Stratené heslo? Ahoj, prihlás sa vyššie, alebo sa zaregistruj.

Súťaž : Blázon lieta ďalej III ...

... o niekoľko hodín neskôr ...

"Ahoj, všetko dobré ti prajem v Novom roku."

JA: "Ahoj, aj ja tebe prajem všetko dobré. Ty si mi volal poobede? Totiž našiel som si neprijatý hovor z utajeného čísla."
ON: "Áno, ja som to bol. Ten vianočný kredit 2 eurá, čo nám dali, platí len do deviateho, tak som ti volal, nech neprepadne."

JA: "To som rád, že si to bol ty, aspoň mám o jednu starosť menej. Volal si jej, tak ako som ti radil?"

ON: "Nie, nevolal, ale chcel som. Hneď ako si mi pred týždňom v piatok nechal jej číslo, tak som im ho dal, nech ho preveria, aby som jej potom mohol naň zavolať, no a doteraz tak neurobili, tak jej neviem zavolať. Však vieš ako to tu chodí."

JA: "Viem a aj neviem."

ON: "Povedz, prečo mi to stále robí? Prečo ma zase dala do basy? Veď som tu už štvrtýkrát za posledné 3 roky, no a teraz tých 20 mesiacov natvrdo, čo som dostal, je ozaj veľa. Vieš, že som nebol doma z basy ani deň a na druhý deň ráno ma už policajti brali naspäť. Však tu nadobro zhnijem. Aspoň som rád, že mi zo súdu pridelili teba."

JA: "Neviem prečo ti to robí, asi sa sama oplieskala o stenu a tie modriny si asi tiež vymyslela alebo ju dobil doktor, čo jej napísal tú lekársku správu. Však vieš aký sú dnes doktori? Za pár centov ťa aj do hrobu privedú. Keby som bol sudca, čo našťastie nie som, tak takto od stola ti tých 20 mesiacov dám aj ja bez mihnutia oka, lebo na papieri to vyzerá ozaj hrozivo. A koncom roka sa s tým nechcel nikto babrať, lebo všetci potrebujú plusové body, tak to sudca rozhodol rýchlo trestným rozkazom bez pojednávania a buď tam dáme odpor (odvolanie), čo som v pondelok už dal, a potom tam bude pojednávanie na súde alebo vec je právoplatne ukončená. Inak je tam prokurátorka a nie prokurátor, tak to s trestom pôjde dolu veľmi ťažko, lebo bude tvoju ženu ako žena chrániť, však vieš ako to chodí. Naposledy si vďaka šikovnosti kolegu a tvojmu úplnému priznaniu dostal dohodou 10 mesiacov natvrdo, hoci pôvodne si mal dostať 20, tak pod 10 mesiacov sa teraz už určite nedostaneme a všetko okolo 12 mesiacov je úspech, ale takpovediac všetko záleží od tvojej manželky ako vypovie znovu na súde, lebo hlavne ona teraz môže za teba zabojovať. Je to zhoda okolností, že som ti bol pridelený práve ja. Áno, poznáme sa, poznám vás oboch, aj teba a aj tvoju manželku, len nie som si istý, či je to pre mňa výhoda. Inak, volal som jej a povedal som jej, že si dostal 20 mesiacov. Nevedela, že si dostal až toľko, no keď som jej to povedal, tak bola trochu prekvapená a mal som pocit, že nechcela, aby to takto dopadlo. Len vieš čo nechápem? Prečo ste sa už dávno nerozviedli; už potom, čo sa to stalo prvýkrát."

ON: "Ty mi neveríš? Nie je všetko tak, ako to manželka povedala na mňa na polícii, hoci na všetko si už teraz nespomínam ako to presne bolo. Teraz som sa kvôli možnosti nižšieho trestu znovu priznal k všetkému, tak ako som sa priznal k všetkému aj predtým, hoci mnohé nie je tak ako ona tvrdí. Však mohla zmeniť výpoveď na polícii?"

JA: "Problém je, že tebe už nikto neverí a ani sa im nečudujem, však si manželku dobil už štvrtýkrát, tak o čom ich chceš presviedčať! Že sa to piatykrát už ozaj nestane? A ani ja nemám dôvod veriť ti a ani to nie je pre mňa podstatné, totiž mojou úlohou je ti pomôcť a chrániť ťa za akýchkoľvek okolností, a to aj proti tvojej vôli. Za daných okolností je takmer isté, že znovu budeš odsúdený, tak ako si bol už trikrát predtým odsúdený, preto mojou úlohou je, aby si sa dostal von čo najskôr. Pravda je taká a už som vám to obom vysvetlil, aj tebe a aj tvojej manželke, že trestné oznámenie nie je možné zobrať späť a ak by vypovedala, že nič sa nestalo, tak potom hrozí trestné stíhanie jej za krivú svedeckú výpoveď, hoci, nakoľko nebola ešte súdne trestaná, basa natvrdo by jej určite nehrozila, len otázkou je, či je to ochotná spraviť práve teraz, keď doteraz to nikdy nespravila, hoci už trikrát mohla. A ver mi, že keby chcela, aby si v base zhnil, tak mohla vypovedať na polícii trochu inak a ty vieš ako, a bavili by sme sa nie o dvanástich alebo dvadsiatich mesiacoch, ale o inom podstatne vyššom treste (minimálne x rokoch), takže, možno to vyznie paradoxne, môžeš byť jej aj trochu vďačný. Vidíš, život je plný paradoxov, totiž môžeš byť jej takpovediac vďačný, že si v base, a zároveň jej môžeš byť vďačný, že to bude menej ako by mohlo byť. Inak, keď som s ňou naposledy po Vianociach hovoril a už som to minulý týždeň v piatok povedal aj tebe, chce ťa prísť navštíviť, tak jej napíš a pošli jej navštívenku."

ON: "A načo jej mám písať? Už som jej toľkokrát písal a aj na Vianoce som jej poslal peknú pohľadnicu a ona nikdy nič a na návšteve tiež nikdy doteraz za mnou nebola. Povedz jej, nech mi napíše."

JA: "Už som ti to stokrát povedal, že svoju hrdosť si môžeš strčiť vieš kam, totiž ona je vonku a ty si tu, tak hádaj, že kto je na tom asi lepšie? Hovorím ti to a už som ti to vravel, že ona nechce nič vypisovať a chce za tebou prísť a porozprávať sa s tebou osobne, tak jej pošli tú navštívenku. Nerieš zbytočne a rob, čo ti kážem! OK?"

