú laugh


Nahradzať si akože v iných svoj vlastný preflakaný a prepasnutý život?  

A pravda je krutá, prepasnutý čas už nenahradiš

Naposledy upravil 11111 dňa 2019-04-14 10:11 GMT

anneliese je odhlásený top anneliese napísal dňa 14/04/2019 09:10 :

Janjan, vôbec si nepochopil. Príjemný sviatočný deň.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 14/04/2019 09:16 :

11111,
si šťastný človek, že vieš. A že si neprepásol svoj čas.

anneliese je odhlásený top anneliese napísal dňa 14/04/2019 11:32 :

Ľudia, funguje vám Whatsapp? Pozerám že mi nefunguje, dala som aktualizovať aj masanger som odinštalovala a až teraz pozerám že hlásia rozsiahly výpadok. Ta fasa :-)

11111 je odhlásený top 11111 napísal dňa 14/04/2019 11:49 :

janjan napísal dňa 14/04/2019 09:05 :

"ale keď takto nekonáš, tak potom o tom nepíš. Píš o tom, čo sama robíš, inak je to nedôveryhodné."

To je paradox laugh že ty maš byť akože dôveryhodný keď pišeš presne čo nekonáš

Aby nezabudol

samotná výpoveď a ukážka teba samého o tebe samom janjan,
aký a čo realne si za človeka


Naposledy upravil 11111 dňa 2019-04-14 12:57 GMT

nezabudka1234 je odhlásený top nezabudka1234 napísal dňa 14/04/2019 11:54 :

"janjan napísal dňa 14/04/2019 09:05 :
anneliese, neviem ako konáš, ale keď takto nekonáš, tak potom o tom nepíš. Píš o tom, čo sama robíš, inak je to nedôveryhodné."
jajjan, ty sa nebojíš, že ti jazyk zdrevenie? (alebo prsty)

anneliese je odhlásený top anneliese napísal dňa 14/04/2019 11:59 :

Nezabudka, ide ti Whatsapp, al. mesenger?

nezabudka1234 je odhlásený top nezabudka1234 napísal dňa 14/04/2019 12:51 :

asi ide

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 14/04/2019 01:49 :

Chlapci, v čom je problém?

nezabudka1234 je odhlásený top nezabudka1234 napísal dňa 14/04/2019 02:00 :

Žeby v tebe?

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 14/04/2019 02:26 :

nezabudka1234,
skús mi oživiť pamäť.

nezabudka1234 je odhlásený top nezabudka1234 napísal dňa 14/04/2019 03:17 :

"...s námahou sa z nej budeš živiť po všetky dni svojho života. 18 Tŕnie a bodľačie ti bude rodiť a ty budeš jesť poľné byliny. 19 V pote svojej tváre budeš jesť svoj chlieb,..."
- toto si predkladal niekomu, svojimi slovami si to dal. Pamätáš? Nebolo to tak dávno

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 14/04/2019 03:29 :

nezabudka1234,
Ty neješ svoj chlieb v pote tváre?
A myslíš, že mne pečené holuby samé padajú?
Ale, nepamätám si na to, čo píšeš.

nezabudka1234 je odhlásený top nezabudka1234 napísal dňa 14/04/2019 03:38 :

ja to hladat nebudem, a ked sa robiš "nepamätajuci" , dalej nepokračujem

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 14/04/2019 04:30 :

nezabudka1234,
naozaj si nepamätám všetko, čo napíšem. Skôr je lepšie povedať, pamätám si len máločo.

kava je odhlásený top kava napísal dňa 14/04/2019 04:48 :

11111, ty si spytuj svedomie, ci si neposudzoval, zle  nehovoril(nepisal), neohovaral...

11111 je odhlásený top 11111 napísal dňa 14/04/2019 04:59 :

Kava

Nemalo byť neodsudzoval?