ON: "No dobre, budem už musieť končiť. Pomôž mi prosím ťa, dostaň ma odtiaľto, prosím."

JA: "Na budúci týždeň pôjdem za ňou a porozprávam sa s ňou a ty sprav, čo som ti povedal a keď ťa príde navštíviť, tak sa s ňou prosím nepohádaj, tisíckrát ťa prosím len sa s ňou nehádaj. A potom prídem za tebou."

ON: "OK, čau."

JA: "Tak sa drž, vidíme sa ..."

A otázkou je, aby sme sa dostali k pointe, ktorá mnohým nepochybne chýbala, že kto nesie za vzniknutú situáciu vinu? On, jeho manželka, ja, alebo otec Michal?
Pridal secession on 10/01/2017 03:10

Komentáre (81)

lucioperca je odhlásený top lucioperca napísal dňa 10/01/2017 09:48 :

Mojsejová! Tá ide zlým príkladom...!

kamilka33 je odhlásený top kamilka33 napísal dňa 11/01/2017 07:43 :

Za vzniknutú situáciu, t.j. - za svoj pobyt v base a za neustále vracanie sa do basy nesie vinu on. Nie manželka, nie kňaz, advokát, sociálny pracovník, mediátor atď. Ako môže niekomu napadnúť, že za to nesie vinu niekto iný?
Za každé slovo, ktoré vypustím z úst a za všetko, čo urobím, nesiem zodpovednosť ja sama, nikto iný. Dotyčný klient by mal byť vedený k tomu, aby si túto skutočnosť (výlučnú vlastnú zodpovednosť za svoje konanie) uvedomil, prospelo by to jemu aj jeho okoliu.

causalnexus je odhlásený top causalnexus napísal dňa 11/01/2017 12:02 :

Masterpiece! Nechutne geniálny blog. Farizeji, vykladači koránu a jazykový ekvilibristi pozaliezali do svojich dier a tvária sa, že to nečítali! Ešteže sú tu recesisti a dievčatá po tridsiatke, ktoré rozumejú všetkému.

kamilka33 je odhlásený top kamilka33 napísal dňa 11/01/2017 01:09 :

causalnexus - no veď sa vyjadri ty - kto za to nesie vinu?

Manželka, ktorá ho dajme tomu vždy vyprovokuje tak, že nemá inej možnosti, než ju doriadiť? Kňaz, ktorý hovorí, že ak sa chceš oženiť, musíš sa rozhodnúť pre jednu nedokonalú ženu? - on zrejme tiež prispel k tomu, že daný recidivista sa neuvážene oženil s tak nepodarenou osobou, ktorá ho provokuje. Iste aj samotná spoločnosť na tom nesie vinu, ktohovie, ako sa mu darilo v živote. Možno sa mu nedarilo zamestnať, preto bol frustrovaný, potom šiel do krčmy, kde sa opil a potom prišiel domov, kde ho čakala tá ženská a už to išlo... Možno aj jeho primárna rodina, ktovie, akých mal rodičov a súrodencov.
Nakoniec pol republiky nesie na tom vinu, že daný XY sedí v base. Zaiste aj on je o tom presvedčený.

Nechcem napínať svaly, život je ťažký, niektorí ľudia majú naozaj hrozné životné podmienky, výchovu niekde v osade, násilie od detstva atď., sú poznačení. Ale napriek tomu keď sa sami stanú násilníkmi, nemôžu to brať tak, že zodpovedný je niekto iný, ako oni sami. Veď tak budú svoje konanie stále ospravedlňovať a vychovajú deti, ktorým podobne zničia život, skreslia pohľad na to, čo je normálne.
Stojím si za tým, že za všetko, čo svojprávny človek vypustí z úst a za všetko, čo urobí, nesie on sám zodpovednosť.

Inak páčia sa mi tie ťahy, keď chlap vyletí na ženu, možno aj facku vlepí a potom ten argument - však ja som nechcel, ale ty si ma vyprovokovala. Keď by si ty toto nepovedala/tamto neurobila/toto inak urobila.., nuž tak potom by som ťa nemusel biť. Toto je už klišé.
Dotyčný keď už pociťuje takú nezvládnuteľnú agresiu, nech sa ide byť s fyzicky rovnocenným súperom.

Naposledy upravil kamilka33 dňa 2017-01-11 12:13 GMT

causalnexus je odhlásený top causalnexus napísal dňa 11/01/2017 01:50 :

kamilka33 Chvíľu som mal na jazyku, že otec Michal, ale podľa mňa jednoznačne advokát.

kamilka33 je odhlásený top kamilka33 napísal dňa 11/01/2017 03:13 :

prečo nesie vinu za vzniknutú situáciu advokát? Myslíš, že advokát mu mal dopomôcť k ešte nižšej sadzbe, prípadne dokonca k oslobodzujúcemu rozsudku?

Advokát by bol vinný, ak by usiloval o oslobodzujúci rozsudok. Veď trest sa ukladá za účelom nápravy páchateľa a za účelom ochrany spoločnosti. Takže potom nech je vinný, keď dostane páchateľa skoršie na slobodu a ten si to namieri rovno do krčmy a odtiaľ k svojej rodine, kde niekomu ublíži.

kamilka33 je odhlásený top kamilka33 napísal dňa 11/01/2017 03:19 :

vinný môže byť advokát, ale manželkin.

sali4444sk je odhlásený top sali4444sk napísal dňa 11/01/2017 05:04 :

Kto je vinník ? Prešli nielen desiatky rokov, ale asi pár desiatok tisícok rokov, a stále sa učíme žiť život lepšie, dobré. Aj keď posudzovanie medzi dobrým a zlým je omnoho lepšie, tak stále nevieme žiť len lepšie.
Od detstva sa učíme pomocou našich zmyslov existovať tak, ako to prevažne my samí sa naučíme a rozhodneme. Učíme sa stále a predsa sme len na jednom mieste, na Zemi.
Bolo by zaujímavé mať možnosť mať domov omnoho pestrejší na viacerých miestach.
Myslím, že život bol stvorený tak, aby sme videli, cítili, počuli, celkovo vnímali len to, čo si právom zaslúžime. Myslím, že sme boli stvorený tak, aby sme nemali šancu sa zničiť. Možno je otázkou, koľko sme schopný zniesť ?
Verím, že raz keď pochopíme prvý hriech a podľa toho prispôsobíme naše životy, tak to bude lepšie, omnoho lepšie. Budeme rozumieť si navzájom omnoho lepšie.
Budeme tak dobrými rybármi, že nebude  miesta pre toľkú nerovnováhu.

pupalka je odhlásený top pupalka napísal dňa 11/01/2017 05:52 :

Vinný..za čo? Za patologickú osobnosť? Tak to môže byť vinný aj psychiater. Ale otec Michal určite nie. Aleby žeby? Možno otec Michal môže aj za mimoriadne chladné počasie.

Naposledy upravil pupalka dňa 2017-01-11 16:53 GMT

janjan je odhlásený top janjan napísal dňa 11/01/2017 05:59 :

3x a dosť !

aventurier je odhlásený top aventurier napísal dňa 11/01/2017 06:01 :

aleby žeby sa mi páči viac, ako alebo žeby. rovnako ako otázka; Sa chápeme? viac ako; Chápeme sa?

aventurier je odhlásený top aventurier napísal dňa 11/01/2017 06:02 :

Inak o čom je reč?

aventurier je odhlásený top aventurier napísal dňa 11/01/2017 06:02 :

Idem si asi prečítať blog

aventurier je odhlásený top aventurier napísal dňa 11/01/2017 06:03 :

Ojojój... Taký dlhý? Nečítam. Še mi nechce. Zhrnte mi obsah niekto pls

pupalka je odhlásený top pupalka napísal dňa 11/01/2017 06:21 :

Ja si myslím, že tento blog, stojí za to si prečítať.
Mnoho ľudí sa snaží pomôcť obetiam násilia, no len málokto patologickej osobnosti.
Tento rozhovor mi pripomenul milosrdného samaritána.

aventurier je odhlásený top aventurier napísal dňa 11/01/2017 06:26 :

Nevadí byť prostý. Kto je so svojou malosťou zmierený toho nevyprovokujete. A ako sa vyhnúť človeku, ktorý je agresívny? Nebojovať proti nemu. Agresívny človek žije iba vtedy, keď ma príležitosť k agresii. Keď pred ním budete riešiť úplne iné veci, vzdá to. Unudí sa k smrti.

kamilka33 je odhlásený top kamilka33 napísal dňa 11/01/2017 06:35 :

A to je tu niekto taký, kto si naozaj myslí, že ak by sa ten  chudáčik chlap, ktorý je obeťou nešťastných životných okolností, oženil s inou ženou, že taká situácia by nestala? Prípadne, že ak by ho nejaký kňaz nepovzbudil k ženbe s tou hnusnou ženou a on by sa oženil s nejakou inou ženou, že taká situácia by nenastala? Že inú ženu by nebil? Cha, cha.
Za to, že je tento človek agresívny nemôže ani jeho manželka, ani kňaz, ktorý ho sobášil. Advokát potom situciu riešil z hľadiska svojej profesie, možno aj urobil nejaké chyby. Avšak on do situácie vstúpil až potom, čo vznikla. Nemôže byť preto vinný za vzniknutú situáciu. S klientom sa zoznámil až v čase, keď klient chudáčik bol nútený svoju ženu hnusaňu pajednú otĺkať (ktovie, ako dlho trvalo, kým sa odhodlala podať trestné oznámenie).

Chápem, keď je človek nešťastný a frustrovaný. Druhá vec je, keď ubližuje svojmu okoliu a tí, čo to vidia, ešte začnú uvažovať, kto všetko za to môže (v rámci našej slovenskej mentality je vinovatá jednoznačne žena, ale vidím, že okruh ľudí, ktorí nesú vinu za agresiu násilníka sa môže rozšíriť na kňazské a iné povolania).

Až nakoniec pri takýchto úvahách dôjdeme k takej paradoxnej situácii, akú odprezentoval causalnexus: že na otázku, kto za vzniknutú situáciu môže zaznie odpoveď, že jednoznačne advokát. O vine páchateľa ani zmienka. On je vyvinený, je zrejme len obeťou všetkých dookola. Keby nie advokáta, žijú so ženou ako hrdlice.

Takýmto spôsobom sa môže vyviniť každý jeden páchateľ trestné činu a ako to nie raz vidno, práve obeť býva spochybňovaná.

Z môjho pohĺadu je dosť pokrivené, takéto nazeranie.
Ani len nechcem pomyslieť,čo si prežila jeho žena a deti. A naozaj by som sa v takejto "situácii" nechcela nikdy ocitnúť.

kamilka33 je odhlásený top kamilka33 napísal dňa 11/01/2017 06:40 :

aventurier, kto si chce udrieť, zámienku si nájde. Niektoré ženy si bité aj za zle poskladané uteráky. Ako hovorí pupalka, ide o patolgickú osobnosť. Nie o to, ako sa chovajú ľudia, ktorí prídu s takým človekom do kontaktu.
Každý z nás je niekedy znechutený, nahnevaný na druhého, ľudia sa bežne hádajú, zvyšujú na seba hlas - ale málokto druhého aj zbije. Niekto však v tomto nemá zábrany.

aventurier je odhlásený top aventurier napísal dňa 11/01/2017 06:54 :

kamilka33

Máš lepší nápad? Podľa mňa je to ako s alkoholikom. Keď mu dám pod nos fľašku, pomôže mu to? iste nie. je to nesmierne ťažké určite, ale s čím si neviem poradiť ja prostý človek, s tým si vie Ježiš. Modlime sa za neho ak už inak pomôcť nevieme. Ježiš si s ním poradí nebojte sa. Je predsa majiteľ tohto sveta roll eyes

kamilka33 je odhlásený top kamilka33 napísal dňa 11/01/2017 07:00 :

aventurier,

podľa mńa v takých prípadoch by mala nastať odluka manželov. Manželka sa predsa nemôže po zvyšok života triasť, v akej nálade príde muž, čo sa mu znepáči a či nebude nasledovať bitka. To nie je dôstojný život pre žiadneho človeka. Ani nehovorím o tom, ak by v takejto domácnosti mali žiť deti. Navyše je asi veľmi nepravdepodobné, že by sa násilník zmenil.
Mala som kolegynku, ktorá mala takého manžela - keď sa nahneval, zavrel ju do skrine, oblieval ju vodou, bil ju.. takto si nikto nezaslúži žiť. Rozluka (alebo rozvod).

aventurier je odhlásený top aventurier napísal dňa 11/01/2017 07:09 :

kamilka33

...dokonca si myslím, že biskup by mohol udeliť dotyčnej dišpenz lebo Boh nechce, aby človek trpel...