Lebo "posudiť" máme, cirkev to učí i sv. Pavol píseš "posudte" v svojich listoch

Pekne, že ty si si to pospitovala svedomie a konaš ako sa parí po sv.spovedi

Mňa napadať, osočovať, a klamstva o mne podávať

Na to si bola na sv.spovedi a toto je učinok a ukažka sv.spovedi aká je u teba

#
Keď len to to je tvoje životne naplnenie a šťastie, napadať ma a vymyslať osočovania

Naposledy upravil 11111 dňa 2019-04-14 19:07 GMT

kava je odhlásený top kava napísal dňa 14/04/2019 05:12 :

"napadanie, osocovanie a klamanie" tam vidis len ty. Realne nie su.

.
Ani posudzovat nie je dobre.

Naposledy upravil kava dňa 2019-04-14 18:13 GMT

11111 je odhlásený top 11111 napísal dňa 14/04/2019 05:52 :

Kava

Boh to vsetko vidí a pred Bohom si to zodpovieš

kava je odhlásený top kava napísal dňa 14/04/2019 06:02 :

Dokonca aj pocuje. Dufam, ze aj moju modlitbu za teba.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 14/04/2019 07:28 :

11111,
všetci si to zodpovieme, nielen kava, ale aj Ty, aj ja ...

Ináč, mal by si byť kave vďačný, že má starosť o stav Tvojej duše a pripomína Ti spytovanie svedomia. Máme byť vďační za každé napomenutie k dobrému, aj keby bolo myslené povýšenecky a zlomyseľne.

11111 je odhlásený top 11111 napísal dňa 14/04/2019 09:31 :

Lukaš 18-

10 „Dvaja ľudia vstúpili do chrámu modliť sa. Jeden bol farizej, druhý mýtnik. 11 Farizej sa postavil a takto sa v sebe modlil: »Bože, ďakujem ti, že nie som ako ostatní ľudia: vydierači, nespravodlivci, cudzoložníci alebo aj ako tento mýtnik. 12 Postím sa dva razy do týždňa, dávam desiatky zo všetkého, čo mám.« 13 Mýtnik stál celkom vzadu a neodvážil sa ani oči k nebu zdvihnúť, ale bil sa do pŕs a hovoril: »Bože, buď milostivý mne hriešnemu.« 14 Hovorím vám: Tento odišiel domov ospravedlnený, a nie tamten. Lebo každý, kto sa povyšuje, bude ponížený, a kto sa ponižuje, bude povýšený.“

11111 je odhlásený top 11111 napísal dňa 14/04/2019 10:00 :

X

Naposledy upravil 11111 dňa 2019-04-14 23:16 GMT

11111 je odhlásený top 11111 napísal dňa 14/04/2019 10:14 :

Sedem hlavných hriechov

Prvá: pýcha (lat. superbia) je v prvom rade domýšľavosť a potreba privlastňovať si zásluhy, ktoré patria výhradne Bohu a chváliť sa nimi pred inými alebo v sebe samom. Z pýchy vyrastá posudzovanie, čo je popravde skryté pohŕdanie človekom. Potom sa pýcha prejavuje ako hrdosť, sebavedomosť, povýšenosť, márnomyseľnosť, márnivosť, namyslenosť, samoľúbosť, ješitnosť, nadutosť, vystatovačnosť, arogantnosť, drzosť, pohŕdavosť, urážlivosť, preceňovanie svojich schopností a síl, ohováranie, osočovanie, hamblivosť, únava.



Janjan ešte to chvaliť a podporovať?

Boha neoklameš, vydí aj to najtajnešie aj umysel a každy svoje zodpovie si pred Bohom

11111 je odhlásený top 11111 napísal dňa 14/04/2019 10:23 :

Smutné, že k svojmu svedomiu ste sami ľahostajní

Nesúďte, aby ste neboli súdení. 2 Lebo ako budete súdiť vy, tak budú súdiť aj vás, a akou mierou budete merať vy, takou sa nameria aj vám. 3 Prečo vidíš smietku v oku svojho brata, a vo vlastnom oku brvno nezbadáš? 4 Alebo ako môžeš povedať svojmu bratovi: “Dovoľ, vyberiem ti smietku z oka” - a ty máš v oku brvno?! 5 Pokrytec, vyhoď najprv brvno zo svojho oka! Potom budeš vidieť a budeš môcť vybrať smietku z oka svojho brata.

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 15/04/2019 05:29 :

11111,
vidím, že moje slová sa ujali.