O čo milšia je Bohu týraná osoba, ktorá sa v pokore utieka v  modlitbách za manželovo obrátenie, si ani len nevieš predstaviť.

Myslím, že Tomaš Akvinský povedal: Krivdili by sme mučeníkom, keby sme ich začlenili medzi duše v očistci

pupalka je odhlásený top pupalka napísal dňa 11/01/2017 07:14 :

Je veľmi dôležité patologickú osobnosť rozpoznať. Nie je to jednoduché, ale je na to spôsob.
A ja poznám ženu, ktorú mlátil muž a tak tajne chodila s deťmi na karate a svojho muža pekne protiútokom zložila k zemi, na čo muž zavolal políciu, že ho zbila žena.
Dnes je rozvedená a učí karate.
Z čoho vidno že je to silná osobnosť.
Najdôležitejšie je nájsť v sebe tú silu a nenechať si ubližovať.

aventurier je odhlásený top aventurier napísal dňa 11/01/2017 07:16 :

pupalka

hahaaaa ))) konečne úsmevná reakcia

pupalka je odhlásený top pupalka napísal dňa 11/01/2017 07:17 :

Tak aventurier, chcela by som teba vidieť ako mučeníka, keby ťa žena zatvárala do skrine, oblievala vodou a mlátila..blink

Normálne uvažujem že sa vydám za psychopata...

misomiso je odhlásený top misomiso napísal dňa 11/01/2017 07:19 :

"...keď sa nahneval, zavrel ju do skrine..."

Skutočne inšpirované konanie,,, ak keď na to aplikujeme osvietenu poučku- 3x a dosť,,, potom by sa mohlo zdať, že dva krát by ju aj mohol do tej skrine zavrieť

aventurier je odhlásený top aventurier napísal dňa 11/01/2017 07:20 :

pupalka

tak ti veľmi pekne ďakujem za prianie no yay

aventurier je odhlásený top aventurier napísal dňa 11/01/2017 07:22 :

podľa mňa agresívni ľudia by mali mať partnerov, ktorí maju sklon k sadomasochizmu smile

pupalka je odhlásený top pupalka napísal dňa 11/01/2017 07:24 :

Veđ bol by si mučeník a bol by si v nebi..jednou nohou už...blink

kamilka33 je odhlásený top kamilka33 napísal dňa 11/01/2017 07:34 :

ty by si bol za to, aby žena bola mučeníčkou? Keby nedajbože nejaký primitív otĺkal tvoju dcéru, tak by si jej povedal, že aká milá je Bohu týraná osoba?
Ako netrdím, treba sa jednoznačne modliť, zrejme sa aj veľa ľudí v takej situácii modlí a prosí o zázrak - aby sa manžel jedného pekného dňa obrátil. A Bohu nie je nič nemožné. Ale ja sa budem modliť, nech sa obráti a zatiaľ sa s deťmi skrývať, lebo otec má prísť domov? Hľadať na ňom známky toho, v akej je nálade? Rozmýšľať, čo s nami v daný deň bude?
Už to asi vyzerá, že ma týrali alebo moju mamku :-) Chvála Bohu, takúto situáciu sme nikdy nemuseli zažiť. Ale vidím sama dookola, ako dopadajú také rodiny. Pri pohľade na jednu žienku, čo mala hrozný život, nakoľko celý ho prežila s alkoholikom, ktorý bol už tak prepitý, že pôsobil ako mentálne retardovaný si hovorím - stálo to za to? Celý život zlosť, hnev, krik, nešťastné deti (bežne im doma vypínal elektriku, vyhánal deti z domu..).

Už je tá žienka na dôchodku a vždy si na to pomyslím, keď ju stretnem. Ale aspoň teraz má pokoj a môže si žiť, ako človek.
Nechcem špekulovať - ale keď prisahám v šťastní, nešťastí, v zdraví a chorobe... to sa má na mysli, zotrvať s mužom, aj keď ma ohrozuje? Daná žena, o ktorej je blog (reálne je takých žien veľa) - je zrejme stále manželkou (t.j. boxovacím vrecom) dotyčného recidivistu... ten sa k nej pekne povýkone trestu vracia..

kamilka33 je odhlásený top kamilka33 napísal dňa 11/01/2017 07:40 :

miso, mne to tiež napadlo, keď som prečítala od janjana, že : "ok, 3x - ale potom už naozaj dosť"! No ale nechcela som to spomínať - navádzať whistling
No ale aj tak dobre, že aspoň takto je to zavedené.

misomiso je odhlásený top misomiso napísal dňa 11/01/2017 07:41 :

"...Ale ja sa budem modliť, nech sa obráti a zatiaľ sa s deťmi skrývať, lebo otec má prísť domov..."

Môžte sa modliť už v tej skrini, aby mal muž menej práce po náročnom a vyčerpávajúcom pracovnom dni. cool

Ani potom neporuši to osvietene pravidlo, keď už budete v tej skrini smile

Naposledy upravil misomiso dňa 2017-01-11 18:42 GMT

kamilka33 je odhlásený top kamilka33 napísal dňa 11/01/2017 07:47 :

tak vidím, že ti je to vtipné. Ale tak ďakujem za napovedanie súvislostí. Už keď ma tam má zavrieť, tak tam môžem vliesť sama a neotvoriť... cha-cha.

kamilka33 je odhlásený top kamilka33 napísal dňa 11/01/2017 07:49 :

opravujem: "vliezť". Nejako zlyháva tá moja gramatika. Kto sa pod to podpísal, kto je vinovatý?! Asi miso, lebo ma vyprovokoval. Asi vie, čo bude nasledovať..!

misomiso je odhlásený top misomiso napísal dňa 11/01/2017 07:50 :

Nato si zvykneš,,, veď aj ja teraz píšem zo skrine gringrin

pupalka je odhlásený top pupalka napísal dňa 11/01/2017 07:51 :

Tak ja by som asi najskôr zahodila od tej skrine kľúč...a aj všetky kľúče..

kamilka33 je odhlásený top kamilka33 napísal dňa 11/01/2017 07:51 :

tak zaiste, človek si zvykne, zútulní si to..

kamilka33 je odhlásený top kamilka33 napísal dňa 11/01/2017 07:52 :

pupaločka moja, to je riešenie lips Len sa treba uistiť, či v tej skrini nie je niekto ešte schovaný, ok? smile

pupalka je odhlásený top pupalka napísal dňa 11/01/2017 07:54 :

Kamilka, naučíme sa karate a my to tým mužom ešte ukážeme yay

kamilka33 je odhlásený top kamilka33 napísal dňa 11/01/2017 07:55 :

Jáááj, pomalé vedenie.. však schovaný je miso. No tak pupalocka, kľúče navrhujem dať do studne. Ale zas sem-tam mu dáme potravu a ešte ošklbeme zopár pierok, nech má sociálny kontakt a my mašťadlo.

Naposledy upravil kamilka33 dňa 2017-01-11 18:57 GMT

kamilka33 je odhlásený top kamilka33 napísal dňa 11/01/2017 07:56 :

pupalocka, tak, tak, musíme urobiť poriadky, lebo ďalej to takto nejde. Musíme zasiahnuť. .-)

pupalka je odhlásený top pupalka napísal dňa 11/01/2017 07:57 :

Kamilôčka, veđ už mazadlo máme, minule sme ho oškubali dostatočne, ibaže by nám po jednom mazadle bolo málo..blink

11111 je odhlásený top 11111 napísal dňa 11/01/2017 07:57 :

Kamilka

Niekto kto sa schováva pred manželom a nestihol odísť ? whistling yay huh censor blink

kamilka33 je odhlásený top kamilka33 napísal dňa 11/01/2017 08:00 :

pupalocka, čo je to jedno mazadlo? Však to je nič. To sa raz dva opotrebuje. A on ma tých pierok do bludu, načo mu až toľko?

jedničkárik, nechápem veľmi.. že ja sa schovávam, lebo som nestila odísť? Či?

pupalka je odhlásený top pupalka napísal dňa 11/01/2017 08:00 :

Nebudeme sa len tak prizerať nespravodlivosti a násiliu Kamilka angry

Tak mne jedno mazadlo stačí, ja mu až tak zase neublížim..teda tomu mazadlu..blink

Naposledy upravil pupalka dňa 2017-01-11 19:03 GMT

kamilka33 je odhlásený top kamilka33 napísal dňa 11/01/2017 08:02 :

Nuž nie je to vtipné, ale smutné, keď ženu muž týra. Hoc vždy to bolo ľuďom na smiech ("každá 5 žena", či ako to išlo).

kamilka33 je odhlásený top kamilka33 napísal dňa 11/01/2017 08:04 :

Presne tak pupalocka moja. Nech si nás žiadny násilník neželá!

11111 je odhlásený top 11111 napísal dňa 11/01/2017 08:05 :

Kamilka

Skôr muž a nie žena blink

Že sranda sa rozbehla tak sa pridal
Ináč pekný večer prajem

kamilka33 je odhlásený top kamilka33 napísal dňa 11/01/2017 08:07 :

Z pierok sa bežne robili mazadlá, pupalocka. Miso sa v skutočnosti teší, že práve jeho pierka použijeme. Ale keď ti stačí, tak potom chápem. Ja poctivo poviem, keď sa ma opýtajú, odkiaĺ mám tie "relikvie", že od misa, tam ich má nadostač, nech si poslúžia :-)

kamilka33 je odhlásený top kamilka33 napísal dňa 11/01/2017 08:09 :

veď ja viem, jedničkárik.

11111 je odhlásený top 11111 napísal dňa 11/01/2017 08:11 :

Kamilka

U nás sa volá pierka (na potretie koláčov olejom, pred pečením/ kamilkyné mazadlá)

Ale moderné si také špeciálne štetce na to

Naposledy upravil 11111 dňa 2017-01-11 19:13 GMT

11111 je odhlásený top 11111 napísal dňa 11/01/2017 08:12 :

Kamilka

Ty beťárka, takto si ma doberať, že nerozumieš holy

kamilka33 je odhlásený top kamilka33 napísal dňa 11/01/2017 08:14 :

hej, štetce. Ale vieš ako, tie pierka sú raz len pierka, žiadna umelina.

Inak, je trošku paradoxné bojovať proti násiliu a zároveń šklbať miša.. či? To platí aj na labute, že ide o násilie?

kamilka33 je odhlásený top kamilka33 napísal dňa 11/01/2017 08:16 :

ale zas to by bolo násilím aj to, keď zabiješ sliepku a zješ ju. Takže ja budem prezentovať ten prúd, že pri šklbaní miša sa nedopúšťam násilia.

Naposledy upravil kamilka33 dňa 2017-01-11 19:16 GMT

kamilka33 je odhlásený top kamilka33 napísal dňa 11/01/2017 08:18 :

tak pa zatiaľ

11111 je odhlásený top 11111 napísal dňa 11/01/2017 08:18 :

Kamilka

Viem máme doma origoš domáce (od husí) sestra ich vie i viazať

11111 je odhlásený top 11111 napísal dňa 11/01/2017 08:23 :

Kamilka

No aj pritom je asi násile (prutiku a trstenice)

Ja by navrhoval tu skriňu s pánom (aby sa nik nebál)

Alebo ako babky spomínali , že pod perinou sa všetko vyriešilo medzi manželmi, za ich čias (je to len s počutia u mňa)

Naposledy upravil 11111 dňa 2017-01-11 19:36 GMT

kamilka33 je odhlásený top kamilka33 napísal dňa 11/01/2017 08:58 :

ok, preventívne vo svojej domácnosti zriadim skriňu na tieto účely :-) A s misom o násilie nejde, lebo on už chudák má svoj vek, jeho sa len dotkneš a pierka samé opadajú.

ta pa

misomiso je odhlásený top misomiso napísal dňa 11/01/2017 10:22 :

Kvôčky ma zase ošklbali! ohmy
A to len preto, že sa nezmestia do žiadnej skrine. Ani ten najonakvejší deviant by ich nedokázal natlačiť do žiadnej štandardne normalizovanej skrine.grin

Veru tak je to,,, prosim pekne!!!
Prehovorila z vás len praobyčajná závisť, lebo je nemožné napratať vas do tak malého priestoru. grin

A ja že načo vám je podchvíľou nové mašťadlo na koláče?! No už sa teda nedivím, že tak častá a výživná strava ako koláče, zapríčiňuje jednak enormnu spotrebu mašťadiel a zároveň znemožňuje,  priestorovo vás umiestniť do skrine. cool

kamilka33 je odhlásený top kamilka33 napísal dňa 11/01/2017 11:48 :

Kus dačo originálnejšie si mohol vymyslieť, keď si nás už chcel dať dolu. No ale, čo už s tebou whistling
A ty chceš, aby sme ti závideli, že si zavretý v skrini? Že ako je tebe tam dobre a my sa tam jakživ nedostaneme, lebo sa tam nezmestíme? :-) Nuž, strašne ti závidíme michale a asi začneme chudnúť, aby sme aj my túto métu dosiahli. Od zajtra prísna diéta. Keď by si dajaký deviant zmyslel, nech ma tam poľahky vtrepe whistling

sali4444sk je odhlásený top sali4444sk napísal dňa 12/01/2017 12:03 :

Sprvoti som  chcel tu napísať niečo nie veselé, ale som asi rad, že ste sa tu trošku vyriadili po svojom vo veselej myšlienke.
To veselšie myslenie omnoho lepšie uľahčuje život, len nie vždy je to tak jednoduché.
Máte možno pravdu, že treba sa to naučiť to len prehltnúť a byť  silný. Len viete, všetci sme rôzny a veci, ktoré zažijeme na vlastnej koži sú trošku inak reálnejšie, ako to, o čom sa len dopočujeme, dočítame alebo pozrieme si to z bezpečnej vzdialenosti.
Platí, že :
„Čo vás nezabije, tak to vás posilni, ale aj poznačí. „
Každý, kto skutočne zažil svoje vlastné akékoľvek peklo, tak je to niekedy tak aj veľká bolesť, a je niekedy tak ťažké čítať slova niekoho kto obviňuje a pri tom on sám nezažil to. Taký človek má toľko teoretických poznatkov, že by som mu najradšej dal do ruky rôzne nástroje aby ma presvedčil o jeho pravde. Ale nikdy by to nedosiahol, pretože teória a prax sú dva rozdielne svety, ktoré sa ale môžu dopĺňať. A možno nájsť aj docela v pohode to najlepšie východisko.

Som vďačný za to, že môj syn je dieťa, ktoré nepozná ten strach, aký som ja mal z mojich otcov.

A ešte niečo k slovám, ktoré radí používajú tí, ktorí sa snažia pomôcť obetiam. Nikdy nepodceňujte ich svet, ak ste skutočne nezažili to, čo oni. Je dobré mať čistú a najmä jasnú myseľ, a najmä buďte si vedomí aj možných následkov. Toto prosím neberte v zlom, ale je dobre poznať následky. Vždy si najprv získajte ich dôveru vďaka láskavosti a snažte sa ponoriť do ich sveta. Ale buďte si vedomí, že skutočná bolesť a strach je niekedy veľmi ťažké bremeno. Psychiatri to poznajú asi najlepšie veľmi dobré.
A sú ešte iný, ale to je trošku iný súdok vedomosti, alebo nevedomosti.

A Matka Príroda vlastní možnosť z človeka vytiahnuť to nepríjemné, aj keď niekedy len z časti, a naučiť nás pokoj vo vnútri.
AJ keď asi Láska je ten najlepší kľuč, ktorý má každý z nás v sebe, len ho potrebuje nájsť.

A ty, ktorý čítate tieto blogy a nikdy sa nezapájate, ale ste aj najmenšou dobrou vôľou pomohli tým, ktorý to potrebovali, tak za všetkých Ďakujem.
Verím, že ste, lebo v skutočnosti ste. Ďakujem. Ďakujem. Ďakujem.

secession je odhlásený top secession napísal dňa 12/01/2017 03:18 :

Nemyslím si, že causalnexus je naozaj presvedčený, že na vine je advokát, totiž o nejakej jednoznačnosti v danom prípade je možné sotva hovoriť, len je predovšetkým zvedavý, čo si o tom všetkom myslím ja smile Základnou otázkou podľa kamilky je, že ako môže niekomu napadnúť, že za to nesie vinu niekto iný ako ten dotyčný, čo je v base? A kamilka si na otázku aj sama odpovedala, za čo jej pekne ďakujem, keď sama začala uvažovať nad tým, že by advokát aj mohol byť vinný. Inak v jednom z tých predošlých troch prípadov sa dotyčný sám udal na polícii, tak dúfam, že má u teba aspoň jednu poľahčujúcu okolnosť smile Ale poďme k veci, teda k tomu, čo si o tom myslím ja a začnime od konca. Takmer každý má nejaké povolanie, niektorí z nás majú skôr poslanie ako povolanie (byť kňazom alebo advokátom je nepochybne poslaním), no asi nikto, hoci mnohí považujú kňaza za najpovolanejšiu autoritu v otázke manželstva, nebude viniť otca Michala za vzniknutú situáciu a nepríde za ním a do očí mu povie: "Viete otec Michal, Vy ste vinný za to, že naše manželstvo nefunguje, lebo to manželstvo je úplne o niečom inom, ako ste nám hovorili a radili, a my sme Vám tak verili."  Tak prečo potom mnohí vinia advokáta? Advokáta, ktorý má povinnosť im pomáhať a chrániť ich za akýchkoľvek okolností, má reálnu zodpovednosť za každú radu alebo rozhodnutie, ktorý každý deň ide proti morálke, etike, Bohu, sebe a takpovediac všetkým ostatným, a s vetou „Boh to tak chcel“ akosi nepochodí.

PS  A niekedy vinia advokáta úplne všetci a dopadne to ako vo filme Vykúpenie z väznice Shawshank: „ ... Tu sú všetci nevinní. Advokát to posral!“ smile

kamilka33 je odhlásený top kamilka33 napísal dňa 12/01/2017 06:30 :

áno, po sebe som to čítala, takže som si vedomá toho, že keď causus napísal, že vinný je jednoznačne advokát, začala som uvažovať, kedy by mohol byť vinný advokát. Aj som sa ho na to opýtala, ako to myslí. A advokát aj mohol urobiť chyby a niesť vinu za riešenie situácie (hlavne manželkin).
Ale nemohol situáciu spôsobiť. Takže preto nerozumiem vyjadreniu, že za vzniknutú situáciu môže jednoznačne advokát. A páchateľ sa ohľadom zavinenia ani nespomenie.

pupalka je odhlásený top pupalka napísal dňa 12/01/2017 08:50 :

Čiže ak tomu dobre rozumiem, otec Michal by mal na náuke pred manželstvom upozornovať na hrôzy, ktore mladych v manzelstve čakajú.Mal by mať danosť rozoznať psychopata ma prvý pohľad a odhovoriť od sobáša tú nešťastnicu. Mal by mať semináre o tom, preco do manželstva nevstupovať z preventívnych dôvodov.
Namiesto toho vysvetľuje zmysel a posvätnosť manželstva ako sviatosti, nabáda k láske a porozumeniu a verí v dobro, ktoré v ľuďoch je.  
Za všetko zlo môže diabol. Boh nechce nikoho utrpenie. Boh otvára naruč každému. A každému pomôžeak ho o to s dôverou požiada. Je to však vecou dôvery. Nebyť otcov Michalov, na zemi by bolo peklo.

Sali, málokto chce poznať pravdu, väčšina sa chce len utvrdzovať v tej svojej. My netušíme, kto čo prežíva a čo má za sebou. V súdení druhych musime byť opatrní, aj kvôli sebe.

Kamilka tak ja som si to rozmyslela. Potrebujem este najmenej päť mazadiel blink

sali4444sk je odhlásený top sali4444sk napísal dňa 12/01/2017 09:22 :

Áno pupalka, súhlasím :
“ V súdení druhých musíme byť opatrní, aj kvôli sebe.“
Ja sám mám s tým niekedy problém.
Bolo by docela super, keby sme vedeli čo najzmysluplnejšie robiť rozhodnutia, ktoré by nás napĺňali radosťou a všetkým tým, čo by nás robilo vzácnymi ľuďmi. Určite by sme boli niekde omnoho ďalej. Myslím, že by sme mali na tvári, na srdci a aj na duši viac veselého úsmevu.

causalnexus je odhlásený top causalnexus napísal dňa 12/01/2017 10:49 :

Teraz už všetkému rozumiem. Je to otec Michal, som si istý.

pupalka je odhlásený top pupalka napísal dňa 12/01/2017 11:42 :

Veď samozrejme, ako inak? Ešte mu to musiš povedať, inak si spoluzodpovedným.
Najlepšie z oči do očí, ak si férový chlap.

11111 je odhlásený top 11111 napísal dňa 12/01/2017 03:11 :

causalnexus

Asi adekvátne odvodnenie k tomu podľa všetkého nemáš sad

Ale k duchovestvu by mala byť úcta

quercus je odhlásený top quercus napísal dňa 12/01/2017 04:13 :

" Vinný " je pravdaže vinník. Je to právny pojem a právny fakt; a on o tom aj vie. Žije v našej kultúre, pochádza z nej, je s ňou prepojený, chce v nej ostať a žiť, rozumie tomu, že je v treste.. Iba s tým pre svoju slabosť nevie, alebo nechce súhlasiť. Nedospel. Nedozrel. Nie je schopný, alebo možno ochotný prijať zodpovednosť za seba a svoj život. Hypotézy o zodpovednosti za trestnosť jeho skutkov sa môžu rôzniť .. reakcie majiteľov nickov o tom svedčia.. Otázka znie - prečo neprevzal za svoj život zodpovednosť ?

aventurier je odhlásený top aventurier napísal dňa 12/01/2017 05:34 :

quercus

to by zaujímalo i mňa.
pán ježiš by vedel odpoveď prečo je človek tyran.
pamätám sa na kázne otca Mariana Kuffu ako opisoval tých vrahov, o ktorých sa stará, že prečo zavraždili. niektorí od mala nevideli nič len násilie. otec mlátil matku alebo dokonca aj jeho samotného. a takto veľký defekt formovaný od ranného veku sa asi ťažko dá správiť. je to samozrejmä jeden z mnoho príkladov.
Ale viniť právnika alebo kňaza to už je len pekná blbosť. však tyran sa podľa tohto príkladu asi formuje už v detstve. čo už tam právnik môže viac pokašľať?

Naposledy upravil aventurier dňa 2017-01-12 16:40 GMT

pupalka je odhlásený top pupalka napísal dňa 12/01/2017 05:51 :

Aventurier, to bude asi dosť zložité. My všetci tvoríme jednu spoločnosť a sme navzájom za seba zodpovední. Ale vinu za svoje hriechy nesie len vinník sám.
My mu môžeme pomáhať byť lepším. Možno dozrieť, ako už quercus napísal. Knaz, advokát, psycholog, psychiater, tí môžu veľmi ovplyvniť konanie, zmýšľanie toho človeka, aj keđ patologické osobnosti sú nevyspytateľné veľmi.

aventurier je odhlásený top aventurier napísal dňa 12/01/2017 06:36 :

pupalka

ale jasááán smile  ja iba reagujem na otázku od quercus-a;

prečo neprevzal za svoj život zodpovednosť ?


špekulujem polemizujem lamentujem nad tým.
iba tým chcem povedať, že tyran asi nie je vrodená vada. vždy je tam vplyv z vonku.

treba prísť teda na kĺb a poruchu odstrániť. niekedy je asi efektívnejšie; vtĺkanie charakteru pajserom alebo takým kľúčom na kolesá, ako obyčajným promovaným psychológom wink

Naposledy upravil aventurier dňa 2017-01-12 17:37 GMT

pupalka je odhlásený top pupalka napísal dňa 12/01/2017 07:02 :

Aha..blink..prepáč.

No predsa preto, lebo toho nie je schopný. Pretože nie je schopný si vinu priznať. Viní za to každého okolo seba. Predovšetkým svoju ženu, deti, možno advokáta, knaza, psychologa...všetkých, len nie seba.
Práve v konflikte sa ukážu naše charaktery.

11111 je odhlásený top 11111 napísal dňa 12/01/2017 07:09 :

Anventurier

Perventuálne prevaža to čo spomínaš, ale sú aj výnimky  ktoré pre poznačené v rodine nepokračujú čo bolo ale dokazujú opak

Napriklad ako deti zaživali tramu pre alkohol v rodine a sú zaťatý abtidenti alebo max pripitok a viac nič.

Ide o človeka samého ako sa postavý a čo chce dať iným

Nehnevaj sa to len ku tej tvojej úvahe čo videl/zažil v utlom dectve že nesie a prenáša.

Možno i od sily povahy či ako sa to volá (sila osobnosti) v človeku.

Mne osobne ako polakšujúci argumet/odvodnenie že zažil a preto zopakuje,  no je taký argumet nič moc (najlahšia vyhovorka prečo niekto nepracoval sám na sebe v čase keď sa formoval)

Naposledy upravil 11111 dňa 2017-01-12 18:27 GMT

aventurier je odhlásený top aventurier napísal dňa 12/01/2017 07:19 :

pupalka

ten pajser alebo kľúč na kolesá bol iba fór.
my ďakujme Bohu, že sme šťastní. tyran určite nevie čo je to prežiť deň v pokoji, vyrovnanosti, radosti zo života. koľko krát som šťastný a ďakujem Bohu, že mi dáva pocítiť seba práve cez tie pocity

aventurier je odhlásený top aventurier napísal dňa 12/01/2017 07:22 :

11111
jasné. proste je mnoho faktorov prečo. uviedol som príklad pretože ježiš sa vždy pozerá na problém tak, že skúma srdce človeka prečo je aký je.
Snažme sa teda pozerať sa na vec s otázkou; Ako by to videl Ježiš pretože o ňom vieme, že;
- Ježiš nikdy nedolomý trstinu
- Ježiš nikdy neodsúdi človeka
- Ježiš hasnúci knotik nedohasí
Ak sa chceme páčiť Ježišovi, musíme sa pozerať na problémy jeho očami.

Naposledy upravil aventurier dňa 2017-01-12 18:23 GMT

Naposledy upravil aventurier dňa 2017-01-12 18:26 GMT

quercus je odhlásený top quercus napísal dňa 13/01/2017 07:42 :

hmm.. smile

Predpokladám, že tieto reakcie k blogu neašpirujú na akademickú diskutu o zmysle viny a adekvátnosti jej prisúdenia konkrétnemu človeku.. alebo áno ? wink
Celé stáročia sa vyvíjala morálka a etika v mnohých kultúrach, rovnako tak aj v našej, židovsko-kresťanskej, európskej. Prijali sme princípy vychádzajúce z rímskeho práva, resp. na Ostrovoch aj anglosaského práva. A myslím, že s tým ani Cirkev nemá zásadný problém.

Vina je pojem právny, zakladajúci vzťah k platnému zákonu a jeho porušeniu. Zodpovednosť je pojem povedzme morálny, etický, psychologický, výchovný.. atď.. vypovedá o "vlastnení" toho, čo bolo vykonané.

Ľudia vyrovnaní, harmonickí, zrejúci, so stabilnou osobnostnou štruktúrou, zdravým JA, aj pochopiteľne zdravou morálkou, majú v zásade schopnosť prijímať zodpovednosť za seba a svoj život, za jeho súčasti a jeho dianie.. No a tí nezrelí, akýmkoľvek spôsobom nedospelí, nevyvinutí, poruchoví, anti- a a- sociálni..tí sa jej zase budú vyhýbať..
Budú ju buď popierať, alebo prekrúcať, alebo pretvárať a dofarbovať, prípadne za jej existenciu ( alebo čohokoľvek) obviňovať všetko okolo..

ad aventurier ) Maroš Kuffa neučí síce svojich chalanov analyzovať prečo sa stáva niekto poruchovým ( po starom psychopatom ), ale len prakticky - prijať všetko to nakakané do vlastných plienok.

- zaoberať sa ako by sa pozeral na protagonistu Ježiš ? hmm.. smile Nuž tak tu máš také šíre pole možností, že predpokladám, každý si zase nájde len to svoje, podľa svojej štrukturácie a svojej optiky.
Ten istý Ježiš, ktorý neváhal vzkypieť hnevom a mlátil peňazomencov v chráme..? smile
Alebo ideme nahodiť ten náš typický slovenský pokorne pôsobiaci, akože kresťanský folklór a ideme plačkať nad osudom niekoho, kto opakovane porušuje dohodnuté pravidlá..lebo veď nechceme byť raz aj my súdení ? Takže radšej budeme relativizovať? Špekulovať ? Hlavu si lámať ? A toto nejakému človeku s jeho problémom vo väzení pomôže ?? Fakt ??? grin

Všetci si nesieme svoj kríž. A všetci máme na ňom svoj podiel. Tak si ten svoj podiel pekne prezrime ako vyzerá a šup hore na plecia. Lebo nikto iný to za nás nespraví. Ani Boh. Ten si ten svoj už odniesol.

quercus je odhlásený top quercus napísal dňa 13/01/2017 07:46 :

ad pupalka)

pupalka napísal dňa 12/01/2017 05:51 :
My všetci tvoríme jednu spoločnosť a sme navzájom za seba zodpovední. Ale vinu za svoje hriechy nesie len vinník sám.

len malá oprava vo formulácii, ak dovolíš - zodpovedný sme každý sám za seba. V spoločnosti sme zodpovední VOČI sebe navzájom..
wink

quercus je odhlásený top quercus napísal dňa 13/01/2017 07:46 :

.

Naposledy upravil quercus dňa 2017-01-13 18:48 GMT

pupalka je odhlásený top pupalka napísal dňa 13/01/2017 10:41 :

Quercus, đakujem za opravu vo formulácii.
Mám otázku. Odkiaľ vieš, čo človeku vo väzení pomôže?

Či chceme, alebo nie, my raz súdení budeme určite. Každý jeden z nás.
Tak , ako sme k druhým milosrdní, tak bude Boh milosrdný k nám. Zlo schvaľovať nesmieme. To určite nie. Ale máme príkaz milovať, každého jedného z nás.
Netvrdím, že je to ľahké.

Ak by Ježiš nemiloval, penazomenci by ho netrápili, pokojne by prešiel popri nich.
Ale jemu záležalo na nich. Preto sa hneval.
A som si istá, že keby v dome tvojich rodičov stváral niekto niečo nekalé, hneval by si sa tiež. To je đalší dôvod.

Nemôžeš predsa porovnávať spravodlivý hnev s nekontrolovateľným hnevom psychopata.

Naposledy upravil pupalka dňa 2017-01-14 06:31 GMT

alexandra_ je odhlásený top alexandra_ napísal dňa 13/01/2017 10:51 :

je zaujímavé, že ako nosný moment tejto state vyháňania z chrámu je všímaná práve ráznosť Pána Ježiša ("strávi ma horlivosť za tvoj dom" )
a to ostatné, podstatné z tejto state pre náš život, nie
v Písme nie je možné nájsť múdrosť do života povrchnosťou

vďaka Bohu, že existuje na tejto zemi "kresťanský folklór"

Naposledy upravil alexandra_ dňa 2017-01-13 21:52 GMT

pupalka je odhlásený top pupalka napísal dňa 13/01/2017 11:04 :

Alexandra, to bude tou ,už spomenutou, optikou.